Miesten kokema epätasa-arvo
https://yle.fi/uutiset/3-11587950?origin=rss Mielenkiintoinen lyhyt ohjelma miesten kokemasta syrjinnästä, tässä "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassamme. Kannattaa katsoa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Toihan on kauheeta, pahoittelen kokemustasi. En oikein osaa muuta tuohon sanoa kuin sen, että monet naiset arvostavat herkkää ja tunteitaan näyttävää miestä. Toivottavasti osaamme ilmaista sen. Ja toivottavasti miehet itse myös tajuaisivat arvostaa sitä itsessään ja erityisesti toisissaan.
Kiitti. En tiiä onko tuota enää, mut se et "ole mies" tulee aina sillon tällön esille, jos miestä pelottaa, jännittä, itkettää ja nii poispäi. Kyl mie oon tuo kuullu, et naiset arvostaa herkkyyttä, mut mie tiiän et jos joskus halaisin tai suutelisin naista, nii siinä voi tulla helposti itku, ja tuon kiusaamisen takii, nii se naisen reaktio pelottaa. :/ M25
Älä sitä etukäteen pelkää. Kun löydät oikean naisen niin se reaktio tulee olemaan juuri oikea, sekä sinulla että hänellä :).
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ja naisia ei kohdella kovin epätasa-arvoisesti Suomessa (pl. naisen euro, kiistaton fakta).
En ole nähnyt ihmisiä kadun kulmilla öyhöttämässä MGTOW:n toiminnasta tai vastaavasta - se kuuluu enemmän nettikulttuuriin ja ihmisen syrjäytymiseen
Mikä on naisten euro?
Ai tarkoitatko että naiset hakeutuvat julkiselle sektorille?
Voisi jou tehdä vähän vertailua kuinka hyvin miehet ja naiset tienaa julksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ja naisia ei kohdella kovin epätasa-arvoisesti Suomessa (pl. naisen euro, kiistaton fakta).
En ole nähnyt ihmisiä kadun kulmilla öyhöttämässä MGTOW:n toiminnasta tai vastaavasta - se kuuluu enemmän nettikulttuuriin ja ihmisen syrjäytymiseen
"Naisen euro" on jo moneen kertaan kumottu myytti. Naiset hakeutuu tilastollisesti useammin aloille jossa maksetaan pienempään palkkaa. Samasta työstä ei oteta naisen palkasta mitään pimppiveroa. Joka moista väittää on ihan kuutamolla.
Ongelma onkin siinä, että naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti alipalkattuja. Ja ennen kuin valitatte että naisten pitää oppia itse vaatimaan sitä palkkatasoa korkeammalle, niin kuinkakohan monella miesvaltaisella alalla on työtaistelutoimet tehty ihan lain voimalla tehottomiksi?
Vapaassa maassa kaikille sama lakko-oikeus ja katsotaan sen jälkeen niitä palkkauksia uusiksi.
-Eri
1. Naisia ei kukaan pakota "naisvaltaiselle allalle"
2. naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti julkisella sektorilla tai muuten tuottamattomia. Jos haluat maksaa lasten hoidosta 5000€ kuussa niin ole hyvä vaan, veronmaksajien rahoilla sitä ei tule tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisen euro" on jo moneen kertaan kumottu myytti. Naiset hakeutuu tilastollisesti useammin aloille jossa maksetaan pienempään palkkaa. Samasta työstä ei oteta naisen palkasta mitään pimppiveroa. Joka moista väittää on ihan kuutamolla.
Ongelma onkin siinä, että naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti alipalkattuja. Ja ennen kuin valitatte että naisten pitää oppia itse vaatimaan sitä palkkatasoa korkeammalle, niin kuinkakohan monella miesvaltaisella alalla on työtaistelutoimet tehty ihan lain voimalla tehottomiksi?
Vapaassa maassa kaikille sama lakko-oikeus ja katsotaan sen jälkeen niitä palkkauksia uusiksi.
-Eri
1. Naisia ei kukaan pakota "naisvaltaiselle allalle"
2. naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti julkisella sektorilla tai muuten tuottamattomia. Jos haluat maksaa lasten hoidosta 5000€ kuussa niin ole hyvä vaan, veronmaksajien rahoilla sitä ei tule tehdä.
Nainenko sen vain maksaa? Kyllä kai sillä isälläkin on jotain osuutta asiassa, eli kyllä tämä sen miehenkin kukkarolle käy. Yksityiseksi vaan kaikki päivähoito, niin pääsee mieskin maksamaan siitä, mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllähän tuo on todistettu virheelliseksi että nainen tienaa vähemmän. Se johtuu puhtaasti alasta. Koska meillä on suomessa tasa-arvo niin nainen ja mies saa saman palkan samasta työstä. Muutenhan se olisi syjintää.
Tottakai se on virheelliseksi todistettu väite, kun Suomessa on LAILLISESTI KIELLETTYÄ maksaa vähemmän palkkaa sukupuolen vuoksi.
Jos naisille voisi maksaa vähemmän palkkaa, niin työnantajat eivät palkkaisi muita kuin naisia.
Ketjussa on taas tuhansia vuosia vanhoja naisia, jotka ovat unohtaneet että miehet on ennen olleet tykinruokaa ja maaorjia
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Suurin VALHE naisten suusta: "Haluan tunteellisen miehen" - VÄÄRIN!
Miehet, älkää olko tunteellisia jos haluatte todellista kiinnostusta naisilta.
Tämä on naisten suurin valhe.
Ikävä kyllä nykymiehet ovat uskoneet tämän valheen ja ovat hyvin tunteellisia, jopa itkeviä tunneoksennuskasoja.
Ja tiedätkö mitä? Naiset rakastaa tunteellisia miehiä "ystävinä", koska he näkevät tällaiset miehet tasa-arvoisen hulluina itsensä kanssa.
Tunteettomia miehiä taas naiset rakastaa psykoottisesti, seksuaalisesti.
Olkaa tunteettomia, mikäli siis haluatte viehättää naista. Tunteellisuus on toki ok, jos haluatte naisystäviä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Mulla sama kokemus alle 10v, viimeisenä taloon tullut mies työntekijä sai henkilökohtaista palkanlisää niin että tienasi naisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin VALHE naisten suusta: "Haluan tunteellisen miehen" - VÄÄRIN!
Miehet, älkää olko tunteellisia jos haluatte todellista kiinnostusta naisilta.
Tämä on naisten suurin valhe.
Ikävä kyllä nykymiehet ovat uskoneet tämän valheen ja ovat hyvin tunteellisia, jopa itkeviä tunneoksennuskasoja.
Ja tiedätkö mitä? Naiset rakastaa tunteellisia miehiä "ystävinä", koska he näkevät tällaiset miehet tasa-arvoisen hulluina itsensä kanssa.
Tunteettomia miehiä taas naiset rakastaa psykoottisesti, seksuaalisesti.
Olkaa tunteettomia, mikäli siis haluatte viehättää naista. Tunteellisuus on toki ok, jos haluatte naisystäviä.
Joo täällä taas joku haluaa NAISIA. Mutta ehkäpä tuo M25 haluaa vain yhden naisen, sen hänelle juuri sopivan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Siis missä kohtaa laissa sanotaan ettei työntekijälle saa maksaa parempaa palkkaa kun esim. Tes määrää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä kohtaa laissa sanotaan ettei työntekijälle saa maksaa parempaa palkkaa kun esim. Tes määrää?
Jos naiset olisivat yhtä tehokkaita kuin miehet, voisitte päästäkin palkoille.
Muutenhan Suomessa ei olisi yhtään työtöntä naista ikinä, jos naiset tekisivät miesten työt pienemmällä palkalla. Mutta näin ei ole , eikä tule koskaan olemaan.
Naiset sanoo: Mies ei osaa näyttää tunteitaan
Mies ottaa kalsarikännit ja itkee tihuttaa elämäänsä.
Nainen sanoo ei noin, ei noin tunteita näytetä. Olet juopposika.
Näin niitä näytetään: Sytyttää kynttilän ja istuu sohvalle jalat ristissä ja radiosta kuuluu
hiljaa klassista, ottaa hörpyn kamomillaa teemukista ......nyt....mikä mieltäsi painaa.
Avaudu...avaudu nyt saa ta na. Olet sovinistisika, älä koske, mene pois.
Ei ole kauaakaan kun köyhät naiset olivat kaikkien käytössä ja rikkaat vain kauppatavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aika pitkälti ihan itse parantaneet asemaansa tässä yhteiskunnassa. Miehetkin vois ihan itse tehdä asioille jotain. Mitä mä naisena voin sille, että monen miehen elämänhallinta pettää, tulee alkoholismia, asunnottomuutta, suhde vaimoon ja lapsiin kärsii, itsemurhariski kasvaa jne. jne. Oisko peiliin katsomisen paikka myös? Ja useat miehethän itse ovat naisten pakollista asepalvelusta vastaan, puolueistakin ainoa joka suhtautuu siihen myönteisimmin on - tadaa- feministinen puolue.
Miehet ei ota vastuuta mistään. Vaimossa vika kun ei kestä hakkaamista, juomista ja pettämistä. Sitten se kehtaa vielä jättää ja mies jää yksin eikä sillä ole enää ketään kenen elämää pilata, mies masentuu ja uhriutuu lopuksi elämäänsä. Kaikki on naisten vika kun ei anna pillua eikä uhraa miehelle vaikka henkeään.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt tasapuolisuuden nimissä voitaisiin syrjiä miehiä seuraavat kaksituhatta vuotta. Tai edes tuhat. Katsotaan sitten uudestaan.
Nämä nykyiset miehet Ja aiemmat miespolvet ovat mahdollistaneet tasa- arvon naisille. Kiitokseksi siitä miehiä pitäisi alkaa syrjiä. Hox. Tasa- arvo koskee vain länsimaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauaakaan kun köyhät naiset olivat kaikkien käytössä ja rikkaat vain kauppatavaraa.
Niinpä. Orjia. Sitten miehet ihmettelee kun naiset ei halua elukan ja esineen rooliin palata. No menköön itse ja eläköön niin kun se on niin tavoiteltavaa. Kyllä minä voin raiskata ja piestä ja myydä vaikka naapurille elukkamieheni kun ne niin haluaa elää. Naiset ei halua elää niin, mutta sen minkä toiselle haluat niin haluat itsellesi. Miehet haluaa siis arvottomiksi esineiksi. Se voidaan järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllähän tuo on todistettu virheelliseksi että nainen tienaa vähemmän. Se johtuu puhtaasti alasta. Koska meillä on suomessa tasa-arvo niin nainen ja mies saa saman palkan samasta työstä. Muutenhan se olisi syjintää.
Tottakai se on virheelliseksi todistettu väite, kun Suomessa on LAILLISESTI KIELLETTYÄ maksaa vähemmän palkkaa sukupuolen vuoksi.
Jos naisille voisi maksaa vähemmän palkkaa, niin työnantajat eivät palkkaisi muita kuin naisia.
Julkinen puoli maksaa saman palkan sukupuolesta riippumatta. Yksityiset maksavat tessin mukaan. Eiköhän ne palkanlisät makseta tuottaville työntekijöille. Viimeiseen lauseeseen voisin lisätä, että... mutta, kun ne työt pitäisi tehdäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on taas tuhansia vuosia vanhoja naisia, jotka ovat unohtaneet että miehet on ennen olleet tykinruokaa ja maaorjia
Niin no ketkä ne laittoi sinne tykinruuaksi ja maaorjiksi? Toiset miehet!
Olen huomannut että jään herkästi miehenä kakkoseksi työnhaussa naispuoleisille. Tämä on korostunut jos rekrytoijana on nainen.