Miesten kokema epätasa-arvo
https://yle.fi/uutiset/3-11587950?origin=rss Mielenkiintoinen lyhyt ohjelma miesten kokemasta syrjinnästä, tässä "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassamme. Kannattaa katsoa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Siis missä kohtaa laissa sanotaan ettei työntekijälle saa maksaa parempaa palkkaa kun esim. Tes määrää?
Jos naiset olisivat yhtä tehokkaita kuin miehet, voisitte päästäkin palkoille.
Muutenhan Suomessa ei olisi yhtään työtöntä naista ikinä, jos naiset tekisivät miesten työt pienemmällä palkalla. Mutta näin ei ole , eikä tule koskaan olemaan.
Ahaa, eli myönnät että naisille maksetaan pienempää palkkaa, mutta se onkin vain ihan oikein koska ovat niin huonoja työntekijöitä? No tuohan on tosi tasa-arvoista!
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt tasapuolisuuden nimissä voitaisiin syrjiä miehiä seuraavat kaksituhatta vuotta. Tai edes tuhat. Katsotaan sitten uudestaan.
Niiltä voisi viedä äänioikeudet ja pakottaa ottaa naisten sukunimi samalla. Myös raiskaus ja pahoinpitely ovat ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Suurin VALHE naisten suusta: "Haluan tunteellisen miehen" - VÄÄRIN!
Miehet, älkää olko tunteellisia jos haluatte todellista kiinnostusta naisilta.
Tämä on naisten suurin valhe.
Ikävä kyllä nykymiehet ovat uskoneet tämän valheen ja ovat hyvin tunteellisia, jopa itkeviä tunneoksennuskasoja.
Ja tiedätkö mitä? Naiset rakastaa tunteellisia miehiä "ystävinä", koska he näkevät tällaiset miehet tasa-arvoisen hulluina itsensä kanssa.
Tunteettomia miehiä taas naiset rakastaa psykoottisesti, seksuaalisesti.
Olkaa tunteettomia, mikäli siis haluatte viehättää naista. Tunteellisuus on toki ok, jos haluatte naisystäviä.
Mites tämä duudsoni Jukka Hilden? Joka kerran kun näen hänet telkkarissa, miehellä on kyyneleet silmissä. Hänkään ei ole yksinäiseksi jäänyt vaan on jo toista kertaa naimisissa.
Miehillä on joku harha, että naiset saavat itkeä missä vaan ja heitä on aina joku lohduttamassa. Väärin. Miehiä ärsyttää naisen itkeminen paitsi silloin, kun nainen on nuori ja kaunis. Kaikille muille tulee kommenttia, että lopeta se vollottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on taas tuhansia vuosia vanhoja naisia, jotka ovat unohtaneet että miehet on ennen olleet tykinruokaa ja maaorjia
Niin no ketkä ne laittoi sinne tykinruuaksi ja maaorjiksi? Toiset miehet!
Vaikka naiset yrittivät kaiken keinoin estää sodat ja riiston.
=D=D=D=D=D=D=D=D
Hah, ihan kuin naisilla olisi ollut mitään mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan. Sinulla lienee vaikeuksia ajatella, että naisten pojat ovat joutuneet sotaan. Kyllä äidit olisivat tehneet mitä tahansa, että lapsi on turvassa.
Jukka Hilden? Teatteria ja äänten kalastelua. Ei aitoa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on taas tuhansia vuosia vanhoja naisia, jotka ovat unohtaneet että miehet on ennen olleet tykinruokaa ja maaorjia
Tämä on aina ollut miesten maailma. Minusta miehet voivat ihan itse katsoa peiliin ja miettiä mikä meni vinoon kun maailma on mikä on :) ja minua naisena ei voisi vähempää kiinnostaa jos joku mies jossai päin maailmaa kokee tuntevansa EPÄTASA-ARVOA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Ikävä kyllä nykymiehet ovat uskoneet tämän valheen ja ovat hyvin tunteellisia, jopa itkeviä tunneoksennuskasoja.
Ja tiedätkö mitä? Naiset rakastaa tunteellisia miehiä "ystävinä", koska he näkevät tällaiset miehet tasa-arvoisen hulluina itsensä kanssa.
Olkaa tunteettomia, mikäli siis haluatte viehättää naista. Tunteellisuus on toki ok, jos haluatte naisystäviä.
Olen pitkän parisuhteen jälkeen tapaillut miehiä ja huomannut, että monet miehet puhuvat todella paljon tunteistaan. Monet ovat tunneoksentajia.
Tämä on mulle liikaa. Haluan, että mies puhuu tunteistaan, mutta kohtuus kaikessa. Pelkkä oksennusvadin osa ei kiinnosta. Puhukaa tunteistanne miehet kohtuudella ja toinen huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
No josko te miehet tekisitte asialle jotain esim. Muuttaa sitä yleistä asennetta miesten keskuudessa :))) ei me naiset kaikkea voida teidän eteen tehdä. En tiedä yhtäkään naista joka sanoisi noin. Monet miehet tiedän joilla on itsellä se kuva ettei miehen ole ok itkeä tai näyttää tunteitaan. Kasvattakaa ne poikanne ja muuttakaa asenteita.
Tällaista tämä tasa-arvokeskustelu aina on. Puhe luiskahtaa aina siihen, kummassa sukupuolessa on enemmän pahuutta, syyllisyyttä ja vikoja, vaikka olemme kaikki samanarvoisia ihmisyksilöitä. Juhlapuheissa hehkutetaan ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja sitä, että lähimmäistä pitäisi rakastaa. Arki on toisenlaista. Katkeruus kohdistetaan toiseen sukupuoleen. Oman aseman epätyydyttävyys nähdään mieluummin jonkun toisen aiheuttamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkän parisuhteen jälkeen tapaillut miehiä ja huomannut, että monet miehet puhuvat todella paljon tunteistaan. Monet ovat tunneoksentajia.
Tämä on mulle liikaa. Haluan, että mies puhuu tunteistaan, mutta kohtuus kaikessa. Pelkkä oksennusvadin osa ei kiinnosta. Puhukaa tunteistanne miehet kohtuudella ja toinen huomioiden.
Tunneoksentaja on uudehko halveksuntasana, jonka käyttö varmaan tyydyttää käyttäjäänsä. Se on varma, että tällaiset sanat eivät maailmaa paranna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina ollut miesten maailma. Minusta miehet voivat ihan itse katsoa peiliin ja miettiä mikä meni vinoon kun maailma on mikä on :) ja minua naisena ei voisi vähempää kiinnostaa jos joku mies jossai päin maailmaa kokee tuntevansa EPÄTASA-ARVOA :D
Kukaan mies ei voi yksin muuttaa maailmaa paremmaksi tai kantaa syyllisyyttä maailman tilasta. Meillä on vain tämä elämä, ja jokainen on omalta kohdaltaan vastuussa siitä, kuinka oikeudenmukaisesti elää, eli aiheuttaako itselleen ja muille hyvää vai pahaa. Jos syyllisyyttä pitää kantaa, sen pitää olla seurausta henkilökohtaisista teoista tai tekemättä jättämisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Siis missä kohtaa laissa sanotaan ettei työntekijälle saa maksaa parempaa palkkaa kun esim. Tes määrää?
Jos naiset olisivat yhtä tehokkaita kuin miehet, voisitte päästäkin palkoille.
Muutenhan Suomessa ei olisi yhtään työtöntä naista ikinä, jos naiset tekisivät miesten työt pienemmällä palkalla. Mutta näin ei ole , eikä tule koskaan olemaan.
Ahaa, eli myönnät että naisille maksetaan pienempää palkkaa, mutta se onkin vain ihan oikein koska ovat niin huonoja työntekijöitä? No tuohan on tosi tasa-arvoista!
Miksi yksikään yritys palkkaisi miehiä, jos naiset raatavat samalla panoksella orjapalkalla?
Selitä ihmeessä tämä yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että jään herkästi miehenä kakkoseksi työnhaussa naispuoleisille. Tämä on korostunut jos rekrytoijana on nainen.
Tää on muuten totta. Onko sattumaa että ne harvat rekryjät jotka ovat minuun olleet yhteydessä niin ovat aina miehiä.Erikseeen ovat tietysti miehet jotka suosivat kauniita naisia koska haluavat silmäkarkkia työpaikalle.
En ymmärrä , että miksi monet miehet ovat ishlamisaatiota vastaan. Sen myötä saadaan kostettua naisille ja feministeille. Se on parasta mitä miehille voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=D=D=D=D=D=D=D=D
Hah, ihan kuin naisilla olisi ollut mitään mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan. Sinulla lienee vaikeuksia ajatella, että naisten pojat ovat joutuneet sotaan. Kyllä äidit olisivat tehneet mitä tahansa, että lapsi on turvassa.
Varmaan ennen. Nyky feministi vihaa omia poikiaankin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä , että miksi monet miehet ovat ishlamisaatiota vastaan. Sen myötä saadaan kostettua naisille ja feministeille. Se on parasta mitä miehille voi tapahtua.
Naisen logiikalla kannatetaan feminismiä, tasa- arvoa ja islamisaatiota samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että jään herkästi miehenä kakkoseksi työnhaussa naispuoleisille. Tämä on korostunut jos rekrytoijana on nainen.
Tämähän johtuu vain siitä, että naiset ovat parempia työntekijöitä työnantajan näkökulmasta. Ahkeria, luotettavia ja ennenkaikkea eivät pidä puoliaan vaan joustavat kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kätevää unohtaa, että tykinruualka ja maaorjalkakin on ollut oma orja, joka on vielä huonommassa asemassa eli nainen. Pahimmillaan tämä nainen on joutunut yksin luuseri kakarat elättämään ja kasvattamaan.
=D=D=D=D=D=D=D=D