Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vítuttaa kun edellisen asukkaan posteja tulee vieläkin tänne 3 kk muuton jälkeen!! Onko mulla velvollisuus

Vierailija
09.10.2020 |

Onko velvollisuutta näitä posteja koskien? Olen jo vienyt monia kirjeitä ja lehtiä postiin ja sanonut että tämä henkilö ei enää asu täällä. Ja silti aina tulee jotain hiton lehtiä entisen asukkaan nimissä. Voinko heittää roskiin vai onko minulla joku velvollisuus huolehtia noista h e l v e t i n posteista??? V I T U T T A A !!!!!

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ap:lle itselleen tulisi tärkeää postia ja ja se menisi väärään osoiteeseen ja kyseisen osoitteen asukas heittäisi ne roskiin? Ilahtuisitko?

Jos olen itse unohtanut tehdä osoitteenmuutoksen niin ajattelisin että oma vika. 

Osoitteenmuutos ei mene aina perille tai postia päätyy muusta syysyä väärään osoitteeseen. Miksi ihmiset ovat nykyään näin itsekkäitä, ettei toisia voi auttaa yhtään?

Kyllä useimmat jonkun kerran jaksaa sen postin palauttaa, mutta jos ongelma jatkuu kuukausia ja se posti on samasta firmasta, niin sitten ei kaikki enää jaksa.

Eli jos yhdesti virhe sattuu, niin todennäköisesti kirje palautetaan, mutta jatkuvasti jos "vahinkoja" sattuu niin siinä on jo vastaanottajan laiskuudesta kyse ja kärsiköön siitä sitten.

Tässäkin ketjussa on tarinoita, joissa on kiikutettu postia 8 tai jopa 18? vuotta eikä ongelma ole sillä ratkennut ja sitten on tarinoita, missä päädytty nakkaamaan roskiin posteja ja sitten on ne postit lakanneet myös tulemasta, eli motivaatiosta paljolti kiinni.

Juuri näin. Ja joissain tapauksissa Posti tuo saman kirjeen aina vain takaisin, vaikka palauttaisi sen ja kirjoittaisi sen päälle "ei asu tässä osoitteessa". Mitä sille pitäisi tehdä, kantaa samaa kirjettä loputtomiin edes takaisin? Postin asiakaspalvelusta ei ainakaan saa nykyään mitään apua mihinkään, jos sinne edes saa yhteyden.

Vierailija
82/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ap:lle itselleen tulisi tärkeää postia ja ja se menisi väärään osoiteeseen ja kyseisen osoitteen asukas heittäisi ne roskiin? Ilahtuisitko?

Jos olen itse unohtanut tehdä osoitteenmuutoksen niin ajattelisin että oma vika. 

Osoitteenmuutos ei mene aina perille tai postia päätyy muusta syysyä väärään osoitteeseen. Miksi ihmiset ovat nykyään näin itsekkäitä, ettei toisia voi auttaa yhtään?

Kyllä useimmat jonkun kerran jaksaa sen postin palauttaa, mutta jos ongelma jatkuu kuukausia ja se posti on samasta firmasta, niin sitten ei kaikki enää jaksa.

Eli jos yhdesti virhe sattuu, niin todennäköisesti kirje palautetaan, mutta jatkuvasti jos "vahinkoja" sattuu niin siinä on jo vastaanottajan laiskuudesta kyse ja kärsiköön siitä sitten.

Tässäkin ketjussa on tarinoita, joissa on kiikutettu postia 8 tai jopa 18? vuotta eikä ongelma ole sillä ratkennut ja sitten on tarinoita, missä päädytty nakkaamaan roskiin posteja ja sitten on ne postit lakanneet myös tulemasta, eli motivaatiosta paljolti kiinni.

Juuri näin. Ja joissain tapauksissa Posti tuo saman kirjeen aina vain takaisin, vaikka palauttaisi sen ja kirjoittaisi sen päälle "ei asu tässä osoitteessa". Mitä sille pitäisi tehdä, kantaa samaa kirjettä loputtomiin edes takaisin? Postin asiakaspalvelusta ei ainakaan saa nykyään mitään apua mihinkään, jos sinne edes saa yhteyden.

Automaatit lajittelee ja postinjakajat EIVÄT saa avata niitä nippuja ennenkuin ovat rapussa, aika huono tilanne sille jakajalle ku. olisi voinut poimia pois uudelleen oikeaan paikjaan sen väärän osoitteen /pistinkäännön ennenkuin itse siellä oven takana. Sitten joutuu kuljettamaan ne väärän paikan kirjeet takaisin työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee entisen asukkaan postia vielä 3 v jälkeen muutosta. Todella kummallista, eikö hän voi tehdä osoitteenmuutosta kuten muutkin? Ei ole edes mikään jämärätyyppi, vaan melko kallis omistusasunto kyseessä,joten elämänhallintaa luulisi löytyvän.

84/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä opiskelin ammattikorkeakoulussa, oli koulussa minun kaimani ja hänen sähköpostiosoitteensa oli muotoa etunimi.sukunimi1@metropolia.fi

Minulle joskus tuli hänelle osoitetut viestit ja lähetin ne aina eteenpäin hänelle, mutta ikinä ei tullut edes kiitosta.

Vierailija
85/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä osoitteenmuutos aina takaa, että kaikki posti kääntyy, etenkään jos osoitetiedot pyydetty salaiseksi. Soitto Väestötietorekisteriin auttaa: muuttajaa, sekä sitä, jolle väärät postit tulee.

Vierailija
86/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaatenettikauppa on sellainen, että jos sieltä vain tilaa jotain (ja vaikka ei luo asiakastiliä), niin he silti lähettelee jotain ale-/tarjouskirjeitä ja kuvastoja jälkeenpäin. Tajusin tämän kun muutin uuteen paikkaan ja niiden tarjousjuttujen tulo loppui. Ensin ajattelin vaan, että eivät lähetä enää, kun en ole tilannut pitkiin aikoihin. Kunnes sitten tilattuani paketin taas uuteen osoitteeseen aloin saada niitä uudelleen ja sain vuosien ajan. Eli varmaan sinne vanhaan osoitteeseen meni pitkään niitä mainoksia. Yritin selvitellä asiaa, mutta kun minulla ei ollut asiakastiliä, niin oli mahdotonta löytää mitään osoitetietojakaan. Ei ehkä ihan täysin laillista?

Vierailija
87/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut omia postejani, jotka ovat käyneet entisessä osoitteessani. Kuoreen on kirjoitettu raivohullun käsialalla "Tämä ei enää asu täällä", ja "Vit tu tee osoitteenmuutos". No vit tu kun olen sen tehnyt, ja tehnyt vielä puhelinsoittoja asiasta. Enempää en voi asialle itse tehdä, mutta hämmentää se, miten joku voi käydä noin raivona siitä, että postiluukustaan tulee joskus vieraan ihmisen postia. Tulee minullekin, mutten siitä sentään sekoa.

Vierailija
88/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAKKAA KIRJEET JA MUUT P SKAT ROSKIIN TAI POLTA NE. EI KUULU SINULLE.

Vierailija
89/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin ex-miehestäni 2 vuotta sitten, silti yhä  postiani menee exälle! No onneksi ex, vaikka m""kku onkin ,ilmoittaa asiasta ja toimittaa minulle kaiken on jossa  nimeni.   Joukossa  on ollut mm. nettikirppikseltä tilaamani housut ja joukkopapan tulos..

Vierailija
90/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAKKAA KIRJEET JA MUUT P SKAT ROSKIIN TAI POLTA NE. EI KUULU SINULLE.

No ei todellakaan näin.

Vierailija
91/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon asunut kohta vuoden nykyisessä vuokrakämpässä ja tähän tulee edellistä EDELTÄNEEN vuokralaisen ulosottokirjeet! miten voi olla mahdollista! minua edellinen vuokralainen oli eri niminen ja asui tässä vuoden eli tuo asukas asunut tässä kaksi vuotta sitten. ei oo mun ongelma, roskiin lentävät kaikki kirjeet.

Vierailija
92/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni piti saada utkimuksen tulokset postitse. Oli sovittu, että ne lähetään ainoastaan, jos tuloksissa on vikaa. Tuloksia ei tullut, mutta hän ei osannut huolestua. Sairaus paljastui vasta monen vuoden kuluttua ja oli aiheuttanut paljon vahinkoa. Asiaa edesauttoi, että lääkäri vaihtui useamman kerran vuodessa. Kiva siis, jos ihmiset heittävät tällaisia tärkeitä papereita roskiin, jos ne menevät vahingossa väärään osoitteeseen.

Vierailija
93/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tyypin numero selville, soita sille ja kerro että voit tulla postisi ihan henkilökohtaisesti noutamaan tai avaat kirjeet ja julkaiset netissä.

Vierailija
94/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nuo osoitteenmuutokset ei toimi.

Esim. Minä olen tehnyt osoitteenmuutokset ihan oikein ja silti tulee joitain laskuja jotka ovat pyörineet jossain todella kauan tai sitten niitä tulee suoraan perintä yhtiöltä. Ihmetyttää miten ne perintäkirjeet löytää perille mutta alkuperäisen laskuttajan laskut ei.

Alan jo epäillä salaliittoja koska näin on tapahtunut aika monella lähivuosina.

Vierailija
95/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni piti saada utkimuksen tulokset postitse. Oli sovittu, että ne lähetään ainoastaan, jos tuloksissa on vikaa. Tuloksia ei tullut, mutta hän ei osannut huolestua. Sairaus paljastui vasta monen vuoden kuluttua ja oli aiheuttanut paljon vahinkoa. Asiaa edesauttoi, että lääkäri vaihtui useamman kerran vuodessa. Kiva siis, jos ihmiset heittävät tällaisia tärkeitä papereita roskiin, jos ne menevät vahingossa väärään osoitteeseen.

Onneksi nykyään on kanta netissä mistä voi katsoa, niin ei tarvitse ainakaan terveysasioissa luottaa johonkin kuppaiseen hevospostiin jonka kanssa ei koskaan voi olla onko intiaanit kaapanneet postivaunut.

Vierailija
96/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse heitän suoraan paperinkeräykseen jostulle jonkun muun posteja.

Ja sinulle on ok, että muut toimivat samoin sinun postisi kanssa?

Vierailija
97/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä oon asunut kohta vuoden nykyisessä vuokrakämpässä ja tähän tulee edellistä EDELTÄNEEN vuokralaisen ulosottokirjeet! miten voi olla mahdollista! minua edellinen vuokralainen oli eri niminen ja asui tässä vuoden eli tuo asukas asunut tässä kaksi vuotta sitten. ei oo mun ongelma, roskiin lentävät kaikki kirjeet.

Eli haluat ylläpitää kulttuuria, jossa sinunkin postinkantajan virheen vuoksi naapuriin jaetut erittäin tärkeät kirjeet eivät päädy sinulle?

Vierailija
98/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että nuo on jakanut joku muu kuin posti. Siksi ei osoitteenmuutos näy.

Mutta lehdet vaan roskiin, kirjeissä on kirjesalaisuus yms ja siksi ne pitää palauttaa. Pistä kuoren päälle merkintä "ei asu täällä" ja heitä lähimpään postilaatikkoon.

Mitään tällaista velvoitetta ei ole olemassa.

Jos itse joskus muutat niin sinulleko on ok, että omat vanhaan osoitteeseesi tulleet postisi nakataan roskiin?

Vierailija
99/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Postilta vuodeks sellasen xtra-palvelun et tulee varmasti kaikki tänne omaan uuteen osoitteeseen riippumatta oonko muistanu ilmottaa kaikkialle uuden osoitteen. En todellakaan halunnut että mtn arkaluontoista päätyy vääriin käsiin.

Vierailija
100/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut olen aina vienyt postiin tai lähtevän postin laatikkoon takaisin, kirjoittanut kirjeen päälle, ettei asu tässä osoitteessa. Voi olla tosi tärkeästä maksusta kyse.

Mutta jos jotain lehtiä tulisi, niin ne nakkaisin roskiin. Eiköhän tilaaja osaisi kysellä niitä lähettäjältä, jos kaipaisi niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi