Vítuttaa kun edellisen asukkaan posteja tulee vieläkin tänne 3 kk muuton jälkeen!! Onko mulla velvollisuus
Onko velvollisuutta näitä posteja koskien? Olen jo vienyt monia kirjeitä ja lehtiä postiin ja sanonut että tämä henkilö ei enää asu täällä. Ja silti aina tulee jotain hiton lehtiä entisen asukkaan nimissä. Voinko heittää roskiin vai onko minulla joku velvollisuus huolehtia noista h e l v e t i n posteista??? V I T U T T A A !!!!!
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellenikin meni opiskeluaikana Kelan posteja vanhaan osoitteeseen tehdystä osoitteenmuutoksesta ja useammasta puhelusta Kelalle huolimatta. Väärään osoitteeseen menneen entisen asuntoni uusi asukaskin kiukutteli kuin pikkulapsi, vaikka vika ei ollut minun. Jankkasi vaan ”tee osoitteenmuutos” eikä kyennyt ymmärtämään kun kerroin sen jo tehneeni aikoja sitten ja myös soittaneeninasiasta useamman kerran Kelalle (joka kerta kun postia meni väärään osoitteeseen). Aina tuo ei siis ole ainakaan entisen asukkaan vika, joka olisi hyvä muistaa kun itkupotkukiukuttaa.
Tuo on kyllä p*rseestä. Mutta kannattaa muistaa, että se on sitä myös sille, jolle ne postit menevät. Eihän se hänenkään vikansa ole, ei ihme että häntä ottaa päähän olla vastuussa jonkun vieraan ihmisen postin kuljettamisesta.
Ei tietenkään ole hänenkään vikansa. Pikkulapsimainen kiukuttelu on kuitenkin naurettavaa, varsinkin kun asianomainen (eli minä itse) oli aktiivinen korjatakseen lähettäjän tekemän virheen. Soitin joka ikinen kerta Kelaan kun postia meni väärään osoitteeseen, ja joka ikinen kerta sieltä vannottiin asian olevan nyt kunnossa. Ilmoitin soitosta myös kiukuttelijalle ja kerroin että Kelan mukaan asia on nyt kunnossa. Kun kuitenkin taas meni väärään osoitteeseen, jankkasi kiukuttelija vaan sitä samaa ”tee nyt se osoitteenmuutos”. Yritä siinä sitten keskustella selvästikin vajaavaisella ymmärryskyvyllä toimivan itkupotkuraivoilijan kanssa. Meinasin jo itsekin sanoa, että jos on kerran noin s***nan vaikeaa, niin heitä jatkossa vaan suoraan roskikseen ne postit, mutta valitetavasti oli varsin tärkeää postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kans tuli edellisen asukkaan posteja muutaman kerran. Ekan kuoren vein takaisin postilaatikkoon, viimeisellä kerralla soitin lähettäjälle (sähköfirma tai jotain), että kyseinen henkilö ei asu enää täällä. Kerran kävi myös niin, että sain etunimi- ja yhden kirjaimen erolla myös sukunimikaimani nimellä sähköpostia jostain eläinlääkärifirmasta. Ensin ihmettelin, kuinka mut on muka voitu lisätä jonkun eläinlääkärin kuukausipostilistalle, kun en omista minkään sortin eläimiä enkä ole kertaakaan kyseisessä lafkassa asioinut. Onneksi tämän "tilauksen" sai peruttua. Sitten tuli jo parin kkn päästä ilmoitus ajanvarauksesta "kiireelliseen toimenpiteeseen". Jälleen kerran soitin firmaan ja selitin asian. Poistivat oman säponi tiedoista ja lupasivat ottaa tarkemmin oikean henkilön tiedot ylös. Kummassakin tapauksessa kirjeiden ja viestin tulo loppui.
Mulla on kyllä lemmikkejä, mutta tuli kerran sähköpostiin jonkun hevosen hammastiedot, oli kyllä aika hämmentävää :D Mitenhän tuo vaitiolo näillä eläinlääkäreillä? Aikamoinen tietoturvariskikin, varsinkin kun tämäkin hevonen oli joku ravihevonen.
Tämä on nyt vähän hirteishuumoria: Jos joskus joudut onnettomuuteen, jossa sinut voidaan tunnistaa enää hammaskaluston mukaan, on onneksi jollain lääkäriasemalla sinun nimelläsi jonkun randomin hevoisen hammaskuvat..... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ap:lle itselleen tulisi tärkeää postia ja ja se menisi väärään osoiteeseen ja kyseisen osoitteen asukas heittäisi ne roskiin? Ilahtuisitko?
Jos olen itse unohtanut tehdä osoitteenmuutoksen niin ajattelisin että oma vika.
Osoitteenmuutos ei mene aina perille tai postia päätyy muusta syysyä väärään osoitteeseen. Miksi ihmiset ovat nykyään näin itsekkäitä, ettei toisia voi auttaa yhtään?
Kyllä useimmat jonkun kerran jaksaa sen postin palauttaa, mutta jos ongelma jatkuu kuukausia ja se posti on samasta firmasta, niin sitten ei kaikki enää jaksa.
Eli jos yhdesti virhe sattuu, niin todennäköisesti kirje palautetaan, mutta jatkuvasti jos "vahinkoja" sattuu niin siinä on jo vastaanottajan laiskuudesta kyse ja kärsiköön siitä sitten.
Tässäkin ketjussa on tarinoita, joissa on kiikutettu postia 8 tai jopa 18? vuotta eikä ongelma ole sillä ratkennut ja sitten on tarinoita, missä päädytty nakkaamaan roskiin posteja ja sitten on ne postit lakanneet myös tulemasta, eli motivaatiosta paljolti kiinni.Juuri näin. Ja joissain tapauksissa Posti tuo saman kirjeen aina vain takaisin, vaikka palauttaisi sen ja kirjoittaisi sen päälle "ei asu tässä osoitteessa". Mitä sille pitäisi tehdä, kantaa samaa kirjettä loputtomiin edes takaisin? Postin asiakaspalvelusta ei ainakaan saa nykyään mitään apua mihinkään, jos sinne edes saa yhteyden.
Automaatit lajittelee ja postinjakajat EIVÄT saa avata niitä nippuja ennenkuin ovat rapussa, aika huono tilanne sille jakajalle ku. olisi voinut poimia pois uudelleen oikeaan paikjaan sen väärän osoitteen /pistinkäännön ennenkuin itse siellä oven takana. Sitten joutuu kuljettamaan ne väärän paikan kirjeet takaisin työpaikalle.
Älä nyt tällaista soopaa levitä!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nuo on jakanut joku muu kuin posti. Siksi ei osoitteenmuutos näy.
Mutta lehdet vaan roskiin, kirjeissä on kirjesalaisuus yms ja siksi ne pitää palauttaa. Pistä kuoren päälle merkintä "ei asu täällä" ja heitä lähimpään postilaatikkoon.
Jos heittää lehdet roskiin niin niitä tulee aina vaan tulevaisuudessa ennenkuin muuttaja huomaa, ettei ole saanut lehtiään. Laittaa vaan postilaatikkoon ja kirjoittaa osoitteen viereen väärä osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nuo on jakanut joku muu kuin posti. Siksi ei osoitteenmuutos näy.
Mutta lehdet vaan roskiin, kirjeissä on kirjesalaisuus yms ja siksi ne pitää palauttaa. Pistä kuoren päälle merkintä "ei asu täällä" ja heitä lähimpään postilaatikkoon.
Mitään tällaista velvoitetta ei ole olemassa.
Jos itse joskus muutat niin sinulleko on ok, että omat vanhaan osoitteeseesi tulleet postisi nakataan roskiin?
Eihän tossa siitä ole kyse. Etkö ymmärtänyt lainaamaasi viestiä?
Kaikkea postia ei enää jaa posti. Meillä ainakin Early Bird jakaa aika monen laskuttajan laskut. Tunnistaa osoitteen vieressä/yläpuolella olevasta EB merkinnästä.
Onneksi. Tämä oli ennen Kantaa.