140 kiloinen norsu
Hei, Olen jonkinverran ylipainoinen kotiäiti, lapset 4v. ja 9kk. Olen kyllä tiedostanut laihduttsmisen tarpeen ja päättänyt taas yrittää ihan tosissaan. Nyt on vaan tullut sellainen ongelma, että mieheni haukkuu minua päivittäin... eilen olin 140 kiloinen norsu (en todellakaan paina 140kg) ja se huudettiin keskellä pihaa minulle. Sitä edellisenä päivänä "tekisit jotain tolle kropalles"-kommentti. Riita alkaa aina jostain pienestä, siivoamisesta tms. ja aina se päättyy siihen miten läski minä olen. Vaikka alunperin aihe siis olisi mikä vaan, niin aina vedetään tämä asia esiin. Tänään sain kinastelun päätteeksi kuulla, ettei minun kannattais ajatella ollenkaan ruokaa (olin kysynyt, mitä tänään syödään) koska vararavintoa löytyy niin pirusti. Samalla kehoitus syödä vaikka salaattiannos ja siitäkin mielellään vain puolet. Olen niin surullinen ja maassa, lasten kuullen näitä hän minulle sanoo... seksiä ei ole parisuhteessa ollut neljään kuukauteen. Mitä minun pitäisi tehdä... laihduttaa tietysti, mutta tällaisen tuen kanssa se ei ole niin helppoa!
Kommentit (90)
Miksi miesten tulee sietää lihavia vaimoja ?
Ei tarvi sietää, senkun lähdet jos se asia poistaa sun rakkautesi. Mutta ole mies äläkä täällä ruikuta tai hauku naistasi lasten kuullen! Henkistä väkivaltaa ei tarvi kenenkään kärsiä.
Ei tarvi sietää, senkun lähdet jos se asia poistaa sun rakkautesi. Mutta ole mies äläkä täällä ruikuta tai hauku naistasi lasten kuullen! Henkistä väkivaltaa ei tarvi kenenkään kärsiä.
Lihavia miehiä on muuten enemmän mitä naisia. Suomessa siis
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:36"]
Teidän suhteen tila taitaa olla suurempi ongelma . Riidan voittaakseen mies iskee aina siihen asiaan, minkä tietää satuttavan sinua. Sinä masennut ja mies tuntee itsensä voittajaksi. Tuskinpa tuossa tilanteessa laihduttaminen paljon auttaa.
[/quote]
Taas joku läski keittiöpsykologi vauhdissa.
Voin kaljamahaisen vaimon mienenä kertoa, että se tuntuu uskomattoman katkeralta, että kun on kaiken saanut kovalla työllä hyvälle mallille, lapset kunnolla kasvatettua, perheeseen ja vaimoon aina eniten panostaen, urheilullisten yhteisten harrastusten ylläpitämisen ja terveellisten elämäntapojen puolestapuhumisen jälkeen vaimo on hommannut itselleen lyhyessä ajassa kamalan kaljamahan ja on nykyään aina syömässä.
Ensinnäkin seksi ei enää kiinnosta. Päivät kuluu miettien ratkaisua. Tiedän, että asiasta huomauttaminen ei ole korrektia. Enkä mitenkään pidä lopputuloksen kannalta hyvänä ratkaisuna toimia kuten ap:n mies on toiminut.
Tuntuu vain niin suunnattoman katkeralta, että tekisi mieli sanoa vaimolle suorat sanat, kun ei itse näemmä älyä.
Ihan silläkin uhalla, että liitto loppuisi siihen.
Aivan turha on keittiöpsykologien kuvitella tässä tapauksessa ap:n miehen vittuilevan läskeistä, koska takana olisi jotakin muuta ongelmaa.
Kyllä siinä on tarpeeksi vitutuksen aihetta kun vaimo näyttää norsulta
[/quote]
Hah hah, ja tästä kaikesta erinomaisuudestasi meillä on vain sinun sanasi. Luuletko, että uskon hetkeäkään, että olet mikään unelmamies otse? Jo ajatusmallisi kertoo, minkälainen sinä itse olet. Tekopyhä vähintään, etkä tajua omia puutteitasi. Vai voisitko nimetä muutaman oman vikasi nyt edes ollaksesi vähän uskottavammin marttyyri?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:36"]
Teidän suhteen tila taitaa olla suurempi ongelma . Riidan voittaakseen mies iskee aina siihen asiaan, minkä tietää satuttavan sinua. Sinä masennut ja mies tuntee itsensä voittajaksi. Tuskinpa tuossa tilanteessa laihduttaminen paljon auttaa.
[/quote]
Taas joku läski keittiöpsykologi vauhdissa.
Voin kaljamahaisen vaimon mienenä kertoa, että se tuntuu uskomattoman katkeralta, että kun on kaiken saanut kovalla työllä hyvälle mallille, lapset kunnolla kasvatettua, perheeseen ja vaimoon aina eniten panostaen, urheilullisten yhteisten harrastusten ylläpitämisen ja terveellisten elämäntapojen puolestapuhumisen jälkeen vaimo on hommannut itselleen lyhyessä ajassa kamalan kaljamahan ja on nykyään aina syömässä.
Ensinnäkin seksi ei enää kiinnosta. Päivät kuluu miettien ratkaisua. Tiedän, että asiasta huomauttaminen ei ole korrektia. Enkä mitenkään pidä lopputuloksen kannalta hyvänä ratkaisuna toimia kuten ap:n mies on toiminut.
Tuntuu vain niin suunnattoman katkeralta, että tekisi mieli sanoa vaimolle suorat sanat, kun ei itse näemmä älyä.
Ihan silläkin uhalla, että liitto loppuisi siihen.
Aivan turha on keittiöpsykologien kuvitella tässä tapauksessa ap:n miehen vittuilevan läskeistä, koska takana olisi jotakin muuta ongelmaa.
Kyllä siinä on tarpeeksi vitutuksen aihetta kun vaimo näyttää norsulta
[/quote]
Meillä tuo paino on tullut hänelle vuosien myötä, ja sitä todellakin piisaa sairaalloisesti. Näyttää vuodesta toiseen siltä kuin olisi raskauden kolmas neljännes juuri alkamassa, vyötäröä ei ole ollut 15 vuoteen. Ja se vatsa sotkee monet hormoonit ja vie häneltä halut, ei halua seksiä koskaan. Inhoaa kroppaansa eikä halua läheisyyttäkään. Eikä tehdä minkäänlaista elämänmuutosta. Kuulemma ei milloinkaan tule punnitsemaan syömisiään tai muuten tarkasti vahtaamaan mitä syö, ja jäätelöä pitää saada lähes joka ilta koska muuten elämässä ei olisi mitään mukavaa.
On se aika vaikeaa miehen nähdä miten tämä voisi kehittyä parempaan suuntaan. Painoa tulee kilo pari vuodessa lisää, koskaan se ei ota takapakkia. On kokeiltu olla välillä puoli vuotta tai vuosi sanomatta mitään. On kokeiltu sanoa lempeästi, on kokeiltu sanoa faktoja esiin tuoden. On kokeltu sanoa tiukasti. On kokeiltu ostaa yllärinä kahvakuulia ja opetusvideoita tarvikkeineen. Kaikilla on sama vaikutus, ihan sama mitä sanoo tai ei sano. Joskus vastaus on, että olen juuri alkanut tekemään asialle jotakin. Vuoden päästä on taas se 1-2 kg lisää painoa ja mitään alkamista ei koskaan tapahtunut. Ainuttakaan ostamaani tai siskoltaan lahjaksi saamaansa jumppa-DVD:tä ei ole koskaan laittanut soittimeen sisään. Ja niitä on sentään monenlaisia, joogasta alkaen. Kuulemma ei ole 10 minuuttia aamuisin aikaa jumppaan, vaikka intervallilla 6-8 minuuttia aamuisin voisi jopa riittää kääntämään tuon sotkun suunnan parempaan. Koska vakaumus ajan riittämättömyydesta on niin vakaa, sitä ei voi varmasti ikinä kokeilla, edes yhtä kertaa. Edes viikonloppuna.
t. mies, jolla BMI 21
38 ei ollut vastannut ketjuun aiemmin, ei siis ollut täydennys mihinkään aiempaan viestiin.
38
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:30"]
[/quote]Mksi naisten lihavia miehiä? 98% on lihavia
38: pisteet asiallisesta tekstistä, et sentään harjoita henkistä sadismia, kuten moni muu. Minä annan vinkin että älä puhu lainkaan laihdutuksesta. Ensin pitää hoitaa vaimosi itsetunto kuntoon. Pidä hyvänä, puhu kauniisti. Tehkää yhdessä paljon. Vaimosi pitää ensin luottaa sinuun ja itseensä ennenkuin muutos voi alkaa. Osoita, että rakastat. Jos siis oikeasti rakastat. Jos nämä konstit eivät auta, sinun pitää tehfä päätös. Rakastatko vaimoa kiloineen päivineem vai lähdetkö pois.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:30"]
[/quote]Mksi naisten lihavia miehiä? 98% on lihavia
[/quote]
Pitäiskö minun tuntea kollektiivista syyllisyyttä lihavista miehistä, kun olen itse hoikka mies ja vaimoni on sairaalloisen lihava? Minun kuuluu olla vain onnellinen siitä, ettei hän voi saada lapsia lihavuutensa vuoksi kun ei hormoonitasot ole alkuunkaan kohdallaan. Minun ei tule murehtia hänen lihavuutensa aiheuttamista muista sairauksista. Minun kuuluu vain mennä itseeni, "sillä keskimäärin Suomessa miehet ovat lihavampia kuin naiset"?
Keskimääräinen ei kuules auta yhtään yksittäistä paria joista toinen ahmii ja toinen yrittää auttaa kaikilla tavoilla, jotka suinkin mieleen tulevat.
38
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:17"]38: pisteet asiallisesta tekstistä, et sentään harjoita henkistä sadismia, kuten moni muu. Minä annan vinkin että älä puhu lainkaan laihdutuksesta. Ensin pitää hoitaa vaimosi itsetunto kuntoon. Pidä hyvänä, puhu kauniisti. Tehkää yhdessä paljon. Vaimosi pitää ensin luottaa sinuun ja itseensä ennenkuin muutos voi alkaa. Osoita, että rakastat. Jos siis oikeasti rakastat. Jos nämä konstit eivät auta, sinun pitää tehfä päätös. Rakastatko vaimoa kiloineen päivineem vai lähdetkö pois.
[/quote]
Tämä hyvä ohje.
Laihduta ja treenaa ittes timmiin kuntoon ja näytä sille miehelles ;)
Laihduta ja treenaa ittes timmiin kuntoon ja näytä sille miehelles ;)
Ap. Miehesi on sadistinen kiusaaja. Hän ei sinua arvosta. Lähde ennenkuin on myöhäistä. Miehesi voi olla perhesurmaaja, hän vaikuttaa tunteettomalta psykopaatilta :(
Ap paljonko painat siis? Jäi epäselväksi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:52"]
[/quote]
Ei sillä ole väliä. Naisella on oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:52"]
[/quote]
Ei sillä ole väliä. Naisella on oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa.
[/quote]
Juuri näin. Laittakaa ukot ne omat 6-pack vatsanne ensin kuntoon.
En ikinä antaisi itseni lihoa. Toki niin voi käydä, esim. jos joskus raskaaksi tulen. Mutta nekin kilot voi laihduttaa pois. (nyt en siis puhu lihavuutta aiheuttavista sairauksista, ne ovat ihan eri asia).
Rakastan itseäni sen verran, että haluan pitää itseni mahdollisimman terveenä. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos itse aiheutetun lihavuuden takia sairastuisin diabetekseen yms. Ja nyt älkää kukaan tulko sanomaan, että lihava voi olla terve. Täyttä paskaa! Sillä hetkellä ehkä, mutta ei tasan ole terveellistä pitemmän päälle kantaa liikakiloja, kärsiä huonoista veriarvoista, kolesterolista, hormonihäiriöistä yms.
Ap, jos siis laihdutat, tee se itsesi takia. Sinulla on oikeus olla terve! Jos laihdutat, et tule ikinä katumaan sitä. Jos jäät vanhoihin elämäntapoihisi, etkä laihduta, saatat hyvinkin katua sitä myöhemmin.
Monelle voi olla yllätys, mutta väkivaltaa voi olla myös henkistä. Ja sitähän ap:n "mies" harjoittaa. Sairas yksilö.