Jos keitetyt perunat ovat olleet huoneenlämmössä yön yli, voiko niitä vielä syödä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kuivana vai kosteana pinta ollut? Mikä sisälämpötila on ollut asunnossa tai mökissä. Miltä se haisee nenään jos raottaa kuorta. Itse ehkä en söisi kesällä tai muutenkaan, jos asunto on kuuma.
Kuoret päällä kattilassa, huonelämpötila ehkä 20
Paistinperunoiksi käyvät mainiosti, ruskista vain kunnolla.
Keitetyt perunat on hyvin säilyviä. Haista, maista - jos kaikki on ok., niin syö pois.
Ei voi, niihin tulee botuliinia joka käytännössä tappaa heti.
En söisi. Linnuille tai kompostiin.
Keitetyt perunat on niin kosteita että en söisi
Ei voi vielä syödä, ehkä myöhemmin, kun on taas nälkä.
En söisi. Huoneenlämmössä ollutta riisiä tai pastaa ei ainakaan saa syödä. Voi kuolla.
söisin itse, mutta en tarjoaisi muille.
Vierailija kirjoitti:
En söisi. Huoneenlämmössä ollutta riisiä tai pastaa ei ainakaan saa syödä. Voi kuolla.
Onko peruna riisiä vai pastaa?
Peruna maksaa alle euron kilo. Miksi kaikki haluaa täällä popsiskella yön yli pöydässä seisoneita jämiä? Miksi ette sitten laita niitä jääkaappiin?
Perunaahan ei pitäisi säilyttää jääkaapissa, maku ja koostumus kärsii. Mä syön aina huoneenlämmössä säilytetyt keitetyt perunat. Paistan pannulla, tai kuutioin ja heitän esim. tomaattien kanssa uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Peruna maksaa alle euron kilo. Miksi kaikki haluaa täällä popsiskella yön yli pöydässä seisoneita jämiä? Miksi ette sitten laita niitä jääkaappiin?
Keitetyn perunan rakenne muuttuu jääkaapissa, se liisteröityy. Usein keitän tarkoituksella vähän ylimääräistä, ne on helppo paistaa seuraavana päivänä.
On usein olleet montakin päivää huoneenlämmössä kun olen syönyt. Mitään vaivoja ei ole ikinä ilmennyt
Kuivana vai kosteana pinta ollut? Mikä sisälämpötila on ollut asunnossa tai mökissä. Miltä se haisee nenään jos raottaa kuorta. Itse ehkä en söisi kesällä tai muutenkaan, jos asunto on kuuma.