140 kiloinen norsu
Hei, Olen jonkinverran ylipainoinen kotiäiti, lapset 4v. ja 9kk. Olen kyllä tiedostanut laihduttsmisen tarpeen ja päättänyt taas yrittää ihan tosissaan. Nyt on vaan tullut sellainen ongelma, että mieheni haukkuu minua päivittäin... eilen olin 140 kiloinen norsu (en todellakaan paina 140kg) ja se huudettiin keskellä pihaa minulle. Sitä edellisenä päivänä "tekisit jotain tolle kropalles"-kommentti. Riita alkaa aina jostain pienestä, siivoamisesta tms. ja aina se päättyy siihen miten läski minä olen. Vaikka alunperin aihe siis olisi mikä vaan, niin aina vedetään tämä asia esiin. Tänään sain kinastelun päätteeksi kuulla, ettei minun kannattais ajatella ollenkaan ruokaa (olin kysynyt, mitä tänään syödään) koska vararavintoa löytyy niin pirusti. Samalla kehoitus syödä vaikka salaattiannos ja siitäkin mielellään vain puolet. Olen niin surullinen ja maassa, lasten kuullen näitä hän minulle sanoo... seksiä ei ole parisuhteessa ollut neljään kuukauteen. Mitä minun pitäisi tehdä... laihduttaa tietysti, mutta tällaisen tuen kanssa se ei ole niin helppoa!
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:30"]En ikinä antaisi itseni lihoa. Toki niin voi käydä, esim. jos joskus raskaaksi tulen. Mutta nekin kilot voi laihduttaa pois. (nyt en siis puhu lihavuutta aiheuttavista sairauksista, ne ovat ihan eri asia).
Rakastan itseäni sen verran, että haluan pitää itseni mahdollisimman terveenä. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos itse aiheutetun lihavuuden takia sairastuisin diabetekseen yms. Ja nyt älkää kukaan tulko sanomaan, että lihava voi olla terve. Täyttä paskaa! Sillä hetkellä ehkä, mutta ei tasan ole terveellistä pitemmän päälle kantaa liikakiloja, kärsiä huonoista veriarvoista, kolesterolista, hormonihäiriöistä yms.
Ap, jos siis laihdutat, tee se itsesi takia. Sinulla on oikeus olla terve! Jos laihdutat, et tule ikinä katumaan sitä. Jos jäät vanhoihin elämäntapoihisi, etkä laihduta, saatat hyvinkin katua sitä myöhemmin.
[/quote]
Mummuni on lihava, ollut aina. On terve, synnyttänyt 2 lasta. Ei mitään lääkityksiä, kunto loistava ja terveys. Itse asiassa pulskat vanhukset elävät pisimpään (Duodecimin tutkimus)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:17"]Eikä myöskään läskimakkaraksi ajan myötä muuttuva puoliso arvosta toista osapuoltaan.
[/quote]
Kukaan ei ole kiusallaan lihava. Sen sijaan voi miettiä mitä suustaan päästää. Munaton ja/tai henkisesti hyvin vinoon kasvanyt "mies/nainen" mollaa puolisoaan. Se on sadismia ja henkistä kiusantekoa. Ja hyvin usein pahentaa ongelmaa (lihavuus). Moni silti sairaalla tavalla nauttii ollessan lihavan kanssa, kun saa häntä haukkua ja ilkeillä. Ikävä kylöä moni sairas ihminen saa tyydytystä siitä, että on ilkeä. Monesti asiat parantuisi, jos puoliso kohtelisi KUNNIOITTAVASTI ja rakastavasti puolisoaan. Mutta moni on ikävä kyllä suhteessa vain siksi, että saa olla sadisti. Oikeasti puolisoaan rakastava ei nimittele tätä ja vittuile puolisolleen.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:07"]Ensimmäiseksi miehestä ero, ei tee hyvää itsetunnollesi. Rakastaan ei puhutella eikä kohdella noin mitä miehesi sinulle tekee. Lapsetkin oppii kohtelemaan sinua epäkunnioittavasti. Kasvatusilmapiiri ei ole teillä oikeanlainen.
Eron jälkeen on helppo laihduttaa. Pistät itsesi kuntoon. Miestäs tai siis silloista ex-miestä vituttaa ihan kympillä.
tsempit sinulle, olen lihava muttei mies koskaan ole siitä maininnut
[/quote]
Tässä asian ydin. Miten lapsi oppii kuunnellessaan tuollaista hullua, että äiti on huono, ylikilot saatanasta jne. Lapsilla riski sairastua anoreksiaan. Tai masennukseen. Lasta ahdistaa kuulla kuinka isä solvaa äitiä.
Just vein vaimolta sipsit ja suklaat töllön äärestä keittiön nurkkaan. Jätin vain pähkinät. Huomaa varmaan, mutta eipä siitä väliä. Itse en ottanut niistä mitään.
Mä treenasiN itseni huippukuntoon ja sitte kun mies alkais kerjäämään taas sänkyyn niin heittäisiN ukon pihalle ja ottaisin tilalle paremman.
Minä lihoin lasten jälkeen 90kg:ksi, ei siis ihan norsu, mies oli aina ollut vähän pullukka ei mikään kunnon läski hänkään, muttei mikään hyvä kroppainen. Lapsena hän oli ollut lihava ja siitä oli häntä koulussa kiusattu, en siis koskaan sanallakaan huomattanut hänen painostaan tai läskeistään.
Mies alkoi pikku hiljaa huomautella jokaisesta suupalastani ja lopulta kyse oli joka päiväisestä nälvimisestä. Ikäänkuin en itse olisi huomannut lihomistani ja se ei olisi minua harmittanut. Vielä enemmän harmitti miehen käytös, ihminen joka oli itse kokenut ulkonäköönsä kohdistunutta kiusaa kehtasi kiusata ihmistä, jonka piti olla se kaikkein rakkain
Kerran ystäväni kanssa päätimme että nyt saa läskit riittää ja aloitimme kunto/laihdutuskuurin samalla lenkillä puhuttiin elämästä ja kerran totesin että jos tämä laihdutus onnistuu ja "Masa" sen jälkeen väittää rakastavansa minua enemmän minun on pakko ottaa ero, en kestä ihmistä, jolle minun ulkonäköni on tärkeämpää kuin minun kunnioittamiseni sellaisena kuin olen.
No, minä laihduin ja ero tuli.
Treenaisin itseni upean näköiseksi ja heittäisin miehen sen jälkeen pellolle!
ei kannattaisi haukkua norsuja sillä ne muistaa pitkään. ... etkö huomannut miehesi olevan idiootti edes silloin kun seurustelun alussa se haukkui ja ilveili ylipainoisille?
Ensimmäiseksi miehestä ero, ei tee hyvää itsetunnollesi. Rakastaan ei puhutella eikä kohdella noin mitä miehesi sinulle tekee. Lapsetkin oppii kohtelemaan sinua epäkunnioittavasti. Kasvatusilmapiiri ei ole teillä oikeanlainen.
Eron jälkeen on helppo laihduttaa. Pistät itsesi kuntoon. Miestäs tai siis silloista ex-miestä vituttaa ihan kympillä.
tsempit sinulle, olen lihava muttei mies koskaan ole siitä maininnut
Näytä sille MULKULLE saat kilosi pois!!!
Mieheni kanssa ollaan oltu yli vuosikymmen yhdessä ja hän oli alkujaan kiltti ja mukava mies. Ei haukkunut ylipainoisia mitenkään erityisesti. Itse en ennen lapsia ollut myöskään ylipainoinen. Haukkuminen on alkanut toden teolla nyt viimeisten vuosien aikana. Riitelemme nykyään paljon, joka asiasta tulee riitaa ja myös minä olen syyllinen aloittaessani valittamaan jostain epäkohdasta. Ja aina riita päättyy minun ulkomuotooni ;-(
Aika törkeästi miehesi kohtelee sinua. Tuollaisessa tilanteessa kannustaminen olisi tärkeää, eikä haukkuminen. Jätä pois huonot hiilarit (peruna, pasta, riisi, leipä) ja korvaa vihanneksilla. Se auttaa alkuun. Toisille toimii taas selkeä annoskokojen pienentäminen (syö vain jälkiruokalautasellinen ruokaa). Paljon vettä ja rauhallista liikuntaa vaikkapa lasten kanssa kävelyitä.
Kysy mieheltä, että yrittääkö tahallaan saada sinut pois tolaltasi idioottikommenteillaan. Ei ole normaalia aikuisen miehen käytöstä tuollainen. Se on niin helppo miehen sanoa naiselle, että laihduta ja laihduta, kun ei ole itse kahta lasta pyöräyttänyt. Miehille laihduttaminen on muutenkin paaaaaljon helpompaa. Itse olisin varmaan jo heittänyt pihalle tuollaisen ukon, niin törkeästi hän on sinut nolannut.
Miehesi kuulostaa todella ilkeältä. Mutta jos yrität ajatella rauhallisesti hänen sanomisiaan, niin onko niissä joku totuuden siemen? Jos kodin siivous on teillä sinun hommiasi, niin estääkö ylipaino sen, et jaksa siivota? Syötkö koko ajan, napostelet, syöt välipaloja jne?
Älä odota tukea mieheltä äläkä keneltäkään. Ylensyömisen kanssa on vähän kuin dokaamisen, pitää itse haluta lopettaa tuhoisa elämäntapa. Ihan sama mitä muut on mieltä tai sanoo.
Älä ala "laihduttaa" vaan muuta elämäntapojasi. Mieti miksi syöt liikaa, yritä käydä siihen kiinni. Ylipaino lähtee korvien välistä, aina. Ole kärsivällinen. Muista että sinä et tarvitse kaikkea sitä suolaa, sokeria ja rasvaa jota (ehkä) syöt. Syö kun on nälkä, lopeta kun olet kylläinen. Lisää arkiliikuntaa.
Mun mielestä et myöskään tarvitse noin ilkeää miestä, mutta tiedät itse oman parisuhteesi, sen hyvät ja huonot puolet parhaiten.
Jaksamista ja hyvää uutta vuotta!
Tuskin onnistuisit, mässy maistuisi enemmän.
Ihmetyttää tälläiset "treenaisin -> heittäisin miehen pellolle"-kommentit
Miksi ette piru vie treenaa jo ennen sitä vaan annatte itsenne kasvaa laardivalaiksi? Sellaistako miehen(naisen) pitäisi kunnioittaa, läskiä akkaa(miestä) jolla ei ole sitä itsekuria.
"Kunnioittamiseni sellasena kuin olen". Jaa-a. Oikein reilu esimerkki, painat 200 kiloa, ukko kantaa sulle ruuat töllön ääreen kun et itse jaksa hakea. Pitäisikö sinua kunnioittaa sellaisena kuin olet.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:47"]
Mun vaimo sanoi eilen saunassa, että voi hemmetti kun on näin lihava (siis 90kg).
Mä sanoin, että ei se haittaa, sullahan on jo mies ja sitäpaitsi olet maailman seksikkäin.
[/quote]
On sulla kyllä lihava akka, osanottoni, vaikka näemmä laardia rakastatkin.
Omalle vaimolle on tullut kyllä sanottua, että parempi olla lihomatta liian isoksi möykyksi, sellasia ei kattele pirukaan. Se kun korreloi myös luonteen kanssa, lihavat ovat yleensä laiskoja, joita en siedä ollenkaan. Itsekurikin puuttuu, ei malteta olla mässäämättä vaikka vähemmälläkin pärjäisi.
Toinen mies
[/quote]
Entäs jos sinä olet joku päivä se liian iso möykky? Ja ei, et voi sanoa, ettet koskaan päästä itseäsi lihomaan, koska todellisuudessa et voi tietää, ennustaa ja päättää koko elämäsi kulkua.
Meillä kävi niin, että olin suhteen aikana ylipainoinen (mies tosin nimenomaan pitää isoista naisista, minua TODELLA paljon isommista) mutta silti jokainen riita alkoi menemään siihen minun läskittelyyni. Eikä siis mies itsekään ollut mikään hoikka, tosin ei läskikään, mutta sellainen perus maharöllykkäsuomimies. No sitten laihdutin 30kg ja ukosta tuli ex-ukko...tosin suhde nyt muutenkin oli ihan paska. Nyt se on sitten jonkun toisen kiusana. :D
Miehellesi tiedoksi, että jo norsun pää painaa yhtä paljon kuin henkilöauto. Joten 140 kg norsu on kyllä ihan vauva... Joka tapauksessa ap miehesi on törkeä haukkuessaan sinua. Laihduttamiseen tarvitaan kova motivaatio, paljon työtä ja pitkää pinnaa, eikä miehesi asenne helpota sinua yhtään. Tsemppiä ap uudelle vuodelle!
Enpä usko että olen se iso möykky.
Läpi elämän jatkunut harrastus urheillen kyllä pitää kilot loitolla. Välillä olen kyllä tarkoituksella vetänyt kunnolla evästä, mutta sitten kun huomaan, että mahaan alkaa pikkusen kertyä, se on vaan niin yksinkertaista jättää sitten syömättä, vähemmälläkin kyllä pärjää.
Törkeää käytöstä mielestäni!
Laihduta itsesi hyvään kuntoon, ja sitten vaihda miehesi parempaan. Sano ettet jaksa kuunnella koko ajan valitusta, että otat mieluummin sellaisen joka sinut hyväksyy.
Eikä myöskään läskimakkaraksi ajan myötä muuttuva puoliso arvosta toista osapuoltaan.