140 kiloinen norsu
Hei, Olen jonkinverran ylipainoinen kotiäiti, lapset 4v. ja 9kk. Olen kyllä tiedostanut laihduttsmisen tarpeen ja päättänyt taas yrittää ihan tosissaan. Nyt on vaan tullut sellainen ongelma, että mieheni haukkuu minua päivittäin... eilen olin 140 kiloinen norsu (en todellakaan paina 140kg) ja se huudettiin keskellä pihaa minulle. Sitä edellisenä päivänä "tekisit jotain tolle kropalles"-kommentti. Riita alkaa aina jostain pienestä, siivoamisesta tms. ja aina se päättyy siihen miten läski minä olen. Vaikka alunperin aihe siis olisi mikä vaan, niin aina vedetään tämä asia esiin. Tänään sain kinastelun päätteeksi kuulla, ettei minun kannattais ajatella ollenkaan ruokaa (olin kysynyt, mitä tänään syödään) koska vararavintoa löytyy niin pirusti. Samalla kehoitus syödä vaikka salaattiannos ja siitäkin mielellään vain puolet. Olen niin surullinen ja maassa, lasten kuullen näitä hän minulle sanoo... seksiä ei ole parisuhteessa ollut neljään kuukauteen. Mitä minun pitäisi tehdä... laihduttaa tietysti, mutta tällaisen tuen kanssa se ei ole niin helppoa!
Kommentit (90)
Yleensä se auttaa, kun ongelmista vaikenee.
Jos toinen puoliso haluaa olla timmi ja ulkonäköön liittyvät asiat ovat tärkeitä ja toiselle puoliskolle taas em. asiat täysin yhdentekeviä, niin aikamoista ristiaallokkoa on luvassa. Suosittelen vaihtamaan maisemaa.
OT mutta toi oli tölväisynä ihan mainio tuo ettei tartte edes ajatella ruokaa kun vararavintoa on niin paljon. Siis miehen vastaus ap:n kysymykseen mitä tänään syötäisiin...
En tiedä millaista ap:lla on mutta lihavan miehen vaimona voisin sanoa kokemuksiani. Mieheni on koko ajan sairaan väsynyt eli ei jaksa osallistua kotitöihin tai mihinkään yhteiseen liikunnalliseen juttuun tai muutenkaan mihinkään menoon. Seksi ei maistu, koska iso maha ällöttää minua (ihan kuin eteen olisi kaadettu litran pullataikina veivattavaksi, yök). Vaatteita ei tahdo löytyä eli hänellä on päällään aika virttyneet kuteet.
En koskaan moiti häntä. Olen ainoastaan alkanut sanoa että miettisi terveyttään ja lapsiaan, että lapsilla olisi isä mahdollisimman kauan. Yritän innostaa häntä liikkumaan. Yritän siis pikku hiljaa ujuttaa häneen omaa intoa elämän muutokseen.
Mun vaimo sanoi eilen saunassa, että voi hemmetti kun on näin lihava (siis 90kg).
Mä sanoin, että ei se haittaa, sullahan on jo mies ja sitäpaitsi olet maailman seksikkäin.
Ap, olen pahoillani, että miehesi arvostaa sinua noin vähän. Erittäin huonoa käytöstä häneltä.
Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Joko jatkat hänen kanssaan ja yrität parantaa suhdettanne tai lopetat sen ja etsit toisen miehen.
Mikäli aikomuksesi on jatkaa suhteessa toimi näin. Päätät aluksi puhua asioista ja päätät tehdä sen rauhallisesti ja asiallisesti. Yritä valita sellainen hetki keskustelulle, kun miehesi on rauhallinen. Sanot hänelle häntä missään vaiheessa syyttelemättä ja rauhallisesti, että sinusta tuntuu erittäin pahalta, kun sinua haukutaan ylipainojen vuoksi ja se vetää mielesi matalaksi. Sano, että haluat laihtua itsesi vuoksi ja miehesi vuoksi, koska hän on sinulle tärkeä. Kerro hänelle, että laihduttaminen tuntuu sinusta isolta ja vaativalta urakalta ja, että se merkitsisi sinulle paljon ja auttaisi sinua erittäin paljon, jos miehesi tulisi tueksesi siinä urakassa. Sano, että kaipaisit häneltä rakastavaa kohtelua, koska saat siitä voimaa, huonon kohtelun vaikuttaessa päinvastoin.
Mikäli miehesi lupaa auttaa sinua, sinun pitäisi vielä pitää lupauksestasi kiinni ja alkaa tekemään töitä laihduttamisen eteen. Se kannattaa kyllä varmasti ihan itsesi vuoksi.
Edellä mainittu ei ole helppoa, kun ei saa toista yhtään syytellä mistään, mutta hyviä asioita harvoin saavuttaa näkemättä vaivaa. Tiedän kyllä erittäin hyvin, että ehkä haluaisit vain kolkata miehesi, etkä puhua hänelle noin, mutta suhteen paremmaksi rakentaminen vaatii sitä ettei syyllistä toista, vaikka tuntisi sen olevan aiheellista ja yrittää jopa ymmärtää häntä, vaikkei tuntisi hänen ansaitsevan sitä.
Jos miehesi ei tuonkaan jälkeen osaa lopetta haukkumistasi ja jatkaa sinun tekemistä onnettomaksi, suosittelen eron ottamista puheeksi hänen kanssaan ja kerro siihenkin syyt ihan rauhallisesti ja syyttämättä.
Onnea matkaan, toivottavasti päämääränäsi on monella tapaa parempi elämä.
t. mies
57! Vaihtoehtoja on paljon enemmän. Yksi oikein hyvä vaihtoehto on olla ilman miestä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:47"]
Mun vaimo sanoi eilen saunassa, että voi hemmetti kun on näin lihava (siis 90kg).
Mä sanoin, että ei se haittaa, sullahan on jo mies ja sitäpaitsi olet maailman seksikkäin.
[/quote]
On sulla kyllä lihava akka, osanottoni, vaikka näemmä laardia rakastatkin.
Omalle vaimolle on tullut kyllä sanottua, että parempi olla lihomatta liian isoksi möykyksi, sellasia ei kattele pirukaan. Se kun korreloi myös luonteen kanssa, lihavat ovat yleensä laiskoja, joita en siedä ollenkaan. Itsekurikin puuttuu, ei malteta olla mässäämättä vaikka vähemmälläkin pärjäisi.
Toinen mies
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:47"]
[/quote]
On sulla kyllä lihava akka, osanottoni, vaikka näemmä laardia rakastatkin.
Omalle vaimolle on tullut kyllä sanottua, että parempi olla lihomatta liian isoksi möykyksi, sellasia ei kattele pirukaan. Se kun korreloi myös luonteen kanssa, lihavat ovat yleensä laiskoja, joita en siedä ollenkaan. Itsekurikin puuttuu, ei malteta olla mässäämättä vaikka vähemmälläkin pärjäisi.
Toinen mies
[/quote]
Luojan kiitos en oo sun vaimo..
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:17"]38: pisteet asiallisesta tekstistä, et sentään harjoita henkistä sadismia, kuten moni muu. Minä annan vinkin että älä puhu lainkaan laihdutuksesta. Ensin pitää hoitaa vaimosi itsetunto kuntoon. Pidä hyvänä, puhu kauniisti. Tehkää yhdessä paljon. Vaimosi pitää ensin luottaa sinuun ja itseensä ennenkuin muutos voi alkaa. Osoita, että rakastat. Jos siis oikeasti rakastat. Jos nämä konstit eivät auta, sinun pitää tehfä päätös. Rakastatko vaimoa kiloineen päivineem vai lähdetkö pois.
[/quote]
Tämä hyvä ohje.
[/quote]
38:n huoli tuntuu vilpittömältä.
Mutta tuo ohje jota 43 kiittää mietityttää mua vähän. Kai nyt aikuisen ihmisen pitää tajuta oma tilansa, ettei häntä tarvitse paapoa kuin lasta? Ilkeilyn ja lellimisen välissä on pitkä matka ja monta sävyä. Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin sanoa suoraan (ei vittumaisesti) jos toisen lihavuus huolettaa ja haittaa. Ei se sulje pois sitä, etteivätkö henkiset ominaisuudet olisi arvokkaita.
Palstalla naiset kommentoivat tosi ilkeästi toistensa ylipainoa, mutta oletus tuntuu olevan että miehen pitää vaieten sietää jatkuvasti märehtivää lylleröä.