Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiseen kaveriin et pidä enää yhteyttä?

Vierailija
01.01.2014 |

Itselläni on tullut mitta täyteen yhtä kaveria. Säälii itseään vuosikaudet ja koko ajan tuo julki epävarmuuttaan siitä, että mahtaako ihmiset viihtyä hänen seurassaan. Saattaa esim. johonkin illanviettokutsuun kirjoittaa, että "mun kanssa siellä ei sitten toki tarvitse hengailla." Saattaa bileissä ja tapaamisissa yhtäkkiä tokaista, että "ja sulla on tylsää vai?", vaikka kukaan ei ole sanonut mitään ja istutaan ja jutellaan normaalisti hyvällä mielellä. Aivan äärettömän raskasta olla tällaisessa seurassa. Jatkuvasti pitäisi olla varpaillaan ja varoa, ettei vain jollain harmittomalla liikkeellä tai ilmeellä loukkaa itsesäälikuningatarta.

No, nyt on ainakin saanut aikaiseksi sen mitä koko ajan vatvoo, eli yksi ihminen ainakin on kaikonnut lähipiiristä.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 13:44"]

Sellaiseen, joka ei ikinä itse oma-aloitteisesti ota yhteyttä minuun päin.

[/quote]

Komppaan. Melkein 10 on hävinnyt näin. Tietenkään siihen ei olisi minulla varaa, mutta pitäähän jonkinlaista tasapuolisuutta olla yhteydenpito-asiassa ja ehkä he eivät välittäneet minusta tarpeeksi.

Vierailija
22/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tapausta:

1. katkeroitunut, alkoholisoitunut

2. sellainen "kaveri", joka otti yhteyttä vain hyötymielessä, mm. tarvi rahaa, kaljaa, kyytiä jonnekin

3. liian persumielinen, joka ei ole päivittänyt joitakin käsityksiään yläasteen ajoista, josta on jo yli 20v aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiin joilla on jäänyt nuoruuden hömpötykset ja biletykset päälle. Itse 28 vuotiaana ja 2 lapsen äitinä en voisi kuvitella mitään yhteistä näiden kanssa. Olen löytänyt uusia ystäviä, eli kukin eläköön lapsettomasti jos haluaa, mutta minä en sellaisia elämääni enään kaipaa.

Vierailija
24/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen, jonka kanssa yhteydenpito ei ole vastavuoroista tai jos on, se tuntuu lähinnä velvollisuudelta.

Jolla ei ole koskaan aikaa nähdä = ei kiinnosta tarpeeksi.

Jonka kanssa en koe olevani enää "samalla tasolla" (joko henkisesti tai ulkoisilla mittapuilla) eikä meillä ole tarpeeksi yhteistä tekemistä tai puhuttavaa.

Joka on jostain syystä alkanut ärsyttää.

Jonka lähipiirissä on ihmisiä, joista en pidä tai jotka eivät pidä musta.

Vierailija
25/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikeastaan ollut kuin yksi kaveri. Kouluaikoina hän puhui minusta selän takana muiden kavereidensa kanssa joten ei kauheasti tee mieli pitää yhteyttä.

Vierailija
26/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri jäi kun tajusin, että vuosiin mulle ei ole tullut hyvä vaan aina ahdistava olo hänen törpön käytöksensä vuoksi. Ehkä käytös johtui osaksi mielenterveysongelmistaan, mutta Väsyin vaan olemaan yksipuolisesti tukena ihmiselle, jolta itse sain pelkkää paskaan niskaan.

Muuten yhteydenpito on jäänyt ihmisiin, joiden kanssa on kasvettu niin erilleen, ettei oikein mitään luontevaa puhuttavaa enää ole. Esim. tyypit, joiden elämän ja puheiden sisältö koostuu nykyään lähinnä jeesusjutuista tai jonkun luxuslaukkujen himoitsemisesta. Itse pidän molempia sekä naurettavia että epäkiinnostavina aiheina, mitä en tietenkään kehtaa sanoa suoraan, joten kanssakäyminen lähinnä vaivaannuttavaa hymistelyä.

Vierailija
27/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaamaiset, jotka kahden kesken on niin hyvää kaveria mutta muussa seurassa puhuu paskaa ja väheksyy. Urkkii tietoja, joita käytetään "lyömäaseena" paskanpuhumisessa. Näitä tietoja sitten vääristellään ja mua täysin tuntemattomat voi saada ihan väärän kuvan näiden vääristyneiden tietojen pohjalta.

Vierailija
28/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itsensä säälijät ovat aika pahoja. Eivät tajua, että juuri se itsesäälissä rypeminen on se, joka vaivaannuttaa seuralaiset ja saa kaikkoamaan. Sitten kierre jatkuu, ihmetellään "miksei kukaan tykkää."

Vierailija
29/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin sellaiseen, jotka tekivät jatkuvasti ohareita.

Vierailija
30/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri kuormitti minua koko ajan ongelmillaan ja ei ottanut mitään kantaa mun elämään. En pidä enää yhteyttä. Toinen kaveri otti vain silloin yhteyttä, kun tarvitsi jotain palveluksia. Käytti siis vain hyväksi. En tarvitse tuollaisia ihmisiä elämääni.

Vierailija
31/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo itsesäälissä rypeminen ja jatkuva itsensä mollaaminen on tuttua täälläkin. Raskasta olla ihmisen kanssa joka vaan otsa kurtussa valittaa ja surkuttelee elämäänsä. Edes kahvilla ei hänen luonaan voi käydä ilman saatelausetta: sori ku keitin kuiteskin liian laihaa/vahvaa/kylmää/kuumaa kahvia, sori ku meillä on vaan tämmönen halpa kahvinkeitin kun sää oot tottunut kuitenkin parempaan, sori ku ei oo ku kolmea laatua pullaa, anteeksi et varmaan yhtään nauti tästä vierailusta jne.... No en nauti en, mutta sillä ei ole kahvisi kanssa mitään tekemistä!!

Vierailija
32/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahti uskoon ja lapset huonosti kasvatettuja.

Vierailija
33/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 13:44"]

Sellaiseen, joka ei ikinä itse oma-aloitteisesti ota yhteyttä minuun päin.

[/quote] 

Tähän sanoisin sellaisen asian että mulla oli yksi kaveri joka oli yltiö-aktiivinen. Itse meinannut koskaan keretä ottaa yhteyttä kun tämä lähetteli jo viestejä ja soitteli. Tuntui että joka kerta hänen seurassaan jouduin pingottamaan. En osannut olla oma rento itseni.

Jossain vaiheessa kyseinen henkilö sitten kysyi että miksi hän joutuu olla aina se joka ottaa yhteyttä...

Sellanen olo myös että ois ollut kiva nähdä muitakin tuttuja. Joka lauantai pyytää jonnekkin. Sitten jos omen väsynyt tai ei huvita nikn vedetään herne nenään.

Nykyään mulla kaltaisia ihania ystäviä...

Tuo ahdistelija sai jäädä..

Vierailija
34/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vastata ex "ystävieni" puolesta

RAITTIISIIN JA RASKAANA OLEVIIN

Kiitti vitusti!

Vierailija
35/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävämn joka vähätteli huoliani, eikä hänellä ollut aikaa kuin omille murheilleen.

Vierailija
36/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 14:11"]

Tuo itsesäälissä rypeminen ja jatkuva itsensä mollaaminen on tuttua täälläkin. Raskasta olla ihmisen kanssa joka vaan otsa kurtussa valittaa ja surkuttelee elämäänsä. Edes kahvilla ei hänen luonaan voi käydä ilman saatelausetta: sori ku keitin kuiteskin liian laihaa/vahvaa/kylmää/kuumaa kahvia, sori ku meillä on vaan tämmönen halpa kahvinkeitin kun sää oot tottunut kuitenkin parempaan, sori ku ei oo ku kolmea laatua pullaa, anteeksi et varmaan yhtään nauti tästä vierailusta jne.... No en nauti en, mutta sillä ei ole kahvisi kanssa mitään tekemistä!!

[/quote]

Todella rasittavaa... Tämän itsesäälijäkuningatar ei välttämättä sano mitään, mutta tarkkailee ikään kuin jatkuvasti ilmeitä ja eleitä, ja millä tyylillä vastaan johonkin kysymykseen. En ymmärrä miten aikuinen ihminen voi olettaa, että toisten täytyy yrittää miellyttää äärimmäisen heikon itsetunnon omaavaa ihmistä joka ikisessä tilanteessa. Jatkuvasti olen tuntenut olevani suurennuslasin alla tämän ihmisen seurassa.

Ap

Vierailija
37/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä muutamia tippunut kyydistä. Mutta kyllä yhteyttä joskus pidetään mutten juuri jaksaisi nähdä enkä kyllä erityisemmin koskaan ikävöi heidän seuraa.

1. Kaveri, jolla kolme uskomattoman rasittavaa lasta. Asuvat kaukana ja ovat aina yötä. Vaativat kamalat järjestelyt, ovat sotkuisia, lapset kiukuttelevat koko kyläilyn ajan, mikään ruoka ei kelpaa lapsille, koko ajan on huutoa ja kaaosta, aikuiset ei ehdi yhtään rauhassa juttelemaan, kaikki aika menee lasten perässä juoksemiseen ja rauhoitteluun, vanhemmilla ei mitään otetta ja auktoriteettia siihen laumaan, mihinkään ei kehtaa sen porukan kanssa talosta poistua ja vierailusta jää jäljelle loppuun kiristyneet hermot ja kamala sotku, suorastaa sikolätti. Yhdenkään muun lapsiperheen kanssa ei tällaista ongelmaa ole. Meidän omatkin lapset ovat ihan uupuneita näiden kyläilyjen jälkeen ja eivät koskaan kysy koska taas nähdään. Muiden tuttavaperheiden luokse kyllä kinuvat kylään ja ovat innoissaan jos meille tulee leikkikavereita.

2. Muiden äitiyttä jatkuvasti arvosteleva kaveri. Ei tee mieli nähdä kun tietää, että omia toimintamalleja taas rekisteröidään silmä tarkkana ja puidaan sitten muiden mammojen kahvihetkillä. Itse on niin täydellisen marttyyrimaisen omistautunut vauvalleen ettei maailmaan mitään muuta tunnu mahtuvan. Ei ymmärrä ollenkaan muiden tapoja toimia ja halveksuu esim. sitä kun yhteinen tuttavamme ja 11kk lapsen äiti käy tunnin viikossa jumpassa :D

3. Lapseton ystävä, joka aina olisi järjestämässä tapaamisia vähintään kolmen ruokalajin illallismeiningillä ja olettaa, että aina saan lapselle vahdin. Ollaan sikäli onnellisessa asemassa, että aivan varmasti saisinkin, mutta en viitsi koko ajan jättää pientä lasta hoitoon. Ja kun harvakseltaan jätän, tekisin silloin mieluummin vaikka miehen kanssa kahdestaankin joskus jotain (menisimme hotelliin, teatteriin tms.). Turhauttavaa jos kaikki lapsenhoitokerrat kuluvat tämän yhden pariskunnan vuoksi.

Vierailija
38/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä enää yhteyttä erääseen paljon energiaa vaativaan ihmiseen. Olen kasvanut ohi hänestä. Oikeasti on ihana ihminen jne ja muuta pakollista loiventelua. En vaan jaksa. Puhelut kestää aina monta tuntia joista 2 viimeistä yleensä vaan hymähtelen kun koitan ujuttaa puhelun lopetuksen johonkin väliin, mutta aina hänellä muistuu mieleen uusi juttu mistä pitää selostaa mahd. laveasti enkä viitsi olla tyly, vaikka joka kerta haluaisinkin vaan karjaista että TURPA KII ja moi moi. Oikeesti, jos sanon että Hei mun pitää nyt mennä nukkumaan, vastaus saattaa olla Aijaa, ja pälä pälä päläää vielä puoli tuntia.........ei vitt... Moniongelmainen, vääristynyt kuva itsestään, ja monta vuotta olen kuullut ne samat saamarin kamalat ( :D ) traumat joka puhelussa ja vika ei KOSKAAN ole hänessä, en vaan jaksa.....en. Vaikka on hänkin tukenut minua eipä siinä. Muttamutta..

Toinen, yksi reppana sai luultavasti pysyvän jäähyn takertuvuuden vuoksi. En jaksa häntäkään. Ei ole ok jos hän tajuaa lähteä vasta neljältä aamulla pitkän vihjailun ja patistelun jälkeen ja haluaa ottaa saman uusiksi heti huomenna ja aamusta. Mulla työviikko (hänellä luonnollisesti ei). Jos en suostu, hän suuttuu ja alkaa vetämään taitavaa itsesääli-uhkailu-syyllistysvirttä, niin että luulen ITSEÄNI hulluksi. ARGGH. Notta kenkää perseelle vaan.

Kiitos kun sain avautua. :)

Vierailija
39/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöön joka korostaa omaa paremmuuttaan jokaisessa lauseessa.
Ja toiseen joka arvostelee omia valintojani. Lievimpänä esimerkkinä kaupassa kertoo kuinka tuo tai se olisi ollut halvempaa kuin ostamani tuote (josta satun pitämään, hinnasta viis).

Vierailija
40/84 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoseen kateelliseen ja pahansuopaan. Kyseisellä naisella on heikko itsetunto ja pönkittää sitä muiden latistamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan