Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prismassa kaikilla muilla oli maskit paitsi minulla ja jollain laitapuolen kulkijalla

Vierailija
09.10.2020 |

Oli pakko ostaa paketti niitä maskeja, ettei enää joudu noin noloon tilanteeseen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija: Virus ei ole mutatoitunut ja tullut ystävällisemmäksi

Infektioiden hallinnan professori Jan Albert sanoo, että nyt pienempi kuolleisuus voi johtua suuremmasta testausmäärästä  - mutta myös siitä, että useammat ihmiset muissa ikäryhmissä levittävät nyt infektiota.

Kenelläkään ei ole selkeää näyttöä siitä, että virus olisi muuttunut vähemmän vaaralliseksi.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-viruset-har-inte-muterat-oc…

Vierailija
42/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin kieriskelin häpeästä ja piilouduin hyllyjen väliin kun maskinaama tuli vastaan. Juoksin nopeasti kassan ohi kunnes vartija maskissaan pamputti minut maahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Samoin täällä joka kaupassa. Onneksi mulla on kohta visiiri 😁

Visiiri on kätevä jos vaikka survot puolukoita niin ei roiskeet lennä kasvoille. Mutta Koronan torjumisessa sillä ei ole mitään merkitystä ellei lisänä ole hyvä maski. Visiiri ei suojaa käyttäjää eikä muita koronalta!

Ja tästä löytyy tutkimustietoa.

Eipä meistä ainakaan kukaan sairastunut koko kesänä 🤩

Eipä sitä kesällä juuri ollutkaan jaossa, nyt on ja vauhdilla. Mitä tehokkaammin suojattaisiin nyt itsemme ja toisemme, sitä nopeammin ja hallitummin tämä paska olisi ohi. Jos annetaan levitä vapaasti, sairaanhoito menee tukkoon ja maksetaan jälkeenpäin pahentuneista sairauksista.

Jos taas kaikki suljetaan, epidemia hidastuu ja viivästyy hiukan, tosin voisi sitten vähemmän olla sairastuneita.

Marras- joulukuulla lasketaan nyt epidemian olevan pahimmillaan.

Ruotsissa laumasuojan hakemisen jäljiltä on lähes 4000 syöpätapausta jäänyt diagnosoimatta, koska sairaanhoito oli koronan takia suurissa kaupungeissa lähes seis (paitsi akuutissa).

Ja jopa Tegnell on nyt kiristänyt ohjeita nimenomaan sairaanhoidon riittämisen takia, koska sitä ei ole siellä ollut kysyntää vastaavasti normaalinakaan aikana.

Vierailija
44/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon vähän kipeä mutta käyn niin nopeasti kaupassa että kukaan ei altistu

Vierailija
45/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sama! Kävin labrassa ja KAIKILLA muilla oli maskit! Oli pakko ostaa itsekin, sain vihaisia katseita.

Tääl ainakin labrassa on pakko käyttää maskia ja sen saa sieltä labrasta sisääntulon läheltä.

Vierailija
46/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ollut joku yksi suoltaa paskoo sen minkä kerkiää. Maskia käyttää1/10 asiakkaista😳

Hallitus on epäonnistunut tässä täydellisesti

Niin koska senhän täytyy olla hallituksen vika, jos ihmiset ei käytä maskeja, vaikka hallitus niitä suosittelee.

Vierailija
47/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen aamupöivällä Porin Puuvillan kauppakeskuksessa asioilla. Clas Ohlson, apteekki, alko ja Cittari, eli kävelin melkein päästä päähän. Yksi vanhempi pariskunta tuli kauppakäytävällä vastaan joilla oli maskit. Kellään muulla ei ollut, ei minullakaan.

Satakunnassa koronaa onkin kutakuinkin Suomen vähiten tällä hetkellä. Maskin käyttöön kaupassa ei siellä oikein ole järkevää perustelua.

Vierailija
48/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen aamupöivällä Porin Puuvillan kauppakeskuksessa asioilla. Clas Ohlson, apteekki, alko ja Cittari, eli kävelin melkein päästä päähän. Yksi vanhempi pariskunta tuli kauppakäytävällä vastaan joilla oli maskit. Kellään muulla ei ollut, ei minullakaan.

Satakunnassa koronaa onkin kutakuinkin Suomen vähiten tällä hetkellä. Maskin käyttöön kaupassa ei siellä oikein ole järkevää perustelua.

Satakunnassakin on tartuntoja joiden lähdettä ei tiedetä. On liipannut sen verran läheltä että otan asian vakavasti ja käytän maskia.

Vierailija
49/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on paljon fiksua väkeä, eilen metrossa lähes kaikilla oli maskit, samoin yhdessä isossa kauppakeskuksessa n. 80 %. Täällä näyttää olevan vallalla käsitys, että ”minun maskini suojaa sinua, sinun maskisi suojaa minua”. Eli huomioimme myös muut ihmiset, kuten sivistynyt ihminen tekee, eikä olla jääräpäisiä muuleja, jotka itsepäisesti ajattelevat, että kun eiväthän ne keväälläkään auttaneet, miksi sitten nyt. Täällä osataan ajatella myös ihan omilla aivoilla ja otamme suositukset tosissamme, kun välillä on ruuhkaisiakin paikkoja.

Vierailija
50/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta kaikki muut käyttävät maskia niin minun ei silloin tarvitse käyttää, kun olen suojassa.

Vierailija
51/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa melkein kaikilla oli maski. Vain muutama oli keski-ikäinen oli jättänyt maskin pois.

Vierailija
52/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa citymarketissa ja prismassa eilen illalla ainakin puolella asiakkaista maskit päässä.

Vierailija
53/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan olis ideaalitilanne, olis minut ja laitapuolen kulkija suojattu muiden pisaroilta, eikä tarvi mitään siitä maksaa :)

Vierailija
54/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa on paljon fiksua väkeä, eilen metrossa lähes kaikilla oli maskit, samoin yhdessä isossa kauppakeskuksessa n. 80 %. Täällä näyttää olevan vallalla käsitys, että ”minun maskini suojaa sinua, sinun maskisi suojaa minua”. Eli huomioimme myös muut ihmiset, kuten sivistynyt ihminen tekee, eikä olla jääräpäisiä muuleja, jotka itsepäisesti ajattelevat, että kun eiväthän ne keväälläkään auttaneet, miksi sitten nyt. Täällä osataan ajatella myös ihan omilla aivoilla ja otamme suositukset tosissamme, kun välillä on ruuhkaisiakin paikkoja.

Mites turvavälit siellä kaupassa?

Vierailija
55/55 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella sittarissa tänään vain murto-osalla maski, ei minullakaan. Kaupan henkilökunnalla kyllä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän