Tinderissä naisten "taso" oli kyllä paljon kovempi kuin miesten
Olen nainen ja tunnen jo melko hyvin tinderin miestarjonnan ikäluokasta 30-40v. Ihan mielenkiinnosta tein profiilin miehenä ja selasin läpi 30-40-vuotiaat naiset. Jestas mitä naisia! Vaikka olisi ollut matalasti koulutettuja, lapsia, liikakiloja tai mitä ikinä niin mielestäni suurin osa naisista oli hyvinkin viehättäviä eikä erot esim. koulutettujen - matalasti koulutettujen tai lapsellisten ja lapsettomien välillä ollut mitenkään huomattava mitä tulee ulkoiseen viehättävyyteen (miehissä eron huomaa selvemmin). Lähes kaikki huoliteltuja ja kiinnostavia profiileja, verrattuna siihen miesten harmaaseen karvamöksöpisseli-massaan :D Jopa lesboissa oli hyvä tarjonta (ne selasin naisena läpi) :D
Niin halusinpa vaan nyt sanoa että hyvä me naiset :)<3
Kommentit (169)
Miten saa tehtyä profiilin miehenä jos on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Miten saa tehtyä profiilin miehenä jos on nainen?
Merkkaa tietoihin, että on heteromies ja etsii naisia.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuo johtuu siitä, että fake-up ja filtterit plus siitä, että naiset arvioivat miehiä kauneuden kannalta, mutta eivät naisia komeuden kannalta.
Koskaan ei kuulu naisen sanovan, että "kyllä se mies vaan on komeampi sukupuoli", vaan naista pidetään inhimillisen estetiikan mittarina. Eläinten kohdalla ehkä ollaan reilumpia eli voidaan myöntää tiikerin olevan komeampi kuin kissanpentu, vaikka kissanpentu olisi söpömpi.
'Reilussa' maailmassa naisen tehtävä olisi kaivaa miehestä se komeus ja ihanuus oman mielikuvituksen voimalla kuten mies tekee naisen kohdalla, mutta koska naisen ei tarvitse näin tehdä, mielikuvitus ei ilmeisesti koskaan kehity samalle tasolle.
Sinänsä voin olla samaa mieltä siitä, että naisten profiilit ovat ehkä huoliteltumpia joltain kannalta katsottuna, vaikka niissä ei välttämättä lue mitään tai niissä on aggressiivisia kieltoja ja vaatimuksia. Tällöin kyse on kuitenkin siitä miten taso esitetään eikä tasosta itsestään. Jos mies pukeutuu Batman -pukuun lihaksineen ja kävelee siinä kaupungilla, niin hän todella näyttää öiden ritarilta, mutta jos hän kävelee alasti, 'virheet' ovat esillä ja arvio on negatiivisempi, mutta taso ei ole muuttunut miksikään. Naisilla on useammin se 'puku' päällä kuin miehillä eikä se ole sinänsä väärin.
Täytyy myöntää, että itsellä meni tosi pitkä aika ennen kuin opin ajattelemaan järkevästi naisten suhteen ja näkemään fake-upin ja muun läpi. Se varmaan johtui osin huonosta itseluottamuksesta sekä omasta kauneuden tarpeesta ja mielikuvituksesta; osalla ihmisistä on kauneuden taju ja kyky nähdä kauneutta ja kiinnostavia juttuja vaikka missä kuten siinä elokuvassa, missä nuori mies kuvasi kameralla tuulessa ajelehtivaa muovikassia vai oliko se paperipussi. Miehet taitavat olla useammin elokuvaohjaajia, runoilijoita, kirjailijoita ja muita taiteen tuottajia sekä eränkävijöitä eläimiä kuvaamassa ja miesten kyky nähdä kiinnostavuutta ja kauneutta monissa eri objekteissa on naisille hyvä juttu. Mies saattaa kyyhöttää jossain mättäällä munat jäässä tuntikaupalla odottamassa, että joku kiinnostava lintu tulee kuvattavaksi, mutta aika harva nainen haluaa tehdä niin, koska nainen ei näe siinä hienoutta samalla tavalla suhteessa vaivaan. Myös deittimaailmassa nainen mieluummin odottaa, että hienous pureskellaan hänelle valmiiksi eikä tarvitse rasittaa omia aivoja, vaan ennustellaan hänen tarpeita eikä haasteta muuttamaan omaa ajatusmaailmaa.
Tuli tästä mieleen, kun olin joskus isän kanssa pubissa ja kaksi keski-ikäistä rouvaa toistelivat toisilleen jotain (?) hesarista opittuja (?) estetiikkaan liittyviä mielipiteitä ja jossain kohtaa keskustelu meni ihmisyyteen ja isäni sanoi vitsillä olleensa kyllä käynyt salilla ja toinen rouva sanoi nuivasti, että "me puhuttiinkin ulkonäöstä" eli rouvien päähän ei oikein mahtunut sellainen ajatus, että ulkonäkö on muutakin kuin kasvojen pinta-ala.
Fiksu ja hyvä kommentti. Kiitos, että jaksoit kirjoittaa tuon. Varsinkin tuo teesi - referoituna - reilussa maailmassa naiset kirvoittaisivat mielikuvituksensa avulla positiiviset ja hyvännäköiset ihannekuvat miehestä; eivätkä inhorealistisia. Tämä johtuisi siitä, ettei heidän ole tarvinnut nähdä
suurinta osaa miehistä komeina, koska ovat tottuneet ympäröivään naisten kauneusstandardeihin ja odottavat huomiotaherättäviä, retusoituja tinder-kuvia siten myös miehiltä.
Miksi miehet sitten näkevät naiset paremmassa valossa, kun objektiivisesti olisi oikeutettua? Onko selitys lipido, aivojen ohjelmointi välttää kipua vai evoluutiopsykologian jokin muu teesi vai kaikki nämä? Ps. Tarkoitan tuntemattomia ihmisiä, joihin ei ole minkäänlaista sidettä tai edes ihastumisen esimerkkejä havaittavissa.
Eikö se nappaa profiilikuvan facebookista?
Siihen nyt ei oikeasti paljon vaadita, että naisen profiili on tasokkaampi kuin miehen. Miesten profiilit on keskimäärin todella surkeita. Ihmeellistä sinänsä, kun miehet myös sitten kokevat sen niin ikävänä asiana, kun eivät saa mätsejä, mutta silti kehtaavat pitää niin surkeita profiileita. Ei ollenkaan ihme, että monet sanovatkin saavansa livenä paljon paremmin seuraa kuin tinderistä. Itsekin olen joskus törmännyt samoihin tyyppeihin sekä livenä että tinderissä, ja vaikka en ikimaailmassa olisi tykännyt sellaisesta profiilista tinderissä, livenä samat tyypit ovat olleet huomattavasti kiinnostavamman oloisia. Mutta ehkä joillain ei ole tarkoituskaan saada seuraa tinderistä, vaan päästä vaan valittamaan siitä, kuinka nirsoja naiset siellä ovat.
Olen huomannut, että tinderissä monet transmiehet näyttävät hyvin meikattuna, laitettuna ja pitkätukkaisena "naisena" kasvoistaan lähes yhtä kauniilta kuin oikeat naisetkin. Yleensä ne kauneusvirheet heillä liittyvät liian miehekkäisiin kasvon piirteisiin. En usko että samat tyypit näyttivät kummoisilta miehinä ilman meikkiä siilitukassaan.
Vierailija kirjoitti:
Tissivako kuvia joissa naama "kaunisteltu" muoviseksi ja profiilissa kehutaan kuinka tykätään lipitellä viiniä hyvän ruoan ja seuran kanssa. Onneksi vielä välillä törmää 35-45v. naisiin joilla muutakin elämää kuin viini ja saliselfiet. Aitoihin nauravaisiin naisiin eikä huulet töröllä keikisteleviin somessa roikkuviin naikkosiin.
Manosfäärin konservatiivimiehillä on muilta vastaavilta uroksilta kopioitu lista naisten hyi-ominaisuuksista pääkopassaan. Minä en ymmärrä mitä pahaa on pitää hyvästä ruuasta ja juomasta hyvässä seurassa edellyttäen että se ei tarkoita alkoholismia ja/tai sadan kilon ylipainoa.
Toinen hälytysmerkki on naisten jaottelu aitoihin &hyviin 50-luvun perhetyttöihin ja toisaalta epäaitoihin, huonoihin "naikkosiin".
Kuulepa, kuuntele ihmistä ja katso meikin ja tatuointien alle ja voit löytää todella sydämellisen ja uskollisen kumppanin. Valitettavasti eräiden ulkonäkökeskeisyyden takia netissä ei kannata esiintyä kolmeen päivään pesemättömässä maantienharmaassa rasvaletissä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen nyt ei oikeasti paljon vaadita, että naisen profiili on tasokkaampi kuin miehen. Miesten profiilit on keskimäärin todella surkeita. Ihmeellistä sinänsä, kun miehet myös sitten kokevat sen niin ikävänä asiana, kun eivät saa mätsejä, mutta silti kehtaavat pitää niin surkeita profiileita. Ei ollenkaan ihme, että monet sanovatkin saavansa livenä paljon paremmin seuraa kuin tinderistä. Itsekin olen joskus törmännyt samoihin tyyppeihin sekä livenä että tinderissä, ja vaikka en ikimaailmassa olisi tykännyt sellaisesta profiilista tinderissä, livenä samat tyypit ovat olleet huomattavasti kiinnostavamman oloisia. Mutta ehkä joillain ei ole tarkoituskaan saada seuraa tinderistä, vaan päästä vaan valittamaan siitä, kuinka nirsoja naiset siellä ovat.
Onko oma ulkonäkösi sitä luokkaa, että sinulla on varaa naisulista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tissivako kuvia joissa naama "kaunisteltu" muoviseksi ja profiilissa kehutaan kuinka tykätään lipitellä viiniä hyvän ruoan ja seuran kanssa. Onneksi vielä välillä törmää 35-45v. naisiin joilla muutakin elämää kuin viini ja saliselfiet. Aitoihin nauravaisiin naisiin eikä huulet töröllä keikisteleviin somessa roikkuviin naikkosiin.
Manosfäärin konservatiivimiehillä on muilta vastaavilta uroksilta kopioitu lista naisten hyi-ominaisuuksista pääkopassaan. Minä en ymmärrä mitä pahaa on pitää hyvästä ruuasta ja juomasta hyvässä seurassa edellyttäen että se ei tarkoita alkoholismia ja/tai sadan kilon ylipainoa.
Toinen hälytysmerkki on naisten jaottelu aitoihin &hyviin 50-luvun perhetyttöihin ja toisaalta epäaitoihin, huonoihin "naikkosiin".
Kuulepa, kuuntele ihmistä ja katso meikin ja tatuointien alle ja voit löytää todella sydämellisen ja uskollisen kumppanin. Valitettavasti eräiden ulkonäkökeskeisyyden takia netissä ei kannata esiintyä kolmeen päivään pesemättömässä maantienharmaassa rasvaletissä.
Niin, naisethan ei jaottele miehiä, eikä kiinnitä mitään huomiota miesten ulkonäköön? Niinhän?
Kuten ei tässäkään aloituksessa? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Oliko muuta?
Ja silti joudut roikkumaan jämäpalojen panosovelluksessa? Huutista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Oliko muuta?
Ja silti joudut roikkumaan jämäpalojen panosovelluksessa? Huutista
Ja tämä meneillään oleva keskustelu kiinnostaa sinua, koska....?
Mä pelasin vähä mun pikkusisarusten Tinderiä (kaksoset, 23, nainen ja mies), niin tulin tulokseen, että molemmissa sukupuolissa nuoret osaavat ottaa parempia kuvia. Myös suurimmalla osalla näytti olevan aika laadukkaat vaatteet ja kaunis hymy (tekee mielestäni paljon). Mielestäni myös nuoret miehet olivat paremmassa kunnossa mitä monesti mun ikäiset ja vanhemmat(olen itse 33). Pikkuveljen Tinderiä kun katsoin, niin superkauniita naisia, mutta kyllä kuvia oli korjailtu huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Naisena et ymmärrä miten lapset romauttavat markkina-arvon. Toki on joitakin lapsellisia miehiä myös, jotka hakevat lapsellista naista suurperheeseen. Heille sellainen on ok vaihtoehto. Mutta ei kukaan edes ok näköinen, koulutettu ja lapseton mies hyväksy yksinhuoltajaa. Eikä siinä ulkonäkö merkitse yhtään. Lapsen kanssa joudut sen varaisäksi, naisen vapaa-aika pyörii tenavan ympärillä, lapsi on naiselle aina ykkönen, mies joutuu taloudellisesti elättämään jotain kautta lasta ja toiveet omasta biologisesta lapsesta voi haudata. Mieluummin elää elämänsä sinkkuna, mutta onnellisena.
Jep.. Mitenkäs se MaisaTorppa.. Yh myös ollut...hih..
Tasoa ei voi mitata objektiivisesti, koska siinä on kyse on kokemuksesta tai tunteen heräämisestä, jonka ei tarvitse liittyä siihen kuinka tasokas joku on objektiivisesti tarkasteltuna ilman tunnekokemusta. Sama henkilö kokee hormoneiden vaihtelun vuoksi (tai alkoholin vaikutuksesta) yhtenä hetkenä paljon suuremman osan vastakkaisen sukupuolen edustajista viehättäväksi kuin toisena hetkenä, vaikka taso pysyi samana.
Jos kuvitellaan että naiset ja miehet olisivat täysin samanlaisia kuin nyt, mutta miehet olisivat luonnostaan hyvin kriittisiä naisia arvioidessaan ja naisilla vastaavasti heräisi todella herkästi ihastus miehiä kohtaan, olisi tilanne päälaellaan ja kyseltäisiin miksi taso naisissa on niin paljon huonompi kuin miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt samaa ja selannut erilaisia profiileja läpi.
Olen myös huomannut, että naiset panostavat paljon enemmän kuviin. Kuvakulmat, kuvanmuokkaus .. Miehet tuntuvat ottavan vain yhden tai pari kuvaa nopeasti. Toki poikkeuksia löytyy. On miehiä, jotka panostavat kuviinsa ja naisia, jotka eivät panosta kuviin. Näitä poikkeuksia on kyllä vähän.
Panostavat kuviin kuvanmuokkauksella. 😅 ymmärrätkö, että tuo on suoranaista valehtelua. Sama kuin mies ottaisi kuvan naapurin koiran kanssa tai kaikki kuvat olisi kaverin luksuslukaalista Italiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki naisesta, joka saa treffejä niin Tinderistä kuin ihan arkielämästäkin.
OMG, mutta on sentään supliikkia, joskin sisältöä voisi hieman monipuolistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt samaa ja selannut erilaisia profiileja läpi.
Olen myös huomannut, että naiset panostavat paljon enemmän kuviin. Kuvakulmat, kuvanmuokkaus .. Miehet tuntuvat ottavan vain yhden tai pari kuvaa nopeasti. Toki poikkeuksia löytyy. On miehiä, jotka panostavat kuviinsa ja naisia, jotka eivät panosta kuviin. Näitä poikkeuksia on kyllä vähän.
Panostavat kuviin kuvanmuokkauksella. 😅 ymmärrätkö, että tuo on suoranaista valehtelua. Sama kuin mies ottaisi kuvan naapurin koiran kanssa tai kaikki kuvat olisi kaverin luksuslukaalista Italiasta.
Kuvanmuokkaus voi tarkoittaa myös väri- ja valotasapainon korjaamista. Ei välttämättä sitä että rypyt on häivytetty.
Älä luokittele ihmisiä tasoihin. Olen nainen, mutta en ole karjaa. Minua ei voi numeroida.
En tiedä yhtäkään "kovemman tason" miestä joka olisi eksynyt hetkeä pidemmäksi aikaa tinderiin omasta tuttava piiristä. Joten en yhtään ihmettele "naisissa on kovempi taso" siellä.
Fiksut miehet etsivät toisista palveluista kumppania.