Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eroatte kirkosta? Säästö ei ole syy erota!

Vierailija
30.12.2013 |

Laitatte säästyvät rahanne viinaan ja tupakkaan. 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kuulua kirkkoon. Kirkko ei ole edellytys millekään. Voi olla jopa uskovainen vaikka ei kuuuisi mihinkään kirkkoon. Ihan pöhkö järjestö ja aikansa elänyt.

Vierailija
62/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että ptäisi erikseen perustella, miksi ei halua kuulua uskonnolliseen järjestöön. Vähän niin kuin Kiinassa kysellään, miksei taskusta löydy Puolueen jäsenkirjaa. Perustelkoot jäsenyytensä he, jotka haluavat kirkkoon kuulua.

Itse nn ole koskaan päättänyt liittyä kirkkoon, minut on liitetty siihen tahtomattani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lämmitysöljyä, ruokaa, vaatteita,  lääkkeitä, mediamaksu, kiinteistövero maksettua mielummin tai ainakin osan niistä tällä rahalla 

Vierailija
64/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla muoti-ilmiö tuo kirkosta eroaminen. Omat aivot narikkaan ja massan mukana erotaan...

Vierailija
65/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:18"]

Taitaa olla muoti-ilmiö tuo kirkosta eroaminen. Omat aivot narikkaan ja massan mukana erotaan...

[/quote]

Toivottavasti muoti pysyy 

Vierailija
66/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi utelet tyhmiä? 

Oikea kysymys kuuluu, miksi kuulut kirkkoon ja maksat veron? Tyhmyyden lisäksu, anna jokin muukin perustelu. Kiitos :p

Vierailija
67/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha mikään syy olekkaan vaan se että miksi kuuluisin yhteisöön johon en tunne kuuluvani.

Vierailija
68/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko levittää eripuraa ihmisten välillä, vaikka pitäisi tehdä päinvastoin. Uskon varjolla syrjitään ja ollaan jopa julmia tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Seurakunnissa naisten asema on surkea. Uskon kohdalla minulle on itselleni epäselvää, mihin uskon tai uskonko. Olen kai jonkin sortin agnostikko. Siinä muutama syy.

Vierailija
69/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut jo ennen nettiaikaa, eli v.91. Ei ollut kyl "muotia" tuolloin.  Olen n.7

Vierailija
70/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:18"]

[/quote]

aivot narikassa ja kirkollisvero maksettuna. Me viisaat on erottu jo vuosikymmenet sitten ja reissanut nekin rahat. Mutta maksa sinä, me käytetään kustantamasi palvelut. 

Vierailija
71/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska annan rahat suoraan vähävaraisille. 

Vierailija
72/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:24"]

Kirkko levittää eripuraa ihmisten välillä, vaikka pitäisi tehdä päinvastoin. Uskon varjolla syrjitään ja ollaan jopa julmia tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Seurakunnissa naisten asema on surkea. Uskon kohdalla minulle on itselleni epäselvää, mihin uskon tai uskonko. Olen kai jonkin sortin agnostikko. Siinä muutama syy.

[/quote]

Oho! Ai naiset ovat yhä surkeassa asemassa. Luulin sen ajan menneen jo ohi mutta se siis jatkuu. No, siinä onkin jo hyvä syy erota. 

Vierailija
73/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit tietää, että kaverisi on liitetty sylivauvana häneltä lupaa kysymättä kommunistiseen puolueeseen, ihmettelisitkö, miksi hän eroaa siitä tajuttuaan, ettei itse ole kommunisti eikä puolueen politiikkaa kannata?

Entä paljonko sinä lahjoitat kuukausituloistasi muslimiyhdyskunnan uskonnonharjoittamiseen? Säästöhän ei ole syy sinulle olla maksamatta rahaa uskonnolliselle yhteisölle, jonka uskoa et itse jaa.

Vierailija
74/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsen 150t€ vuodessa brutto, joten kirkollisvero on yli 2000€ vuodessa. Käydään sillä rahalla mieluummin viikko Ylläksellä, mieltä kirkastamassa. 

Jos kuolen, niin mut saa laittaa mustaan jätesäkkiin ja polttaa. En tarvitse kirkon palveluja mihinkään.

Vierailija
75/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en usko siihen juttuun. Jos olisi mahdollisuus voisin tukea erikseen diakoniatyötä ja kulttuurisesti merkittävien kirkkorakennusten ylläpitoa (eli vanhoja kirkkoja, nämä betoniset piruntorjuntabunkkerit saa mun puolesta rapistua). Nyt annan rahat muuhun itsemääräämääni hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
76/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kuulunu kesään saakka. Palveluina lapsi on käynyt seurakunnan kokkikerhossa ja leireillä. Kerho onnilmainen ja kahdenyön leiritkin vain 16e.

Kesällä lapseni ei mahtunut kesäleirille,mutta samalle leirille pääsi kuitenkin naapurin 3 lasta. Ei siinä muuten mitään,mutta naapurin vanhemmat ei kuulu kirkkoon. Lapsethan kuluvat jos niitä ei eriksee irtisanottu. Näinpä nämä lapset ovat samalla viivalla muiden kanssa.

Leirille kun pääsevät ensiksi seurakuntaan kuuluvat.

Kerran tuollais3t vapaamatkustajat hyötyvät kirkon palv2luista siinä missä kirkkoon kuuluvatkin niin en näe mitään syytä maksaa kirkollisveroa.

Jumalaan uskon edelleenkin enkä polta tupakkaa tai käytä alkoholia.

Vierailija
77/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin säästö ei ole syy erota? Miten sinä voiti määrittää sen, mikä on minun syyni tehdä mitä teen?

Kai minulla voi olla ihan omat syyni, vaikka tuo säästö, et sinä voi sanoa ettei se kelpaa syyksi.

Taidat olla hieman rajoittunut kun kuvittelet että kaikki, jotka eivät kuulu kirkkoon juovat ja polttavat.

Ehkä juuri tuo kirkon rajoittuneisuus voisi olla syy erota, ja se että kirkon jäsenen ovat yksisillmäisiä

Vierailija
78/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihaan kirkkoa, pahuuden lähdettä.

Vierailija
79/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi syytä miksi kuulua kirkkoon.

Vierailija
80/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:08"]

Kohdennan säästämäni rahan ilman välikäsiä itseni ja lähimmäisteni auttamiseen.

[/quote]

Sisältyykö tähän ajatus, että kirkollisveron tuotto käytettäisiin ihmisten auttamiseen? Eiköhän se mene suurelta osin instituution ylläpitämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi