Miksi eroatte kirkosta? Säästö ei ole syy erota!
Laitatte säästyvät rahanne viinaan ja tupakkaan.
Kommentit (88)
Kumma juttu, että ptäisi erikseen perustella, miksi ei halua kuulua uskonnolliseen järjestöön. Vähän niin kuin Kiinassa kysellään, miksei taskusta löydy Puolueen jäsenkirjaa. Perustelkoot jäsenyytensä he, jotka haluavat kirkkoon kuulua.
Itse nn ole koskaan päättänyt liittyä kirkkoon, minut on liitetty siihen tahtomattani.
Tai lämmitysöljyä, ruokaa, vaatteita, lääkkeitä, mediamaksu, kiinteistövero maksettua mielummin tai ainakin osan niistä tällä rahalla
Taitaa olla muoti-ilmiö tuo kirkosta eroaminen. Omat aivot narikkaan ja massan mukana erotaan...
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:18"]
Taitaa olla muoti-ilmiö tuo kirkosta eroaminen. Omat aivot narikkaan ja massan mukana erotaan...
[/quote]
Toivottavasti muoti pysyy
Miksi utelet tyhmiä?
Oikea kysymys kuuluu, miksi kuulut kirkkoon ja maksat veron? Tyhmyyden lisäksu, anna jokin muukin perustelu. Kiitos :p
Ei se raha mikään syy olekkaan vaan se että miksi kuuluisin yhteisöön johon en tunne kuuluvani.
Kirkko levittää eripuraa ihmisten välillä, vaikka pitäisi tehdä päinvastoin. Uskon varjolla syrjitään ja ollaan jopa julmia tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Seurakunnissa naisten asema on surkea. Uskon kohdalla minulle on itselleni epäselvää, mihin uskon tai uskonko. Olen kai jonkin sortin agnostikko. Siinä muutama syy.
Minä olen eronnut jo ennen nettiaikaa, eli v.91. Ei ollut kyl "muotia" tuolloin. Olen n.7
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:18"]
[/quote]
aivot narikassa ja kirkollisvero maksettuna. Me viisaat on erottu jo vuosikymmenet sitten ja reissanut nekin rahat. Mutta maksa sinä, me käytetään kustantamasi palvelut.
Koska annan rahat suoraan vähävaraisille.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:24"]
Kirkko levittää eripuraa ihmisten välillä, vaikka pitäisi tehdä päinvastoin. Uskon varjolla syrjitään ja ollaan jopa julmia tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Seurakunnissa naisten asema on surkea. Uskon kohdalla minulle on itselleni epäselvää, mihin uskon tai uskonko. Olen kai jonkin sortin agnostikko. Siinä muutama syy.
[/quote]
Oho! Ai naiset ovat yhä surkeassa asemassa. Luulin sen ajan menneen jo ohi mutta se siis jatkuu. No, siinä onkin jo hyvä syy erota.
Jos saisit tietää, että kaverisi on liitetty sylivauvana häneltä lupaa kysymättä kommunistiseen puolueeseen, ihmettelisitkö, miksi hän eroaa siitä tajuttuaan, ettei itse ole kommunisti eikä puolueen politiikkaa kannata?
Entä paljonko sinä lahjoitat kuukausituloistasi muslimiyhdyskunnan uskonnonharjoittamiseen? Säästöhän ei ole syy sinulle olla maksamatta rahaa uskonnolliselle yhteisölle, jonka uskoa et itse jaa.
Ansaitsen 150t€ vuodessa brutto, joten kirkollisvero on yli 2000€ vuodessa. Käydään sillä rahalla mieluummin viikko Ylläksellä, mieltä kirkastamassa.
Jos kuolen, niin mut saa laittaa mustaan jätesäkkiin ja polttaa. En tarvitse kirkon palveluja mihinkään.
Koska en usko siihen juttuun. Jos olisi mahdollisuus voisin tukea erikseen diakoniatyötä ja kulttuurisesti merkittävien kirkkorakennusten ylläpitoa (eli vanhoja kirkkoja, nämä betoniset piruntorjuntabunkkerit saa mun puolesta rapistua). Nyt annan rahat muuhun itsemääräämääni hyväntekeväisyyteen.
No olen kuulunu kesään saakka. Palveluina lapsi on käynyt seurakunnan kokkikerhossa ja leireillä. Kerho onnilmainen ja kahdenyön leiritkin vain 16e.
Kesällä lapseni ei mahtunut kesäleirille,mutta samalle leirille pääsi kuitenkin naapurin 3 lasta. Ei siinä muuten mitään,mutta naapurin vanhemmat ei kuulu kirkkoon. Lapsethan kuluvat jos niitä ei eriksee irtisanottu. Näinpä nämä lapset ovat samalla viivalla muiden kanssa.
Leirille kun pääsevät ensiksi seurakuntaan kuuluvat.
Kerran tuollais3t vapaamatkustajat hyötyvät kirkon palv2luista siinä missä kirkkoon kuuluvatkin niin en näe mitään syytä maksaa kirkollisveroa.
Jumalaan uskon edelleenkin enkä polta tupakkaa tai käytä alkoholia.
Miten niin säästö ei ole syy erota? Miten sinä voiti määrittää sen, mikä on minun syyni tehdä mitä teen?
Kai minulla voi olla ihan omat syyni, vaikka tuo säästö, et sinä voi sanoa ettei se kelpaa syyksi.
Taidat olla hieman rajoittunut kun kuvittelet että kaikki, jotka eivät kuulu kirkkoon juovat ja polttavat.
Ehkä juuri tuo kirkon rajoittuneisuus voisi olla syy erota, ja se että kirkon jäsenen ovat yksisillmäisiä
Koska vihaan kirkkoa, pahuuden lähdettä.
En keksi syytä miksi kuulua kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:08"]
Kohdennan säästämäni rahan ilman välikäsiä itseni ja lähimmäisteni auttamiseen.
[/quote]
Sisältyykö tähän ajatus, että kirkollisveron tuotto käytettäisiin ihmisten auttamiseen? Eiköhän se mene suurelta osin instituution ylläpitämiseen.
Miksi pitäisi kuulua kirkkoon. Kirkko ei ole edellytys millekään. Voi olla jopa uskovainen vaikka ei kuuuisi mihinkään kirkkoon. Ihan pöhkö järjestö ja aikansa elänyt.