Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eroatte kirkosta? Säästö ei ole syy erota!

Vierailija
30.12.2013 |

Laitatte säästyvät rahanne viinaan ja tupakkaan. 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:51"]

Kirkkoon kuulumatonhan sitten tosiaan on johdonmukainen eikä käytä kirkon palveluksia mihinkään. Vaan kun alkaa useimmille kelvata ja olla jopa välttämätön kun aletaan naimisiinmenoa puuhata tai kersan ristiäisiä. Ei ole oikein loogista ei......

[/quote]

Onko sinulla esittää tilastoja asiasta? Tämä on uskovaisten vakiovastaus, mutta koskaan ei ole mitään faktoja siitä kuinka paljon tätä tapahtuu, vaan oletetaan asioita. 

Esim Helsingin seurakunnassa kastejuhlaa ei vietä yli 50% perheistä. Että se useimmista....

Vierailija
22/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ainuttakaan, joka olisi liittynyt kirkkoon saadakseen kirkkoprinsessahäät ja sitten taas eronnut. En edes niitä, jotka olisivat liittyneet kirkkoon saadakseen kirkkoprinsessahäät ja jääneet kirkon jäseniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi on mun mielestä transseksuaalinen

Vierailija
24/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

59% kirkkoon liittyneistä liittyvät siihen kasteen, häiden ym. ei-kirkkoon vaan omaan minäminäelämään liittyvien syiden takia. Hengelliset syyt vain 32%.

Ihan itsekin voi googlettaa, ei ole muiden tehtävä. Löytyi aivan kertagoogletuksella.

Vierailija
25/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:06"]

59% kirkkoon liittyneistä liittyvät siihen kasteen, häiden ym. ei-kirkkoon vaan omaan minäminäelämään liittyvien syiden takia. Hengelliset syyt vain 32%.

Ihan itsekin voi googlettaa, ei ole muiden tehtävä. Löytyi aivan kertagoogletuksella.

[/quote]

Kaste ei ole kirkkoon liittyvä eikä hengellinen syy?!?

Vierailija
26/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessahäät on hauska termi. Se "prinsessa" kun useimmiten on kaukana prinsessan näköisestä; tavis naama ja puvusta tursutaan yli joka puolelta.

Vierailija
27/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin muutama vuosi sitten, koska en usko yliluonnollisiin oliohin. Viinaan menee vuodessa pari kymppiä, tupakkaa en ole koskaan ostanut. Hyväntekeväisyyteen rahaa kuluu kyllä enemmän kuin tässä kaupungissa menisi kirkollisveroa, prosentti on nimittäin "vain" yksi.

Vierailija
28/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin aikananaan (n.20 v. sitten) siks,i että minut oli kasteessa tahtomattani liitetty mukaan kirkkoon, jonka opit esitettiin minulle lapsuuden ja nuoruuden ajan totena, eli minut indoktrinoitiin. Onneksi teini-iän loppupuolella oma järki voitti aivopesun ja pääsin tuosta iljetyksestä lopullisesti eroon. Toivotaan että kirkko lakkaa pian omaan mahdottomuuteensa täysin.

Vierailija
29/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kirkkoon kuulumattomana löhinnä naurattaa häät, joissa osapuolet ovat tapakristittyjä. Siunaus avioliitolle on saatava jumalan kasvojen edessä vaikka koko taruolentoon ei uskota. Jotenkin on kuitenkin molempien osapuolten loogista maksaa sen hääpäivän takia kymmeniä tuhansia euroja elämän aikansa.

Vierailija
30/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin voi mennä ilman kirkkohäitä ja lapsi voi saada nimen ilman kastetta. Mutta molempiin kun liittyy se "juhlallisuus", joka taas kelpaa vaikka muuten nyrpistellään.

Nämä kirkkoon liittyvät häiden takia saati rippikoulun sen vuoksi käyvät on jotakin käsittämätöntä.

Vierailija
31/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön väite! Minä en jalallanikaan astu kirkkoihin kuin äärimmäisen pakon edessä, enkä toisaan halua yhtään mitään mikä on kirkossa tai kirkosta. ikinä. Miksi helvetissä joku menisi kirkossa naimisiin saatika saattais lapsensa kasteen yhteydessä saman sairaan aivopesun piiriin, jos ei usko. Ja ne kirkosta eronneet jotka uskovat, eivät tietenkään voi ( ja miksi haluaisivat) palveluita käyttää.

Tuo on ihan propagandaa, että me kirkkoon kuulumattomat jotenkin himoaisimme silmät kiiluen päästä sinne iljetyksen keskipisteeseen juhlimaan elämämme tärkeimpiä visrtanpylväitä.

Vierailija
32/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:09"]

Prinsessahäät on hauska termi. Se "prinsessa" kun useimmiten on kaukana prinsessan näköisestä; tavis naama ja puvusta tursutaan yli joka puolelta.

[/quote]

Jahas, palstan ikioma Läskifoobikko on herännyt jouluisesta puolen suklaapalan syönnin aiheuttamasta koomastaan.

Vierailija
33/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:57"]

Kirkkoon kuulumatonhan sitten tosiaan on johdonmukainen eikä käytä kirkon palveluksia mihinkään. Vaan kun alkaa useimmille kelvata ja olla jopa välttämätön kun aletaan naimisiinmenoa puuhata tai kersan ristiäisiä. Ei ole oikein loogista ei......

[/quote]

Yleensä kyse on enemmänkin vanhoista sukulaisista, joiden mieliksi halutaan tehdä.

[/quote]

Näinpä. Itsekin olisin eronnut kirkosta jo vuosia sitten, mutta sekä omat että appivanhemmat olisivat hajonneet kappaleiksi, jos lapsia ei olisi kastettu. Nyt olen ollut jo vuosikaudet vapaa ja lapset tekevät omat valintansa. Vanhin on jo eronnut kirkosta.

Vierailija
34/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän se oli jokaisen oma asia, mihin rahansa käyttää. Ja miksi pitäisi maksaa satukerhoon jäsenmaksua veronmuodossa, jollei pätkääkään ole kiinnostunut niistä saduista joita papit kertovat.

Vierailija
35/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on fakta, että kova vimma on monella ei-kirkkoon-kuuluvalla siihen liittyä että saa ne typerät showhäänsä. Ero sitten yleensä meneekin hiljaa eikä siitä oikeastaan saisi edes puhua. Naurettavaa, niin naurettavaa.

Vierailija
36/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:57"]

[/quote]

Yleensä kyse on enemmänkin vanhoista sukulaisista, joiden mieliksi halutaan tehdä.

[/quote]

Näinpä. Itsekin olisin eronnut kirkosta jo vuosia sitten, mutta sekä omat että appivanhemmat olisivat hajonneet kappaleiksi, jos lapsia ei olisi kastettu. Nyt olen ollut jo vuosikaudet vapaa ja lapset tekevät omat valintansa. Vanhin on jo eronnut kirkosta.

[/quote]

Pakko kysyä: Miten saatoit tehdä tuon lapsillesi 67? Olen itse edelleen hyvin vihainen vanhemmilleni siitä, että he eivät koko nuoruuteni aikana tulleet maininneeksi, etteivät uskonnot ole totta, kiva källi!!! Yksinäisenä koulukiusattuna sitten anelin yksin huoneessani tuskissani syntejäni anteeksi vuoskaudet kun luulin että paska elämäni oli rangasitusta!

Lisäksi on erittäin arveluttavaa moraalisesti antaa lapsílle sellainen käsitys että uskonnot, erityisesti järjestäytyneet sellaiset ovat harmittomia.

Suosittelen lukemiseksi http://whatstheharm.net/ niille jotka luulevat uskontoja ja uskomuksia harmittomiksi.

Vierailija
37/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, hautajaisten suhteen on myös niin, että lähinnä suvun vanhemman polven takia kuolleelle halutaan järjestää kirkolliset hautajaiset, usein jopa tämän omaa vakaasti ilmoittamaa tahtoa vasten. Olen nähnyt pari todella ikävää tapausta, joissa toisessa leskellä oli jopa kuolleen puolison laatima ohje uskonnottomia hautajaisia varten. Vaan ei kelvannut suvulle, piti saada kirkko ja pappi ja kaikki muu kirkollinen häsläys. No. leskipä lähetti sitten laskun sukulaisille maksettavaksi, koska kuollut oli nimenomaan ilmoittant haluavansa uskonnottomat hautajaiset, tuhkauksen ja tuhkat siroteltavaksi mereen. Tämä ei toteutunut. Leski ilmoitti suvulle, että koska hautajaisia ei toteutettu kuolleen jo hyvissä ajoin laatiman tahdon mukaisesti, saa suku maksaa lystin.

Vierailija
38/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:06"]

[/quote]

Tarkoittanet Tampereen seudulla 2007 tehtyä tutkimusta, jossa on tutkittu vuosina 1996, 2001 ja 2006 kirkooon liittyneitä. Tutkimuksen luvut eivät ole enää ihan ajankohtaisia, koska ilmapiiri Suomessa kirkkoon kuulumisessa ja erityisesti lasten kastamisessa on muuttunut sitten vuoden 2006. Molemmat luvut ovat tulleet alaspäin n 10% ja Tampereella ehkä enemmänkin, koska kuuluu niihin alueisiin jossa kirkkoon kuuluu on tänä päivänä huomattavasti keskiarvoa vähemmän ihmisiä.

Vierailija
39/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan jäsenmaksua vain sellaisiin yhteisöihin ja yhdistyksiin, joiden sanoman ja arvot tunnen omikseni ja joiden puolesta olen valmis toimimaan. Olen eronnut kirkosta koska toiminta ei anna minulle mitään enkä seiso kirkon oppien takana. Olen siisi ateisti.

Vierailija
40/88 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan. En myöskään polta enkä käytä päihteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi