Toimiiko Cambridge vai onko huijausta?
Kommentit (30)
Toimii. Kilot lähtee nopeasti ja pussikeitot/patukat turvaa ravimtoaineet, vaikka kalorit vähäiset. Tästä tosin saa sitten maksaa. Valmentaja on tukena ja säännöllinen punnitus ja kehonkoostumuksen mittaaminen tsemppaa hyvin. Koska on monta eri tasoa ja jokaisessa keskitytään johonkin uusien tapojen opettelun osa-alueeseen, niin tavat myös muuttuvat. Itsekuria toki tarvitsee tämäkin. Valintoja ja isoja kieltäytymisiä. Mut paras mitä on mulle vastaan tullut.
Painon jälkiseuranta ja tuki siihen on 2v
Toimii. Sehän on ns. ENE dieetti, ja ne on Käypä
Hoito -suosituksessa suositeltu laihdutustapa jos painoindeksi on yli 35.
Eikä ole pelkkä pussiruokakuuri, vaan ohjelmaan kuuluu asteittainen paluu terveellisen ruoan syömiseen.
Laihdutin itse muutama vuosi sitten 34 kg Cambridgella ja hyvin on pysynyt kilot pois.
Vierailija kirjoitti:
Toimii. Kilot lähtee nopeasti ja pussikeitot/patukat turvaa ravimtoaineet, vaikka kalorit vähäiset. Tästä tosin saa sitten maksaa. Valmentaja on tukena ja säännöllinen punnitus ja kehonkoostumuksen mittaaminen tsemppaa hyvin. Koska on monta eri tasoa ja jokaisessa keskitytään johonkin uusien tapojen opettelun osa-alueeseen, niin tavat myös muuttuvat. Itsekuria toki tarvitsee tämäkin. Valintoja ja isoja kieltäytymisiä. Mut paras mitä on mulle vastaan tullut.
Kiitos vastauksesta! Saanko kysyä kauanko sinulla on pysynyt pudotettu paino pois, ts. opitko oikeasti uudet elintavat?
Heittäkää nyt hevon v ittuun ne cabridget ja oxfordinne ja syökää vähemmän mitä kulutatte. On aiva sa atanan yksinkertaista, ettekä tarvi minkään sortin poppakonsteja. Ylös ulos ja lenkille ja lopetatte sen jatkuvan herkkujen mussuttamisen, siitä se lähtee.
Toimii se joillain, mutta blogeista olen seurannut paria tyyppiä jolla on johtanut lähinnä syömishäiriöiSeen käytökseen tai jojoiluun. Eräskin laihdutti Cambridgella jostain 80 kilosta 60 kiloon, mutta viimeksi kun blogia katselin oli jo yli 100 kg.
Vierailija kirjoitti:
Heittäkää nyt hevon v ittuun ne cabridget ja oxfordinne ja syökää vähemmän mitä kulutatte. On aiva sa atanan yksinkertaista, ettekä tarvi minkään sortin poppakonsteja. Ylös ulos ja lenkille ja lopetatte sen jatkuvan herkkujen mussuttamisen, siitä se lähtee.
Se on juurikin näin. Niin kauan, kuin turvaudutte kaikenaailman markkinamiesten rahat pois humpuukiin, ei teillä ole toivoakaan hoikemmasta elämästä. Vasta kun ihan oma-aloitteisesti otatte itseänne niskasta kiinni ja teette elämäntaparemontin, on teillä toivoa terveemmästä ja hoikemmasta elämästä. Ihan jokainen tietää, miten ihminen hoikistuu, ei siihen mitään humpuukimaakareitten rahatpois ketkuilua tarvita.
Minulla painoindeksi on 31, joten eiköhän sitä olisi riittävästi tuohon ohjelmaan. Minulla ei mitkään "itsekuri"-ohjelmat toimi, pitäisi saada aikaan psykologinen muutos, jotta mielihyvää ja tylsyyden/väsymyksen/ajoittainen lievän ahdistuksen torjuntaa saisi muilla keinoin kuin napostelulla.
Mieluummin laihdun 5 kiloa pysyvästi kuin 20 kiloa vuodeksi. Mutta nyt en laihdu omilla konsteilla yhtään.
Onko kukaan vienyt ohjelmaa läpi yli 50 v?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuule, se on niin helppo sanoa jos ei ole kokemusta isosta ylipainosta. Itselle mm tuli 10 kiloa vuodessa masennuslääkkeiden myötä, vaikka ruokatottumuksissa ei tapahtunut suurta muutosta. Eikä se lähtenytkään kun lääkekuuri loppui.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan vienyt ohjelmaa läpi yli 50 v?
Ap
No ei sitä ollut vielä olemassakaan 50 vuotta sitten. Aika heikko kuuri muutenkin jos 50 vuotta pitää pusseilla elää eikä silti ole vielä laihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Toimii. Sehän on ns. ENE dieetti, ja ne on Käypä
Hoito -suosituksessa suositeltu laihdutustapa jos painoindeksi on yli 35.Eikä ole pelkkä pussiruokakuuri, vaan ohjelmaan kuuluu asteittainen paluu terveellisen ruoan syömiseen.
Laihdutin itse muutama vuosi sitten 34 kg Cambridgella ja hyvin on pysynyt kilot pois.
Tuo kuulostaa hyvältä, että opetellaan myös se normaali syöminen ja tehdään se asteittain. Eli tavallaan nollataan häiriintynyt syömistilanne ja opetellaan sitten se mikä pitäisi pitää olo hyvänä ja paino sopivana. Pelkään vaan että jos riistäytyykin käsistä. Minusta ei saa anorektikkoa, sitä vastaa ei ole, mutta nuorena oli ahmimistaipumusta (enää ei), siksi mietin.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ap
tottakai toimii, hintakin on vain 100e/oletetusti pudonnut kilo ei takuuta muusta kuin että rahat menee vaikket laihtuisi grammaakaan. soitto tukee eli valmentajalle 15e minimi+minuuttihinta. syöt neljä viisi noiden purkkisoosia a/3.10e kappale/vrk ja olet nälkäinen koko ajan. terve menoa huijattavaksi. eiköhän olisi parempi asettaa tavoite paljonko syöt/vrk (kcal) ja kuluttaa enemmän kuin syöt, vaikket liikkuisi yhtään niin kulutat silti energiaa, pointti on siinä että lasket jokaisen kalorin mitä suuhusi laitat. itse laihdutin näin yli 30kg alku oli nopeaa yli 2kg viikossa ja viimeiset viisi kiloa olivat tosi tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
tottakai toimii, hintakin on vain 100e/oletetusti pudonnut kilo ei takuuta muusta kuin että rahat menee vaikket laihtuisi grammaakaan. soitto tukee eli valmentajalle 15e minimi+minuuttihinta. syöt neljä viisi noiden purkkisoosia a/3.10e kappale/vrk ja olet nälkäinen koko ajan. terve menoa huijattavaksi. eiköhän olisi parempi asettaa tavoite paljonko syöt/vrk (kcal) ja kuluttaa enemmän kuin syöt, vaikket liikkuisi yhtään niin kulutat silti energiaa, pointti on siinä että lasket jokaisen kalorin mitä suuhusi laitat. itse laihdutin näin yli 30kg alku oli nopeaa yli 2kg viikossa ja viimeiset viisi kiloa olivat tosi tiukassa.
No laihtuminen on satavarmaa jos syö 600 kcal päivässä.
Ja nälkää ei ole muutaman alkupäivän jälkeen, sitten menee ketoosiin ja nälkä häviää.
Kallista toki on sitä ei voi kieltää, mutta ei kaikilla ole rahasta pulaa, eikä kaikilla onnistu tuollainen omatoiminen itsekuri kuin sinulla.
En halua enkä pysty laihduttamaan niin, että olen nälkäinen ja kiukkuinen koko ajan. Hyväksyn että alussa menisi sopeutuessa/vatsalaukun kutistuessa muutama viikko laihduttaessa.
Olen yhden kerran elämässäni laihduttanut, siitä on 20 kiloa ja olin silloin normaalipainon ylärajoilla. Laihdutus hirveällä tuskalla kaverin kanssa 5 kiloa, söin ruisleipää ja perunaa. Muutos näkyi ja sain kehuja. En kuitenkaan oppinut mitään. Melkein yhdessä yössä 5 kiloa pamahti takaisin, kun lopetin Painonvartijat. Oli kallis kokeilu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En halua enkä pysty laihduttamaan niin, että olen nälkäinen ja kiukkuinen koko ajan. Hyväksyn että alussa menisi sopeutuessa/vatsalaukun kutistuessa muutama viikko laihduttaessa.
Olen yhden kerran elämässäni laihduttanut, siitä on 20 kiloa ja olin silloin normaalipainon ylärajoilla. Laihdutus hirveällä tuskalla kaverin kanssa 5 kiloa, söin ruisleipää ja perunaa. Muutos näkyi ja sain kehuja. En kuitenkaan oppinut mitään. Melkein yhdessä yössä 5 kiloa pamahti takaisin, kun lopetin Painonvartijat. Oli kallis kokeilu.
Ap
Cambridge ohjaa vähtellen siihen täällä paljon parjattuun virallisterveelliseen ruokavalioon. Alkuun mukaan pussien lisäksi kasviksia ja proteiineja, vähitellen korvataan pussiateriat normaaliruoalla, jossa kuitenkin pitää olla paljon kasviksia, on kalorirajoitukset jne.
Äh, hyväksyn että menisi muutama viikko nälkäisenä, piti sanoa.
Ehkä olen niin mukavuudenhaluinen että pitää tyytyä kantamaan kilonsa. Ei, pitäisi keksiä niin paljon kivaa tekemistä että ruoan merkitys laskisi jonnekin sijalle 16. Minulla on hyvä työ, ystäviä, perhe ja harrastuksia, opiskelen - mutta lihavan ihmisen mielenlaatu. Ihme etten ole tämän lihavampi.
Ap
Jos laihtuisin pysyvästi 20 kiloa, kyllä maksaisin siitä ihan mielelläni 100e/pudotettu kilo,
Tuo Cambridge on petollisen helppo niin kauan kuin syö vaan niitä valmisteita ja on ketoosissa. Siinä kohtaa juuri kellään ei ole mitään vaikeuksia ja painoa lähtee pikavauhtia. Ongelmat tulee niille joille tulee siinä vaiheessa kun aletaan syödä hiilareiitakin ja ketoosi loppuu. Jos saa itsekurilla noudatettua niitä ohjeita, toki menee hyvin. Mutta se pitkän nälkäkuurin aiehuttama nälkä pyrkii kyllä kaikin tavoin viekottelemaan pois kaidalta tieltä ja "vain tämän kerran", "juhlistaakseen 20 kg putoamista" tms. mässäämään oikein kunnolla. Ja sitten näitä pieniä poikkeuksia tulee sinne tänne ja ei saakaan mässyputkiaan enää poikki, ja homma menee kirjaimellisesti läskiksi.
Mulla kävi näin. Syytän itseäi tosin enkä Cambridgea ainakaan täysin, koska aloin ottaa alkoholia välillä vaiheessa jossa ei olisi saanut. Oli niin ikävä pubeja, viiniä ruoan kanssa jne. Alkoholi tuossa vaiheessa kun oli toipumassa kuukausien äärimmäisen pienistä kaloreista sai aikaan oiken megarepsahduksen jossa söin ihan bulimistyylisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Cambridge on petollisen helppo niin kauan kuin syö vaan niitä valmisteita ja on ketoosissa. Siinä kohtaa juuri kellään ei ole mitään vaikeuksia ja painoa lähtee pikavauhtia. Ongelmat tulee niille joille tulee siinä vaiheessa kun aletaan syödä hiilareiitakin ja ketoosi loppuu. Jos saa itsekurilla noudatettua niitä ohjeita, toki menee hyvin. Mutta se pitkän nälkäkuurin aiehuttama nälkä pyrkii kyllä kaikin tavoin viekottelemaan pois kaidalta tieltä ja "vain tämän kerran", "juhlistaakseen 20 kg putoamista" tms. mässäämään oikein kunnolla. Ja sitten näitä pieniä poikkeuksia tulee sinne tänne ja ei saakaan mässyputkiaan enää poikki, ja homma menee kirjaimellisesti läskiksi.
Mulla kävi näin. Syytän itseäi tosin enkä Cambridgea ainakaan täysin, koska aloin ottaa alkoholia välillä vaiheessa jossa ei olisi saanut. Oli niin ikävä pubeja, viiniä ruoan kanssa jne. Alkoholi tuossa vaiheessa kun oli toipumassa kuukausien äärimmäisen pienistä kaloreista sai aikaan oiken megarepsahduksen jossa söin ihan bulimistyylisesti.
Aika masentava loppu!! Miten harmillista. Itse pärjään alkoholin kanssa, mutta sokeri. Hiilihydraatit. Sokeri. Luultavasti lähtisi painoa 10 kiloa jo sillä että lopettaisin sokerin syönnin mutta kun en pysty!?
Ap
Pussikeittoja?