Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17 vuotta isänä, ja nyt minut korvataan yhdellä puhelulla. Onko naisten kusipäisyydellä mitään rajaa??!?

Vierailija
02.05.2026 |

Tulin juuri tyttäreni luota (tai siis vaimoni tyttären, jota olen kasvattanut 17 vuotta kuin omaani). Hän valmistuu nyt lukiosta, ja tuli puhetta juhlista. Arvatkaa mitä? Hänen biologinen isänsä on päättänyt palata kuvioihin 17 vuoden hiljaisuuden jälkeen. Ja nyt tytär haluaa hänet valmistujaisiin.

Mutta tässä on se ongelma: jotta tämä "isä" tulisi paikalle, minä en saisi tulla. Siis minun, joka olen ollut mukana kasvattamassa häntä joka ikinen päivä, kun taas tämä luuseri loisti poissaolollaan. Ja kun puhuin tästä vaimon kanssa, hän oli sitä mieltä, ettei tässä nyt ole mitään ongelmaa. "Jos hän kerran haluaa isänsä takaisin elämäänsä, niin antaa mennä vaan."

Siis oikeasti? Olen ollut mukana maksamassa hänen koko hiton elämänsä. Olen tehnyt kaiken sen kovan työn, mitä lapsen kasvattaminen vaatii, ne kaikki 17 vuotta. Ja nyt minut heitetään sivuun kuin tarpeeton roska, kun se "oikea isä" haluaa takaisin kuvioihin .

Se, ettei vaimoni, joka näki kaiken sen vaivannäön minkä tein päivästä toiseen, ole minun puolellani, sattuu kaikesta eniten.

Miehille anna tästä neuvon, älkää koskaan ottako naista jolla on jo lapsi entuudestaan. Aion ottaa avioeron ja katkaista täysin välit molempiin.

Kommentit (351)

Vierailija
1/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo oikein ole. 

Vierailija
2/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tytär haluaa? Oletko puhunut suoraan hänen kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuntuu epäreilulta. Lapsi kuitenkin on kaivannut biologista isäänsä (ehkä osittain idean tasolla eikä varsinaista ihmistä) eikä sinun auta kuin yrittää tukea. Eihän se tarkoita, että sinut ollaan heittämässä roskiin. Voit olla itse nyt se tasapainoinen aikuinen tässä ja tytär jatkossakin pitää sinua turvallisena ja tukevana isänä.

Vierailija
4/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai nyt kuitenkaan tarkoittanut sanoa sitä 17-vuotiasta "kusipäiseksi  naiseksi"?!

Vierailija
5/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista miten hyvä baitti

>Siis minun, joka olen ollut mukana kasvattamassa häntä joka ikinen päivä

Tilanteesi ei ole niin paha rasti, olet tehnyt luonnon sinulle ohjaaman tehtäväsi kuten on siittäjä alfa isukkikin, istu vaikka jollain tuolilla valmistujaisten ajan

Vierailija
6/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muka saisi osallistua? 

Vierailija
7/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai nyt kuitenkaan tarkoittanut sanoa sitä 17-vuotiasta "kusipäiseksi  naiseksi"?!

Onhan tuo nyt tosi paskasti tehty 

Vierailija
8/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään tuon yhden valmistujaisiin liittyvän ratkaisun takia katkaiset välit?! Sanot tuota 17-vuotiasta kusipäiseiksi naiseksi?! 

Joo sori, ihan ei nyt sinusta meinaa huokua läheinen, välittävä isä/isäpuoli...

Vierailija
9/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tuntuu epäreilulta. Lapsi kuitenkin on kaivannut biologista isäänsä (ehkä osittain idean tasolla eikä varsinaista ihmistä) eikä sinun auta kuin yrittää tukea. Eihän se tarkoita, että sinut ollaan heittämässä roskiin. Voit olla itse nyt se tasapainoinen aikuinen tässä ja tytär jatkossakin pitää sinua turvallisena ja tukevana isänä.

Ongelmallinen tilanne. Ehkä kannattais ensin rauhoittua, puhua jonkun ammattilaisen kanssa, sen verran rankka juttu on. Sitten, jos pystyy, rauhassa jutella tytön ( lapsen!,)kanssa ja kysyä tämän mietteistä. 

Vierailija
10/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/0

Vierailija
11/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen roolina näissä kuvioissa on valitettavan usein olla apupoika, lastenhoitaja, laskujen maksaja ja aiemmin eronneen naisen sosiaalisen statuksen nostaja. Todellista rakkautta on taustalla äärimmäisen harvoin. Ja tässä nähdään miten tuuliviirimäisesti miestä voidaan kohdella.

Vierailija
12/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa todeksi. Meillä aikuinen lapsi, jonka mun mies on kasvattanut omanaan ja vaikka aikuisena onkin yhteyksiä bioisään, on mun mies se oikea isä, bioisästä lapsi puhuu etunimellä ja perhejuhliin ei tätä ole halunnut. 

Jotenkin tulee naisvihavibat tästä.

Vierailija
13/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen roolina näissä kuvioissa on valitettavan usein olla apupoika, lastenhoitaja, laskujen maksaja ja aiemmin eronneen naisen sosiaalisen statuksen nostaja. Todellista rakkautta on taustalla äärimmäisen harvoin. Ja tässä nähdään miten tuuliviirimäisesti miestä voidaan kohdella.

Ja näillä miehillä ei ole omaa tahtoa, mahdollisuutta valita toisenlaista naista jne jne?

Vierailija
14/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se tytär nyt on, jos ei teillä kotona? 

Vierailija
15/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös

Vierailija
16/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tytär haluaa? Oletko puhunut suoraan hänen kanssaan?

Mitä tuossa nyt oli epäselvää? Haluaa etten tulisi juhliin.

Ap

Vierailija
17/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne vaimo ja tytär sitten sinullekaan mitään merkitse jos olet valmis katkaisemaan välit. 

Vierailija
18/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muka saisi osallistua? 

Biologinen isä on kieltänyt sen.

Ap

Vierailija
19/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä täällä huudellaan, niin onhan tuo todella loukkaavaa sinua kohtaan. Olen pahoillani. 

Terv saman tapaiseen tilanteeseen joutunut 

Vierailija
20/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies selviää tilanteesta kuin tilanteesta ja kestää kaiken. Se mitä mies ei tee, on alkaa vinkumaan asioista kuin joku neiti ihminen. Kasvata pallit ja lopeta vinkuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi