Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon mustapäistä?

Vierailija
29.12.2013 |

Minulla on pintakuiva sekaiho (uskoakseni) ja otsa ja nenä aivan täynnä mustapäitä. Opiskelija kun olen, ei ole kauheasti rahaa kosmetologilla käydä. Tai luulen, että pitäisi käydä useamman kerran että näistä pääsisi eroon. Alan olla epätoivoinen. Kaikenmaailman kuorintoja testattu, sitruunaa ja ruokasoodaa sisältäviä naamioita kuten myös freemanin ananas + aspirin-yhdistelmää. Ei auta. Auttaako mikään?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan jälkeen mustapäät puristetaan pois, välillä käytetään niitä mustapäälappuja esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mikään vie kokonaan pois, mutta pysyvät aisoissa jos putsaan huolella (liian kevyt putsari on tehoton, tehokas taas kuivattaa ja iho kiihtyy tuottamaan lisää talia) ja kerran pari viikossa käytän kasvonaamiota (mulla toimii parhaiten h&m! Joku mineraalinaamio ja suklaanaamio). Jos syön huonosti, lähinnä liian vähän kasviksia ja liikkaa esim. Leipää se näkyy kanssa, samoin esim alkoholinkäyttö. Ja hormonit, ja kaikki :/ sopivaa kasvovoidetta en ole löytänyt, jotain kasvoöljyä ajattelin kokeilla seuraavaksi.

Vierailija
4/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutrogenan puhdistusaineet ovat suht edullisia ja hyviä. Joku sellainen kuin Daily Scrub on todella hyvä. 2-in-1 Wash & Mask on myös hyvä, sitä voi käyttää myös naamiona.

Ihotautilääkärin määräämä Skinoren-voide saattaisi auttaa mustapäihin. Kosmetologikäyntiin kannattaa säästää rahaa, siitä voisi olla paljon apua.

Vierailija
5/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin mustapäistä. Oon kokeillut kaikkea, ei ole pelkkä nenä niissä vaan koko kasvot.

Lopetin meikkaamisen ja mustapäät väheni. En käytä enää lakkaa hiuksiin enkä ikinä enää meikkivoidetta. Joskus sipaisen kevyelti voidetta saunan jälkeen talvisin. Iho ei ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa. Luulen että ne on ollut epäpuhtauksia mun suurissa ihohuokosissa. Epäpuhtauksien välttäminen auttoi.

Vierailija
6/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:53"]

Ihotautilääkärin määräämä Skinoren-voide saattaisi auttaa mustapäihin. Kosmetologikäyntiin kannattaa säästää rahaa, siitä voisi olla paljon apua.

[/quote]

Musta tuntuu, että mä saan itse putsaamalla tarkempaa jälkeä kuin kosmetologilla. Kävin joskus ihan pidemmänkin hoitosarjan kosmetologilla ja käytin kallista kosmetologin suosittelemaa voidetta. Ei vaikutusta.

Vierailija
7/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselle sellaisen uv-ihonpuhdistajan Stockkalta. Sillä saa ihon aika hyvään kuntoon esim. ennen juhlia halvemmalla kuin kosmetologi, koska maksaa itsensä takaisin, mut eipä sekään niitä mustapäitä poissa pidä, eikä poista niitä kokonaan. Vastaan siis: ei mitenkään! Olen kokeillut kaikkea, tarralaput etenkin olivat aivan turhia, enkä saa pintakuivasta ihostani itse puristeltua niin isoa määrää.

Vierailija
8/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapäistä on kyllä mahoton päästä lopullisesti eroon, testannut ihan kaikki ja ruokavaliokin on kunnossa.. Itellä kuitenkin auttanut tää Bionin tuote jota oon nyt testannut parisen kuukautta kun systeri suositteli http://www.vitobeauty.fi/product/9/blackheadwhitehead-controller

Hälventää, mutta ei poista kokonaan, mutta mun mielestä on ollut niin tehokas että aina ei tartte enää käyttää edes meikkivoidetta :) 

Vierailija
9/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraaliöljy! Sillä hierot niin johan lähtee epäpuhtauksia! Esim. vauvaöljyllä voi kokeilla. Lisäksi AHA-kuorinta.

Vierailija
10/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:33"]Ihon täytyy olla riittävän hyvin kosteutettu, jotta ne mustapäät lähtee pois. Säännöllinen kosteusvoide aamuin illoin ja säännöllinen kuorinta kerran viikossa on auttanut minulla pitämään mustapäät kurissa, ihan apteekin perusvoiteella olen kosteuttanut. Opiskeluaikoina tein kuorintavoiteen ruokaöljystä ja sokerista. Tietenkin olisi hyvä, jos saisi ihon puhdistettua ensin kosmetologilla kunnolla. 
[/quote]
Käy opiskelijahoitolassa ,työ on todella laadukasta eikä hinta ole yhtä korkea

Vierailija
12/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, tuo voisi olla mun kirjoittama viesti (paitsi että noita kyseisiä keinoja en ole kokeillut).

Mulla auttoi ainakin vähän kun vaihdoin takaisin ennen käyttämääni Yves Rocherin voiteeseen, jossa erikseen mainitaan että ei aiheuta mustapäitä. Sitä ennen käytin jotain Niveaa ja iho meni aivan kamalaksi, nenä alkoi jo näyttää jotenkin tummalta kun oli niin isot ihohuokoset ja paljon mustapäitä.

Mä luulen, että tuo on enemmän yksilöllinen ja hormonaalinen tms juttu, ei niinkään ihonhoitotuotteista riippuva. Näköjään kuitenkin niillä ihonhoitotuotteillakin jokin vaikutus on asiaan. Lähinnä varmaan semmoinen, ettei ainakaan pahenna asiaa väärillä tuotteilla. Joskus käytin apteekin Vichy -voidetta joka oli nimenomaan epäpuhtaalle iholle. En huomannut mitään vaikutusta vaikka kaikki voiteet aina suurin piirtein lupaavat 2 viikossa kadottaa mustapäät. Kasvonaamioissakin lukee "anna vaikuttaa 5 minuuttia ja epäpuhtaudet ovat poissa!". Yeah right...

Vierailija
13/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaan puristaa ne pois?

Näitä nyt varmaan oletkin kokeillut, mutta jos et ole sattunut ajattelemaan niin: Juo paljon vettä, pese naama aamuin illoin jollain vähän kuorivalla, esim. tämä on ihan jees: http://www.neutrogena.fi/product/oily/visibly-clearsup%C2%AEsup-blackhead-eliminating-daily-scrub

Käytä kosteusvoidetta, jos naama on kuiva, jossain päin kroppaa luullaan että naamaan pitää saada rasvaa ja sitten sitä puskee mustapäiden ainekseksi... Tai jonkin tuollaisen logiikan olen kuullut.

Osta Body Shopista mustapäärauta, se on sellainen lenkki jolla saa helposti poistettua mekaanisesti mustapäitä.

Vierailija
14/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestymiskiellolla

Vierailija
15/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse ihan samaa, mulla hyviä tuotteita ja silti naama täynnä mustapäitä. Just tänään puhdistin ihon, höyrytin, puristelin, kuorin ja laitoin puhdistavan naamion, eikä eroa juurikaan huomaa. Ultraäänipuhdistuksesta olen saanut parhaan tehon sarjahoitona, mutta mullakaan opiskelijana ei nyt rahaa sellaiseen. Tosi ärsyttävää tämä. Iho niin epäpuhtaan ja samean näköinen.

Vierailija
16/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:21"]

lähestymiskiellolla

[/quote]

:DD

Mustapäärauta on, en vaan oikein osaa käyttää sitä :D Joskus kävin kosmetologilla ja tuntui että silläkin oli tuskaa yrittää puristella niitä mustapäitä... Ja kosmetologi sanoi, ettei kannata käyttää kuivattavia tuotteita koska ne vaan lisäävät mustapäitä? Tiedä sitten. Ehkä kokeilen tuota Neutrogenaa seuraavaksi.

Vierailija
17/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:23"]

Mietin itse ihan samaa, mulla hyviä tuotteita ja silti naama täynnä mustapäitä. Just tänään puhdistin ihon, höyrytin, puristelin, kuorin ja laitoin puhdistavan naamion, eikä eroa juurikaan huomaa. Ultraäänipuhdistuksesta olen saanut parhaan tehon sarjahoitona, mutta mullakaan opiskelijana ei nyt rahaa sellaiseen. Tosi ärsyttävää tämä. Iho niin epäpuhtaan ja samean näköinen.

[/quote]

Sama juttu, tänään tein tuota samaa. Tuloksetta.... Harmittaa aina ees innostua jostain "uudesta jutusta", kuten tuo aspiriini ja ananasnaamio. No, jollain ne toimii, jollain ei.

Vierailija
18/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivealla on niitä tarralappuja, joilla saa ihomadot pois. Jos nyt puhutaan niistä mustapäistä ulostunkevista möhnistä.

On muuten sairaan ihana tunne katsella niitä siinä lapussa ;)

Vierailija
19/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaikka ne puristaa, ne tulee takas.. ainakin mulla. Tasaiseen tahtiin saa olla ihohuokosia tyhjentämässä :-( auttais kai jos juo paljon vettä

Vierailija
20/40 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:17"]

Muakin kiinnostaisi, tuo voisi olla mun kirjoittama viesti (paitsi että noita kyseisiä keinoja en ole kokeillut).

Mulla auttoi ainakin vähän kun vaihdoin takaisin ennen käyttämääni Yves Rocherin voiteeseen, jossa erikseen mainitaan että ei aiheuta mustapäitä. Sitä ennen käytin jotain Niveaa ja iho meni aivan kamalaksi, nenä alkoi jo näyttää jotenkin tummalta kun oli niin isot ihohuokoset ja paljon mustapäitä.

Mä luulen, että tuo on enemmän yksilöllinen ja hormonaalinen tms juttu, ei niinkään ihonhoitotuotteista riippuva. Näköjään kuitenkin niillä ihonhoitotuotteillakin jokin vaikutus on asiaan. Lähinnä varmaan semmoinen, ettei ainakaan pahenna asiaa väärillä tuotteilla. Joskus käytin apteekin Vichy -voidetta joka oli nimenomaan epäpuhtaalle iholle. En huomannut mitään vaikutusta vaikka kaikki voiteet aina suurin piirtein lupaavat 2 viikossa kadottaa mustapäät. Kasvonaamioissakin lukee "anna vaikuttaa 5 minuuttia ja epäpuhtaudet ovat poissa!". Yeah right...

[/quote]

Joku epäuskottaviin mainoslauseisiin uskovako tätä miinusteli? Ihan näin keskustelun mielekkyyden kannalta olisi vähän hedelmällisempää, jos ihan vastattaisiin jos ollaan jostain asiasta eri mieltä. Vai ihan ammattimiinustelijako on asialla?