2 lapsen yh teki 2 työtä 7pv viikossa elättääkseen perheensä.
Juttu on tässä:
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000006660708.html
Jokin tässä yhteiskunnassa mättää, kun toinen 3 lapsen yhteishuoltaja voi lepäillä kotona tekemättä mitään ja lapset ovat vuoroviikoin isällä.
Mikä siinä on, että valtiomme rumasti sanottuna p**se**iskaa ahkeria ihmisiä joka käänteessä?
Ei se väärin ole, että joku saa, mutta se on väärin, että valtiomme mahdollistaa tämän hulluuden.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on hankittu liikaa varoihin nähden.
Sekö joka käy töissä on hankkinut liikaa lapsia? Ja se liian vähän, joka elää leppoisaa elämää täystuettuna kotona makoilijana ja somettajana valtion tukirahoilla?
On outoa, että 3 lapsen vanhempi pärjää tekemättä yhtään mitään valtion tukiessa tätä, mutta 2 lapsen työssä käyvällä yh ei riitä rahat.Kolme lasta on liikaa pienipalkkaiselle.
Ei ole. Pärjäsin oikein hyvin laitoshuoltajan palkalla. Tuli asumistuki, lapsilisät ja elarit+ palkka. Kaikkineen yli 42 000e vuosi.
Missä asut? Mihin lapset päätyivät?
He päätyivät aikuisiksi. Niin käy ennenpitkää lapsille.
Jos luette jutun, siitä selviää että Eerika teki vain puoli vuotta kahta työtä.
"Yövuorot alkoivat kuitenkin painaa pitemmän päälle, ja pankin asiakasneuvoja oli alkuviikosta väsynyt. Puolen vuoden kuluttua Eerika ei jaksanut enää enempää."
"Minä olin onnekas: minulla oli ollut puolisoni kanssa yhteinen asunto, ja pystyin myymään osuuteni siitä. Se antoi väljyyttä talouteen. Ilman sitä asuntoa tekisin edelleen kahta työtä."
Tästä voi päätellä, että erosivat vasta kun Eerika teki kahta työtä.
Mikään hätä ei kai alunperinkään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on hankittu liikaa varoihin nähden.
Sekö joka käy töissä on hankkinut liikaa lapsia? Ja se liian vähän, joka elää leppoisaa elämää täystuettuna kotona makoilijana ja somettajana valtion tukirahoilla?
On outoa, että 3 lapsen vanhempi pärjää tekemättä yhtään mitään valtion tukiessa tätä, mutta 2 lapsen työssä käyvällä yh ei riitä rahat.Kolme lasta on liikaa pienipalkkaiselle.
Ei ole. Pärjäsin oikein hyvin laitoshuoltajan palkalla. Tuli asumistuki, lapsilisät ja elarit+ palkka. Kaikkineen yli 42 000e vuosi.
Aika hyvät tulothan nuo. Mut sille pienituloiselle etäisälle kolme lasta on liikaa. Ei tuu elaria, ei lapsilisää, ei lapsilisän yh-korotusta. Pienistä tuloista maksaa ihan ite pienen asuntonsa, kolmen lapsen elarit, kuljetukset, elämisen ja hankinnat luonaan. Se todellinen köyhyys ja kurjuus ja velkavankeus kun niitä lspsia tosiaan on liikaa, on ISÄLLÄ. Läheltä olen saanut seurata.
Jos on kovin pienituloinen niin ei maksa mitään. Se on valitettavaa että etävanhempien kuluja ei huomioida. Toimeentulotuessa voidaan huomioida lasten tapaamisen vuoksi isompi asunto. Luonapitopäiviltä saa myös kulukorvauksen. Matkakulut myös korvataan. Valitettavasti luottotietojen menetys on pakollinen. ttt ei huomioi itse maksettuja elatusmaksuja menona. Tässä on valitettavasti virhe jota ei ole korjattu. Mutta pääsääntöisesti jos elatusmaksut ajaa toimeentulotukiluukulle niin lastenvalvojan tulisi kohtuullistaa maksut. Osa ei niin tee.
Ei tuolla summalla juhlita. Kun maksat kaikki itse saamatta apua puolisolta tai tt-tukea laskuihin, niin on siinä koko ajan pelko, että milloin pakka romahtaa. Sitä kai se monella pethemuotoon katsomatta...