Millaista on olla todella lyhyt? Kuten vaikka 165 cm?
Kommentit (89)
Olen 163 ja tuntuu että iso osa on suht saman mittaisia. Miehissäkin paljon niitä, ketkä ei juuri pidempiä ole. Pieneksi minua kyllä sanotaan, mutta johtuu siroudestani. On pienet kädet ja baby face. Ja olen ollut aina hoikka. Mutta ei nää häiritse. Mies on 198, joten hänen rinnalla tuntee kyllä itsensä pieneksi. Mutta ihan parasta yöksi käpertyä hänen kainaloonsa.
Noin 159 cm nainen täällä, pitkiin hyvännäköisiin miehiin on ainakin helppo luoda kohtalokkaita räpyräpy-katseita kulmien alta ihan luonnostaan. En myöskään lyö päätäni ovenkarmeihin tai palovaroittimiin. Isoissa marketeissa joutuu satunnaisesti pyytämään apua joltain ylähyllylle ulottuakseen jos koroketta ei näy. Ja housujen lahkeita joutuu usein lyhentämään. Eli ihan jees eloa . :)
Olen 167 cm ja häpeän korstomaista pituuttani. Järjestään miehet vaikuttavat olevan minua lyhyempiä. Ainakin hartiani ovat ylempänä, samoin vyötärö. Olisin tyytyväinen 46kg painoon ja lähes 10cm pituudesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen 167 cm ja häpeän korstomaista pituuttani. Järjestään miehet vaikuttavat olevan minua lyhyempiä. Ainakin hartiani ovat ylempänä, samoin vyötärö. Olisin tyytyväinen 46kg painoon ja lähes 10cm pituudesta pois.
Miehet ovat vähintään 180 cm. Ja pitkät naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisten keskivertopituus on 164 cm, joten aika moni alle 165 cm pituinen nainen (itseni mukaan lukien) toteaisi varmaan, että ihan normaalia. Jos tuosta otetaan vielä reilut 10 cm pois niin sitten voidaan mielestäni alkaa puhua lyhyistä ihmisistä.
No ei ole. 168 cm keskipituus naisilla.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000002912960.html
T. Nainen 176 cm, enkä ole koskaan kokenut itseäni erityisen pitkäksi.
Eurooppalainen nainen on keskimäärin 165 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
165 cm ei ole ”todella lyhyt”.
Miehelle kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
165 cm ei ole ”todella lyhyt”.
Miehelle kyllä on.
On se naisellekin. Mallin minimipituus on Suomessakin 175. Se on keskimitta naiselle.
Minä olen hyvin siro ja lyhyt. 149 cm pitkä nainen.
Miehet ovat aina kehuneet ulkonäköäni, ja naiset taas kauhistelleet miten vähän syön. Jostain syystä naiset triggeröi jos pieni nainen syö vähän. Olen lapsenkokoinen ja syön siis lasten kokoja.
Joudun ompelijalla aina muokkaamaan vaatteita. Olen kokoa XS /34 mutta DD-kupin rinnat, ja siksi haastavaa löytää vaatteita.
Kivaa..pimppikin on pieni eikä mikään onkalo.
On se kamalaa kun ei näe edes ikkunoista ulos mut eipähän lyö päätään kattoon niin kuin 166 senttiset.
Olen 164cm eikä se ole edes kuin vähän alle keskipituuden. Tosin koulussa olin aina luokkani lyhyemmästä päästä. Useimmat tytöt oli melkein saman mittaisia, pari senttiä pidempiä tai paljon pidempiä. Lyhyempiä oli harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä saa heittää kaiken toivon naisen löytämisestä.
Elämä on käytännössä ohi, jos kasvu pysähtyy alle 180 senttiin.
169cm mies täällä, en ole heittänyt toivoa eikä elämä ole ohi. En halua enkä voi rehennellä menestykselläni mutta kivasti on elämä kohdellut.
170cm mies. Kyllä siihen tottuu. Minkäs sitä sille tekee. Voimalaitoksella töissä, ei tarvise päätään varoa niin paljon. Joka tapauksessa se pituus on nyt ihan se ja sama. Eräskin nainen sanoi ettei olisi ikinä kuvitellut olevansa alle 180cm miehen kanssa. Olimme yhdessä 8 vuotta.
Täällähän nämä pintaliitäjät ovat nyt ihan eri mieltä. Onneksi löytyy myös normaaleja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä saa heittää kaiken toivon naisen löytämisestä.
Elämä on käytännössä ohi, jos kasvu pysähtyy alle 180 senttiin.
Minulla "saanti" väheni vasta kun pituuskasvu ohitti hiuskasvustoni. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. 168 cm.
Niin, että pääkö kasvoi tukasta läpi?
Mä olen 152cm. Joskus teininä harmitti, mutta ei ole harmittanut yhtään 20 vuoteen :)
Joskus oli hankaluuksia löytää sopivia vaatteita muualta kuin lasten osastolta ja se vähän haittasi, mutta ehkä mitoitukset tms. on muuttuneet kun löydän itselleni nykyään sopivan mittaisia vaatteita aikuisten puolelta.
Suoraan sanottuna ja rehellisesti v***ttaa! En yletä kotona tai ruokakaupassa ylähyllyille ilman, että raahaan jakkaran avuksi, todella vaikea löytää sopivia housuja (olen lyhyt, mutta koska harrastan taitoluistelua niin minulla on isot reidet suhteessa lyhyyteeni) ja monet maksimekotkaan (esim.) eivät näytä hyvältä, koska ne ovat suunniteltu pitkille naisille. Vähänkin jos tulee painoa lisää tämän pituisena, niin näyttää heti paljon läskimmältä ja pyöreämmältä, kuin jos olisin vaikka 10cm pidempi. Mutta ei kai sille mitään voi, pitää vaan hyväksyä omat estonsa ja vikansa.
N24, 161cm
Jos olit keskellä pituusjonossa, olit siis lyhyt.