Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla todella lyhyt? Kuten vaikka 165 cm?

Vierailija
08.10.2020 |

?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 ja lyhyt mutta en todella lyhyt. Joskus joutuu kodin ulkopuolella pyytämään esimerkiksi kaupassa apua kun ei yllä mutta kotona usein käytössä olevat tavarat on alimmilla hyllyillä ja harvemmin tarvittavat ylempänä ja niitä tilanteita varten on jakkara.

Vierailija
42/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa olla lyhyt, itse olen 160 cm. Olen notkea, ketterä, joka paikkaan ja tuoliin mahtuu vaikka minkälaiselle kerälle. Pidemmät voi joutessaan ojennella tavaroita ylempää kun en yletä. Eipä ole koskaan muuttoavuksi kyselty..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini oli puolitoistametrinen tappi. Sain hänet kiinni ja kasvoin ohi aika nuorena. Yhteen aikaan sain häneltä kivoja vaatteita, jotka hän koki liian nuorekkaiksi mentyään naimisiin jo 19-vuotiaana. Silloin ei maalla ollut sopivaa, että rouvasihminen käytti esim. farkkuja. Minä kasvoin 168-senttiseksi eli olin serkkulikkani kanssa lähisukumme pisimmät tytöt ja naiset. Me olemme molemmat olleet tyytyväisiä pituuteemme. Emme ole pätkiä emmekä liian pitkiäkään, vaan sopivia. 

Vierailija
44/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lyhyt ja 163 cm löytyy. 

Vierailija
45/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä saa heittää kaiken toivon naisen löytämisestä.

Elämä on käytännössä ohi, jos kasvu pysähtyy alle 180 senttiin.

Minulla "saanti" väheni vasta kun pituuskasvu ohitti hiuskasvustoni. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. 168 cm.

Vierailija
46/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini oli puolitoistametrinen tappi. Sain hänet kiinni ja kasvoin ohi aika nuorena. Yhteen aikaan sain häneltä kivoja vaatteita, jotka hän koki liian nuorekkaiksi mentyään naimisiin jo 19-vuotiaana. Silloin ei maalla ollut sopivaa, että rouvasihminen käytti esim. farkkuja. Minä kasvoin 168-senttiseksi eli olin serkkulikkani kanssa lähisukumme pisimmät tytöt ja naiset. Me olemme molemmat olleet tyytyväisiä pituuteemme. Emme ole pätkiä emmekä liian pitkiäkään, vaan sopivia. 

Mikä sopiva se sinä luulet olevasi? 

Vierailija
47/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mä olen juurikin 165cm ja mun kokemus on, että tuolla ihmisten ilmoilla kulkiessa (=mun tapauksessa pk-seudulla) suurin osa naisista on about mun pituisia. En siis mitenkään tunne olevani todella lyhyt! Ja kun lukiossa vielä liikuntatunnilla piti järjestyä pituusjonoon, niin siinä hyvin keskellä olin. Meitä oli kolme ihan saman pituista tyttöä siinä ja jokainen yritti aina venyttää itseään sen viimeisen millin ollakseen kahta muuta pitempi :D Hölmöltä tuntuu sekin näin jälkeen päin :)

Vierailija
48/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 152cm. Tilastollisesti taidan olla lyhyt, mutta enpä ole asiaa omassa arjessani huomannut. Ainoastaan ärsyttävät postin pakettiautomaatit, joiden ylimmät lokerot ovat itselleni liian korkealla. Pitää ottaa aina mies varalta mukaan, kun menee pakettia noutamaan.

Työelämässä olen joskus saanut epäileviä katseita, koska lyhyys tunnutaan yhdistävän helposti nuoreen ikään. Pari kertaa joku vanhempi mieskollega on ihan suoraan kysynytkin, minkä ikäinen mahdan olla. Olen sitten reippaana tyttönä kysynyt myös heidän ikäänsä:)

Vierailija
49/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 158 cm ja olen sukuni pisimpiä naisia 😄

Olen 164 cm pitkä ja suorastaan jättiläinen suvun muihin naisiin verrattuna. Menee aina ihan pasmat sekaisin sukujuhlissa, kun muuten olen tottunut olemaan lyhyt ja kaikki sukulaisnaiset on maksimissaan 155 pitkiä. Muutenkin olen heitä leveäharteisempi ja kaikin puolin kookkaampi vaikka normaalipainoinen olenkin. Ihan "normaaleja" ovat, pienikokoisia vain. 

Vierailija
50/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

159 ei koskaan tullut mieleen olevani liian lyhyt ,vuosikymmeniin.sopii mainiosti.

miehenäkään mikään liian lyhyt olisi.

Vierailija
51/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 157cm ja eipä ole mokomaa tullut ajateltua. Kun on pieni ja vikkelä, niin pystyy mihin vain!

Vierailija
52/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm enkä ole koskaan kokenut olevani erityisen lyhyt. Ihan keskimittaiselta olo tuntuu, on paljon sekä minua lyhyempiä että pidempiä naisia.

Vierailija
53/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 153cm ja vuokra-asuntomme keittiön kaapit on varmaan joku pitkä mies asentanut kun en yletä kolmannelle hyllylle ollenkaan ja korkeimmalle en meinaa ylettyä edes tuolin kanssa. Onneksi minulla on 180cm mies jolta voi pyytää apua tarvittaessa. Housun lahkeita joutuu leikkaamaan ja kääntämään sopiviksi. Toisaalta housut joiden lahkeet on suunniteltu jäämään reilusti nilkan yläpuolelle ovat minulle sopivat normaalimittaisena.

Vierailija
54/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iso nainen on aikamoinen hirvi, naisellisuus kärsii

Onhan näitä esimerkkejä cindy Crawford ja muita huippumalleja. Eivät ole yhtään naisellisia😂😂😂

Vierailija
55/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 165 mies on kyllä lyhyt. Nainen taas keskimittainen.

N164.5cm

Yhtä pitkiähän nuo ovat. Ei ylähyllylle kurkotellessa ole väliä löytyykö haarojen välistä killuttimet vai ei.

Vierailija
56/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iso nainen on aikamoinen hirvi, naisellisuus kärsii

Onhan näitä esimerkkejä cindy Crawford ja muita huippumalleja. Eivät ole yhtään naisellisia😂😂😂

Juuri niin. Ja suomalainen Honkkeli-Ritva on just niinku Cindy Crawford.

Vierailija
57/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 165cm ja mieheksi "todella lyhyt". Itse olen 160cm nainen enkä pidä itseäni erityisen lyhyenä.

Vierailija
58/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala Harris on 157cm.

Kamalan lyhyt.

Vierailija
59/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cm ja ihan liian pitkä! Ystäväni ovat sen 153cm ja 155cm,ja aina niillä vientiä....

Heidän seurassaan, ja muutenki, amatsoni olo, ja mulle on tullut hirveän huono ryhti. Yritän näyttää pienemmältä.

Vierailija
60/89 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Hävettäishän tuo valtavasti.

T : 166cm pitkä