Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy että maksat kirkollisveroa??

Vierailija
28.12.2013 |

Itse eronnut,  mut käynyt kirkossa pari kertaa 20 vuoden aikana kun tilaisuudet ollut sielä. En mä kuuluisi puolueeseenkaan jota en kannattaisi jatkuvasti ja koko sydämestäni.  

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on että helpoksi on tehty eroaminen.Mitenkä se oli kun itse liityin kirkoon.No se taisi olla niin ,että olin säilytänyt sen lomakeen missä oli liitymä numero se oli jotai 3-4 numeroa.Tuntuisi sille että se kävisi netissä jotenkin tuntuu sille ,että olisin mennyt kirkoherran virastoon.Siellä sen voi ainakin tehdä.

Se on paras ratkaisu liitykää kirkoon takaisin ihmiset ei ole muuta tietä ISÄN luo kuin evlut kirkko, tai pitäisi sanoa usko JEESUKSEEN niin pääset ISÄN luo.

Nyt se on oikein ,olen sitä ihmetellyt viime aikoina missä mennään.Katsoin eilen illalla ohjelmaa TV 7 kalta 100v eteen päin.Kyllä oli muutosta tullut 100v ei enää kirkossa saanut puhua Jeesus nimestä ei telkassa saanut puhua Jeesuksesta.Seksiä näytettiin joka paikassa Lapset kateli vanhemille tarkoitettuja ohjelmia.Tästä tulisi pitkä kertomus jos kertoisin.Sitten se mies joka esiintyi 100v eteen päin henkilönä tuli myöskin takaisin 100v takisin päin.En tidä oletko mies vai nainen olisi kiva keskustella asiasta enemänkin.Itse olen mies aviossa voisin neuvoa sinua olet Nainen tai Mies tai Vapaa.Sitä aikkaa muutokseen on todella on vähän elämme niin läheellä lopun aikaa kuin suinkin on mahdollista.Nyt on muutosen aika se on niin pienestä kiini pääsenkö tai pääsetkö ylös-nostoon vai jäätkö maailmaan tänne vanhaan jossa vietät aikasi Sirun ja Helvetinjärven tunelmissa.Se ei viellä ratkaise ,että kuulut Kirkoon itse kirkoon kuuluminen eihän siellä juuri tapahdu mitään Sanan ja rukouksen illat on mutei nekään viellä vie perille sinun täytyy olla aktiivinen.Onko P.Vesavaara tuttu Onko P.Järvinen tuttu on monia hyviä puhujia niin Naisia kuin Miehiäkin ja lue Raamatua olen itse menossa Luukaan 19 luvussa 1 kierros on lopuillaan Raamatunun luku siten voi tutustua yhä voimakaamin Raamatuun viime yönnä luin 3lukua kun ei nukuttanut se on hyvää lääkettä nukkumiseen.Kirjoita mulle koiral@hotmail.fi jos on vähän tai paljon kysytävää niin yritän vastata parhaan kykyni mukaan.Nyt on tullut aika-- kansan herätä uuteen aikaan miten se menee laulussa sanat ne menee tosi letkeesti ja tahdikaasti.Täläinen laulu vihko ,kuin Lauluja Jeesuksesta sieltä löytyy niitä en nyt löytänyt tuota mutta se jotakuinkin noin alkaa.On sanonta ,että Kirkolla on paljon harraste mahdollissuuksia ,kun vain oikean löytää missä palvella eri ykslöitä.Olen muutamia saanut viedä Jesukselle tähän täytyisi löytää uusia työmiehiä rinnalle kulkemaan tässä lopunajassa.

Vierailija
62/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 09:59"]

Ureheilievien nuorien vanhemmat siis maksavat oman lapsen harrastuksen ohella seuran muuta toimintaa.

Sama se on kirkossakin, rivijäsen maksaa pienen aktiivijoukon rälläämistä.

Bingo! Olet oikeassa. Itse olen toiminut noin 20 vuotta urheiluseuran toiminnassa ja mua siis niiiiiin korpee sinunlaisesi vanhemmat, jotka jotenkin kuvittelee, että seuran toiminta jakautuu per joukkue. Että ei ole olemassa mitään seuran yleistä hallintoa tai lajiliiton suunnalta tulevia tiettyjä velvoitteita, jotka jyvittyy alaspäin kaikkiin joukkueisiin. Ne myös ajattelee, että eivät ole valmiita tekemään tippakaan seuran hyväksi (joka kuitenkin huolehtii niiden harjoitustilojen hankinnasta, valmentajien koulutuksesta jne) vaan ainoastaan oman jani-petterin F-jalkapallojoukkueen hyväksi. Että "seura" on joku pohjaton kassa, jossa vaan lillii rahaa...  Mutta auta armias, jos se jani-petteri sitten onkin lahjakas ja etenee vaikkapa edustusjoukkueeseen niin kyllä sitten ihmetellään, että miten kausimaksu onkin täällä edustusjoukkueessa 1500eur kun se F-junioreissa oli vaan 300eur? Että eihän tää nyt näin kallista voi olla.

No, kuule. Se on kallista just teidän F-junioreiden itsekkäiden vanhempien takia, joiden mielestä ne kulut jyvitetään.. puuh. Anteeksi. Ja kyllä, tämä sama ideologia pätee juurikin tähän kirkkokeskusteluun. Että kun ihmiset on tänä aikana ainoastaan kiinnostuneita siitä omasta navasta ja omasta jani-petteristä eikä ollenkaan yhteisestä hyvästä. Vaatimuksia on. Mutta talkoolaisia pirun vähän.

Juu, anna tulla. saat haukkua. Teet sen nimittäin jo muutenkin nimettömänä selän takana!

Nyt kyllä iskit kätesi paskaan. Lapseni on ollut myös halvassa seurassa, jossa ei ole seuramaksua ja tiedän kyllä mitä hyvää suuren seuran suuri organisaatio tuo tullessaan. Mutta fakta on se että seuran hyväpalkkaista toimitusjohtajaa ei ihan hirveästi kiinnosta f-junnujen tilanne, vaan kyllä hän on ensisijaisesti ajamassa edustusjoukkueen asioita. Junioritoiminta on vain massaa, josta nousee muutama hyvä pelaaja silloin tällöin edustusjoukkueeseen.

Aika harvoin tavikset ymmärtää mitää kustannuksista ja että mtä mikäkin oikeasti maksaa. Aina välillä törmää siihenkin että joku kuvittelee kunnan "rahastavan" päivähoitomaksuilla... Vanhemmathan maksaa vain neljänneksen hoitokuluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 09:53"]

Eikös se ole ihan oikein että ne maksaa jotka kuluttaa? Kuinkahan moni kävisi rippikoulun jos se maksaisi 800€? Mitenkäs kirkolle kävisi jos nuoret lakkaisi käymästä rippikoulua? Kirkkohäitä ei muutenkaan vietä enää kuin alle puolet vihittävistä, muhkealla maksulla tuskin kukaan.

Kunnon kapitalisti saapui keskusteluun. Eli sinun mielestäsi palveluita saisivat käyttää vain rikkaat? Sehän se kirkon idea vähän niinkuin on, että palvelut ovat ilmaisia ja siten kaikkien saatavilla. Tuskin kovin monella olisi varaa siihen 800eur rippikouluun ja jäisivät paitsi pelkän elämäntilanteen takia? Että köyhät kyykkyyn vaan. 

Oletan, että kannatat myös maksullisia yksityiskouluja? Jos on varaa niin pitäisi olla oikeus laadukkaampaan opetukseen? Että sitten ilmaiset kunnan koulut niille paroille, jotka eivät tienaakaan 5000eur/kk.

Huh, olispa hyvä että saatais kirkkohäät loppumaan.. iso maksu vaan niin saadaan kirkoistakin köyhät ulos ja meitsin miljoonahäät saa arvoisensa juhlatilan?

Oletko sinä sitten kommunisti, kun olet sitä mieltä että kaikkien pitää maksaa ja jokainen saa tarpeensa mukaan?

Minusta on todella väärin syyllistää kirkosta eroavia siitä että muiden edut heikkenee. Sehän on suorastaan typerää. Eikös täällä ole uskonvapaus?

Vierailija
64/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 09:43"]

En sanonut että yhdelle ainoastaan mutta yhdelle perheelle olen antanut kertaheitolla enemmänkin kuin tuon 500 euroa ja sen summan ovat saaneet yli 10 vuotta. 

Espoossa jäi tänä vuonna 40 miljoona veroja yli jotka nekin rahat sijoitetaan kiinteistöihin. Sinnekö ne rahat haluttiin laitettaviksi? Miksi ei jaettu köyhille? Minulle aivan sama minne muitten verorahat menevät mutta minä kannan korteni kekoon antamalla suoraan tarvitsijoille en kenellekään sijoitettavaksi. 

[/quote] 

Laskin nopeasti että olen antanut puolison kanssa joka vuosi 1300-1500 euroa suoraan näille perheille jotka ovat sattuneesta syystä todella pulassa. 

[/quote]Minä olin kesän tekemässä ilmaiseksi remonttia eräälle tutulle yh-äidille, en siksi että pääsisin taivaaseen, vaan siksi että halusin auttaa häntä ja hänen lapsiaan.

t. ateisti

Vierailija
65/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:26"]

Eikös se ole ihan oikein että ne maksaa jotka kuluttaa? Kuinkahan moni kävisi rippikoulun jos se maksaisi 800€? Mitenkäs kirkolle kävisi jos nuoret lakkaisi käymästä rippikoulua? Kirkkohäitä ei muutenkaan vietä enää kuin alle puolet vihittävistä, muhkealla maksulla tuskin kukaan.

Kunnon kapitalisti saapui keskusteluun. Eli sinun mielestäsi palveluita saisivat käyttää vain rikkaat? Sehän se kirkon idea vähän niinkuin on, että palvelut ovat ilmaisia ja siten kaikkien saatavilla. Tuskin kovin monella olisi varaa siihen 800eur rippikouluun ja jäisivät paitsi pelkän elämäntilanteen takia? Että köyhät kyykkyyn vaan. 

Oletan, että kannatat myös maksullisia yksityiskouluja? Jos on varaa niin pitäisi olla oikeus laadukkaampaan opetukseen? Että sitten ilmaiset kunnan koulut niille paroille, jotka eivät tienaakaan 5000eur/kk.

Huh, olispa hyvä että saatais kirkkohäät loppumaan.. iso maksu vaan niin saadaan kirkoistakin köyhät ulos ja meitsin miljoonahäät saa arvoisensa juhlatilan?

Oletko sinä sitten kommunisti, kun olet sitä mieltä että kaikkien pitää maksaa ja jokainen saa tarpeensa mukaan?

Minusta on todella väärin syyllistää kirkosta eroavia siitä että muiden edut heikkenee. Sehän on suorastaan typerää. Eikös täällä ole uskonvapaus?

Ei autotonkaan joudu maksamaan autoveroja, katsastusmaksuja, huolto ja remonttipalkkioita, vakuutusmaksuja yms 

Vierailija
66/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kirkkollisverokeskustelua yritetään kammeta raiteltaan uskisten toimesta kirjoittelemalla kuntien ja valtion veroista, urheiluseuroista, yksityiskouluista ja ties mistä mikä ei liity mitenkän kirkolisveroon?

Kirkko pyrkii näyttämään julkisyhteisöltä, jolloin mm. sen verotusoikeus on perusteluta, mutta kuten huomaamme kirkko ja varsinkaan sen jäsenet eivät halua olla yleishyödyllisiä, vaan eronneet toivotetaan helvettiin ja pois kirkon toiminnasta.

Kirkolta tulee pudottaa valtionkirkon status ja edut pois. Periköön jäsenmaksunsa laskulla ja lopettakoon yhteiskunnan kukkarolla loisimisen.

Vierailija
67/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:03"]

En sanonut että yhdelle ainoastaan mutta yhdelle perheelle olen antanut kertaheitolla enemmänkin kuin tuon 500 euroa ja sen summan ovat saaneet yli 10 vuotta. 

Espoossa jäi tänä vuonna 40 miljoona veroja yli jotka nekin rahat sijoitetaan kiinteistöihin. Sinnekö ne rahat haluttiin laitettaviksi? Miksi ei jaettu köyhille? Minulle aivan sama minne muitten verorahat menevät mutta minä kannan korteni kekoon antamalla suoraan tarvitsijoille en kenellekään sijoitettavaksi. 

[/quote] 

Laskin nopeasti että olen antanut puolison kanssa joka vuosi 1300-1500 euroa suoraan näille perheille jotka ovat sattuneesta syystä todella pulassa. 

[/quote]Minä olin kesän tekemässä ilmaiseksi remonttia eräälle tutulle yh-äidille, en siksi että pääsisin taivaaseen, vaan siksi että halusin auttaa häntä ja hänen lapsiaan.

t. ateisti

[/quote] 

Niin, ajatelkaa kuinka fiksua. Auttaa niitä jotka oikeesti apua tarvitsevat! 

Vierailija
68/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä iskit kätesi paskaan. Lapseni on ollut myös halvassa seurassa, jossa ei ole seuramaksua ja tiedän kyllä mitä hyvää suuren seuran suuri organisaatio tuo tullessaan

No en lyönyt. Kun tiedän, mistä puhun kun istun siellä seuran hallituksessa ja vastaan urheiluseuran pyörittämisestä.

Siinä olet oikeassa, että jos seura keskittyy ainoastaan junioritoimintaan ja vieläpä nuorempiin ikäluokkiin, seuran kustannukset kautta linjan ovat pienemmät. Lisäksi se, että onko palkallista väkeä vai ei vaikuttaa. Eli isossa seurassa on ison seuran kulut mutta myös monia etuja esim. harjoitusvuoroja jaettaessa isoilla seuroilla on isompi ääni.

Mutta kokemukseni perusteella totean, toki vain kahden palloilulajin perusteella, että juniorit haluavat kuulua seuraan, jossa on edustusjoukkue. On paljon coolimpaa pelata Jokereissa tai Hongassa tai HJK:ssa kuin Ala-Vantaan Itä-palloilijoissa. Miksi? Koska siellä edustusjoukkueessa on idoleita. Kun kaikkea ei voi saada ilmaiseksi. Se on pirun paha dilemma. 

Ja tietenkään sen tj:n aika ei riitä jokaisen F-juniorin asioihin -mutta annan sulle anteeksi, koska sulla ei ole hajuakaan miten helvetin paljon työtä SM-sarjatason palloilujoukkueen pyörittäminen vaatii. Jos et usko, suosittelen lähtemään vaikkapa joukkueenjohtajaksi miesten edustusjoukkueeseen. Se on talkoohomma, josta ei makseta (paitsi kiekossa) mutta työmäärä oman päivätyön ohella on melkoinen.

Mä en yhtään ihmettele, että juniorijoukkueet on niin riitaisia. Kun te vanhemmat ootte niin hemmetin hankalia. Itselläni suurin syy pysyä mukana on itse laji. Rakkaus lajiin. Pelaajat, valmentajat, voittamisen tunne, mestaruuksien hetki. Sitten loppupeleissä teidän vanhempien uikutus jani-petterin peliajasta on sitten onneksi pieni asia.

Jostain syystä te kuitenkin haluatte kuulua urheiluseuraan, vaikka muitakin harrastuksia olisi tarjolla??

Vierailija
69/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:32"]

Ei autotonkaan joudu maksamaan autoveroja, katsastusmaksuja, huolto ja remonttipalkkioita, vakuutusmaksuja yms 

[/quote]Ei joudukkaan, mutta joukkoliikennettä käyttämätön autoilija joutuu veroissa tukemaan joukkoliikennettä. Esimerkiksi Turussa veronmaksaja maksaa puolet bussilla kulkevan lipusta. Mutta elämä on tällaista, joskus joutuu osallitumaan tärkeisiin asioihin suuremmalla osuudella kuin joku muu. Mutta uskonto ei ole tällainen tärkeä asia jota pitäisi sponsoroida ulkoa päin.

Vierailija
70/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

[/quote]

Niin, se oliskin ihan parasta. Mutta valitettavasti edustat vähemmistöä suomalaisista. Siksi tarvitaan yleishyödyllisiä järjestöjä myös kirkkoa, jotka auttaa hädän tarvitsijoita kun suurin osa ihmisistä on passiivisia. Siksi meillä on kirkollisvero ja Veikkaus ja RAY (joiden olemassaoloa muuten kukaan ei mieti..) ja lukuisia hyväntekeväisyysjärjestöjä, jotka saavat valtion avustuksia (veroja siis sinnekin!) jotta joku auttaa kun suurin osa ei ehdi / jaksa / viitsi / osaa

Lisäksi se avuntarvitsijoiden joukko on niin suuri. Että jos valtionavut suljettaisiin, Hurstin leipäjono kiinni, kirkollisvero ja kirkon palvelut poistettaisiin ja jokainen auttaisi vain omantunnon mukaan niin aika suuri osa jäisi ilman apua. Kun se ei riitä, että auttaa yhtä tai edes kolmea perhettä.

Vierailija
71/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:36"]

Nyt kyllä iskit kätesi paskaan. Lapseni on ollut myös halvassa seurassa, jossa ei ole seuramaksua ja tiedän kyllä mitä hyvää suuren seuran suuri organisaatio tuo tullessaan

No en lyönyt. Kun tiedän, mistä puhun kun istun siellä seuran hallituksessa ja vastaan urheiluseuran pyörittämisestä.

Siinä olet oikeassa, että jos seura keskittyy ainoastaan junioritoimintaan ja vieläpä nuorempiin ikäluokkiin, seuran kustannukset kautta linjan ovat pienemmät. Lisäksi se, että onko palkallista väkeä vai ei vaikuttaa. Eli isossa seurassa on ison seuran kulut mutta myös monia etuja esim. harjoitusvuoroja jaettaessa isoilla seuroilla on isompi ääni.

Mutta kokemukseni perusteella totean, toki vain kahden palloilulajin perusteella, että juniorit haluavat kuulua seuraan, jossa on edustusjoukkue. On paljon coolimpaa pelata Jokereissa tai Hongassa tai HJK:ssa kuin Ala-Vantaan Itä-palloilijoissa. Miksi? Koska siellä edustusjoukkueessa on idoleita. Kun kaikkea ei voi saada ilmaiseksi. Se on pirun paha dilemma. 

Ja tietenkään sen tj:n aika ei riitä jokaisen F-juniorin asioihin -mutta annan sulle anteeksi, koska sulla ei ole hajuakaan miten helvetin paljon työtä SM-sarjatason palloilujoukkueen pyörittäminen vaatii. Jos et usko, suosittelen lähtemään vaikkapa joukkueenjohtajaksi miesten edustusjoukkueeseen. Se on talkoohomma, josta ei makseta (paitsi kiekossa) mutta työmäärä oman päivätyön ohella on melkoinen.

Mä en yhtään ihmettele, että juniorijoukkueet on niin riitaisia. Kun te vanhemmat ootte niin hemmetin hankalia. Itselläni suurin syy pysyä mukana on itse laji. Rakkaus lajiin. Pelaajat, valmentajat, voittamisen tunne, mestaruuksien hetki. Sitten loppupeleissä teidän vanhempien uikutus jani-petterin peliajasta on sitten onneksi pieni asia.

Jostain syystä te kuitenkin haluatte kuulua urheiluseuraan, vaikka muitakin harrastuksia olisi tarjolla??

Kannattaisiko harkita jotain muuta puuhaa kun et oikein tunnu olevan omalla alallasi?

Vierailija
72/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:41"]

[/quote] 

[/quote]

Niin, se oliskin ihan parasta. Mutta valitettavasti edustat vähemmistöä suomalaisista. Siksi tarvitaan yleishyödyllisiä järjestöjä myös kirkkoa, jotka auttaa hädän tarvitsijoita kun suurin osa ihmisistä on passiivisia. Siksi meillä on kirkollisvero ja Veikkaus ja RAY (joiden olemassaoloa muuten kukaan ei mieti..) ja lukuisia hyväntekeväisyysjärjestöjä, jotka saavat valtion avustuksia (veroja siis sinnekin!) jotta joku auttaa kun suurin osa ei ehdi / jaksa / viitsi / osaa

Lisäksi se avuntarvitsijoiden joukko on niin suuri. Että jos valtionavut suljettaisiin, Hurstin leipäjono kiinni, kirkollisvero ja kirkon palvelut poistettaisiin ja jokainen auttaisi vain omantunnon mukaan niin aika suuri osa jäisi ilman apua. Kun se ei riitä, että auttaa yhtä tai edes kolmea perhettä.

[/quote]Enemmänhän ihmisillä jäisi rahaa auttamiseen jos eivät maksaisi kirkollisveroa. Apu ei suinkaan suurene sillä että se kierrätetään kirkon kautta, se pinenee, sillä kirkko ottaa siitä siivun omiin kuluihinsa ja se siivu ei ole pieni.

Vierailija
73/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 09:50"]

[/quote] 

Ainakin tiedän minne rahat menivät. Ei jäänyt se asia epäselväksi. 

[/quote] 

Rahat voi antaa minne haluaa mutta onhan se hyvä asia jos tietää minne ne menvät ja voi hyvällä mielellä antaa enemmänkin. 

Vierailija
74/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Rikkaathan ovat jo vapaamatkustajia, pääomatuloista ei makseta kirkollisveroa, kuten ei makseta myöskään kunnallisveroa.

Vierailija
75/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteestä: Kuinka moni äänestää Kokoomusta, mutta on SKP:n jäsen, koska isovaari taisteli punaisten puolella?

Vierailija
76/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:46"]

[/quote]Rikkaathan ovat jo vapaamatkustajia, pääomatuloista ei makseta kirkollisveroa, kuten ei makseta myöskään kunnallisveroa.

[/quote]

Eikä pmyöskään pääomatuloja oteta huomion päiväkotihoidosta maksettaessa. 

Vierailija
77/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 09:50"]

[/quote] 

Ainakin tiedän minne rahat menivät. Ei jäänyt se asia epäselväksi. 

[/quote] 

Auttaa voi monella tavalla ei se aina tartte olla rahaakaan. Niinkuin keskustelija joka remontoi yh asuntoa. Miten oiva apu ja suurempi kuin mikään raha kun toisen tekemä remontti maksaa niin paljon tänäpäivänä. 

Vierailija
78/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:41"]

[/quote]En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Jos jokainen työssäkäyvä auttaa jotain avun tarvitsiaa, siis vain yhtä, niin apuhan on suurempi kuin siinä tapauksessa että maksetaan kirkolle ja annetaan sen jakaa osa siitä eteenpäin.

Kirkonkin jakamassa avussa kirkko on usein vain jakaja, eli joku muu kustantaa toiminnan. Kirkko toimii jakanana mm. elintarvikeavussa. Ruokakassit on saatu eu:lta ja kauppiailta, kirkko ei ole niitä ostanut, se vain jakaa ne nimissään toimivien vapaaehtoisten voimin. Yhtä hyvin avun jakajana voisivat toimia vaikka paikalliset työttömät tai joku muu yhdistys.

Vierailija
79/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:36"]

[/quote]Onneksi meidän seuran johdossa ei ole noin perusnegatiivisia ihmisiä. Urheilutoiminta on vapaaehtoista ja kitisijät yleensä siirtyykin muun toiminnan pariin... toivottavasti myös johtotehtävistä.

Vierailija
80/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa siihen enkä tarvitse ylimääräisiä etelänmatkoja. Kirkko tekee paljon hyvää ja työllistää ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme