Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy että maksat kirkollisveroa??

Vierailija
28.12.2013 |

Itse eronnut,  mut käynyt kirkossa pari kertaa 20 vuoden aikana kun tilaisuudet ollut sielä. En mä kuuluisi puolueeseenkaan jota en kannattaisi jatkuvasti ja koko sydämestäni.  

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että haluan. Eikä se asia kuulu sulle pätkääkään. Sinäkin saat tehdä omilla rahoillasi mitä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mihin kaikkeen paskaan tulo- ja kunnallisverorahasi ja muut maksusi menevät? Esimerkiksi eduskunnan torkkupeittoihin...

Vierailija
24/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun annatte rahaa kirkolle osallistutte lähtystyön pedofilirinkiin ja muuhun kirkon tekemään pahaan.

Vierailija
25/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantanut korteni kirkollisverolla hyväntekeväisyyteen. En anna sitten niihin lippaisiin sun muihin kerjäyksiin mitään. Eiköhän sillä mun vuosittaisella satsauksella ole jokunen rokotus tai ruoka-apu jonnekin päin saatu. Tai tyttöjä kouluun tai tukea hädässä oleville. Taikka suomalaisille nuorille tai lapsille jotain apua, pienikin apu on minusta arvokasta. Ajattelen sen siis hyväntekeväisyytenä. En käy kirkossa kuin jouluna, emme ole muutenkaan uskonnollisia. Kiva oli saada komeat puitteet omille häille ja lapset on kastettu kirkossa. Seurakunnan kerhoissa on käyty ja lapset tykänneet. 

Vierailija
26/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

[/quote]

Annoin vahingossa alapeukun yläfemman sijaan. Samaa mieltä ja itse kysymykseen: koska kuulun kirkkoon, olen kristitty enkä näe niitä muutamia kymppejä mitä maksan tärkeämmiksi kuin ideologisia arvojani. Minulle kirkko edustaa elämässä pysyvyyttä ja että aina on paikka, jonne minut kristittynä toivotetaan tervetulleeksi. Jos jotain äkillistä tapahtuisi, läheinen kuolisi tms., ensimmäinen paikka joka tulisi mieleen olisi kirkko. Sieltä saisin keskusteluapua ja tukea.

[/quote]Sun täytyy olla sitten täysin tuloton, jos makselet 'vain pari kymppiä'. Huhhuh! Mun vähilläkin tuloilla laskua tuli yli 500e/vuosi. Eli ei kovin vaikea päätös erota total hölynpölystä.

Vielä kun ymmärtäisivät erottaa valtion ja kirkon toisistaan, ettei yrittäjien tarviis vastentahtoisesti tuota höpöveroa maksaa.

Vierailija
27/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kerhot ja leirit lapsille/nuorille (ei vain omilleni vaan yleisesti tärkeitä)

-vammaistyö (omassa lähipiirissä ei ole vammaisia mutta pidän tärkeänä)

-vanhustyö (omat vanhemmat ei kuulu kirkkoon mutta minusta tärkeää että vanhuksille on palveluja)

-mielenterveyspalvelut. Nämä ei siis tuputa uskontoa vaan ihan samaa terapia-apua saa tästäkin mitä muualta. Näitä ei voi olla mitään liikaa?

Minulle ei ole oleellista että itse saisin jotain näistä asioista vaan minusta arvokasta on että on palveluita. Monella perheellä ei ole vaikka rahaa hienoihin matkoihin niin lapsen pääsy leirille voi olla jo kesän pelastava asia.

Vierailija
28/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lueteltu paljon hyviä syitä kirkollisveron maksamiselle ja kirkkoon kuulumiselle. Lisäisin vielä sen, että itse haluan maksaa kirkollisveroa, koska arvosta ev.lut. kirkon toimintaa ja haluan tukea sitä instituutiona. Enkä halua leimautua kommunistiksi, joita suurin osa kirkosta eronneista on.

Vierailija
29/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskonnollinen enkä käy seurakunnan tilaisuuksissa. Joskus nuorempana harkitsin taloudellisista syistä eroamista, mutta jäin koska;

- Äitini ja isäpuoleni ovat uskonnollisia ja heille on kovin tärkeää että esim. lapsemme on kastettu.

- Lapseni ovat käyneet erilaisissa seurakunnan kerhoissa, nuorin käy edelleen. En "kehtaisi" mennä siivellä :)

- Lapseni voivat halutessaan mennä rippikouluun ilman mitään erityisiä kommervenkkejä. Vanhin ei ainakaan halunnut, ainakaan vielä.

- Pienessä maaseutupitäjässä perinteet ovat vahvoja ja seurakunnalla on kasvot, kaikki tuntevat työntekijät ja työntekijät tietävät kaikki perheet. Tämä on vahvuus.

- Arvostan seurakunnan työtä mm. lapsiperheiden ja yksinäisten vanhusten parissa.

En olekaan ajatellut, että seurakunnasta voisi saada myös keskusteluapua, täytyypä selvittää oman seurakunnan tilanne. Minulla on tällä hetkellä raskas ja stressaava perhetilanne, ja olen usein miettinyt että asioista puhuminen voisi helpottaa ja selkiyttää oloani ja lievittää vaikeuksiakin.

Vierailija
30/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään senkummempaa syytä. me ollaan aina kuuluttu tähän.

Vierailija
31/94 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/94 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 10:41"]

Niin, se oliskin ihan parasta. Mutta valitettavasti edustat vähemmistöä suomalaisista. Siksi tarvitaan yleishyödyllisiä järjestöjä myös kirkkoa, jotka auttaa hädän tarvitsijoita kun suurin osa ihmisistä on passiivisia. Siksi meillä on kirkollisvero ja Veikkaus ja RAY (joiden olemassaoloa muuten kukaan ei mieti..) ja lukuisia hyväntekeväisyysjärjestöjä, jotka saavat valtion avustuksia (veroja siis sinnekin!) jotta joku auttaa kun suurin osa ei ehdi / jaksa / viitsi / osaa

Lisäksi se avuntarvitsijoiden joukko on niin suuri. Että jos valtionavut suljettaisiin, Hurstin leipäjono kiinni, kirkollisvero ja kirkon palvelut poistettaisiin ja jokainen auttaisi vain omantunnon mukaan niin aika suuri osa jäisi ilman apua. Kun se ei riitä, että auttaa yhtä tai edes kolmea perhettä.

[/quote]En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Jos jokainen työssäkäyvä auttaa jotain avun tarvitsiaa, siis vain yhtä, niin apuhan on suurempi kuin siinä tapauksessa että maksetaan kirkolle ja annetaan sen jakaa osa siitä eteenpäin.

Kirkonkin jakamassa avussa kirkko on usein vain jakaja, eli joku muu kustantaa toiminnan. Kirkko toimii jakanana mm. elintarvikeavussa. Ruokakassit on saatu eu:lta ja kauppiailta, kirkko ei ole niitä ostanut, se vain jakaa ne nimissään toimivien vapaaehtoisten voimin. Yhtä hyvin avun jakajana voisivat toimia vaikka paikalliset työttömät tai joku muu yhdistys.

[/quote] 

Se on täysin totta! Miksi työllistää kirkon työntekijöitä turhaan? Onhan niillä niin paljon muuta tekemistä.   Saadaan suoraan loppukäyttäjälle joka äyri joka on sen avun tarpeessa. 

[/quote]

Kyllä meidän kaupungissa työttömien yhdistys jakaa ne eu:n ja kauppiaiden lahjoittamat, ei seurakunta. Seurakunta kyllä auttaa ihan suoraan ostokortteina, ei jakele mitään ruokakasseja joissa makaroonia, vanhennutta leipää ja makkaraa.

Vierailija
33/94 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi "välikäsi" pitää tehdä tuokin työ? Aivan turhaa työllistää muutenkin niin kovasti kiireisiä ihmisiä. Saavat tehdä sitä ydintyötä rauhassa eikä pelleillä turhien hommien kanssa. Lahjoitukset suoraan vaan apua tarvitseville! 

Vierailija
34/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on monta positiivista asiaa, joita ihmiset tuntevat saavansa kirkkoon kuulumisesta ja kirjkollisverojen maksamisesta. Itsekin olen yksi positiivisesti vastanneista.

Mutta rupeaa jo oikeasti ottamaan nuppiin tämä agitaatio kirkkoon liittymisestä. Käytti sitten suoraa kehoittamista tai käänteisprovosointia, jolla houkutellaan esille puolustavat kommentit. Kuka täällä on asialla? Räsänen?

Vierailija
35/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne rahat antaa suoraan köyhille miksi välikäsien kautta. Huomasin itse vaan tämän kun painin sen kysymyksen kanssa että pitäisikö kirkkoon liittyä? 

Vierailija
36/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]

Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

[/quote]

Ottanut samalla voittoa monta kertaa enemmän. Kirkko on liikelaitos ei hyväntekeväisyysjärjestö. Maksa valtiolle verot sillä valtion tehtävänä on huolehtia köyhistä

Vierailija
37/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:29"]

Samalla kun annatte rahaa kirkolle osallistutte lähtystyön pedofilirinkiin ja muuhun kirkon tekemään pahaan.

[/quote]

Niin ja minunkin verovaroistani menee rahaa vaikka mihin, mitä en haluaisi tukea. Jopa korruptioon. En todellakaan halunnut antaa penniäkään Himasen Hajatelmalle, mutta sinne vaan meni 700 000 euroa.

Kyllä kirkollisveron kohteet ovat todella paljon kannatettavia. Minä en ole uskovainen, mutta maksan veroa ja kuulun kirkkoon, koska:

- arvostan sitä hyväntekeväisyyttä mitä kirkko harrastaa

- kirkko tarjoaa toimintaa yksinäisille vanhuksille ja lapsiperheille.. en itse ehdi käydä vanhainkodissa vahhuksia auttamassa, joten tämä on yksi tie

- vanhat kirkot ovat upeita, haluan että ne ovat kunnossa jatkossakin

- kävin rippikoulun, joka oli mahtava elämys ja haluan sen suoda lapsellenikin. Erotkoon sitten kirkosta aikuisena, jos itse haluaa

- halusin kirkkohäät, ne ovat kauniit ja tuntuivat aidommilta kuin maistraatin koruton setti

- halusin lapselleni ristiäiset ja myös itselleni aikanaan hautajaiset

- olen osallistunut joulun aikaan Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen, se on mielestäni ihana tilaisuus. Hengellinenkin. Joulun sanoma välittyy (vaikka en uskovainen olekaan)

- lapseni käy seurakunnan iltapäiväkerhossa. 

- diakonia- ja nuorisotyöntekijät tekevät todella arvokasta työtä ja osallistun ilomielin heidän palkkojensa maksuun. Itseasiassa poistaisin kunnanvaltuustolta palkkiot ja antaisin nekin kirkon käyttöön.

Siinä jo listaa ja loppupeleissä se uskonto, jumaluus ja jumalanpalvelus on loppupeleissä aika pieni osa siitä, mitä kirkko Suomessa tekee. Mutta sitähän te pöllöt ette ajattele kun nokka pystyssä eroatte kirkosta sen takia, että Päivi Räsäsen mielestä homous on syntiä. Kuinka dorkaa jengiä voi olla... huh.

Ja kyllä, olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos et kuulu kirkkoon, ei ole asiaa palveluihinkaan. Eli pois kerhoista, nuorisotoiminnasta, joululauluilloista jne. hopi-hopi!

Vierailija
38/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 08:41"]

Voihan ne rahat antaa suoraan köyhille miksi välikäsien kautta. Huomasin itse vaan tämän kun painin sen kysymyksen kanssa että pitäisikö kirkkoon liittyä? 

[/quote]

Tottakai voi. Mutta käsi sydämellä, annatko vuodessa 500 euroa hyväntekeväisyyteen rahaa (ei tavaraa) ?

Vierailija
39/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pois, hopi hopi! Silloin ei ateistin lapsetkaan ikinä mieti outoja vaihtoehtoja eikä joudu painimaan sellaisen ongelman kanssa. Luin juuri helluntalaisen elämänkerran ja kyllähän elämän pystyy pilamaan uskonto asioilla. 

Vierailija
40/94 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:47"]

-kerhot ja leirit lapsille/nuorille (ei vain omilleni vaan yleisesti tärkeitä)

-vammaistyö (omassa lähipiirissä ei ole vammaisia mutta pidän tärkeänä)

-vanhustyö (omat vanhemmat ei kuulu kirkkoon mutta minusta tärkeää että vanhuksille on palveluja)

-mielenterveyspalvelut. Nämä ei siis tuputa uskontoa vaan ihan samaa terapia-apua saa tästäkin mitä muualta. Näitä ei voi olla mitään liikaa?

Minulle ei ole oleellista että itse saisin jotain näistä asioista vaan minusta arvokasta on että on palveluita. Monella perheellä ei ole vaikka rahaa hienoihin matkoihin niin lapsen pääsy leirille voi olla jo kesän pelastava asia.

[/quote]

Noi samat voi järjestää yksityiset järjestötö jotka oikeasti auttavat ja valtio sekä kunnat. Kirkko tekee voittoa noille kirkollisveroilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi