Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy että maksat kirkollisveroa??

Vierailija
28.12.2013 |

Itse eronnut,  mut käynyt kirkossa pari kertaa 20 vuoden aikana kun tilaisuudet ollut sielä. En mä kuuluisi puolueeseenkaan jota en kannattaisi jatkuvasti ja koko sydämestäni.  

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa kirkollisveroa, koska en kuulu kirkkoon, mutta tämä palstalla aktiivisesti pyörivä kirkosta eroamis -kampanja alkaa jo ärsyttää niin paljon, että alkaa tehdä mieli liittyä kirkkoon. Mikähän olisi helpoin tapa liittyä?

Vierailija
2/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se syy, että tätä asiaa jankataan täällä? Hankkikaa nyt jotain muuta sisältöä elämänne kuin muiden verojen pohtiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

Vierailija
4/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee automaattisesti maksuun, kun kuulun kirkkoon. Jos tätä nyt pitää ajatella rahan kannalta, niin olemme saaneet myös apua seurakunnalta, diakoniatyöltä. Kun oli oikein tiukka tilanne, sain heiltä mm. kalliiseen kodinkoneeseen rahaa.

Vierailija
5/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska

-Uskon Jumalaan

-käyn kirkossa monta kertaa vuodessa

-esim. Diakoniatyö on hienoa jota kannattaa tukea

-haluan kirkon pysyvän pystyssä ja pappien ammattikunnan säilyvän

-en ole pihi rahoistani

Vierailija
6/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]

Mikä on se syy, että tätä asiaa jankataan täällä? Hankkikaa nyt jotain muuta sisältöä elämänne kuin muiden verojen pohtiminen.

[/quote]Ei täällä ole pakko lukea jokaista avausta. Tämänkin ketjun sisältö selvisi otsikosta. Älkää lukeko, saati kommentoiko, jos ei kiinnosta.

Taitaa vähän pelottaa että usko horjuu jos asiaa pohitii?

Itse erosin kirkosta joskus 8 vuotta sitten, en ole koskaan uskonut jumaluuksiin.

Vierailija
7/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

[/quote]

Annoin vahingossa alapeukun yläfemman sijaan. Samaa mieltä ja itse kysymykseen: koska kuulun kirkkoon, olen kristitty enkä näe niitä muutamia kymppejä mitä maksan tärkeämmiksi kuin ideologisia arvojani. Minulle kirkko edustaa elämässä pysyvyyttä ja että aina on paikka, jonne minut kristittynä toivotetaan tervetulleeksi. Jos jotain äkillistä tapahtuisi, läheinen kuolisi tms., ensimmäinen paikka joka tulisi mieleen olisi kirkko. Sieltä saisin keskusteluapua ja tukea.

Vierailija
8/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea kirkon antamaa apua. Haluan kuulua kirkkoon. Olen itsekin saanut sieltä rahassa mittaamatonta henkistä tukea kriisin keskellä, kun menetin läheiseni. Minua lohduttaa tieto siitä, että mulla on aina turvaverkko olemassa. Olen myös halunnut, että pappi kastaa lapseni. En ole erityisen uskonnollinen, mutta jotakin perusturvaa kirkkoon kuuluminen minulle tuo.

Vierailija
9/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa on paljon huonoja asioita, mutta paljon enemmän hyviä asioita, meidän seurakunta pyörittää aika montaa systeemiä, kerhoja yms. on monia kiinteistöjä ylläpidettävänä, ja tietysti pitää henkilökunta olla tätä kaikkea pyörittämässä. Vaikka en käy kirkossa kuin ne perinteiset häät, ristiäiset, hautajaiset ja konfirmaatiot, minä ja lapseni käymme muissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa, tytär käy nuortenilloissa joka viikko, on isosena leireillä ym. Kyllä meidän perhe saa rahalle vastinetta.

Olen joskus itsekin hakenut diakonilta apua kun olin köyhä työtön yksinhuoltaja, ja minusta on hyvä että sellaista apua on saatavilla, kaikki eivät sossusta saa apua silloin kun tarvitsevat.

Vierailija
10/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

[/quote]10 miljoonaa (jos edes on totta) on 1300 miljoonan liikevaihdosta 0,77%... aika vähän, maksamastasi 300€ kirkollisverosta 2,3€ meni avun tarvitsijoille, loput kirkon prameuksiin.

Vierailija
11/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]Tänäkin vuonna kirkko on antanut rahallista apua lähes 10 miljoonaa akuutissa hädässä oleville suomalaisille. Tämäkin jo riittää mulle syyksi.

[/quote]

Annoin vahingossa alapeukun yläfemman sijaan. Samaa mieltä ja itse kysymykseen: koska kuulun kirkkoon, olen kristitty enkä näe niitä muutamia kymppejä mitä maksan tärkeämmiksi kuin ideologisia arvojani. Minulle kirkko edustaa elämässä pysyvyyttä ja että aina on paikka, jonne minut kristittynä toivotetaan tervetulleeksi. Jos jotain äkillistä tapahtuisi, läheinen kuolisi tms., ensimmäinen paikka joka tulisi mieleen olisi kirkko. Sieltä saisin keskusteluapua ja tukea.

[/quote]Kiva sulle, olet oikean lahkon jäsen. Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä hakemaan apua seurakunnalta.

Vierailija
12/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, en eroa koskaan.

Vierailija
13/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kuulun kyllä puolueeseenkin, vaikka en ole kaikkien muiden jäsenten tai edes puheenjohtajan kanssa 100% samaa mieltä kaikesta, se riittää että perusideologia on se mitä kannatan.

Ei mulla ole koskaan käynyt mielessäkään erota kirkosta. En ymmärrä tuota että alkaako usko horjua, ei mun mielestä ihmisen henkilökohtainen usko ole yks yhteen sen kanssa kuuluuko kirkkoon vai ei. Kirkko on kuin yhdistys johon voi kuulua ihan kannatuksen vuoksi vaikka ei ole aktiivijäsen. Jumalaan voi myös uskoa vahvasti kuulumatta kirkkoon, ei usko ole niistä seurakunnan seinistä tai edes henkilökunnasta kiinni, eikä siitä käykö osallistumassa kaikkiin menoihin.

10

Vierailija
14/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi- ja nuorisotyötä, jumalanpalveluksia, hautausmaiden ylläpitoa ja diakoniaa

Seurakunnat käyttävät voimavaroistaan (henkilöstö-, työtila-, palvelu- ja tuotekuluistaan) lähes kolmasosan lapsi- ja nuorisotyöhön. Lapsille ja nuorille järjestetään paljon toimintaa, muun muassa musiikki- ja askartelukerhoja, iltapäiväkerhoja koululaisille ja nuorille omia iltoja ja leirejä. Lähes koko ikäluokka osallistuu rippikouluun.

Diakoniatyön painopiste on henkisessä ja hengellisessä auttamisessa, mutta viimeisen 15 vuoden aikana konkreettista apua kuten ruokakasseja tai -kuponkeja on jaettu entistä enemmän. Diakoniatyö joutuu täydentämään myös mielenterveyden avopalveluja. Diakonian ohella muita palveluita ovat perheneuvonta, sairaalasielunhoito ja Palveleva puhelin.

Hautaustoimilaki velvoittaa seurakuntia tarjoamaan jokaiselle kunnan asukkaalle hautapaikan. Niiden hoitoon ja ylläpitoon kuluu noin 10 prosenttia ilman hautaansiunaamiskuluja.  Vuoden 2007 alusta seurakuntien on myös osoitettava tunnustukseton hautausmaa-alue niille, jotka eivät halua tulla haudatuiksi kristilliselle hautausmaalle.

Onnellisena annan roposeni noihin toimintoihin

Vierailija
15/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi- ja nuorisotyötä, jumalanpalveluksia, hautausmaiden ylläpitoa ja diakoniaa

Seurakunnat käyttävät voimavaroistaan (henkilöstö-, työtila-, palvelu- ja tuotekuluistaan) lähes kolmasosan lapsi- ja nuorisotyöhön. Lapsille ja nuorille järjestetään paljon toimintaa, muun muassa musiikki- ja askartelukerhoja, iltapäiväkerhoja koululaisille ja nuorille omia iltoja ja leirejä. Lähes koko ikäluokka osallistuu rippikouluun.

Diakoniatyön painopiste on henkisessä ja hengellisessä auttamisessa, mutta viimeisen 15 vuoden aikana konkreettista apua kuten ruokakasseja tai -kuponkeja on jaettu entistä enemmän. Diakoniatyö joutuu täydentämään myös mielenterveyden avopalveluja. Diakonian ohella muita palveluita ovat perheneuvonta, sairaalasielunhoito ja Palveleva puhelin.

Hautaustoimilaki velvoittaa seurakuntia tarjoamaan jokaiselle kunnan asukkaalle hautapaikan. Niiden hoitoon ja ylläpitoon kuluu noin 10 prosenttia ilman hautaansiunaamiskuluja.  Vuoden 2007 alusta seurakuntien on myös osoitettava tunnustukseton hautausmaa-alue niille, jotka eivät halua tulla haudatuiksi kristilliselle hautausmaalle.

Onnellisena annan roposeni noihin toimintoihin

Vierailija
16/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tapahtuisi ja kun varmasti joskus tapahtuu, en halua odotella julkisen lähetteitä tuntemattomille psykologeille, odottaa useita viikkoja keskusteluapua tms.. Voin soittaa diakonissalle tai papille ja päästä heti samalla viikolla keskustelemaan. Kirkosta saatu apu on myös kokonaisvaltaista, voi saada apua keskustelun ja ruoan yms. Merkeissä. On myös paljon vapaaehtoisia kristittyjä jotka Voivat auttaa hädän hetkellä kirkon kautta. Vaikka en tunne heistä montaa, kirkosta saa hyvin monenlaista apua.

Vaikka en itse käyttäisi tänä vuonna näitä palveluja, annetaan niitä jollekin tarvitsevalle ja avustan sitä mielellään. Kirkko yhdistää ihmisiä ja tuo kristittyjä yhteen.

Vierailija
17/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:46"]

[/quote]10 miljoonaa (jos edes on totta) on 1300 miljoonan liikevaihdosta 0,77%... aika vähän, maksamastasi 300€ kirkollisverosta 2,3€ meni avun tarvitsijoille, loput kirkon prameuksiin.

[/quote]

Mitähän ne kirkon prameudet on? Henkilökunnan palkat, kiinteistöjen lämmitys? Aika harva seurakunta nykyään rakentaa uusia kirkkoja kultakoristein, ne on rakennettu aika kauan sitten, eikä niihin enää mene meidän verorahoja, ne on köyhemmät esi-isät maksaneet.

Vierailija
18/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:39"]

Se tulee automaattisesti maksuun, kun kuulun kirkkoon. Jos tätä nyt pitää ajatella rahan kannalta, niin olemme saaneet myös apua seurakunnalta, diakoniatyöltä. Kun oli oikein tiukka tilanne, sain heiltä mm. kalliiseen kodinkoneeseen rahaa.

[/quote]

Miksi tätä piti alapeukuttaa? Jos itse olen maksanut vuosikymmeniä veroja, jotta moni muu tulisi autetuksi, on hienoa että itsekin saaatoin saada apua pahalla hetkellä. Ja se kallis kodinkone oli muuten jääkaappi.

Vierailija
19/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sieltä haluamani palvelut, en pidä pinnallisista asioista vaan pysyvämmistä, meillä seurakunnan pappi sekä nuoriso-ohjaaja ovat loistotyyppejä. Ja ei siinä mielessä ole pulaa pikkurahasa

Vierailija
20/94 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:33"]

Itse eronnut,  mut käynyt kirkossa pari kertaa 20 vuoden aikana kun tilaisuudet ollut sielä. En mä kuuluisi puolueeseenkaan jota en kannattaisi jatkuvasti ja koko sydämestäni.  

[/quote]

Joo, sä teet niinkuin teet ja kukin harkitsee kohdaltaan mitä tekee. Arvovalintoja.. miksi näistä pitää kinata? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi