Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun valitatte talvivaatteiden kalleudesta niin miksi ette osta käytettyjä?

Vierailija
28.12.2013 |

Olen myynyt siistejä, yksivärisiä talvihalareita ja talvikenkiä mutta eipä vaan kauppa käy. Osa merkkejä ja osa ei, tepsu, reima, ecco, hm. Huuto.net  Ostaako näitä kukaan vai valitetaanko vaan ja sitten ostetaan monen sadan merkkikamat lapselle? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en valita talvivaatteiden kalleudesta ja melkein kaikki olenkin ostanut lapselle käytettynä. Kengät tosin ostan ylensä aina uutena mutta muuten meille on hyvin kelvanneet käytetyt. Ostan kuitenkin yleensä mieluummin livekirppikseltä kuin huutiksesta lähinnä sen takia ettei tulisi postikuluja. En etsi mitään tiettyjä merkkejä vaan edullisia ja käytännöllisiä. Ostin lapselle joskus huutiksesta Troll collection merkkisen haalarin, joka toimi talvihaalarina siiihen kuuluvan villapuvun kanssa. Se oli ihan paras haalari, joka meillä on ollut. Mä en oikein ymmärräkään näitä jotka valittavat, että lämmönpito vaatteista menee kun niitä pestään. Itse ajattelen, että vähän ohentunut haalarikin on ok sinnehän voi laittaa alle vaikka kaksi kerrosta villaa. Itse satsaan ainakin nyt pienillä (esikoinen on neljävuotias) ehdottomasti enemmän esim Ruskovillan villahaalareihin (nekin ostan käytettynä) kuin varsinaiseen haalariin. Yleensä musta ohjeistuksessakin puhutaan siitä, että nimenomaan kerrospukeutuminen pitää lapset lämpimänä ja liikkeessähän nuo lähinnä ulkoillessa ovat (toki ei esim. vaunu-unilla) niin varmasti pysyvät helposti lämpiminä. Oma lapseni on ainakin usein hiki päässä toppavaatteissaan.

Nytkään ei ole kunnon pakkasia edes ollut siis ainakaan pääkaupunkiseudulla joten siksikin tuntuu tuo kylmätohotus vähän oudolta.

Vierailija
22/51 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut?

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:43"]

Meilläpäin on ainakin niin loistava kirpparitarjonta, etten osta juuri mitään uutena! Tai sitten tosi hyvällä alella. esim pojan Ticketin talvitakki on ostettu uutena 42 eurolla. Ticketin vaatteet olen todennut hyviksi joten niistä voin maksaa tuon verran, ovh hintoja en missään nimessä! Halvalla saa oikeasti hyvää joten miksi ihmeessä maksaisin paljon? Tokaluokkalisella tytöllä on musta zaran villakangastakki (kunto moitteeton), H&M:n rento untiskka (kunto hyvä) ja H&M:n farkkukankainen maihari (kunto moitteeton) ja niistä olen maksanut YHTEENSÄ 10€! 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:24"]

Mullakin on ollut hyvä onni! Käytetyt ovat toimineet hyvin, eivät hajonneet ja lapset olleet kuivia. Uutenakin ostan välillä, ne ovat paksumman tuntuisia mutta eipä nuo lapset ole palelleet käytetyssä sen enempää kuin uudessa. Tietysti jos on kamalan epävarma vanhemmuudestaan niin kannattaa ostaa lapselle se kaupan kallein haalari.

[/quote]

Ai kauheeta miten hyvin sanottu! Kiitos ja kumarrus!!

Vierailija
24/51 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu sen käytetyn hinnasta, ei voi esim itsepalvelukirppikseltä ostaessa tietää onko haalari pesty 2 vai 20 kertaa, ei se välttämättä näy mutta ei oo sitten samalla tavalla lämmin.

itse ostan uutena esikoiselle, ja kierrätän pikkusiskolle jos säilyy hyvänä ja värit kelpaa.

ja sitten keskimmäiselle uutena ostetut jää pikkusiskolle, pikkusiskon vaatekoko on nyt 98cm ja meillä tässä kokoluokassa ei kyllä ulkokamat kestä kolmea lasta ehjänä :D

Vierailija
25/51 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ostaa käytetynä, kun outletista saa melkein samaan hintaan. Itsekin olen ostanut paljon Tickettiä outletista/alennusmyynneistä. Takin saa halvimmillaan parillakympillä, haalarin kuudella kympillä. Ei ole järkeä ostaa käytettynä, kun ne mokomat maksavat samanverran. 

Vierailija
26/51 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ostaa käytetynä, kun outletista saa melkein samaan hintaan. Itsekin olen ostanut paljon Tickettiä outletista/alennusmyynneistä. Takin saa halvimmillaan parillakympillä, haalarin kuudella kympillä. Ei ole järkeä ostaa käytettynä, kun ne mokomat maksavat samanverran. 

Vierailija
27/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte niitä paitoja jotka hajoavat käsiin ja haalareita joista menee kaikki veden ja lämmönpitävyys kun kerran pesee? Kysyn ihan kiinnostuksesta. 

Vierailija
28/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:20"]

Mistä te löydätte niitä paitoja jotka hajoavat käsiin ja haalareita joista menee kaikki veden ja lämmönpitävyys kun kerran pesee? Kysyn ihan kiinnostuksesta. 

[/quote]

Halpisliikkeissä on vaikka millä mitalla. Sama vähän kaiken tavaran suhteen. Jääkööt liikkeiden nimet sanomatta. Mutta esim. 29 euroa maksanut neule virttyi ekassa pesussa, vaikka ihan ohjeen mukaan pesty. En ostakaan noista enää, olen jo oppinut. Mutta nykyään moni ennen laatutuote on heikentynyt. Esim. täällä kotikunnassa yksi hauskoja paitoja myynyt liike möi ennen laadukasta tavaraa. Vuosia sitten ostetut vieläkin hyviä, kesällä ostetut ohuempaa kangasta ja mm. toissa kesänä ostetut on jo käyttökelvottomia, kun taas 8 vuotta sitten ostettu on vieläkin hyvä. 

Vierailija
29/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on kierrätyshuone. Hain sieltä itselleni talvitakin ja käytin sitä 9v kunnes se oli totaalisen hajalla ja oli pakko heittää roskiin. Viime talvena jouduin ostamaan uuden takin 109 €. Olen sen kokoluokan ihminen, ettei kirppiksiltä löydy. Tuonkin kierrätystakin löytyminen oli suoranainen ihme.

Vierailija
30/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettyjä enkä valita vaatteiden kalleudesta. Tavaara on halpaa suomessa verrattuna ruokaan, palveluihin tai harrastamiseen.

Vierailija
31/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä ap:lle: FB-kirppiksillä käy parempi kauppa. Itse olen ostanut lapsille jotain vaatteita käytettynä, mutta kun niitä omilla lapsillakin kierrättää niin ovat sitten aika huonokuntoisia viimeisellä jos olen alunperinkin käytettynä ostanut. En tosin ole myöskään hinnoista valitellut, merkkituotteita ostan vain alesta.

Vierailija
32/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme saaneet sukulaisilta lasten vaatteita ja kamoja, olemme ostaneet myös kirppareilta, kierrätyskeskuksesta, alennusmyynneistä ja huuto.netistä. Hyvin ovat vaatteet, autoistuin, kärryt ja lelut kestäneet, vaikkei uusia olekkaan. Ja myös omat lapsuusaikani lelut, stigat, sukset jne ovat tallessa ja lapseni voi niitä käyttää kun on hieman isompi, nyt hän on sen 3kk vanha. Se ollaan todettu jo kauan sitten että mitään kalliita vaatteita ei kannata kasvavalle lapselle ostaa uutena, sillä lapsi kasvaa niistä nopeasti ulos.

Vierailija
33/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme saaneet sukulaisilta lasten vaatteita ja kamoja, olemme ostaneet myös kirppareilta, kierrätyskeskuksesta, alennusmyynneistä ja huuto.netistä. Hyvin ovat vaatteet, autoistuin, kärryt ja lelut kestäneet, vaikkei uusia olekkaan. Ja myös omat lapsuusaikani lelut, stigat, sukset jne ovat tallessa ja lapseni voi niitä käyttää kun on hieman isompi, nyt hän on sen 3kk vanha. Se ollaan todettu jo kauan sitten että mitään kalliita vaatteita ei kannata kasvavalle lapselle ostaa uutena, sillä lapsi kasvaa niistä nopeasti ulos.

Vierailija
34/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 12:34"]Me olemme saaneet sukulaisilta lasten vaatteita ja kamoja, olemme ostaneet myös kirppareilta, kierrätyskeskuksesta, alennusmyynneistä ja huuto.netistä. Hyvin ovat vaatteet, autoistuin, kärryt ja lelut kestäneet, vaikkei uusia olekkaan. Ja myös omat lapsuusaikani lelut, stigat, sukset jne ovat tallessa ja lapseni voi niitä käyttää kun on hieman isompi, nyt hän on sen 3kk vanha. Se ollaan todettu jo kauan sitten että mitään kalliita vaatteita ei kannata kasvavalle lapselle ostaa uutena, sillä lapsi kasvaa niistä nopeasti ulos.

[/quote]

Niin ja vielä se että itsekkin mm. myyn huuto.netissä vanhoja, sekä uusia hyvä kuntoisia, mutta meille tarpeettomia tavaroita pois. Tavaraa kun on nurkat väärällään. Tällä hetkelläkin myynnissäni on stereot, 3-4 puhelinta, televisio, pelipaita jne. Olen myynyt vaatteita, cd levyjä, dvd:itä, polkupyörän, pelipaitoja, digibokseja, pelikonsoleita, pelejä, puhelimia jne. Hyvin ovat käyneet kaupaksi niin uudet kuin vanhatkin.

Vierailija
35/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan käytettynäkin, mutta en halua valmiiksi kulunutta lapselle. En myöskään maksa "pikkuvikaisesta" 60-80€/haalari, koska saan outletista uuden samaan hintaan.

Vierailija
36/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestakin haalarista tuo 60-80€ on helvetin kallis hinta, jopa aikuisten pilkkihaalareita saa uutena halvemmalla!

Vierailija
37/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni käytettyä kuten aikaisemminkin ostin. Pojalle (käyttää nyt 130cm), ei ole enää vuosiin löytynyt hyviä ulkoiluhousuja tai housuja ylipäätään, kenkiä, hanskoja, takkeja käytettynä. Paitoja ja muutamia farkkuja on löytynyt, mutta poika kun haluaisi mieluummin pitää collegepöksyjä. Juhlavaatteet kyllä yleensä myös löytyvät käytettyinä, mutta eihän edes joka viikko ole juhlia?

Eli tällä hetkellä voisin ostaa 130 senttiselle ulkoiluhousut talveksi ja kevääksi. Samoin kevättakin (vedenpitävän ja hengittävän), kumisaappaat kokoa 36 (Mielellään Nokian tai muut hyvänmerkkiset),

Syksyksi voisin ostaa 140cm ulkoiluhousut ja takin ja ensi talveksi samankokoiset varusteet.

Vierailija
38/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan aina naapureiden muksuilta tai sukulaisten muksuilta pieneksi jääneitä vaatteita muksulle. Ja toi sun lantsarivaatimus on ihan sairas. Ei mullakaan ollut koskaan penskana nokian kumisaappaita, eikä ole vieläkään. A) nokia/nokian kumisaappaat tehdään kiinassa, b) nokian kumisaappaat hajoaa heti kun varsi taittuu tai karahka osuu saappaaseen c) nokian kumisaappaat ovat pirun kalliit. Nokian kumisaappaita halvemmalla saa parempia kumisaappaita, jotka ovat paksummasta kumista, eivät hajoa helposti ja joissa tulee mukana irroitettava sisävuori talvea varten.

Vierailija
39/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kosteuden ja tuulenpitävät talvivaatteet, joissa lapsen on hyvä ulkoilla ja tarkenee, niin ei todellakaan tule mieleen ostaa käytettynä. Käytettynä kelpaa varavaatteeksi. Muuten sitten meillä onkin kaveririnki, joka kierrättää kaiken muun mahdollisen vaatteen ja lainailee aikuisten keskenkin, mitä tarvii. Omien vaatteidenkin kohdalla tein jo useampi vuosi sitten päätöksen, etten osta halpaa kuraa, vaan laadukkaita vaatteita, vaikka enemmän maksavatkin. Eipä ole montaa kertaa tarvinnut käydä vaatekaupoilla eikä sorru heräteostoksiin.

Vierailija
40/51 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä en osta mitään, kun en luota myyjiin ja kirppareilta tekee todella harvoin löytöjä..

Tänä talvena ostin pojalle takin ja tyttärelle kengät. Maksoi yhteensä 60 euroa uusista, pitää netistä seurata alennusmyyntejä. Mutta ketuttaa valmiiksi ostella noitakaan, kun talvea ei näy ei kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän