SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Röllykkä kävi lenkillä ja ilmeisesti ruoski itseään liian kovaa vuoden tauon jälkeen, kun meinasi oksentaa puskaan. Ironisesti kylläkin ohi pyyhälsi moneen otteeseen vanhoja papparaisia ja sauvakävelijöitä, vaikka mukamas juoksin. Pöh.
Vaaka näytti aamulla 71,3 ja turvotusta on lähtenyt roimasti. Vyötärönympärys on kapeimmasta kohtaa 79 (84) ja isoin uimarengas-kohta kropasta on 94 (98).
Olen täyttänyt 1.1 asti siis tuota kiloklubin ruokapuolta. Olen päättänyt, etten ansaitse herkkupäiviä tai lipsumista, ennenkuin paino on laskenut alle 70 kilon.
-Röllykkä
Minä taidan joutua vaakaostoksille. Kotonani on surkea Ikean digitaalivaaka, jota varten meillä ei taida olla tarpeeksi tasaista lattiankohtaa - tai mistä minä tiedän, mikä on se tasaisin paikka! Kokeilin huvikseni tänä aamuna punnita kolmessa eri kohtaa: kahdessa kohdassa laatalla ja yhdessä kohtaa parketilla, tulos heitteli kiloja joka kohdassa. Tai sitten yksi keino on alkaa käydä maanantaiaamuisin punnituspäivänä kuntosalilla, jossa on sellainen perinteisempi puntari...
Sipuli
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 23:46"]
Hyvä ihme kyllä te jaksatte... En kyllä hetkeäkään kestäis jotain tuollaista kitukuuria tai laiharia. Onneksi ei tartte, oon laiha muutenkin. Mun salaisuus on siinä että en kiellä itseltäni mitään, enkä kiusaa itseäni muutenkaan millään. Syön erittäin hyvin ja herkutellen, mutta "ranskalaisittain", 3 ateriaa päivässä ja sitten ei tasan yhtään mitään muuta. Ei pyöri ruoka mielessä kun tiedän että saan syödä mitä haluan. Mutta tykkään kyllä salaateista ja kasviksista, ja ihan terveellisyyden vuoksi syön näitä. Mutta esim. salaatti reippaalla määrällä oliiviöljyä ja jotain juustoa, nam!
Liikuntaa harrastan myös mutta en millään natsityylillä, vaan siitäkin nautiskellen. Kiva lenkki kauniissa ympäristössä kaverin kanssa juoruillen, tai esim. hiihtäminen lasten kanssa. Otan ne elämyksen ja nautinnon kannalta, ei joku suoritustavoite takaraivossa kiristäen.
Alkakaa hyvät ihmiset nauttia elämästänne ja älkää pingottako niin paljon!
Kamppailin itsekin painon kanssa joskus nuorempana (en ihan ylipainoinen ollut ikinä, mutta kuitenkin). Sitten tajusin että ei ole sen arvoista ja yllätys yllätys nyt olen hoikempi kuin ikinä teinivuosinani ja pääasia on että ei tarvitse uhrata ajatustakaan jollekin kuureille..
[/quote]
Joojoo kyllä mekin aletaan syödä ranskalaisittain ja hikiliikunnan sijasta kuunnella linnunlaulua luonnonhelmassa. Mutta me teemme ensin työn, jotta pääsemme siihen "olen laiha ja on helppoa pysyä laihana" -tilanteeseen. On laihduttava ennen kuin voi ottaa rennommin ja pysytellä hyvissä mitoissa.
Sipuli
[/quote]
Anteeksi, mutta kyllä tuolla ranskalaisella tavalla laihtuu, ei laihtumiseen oikeasti tarvita mitään poppakonsteja :-)
"Mutta me teemme ensin työn, jotta pääsemme siihen "olen laiha ja on helppoa pysyä laihana" -tilanteeseen. " Tämä ajattelutapa on vahingollinen ja ei lupaa hyvää mahdollisen painonpudotuksen jälkeen. Jos syö päivittäin normaalia ruokaa sopivan määrän niin laihtuu. Itse olen juuri laihduttamassa tällä tavalla ja 4kg on nyt tippunut 3kk aikana. Tiedän, vauhti on hidas, mutta nyt olen päässyt jo normaalipainon puolelle. Ennen yritin syödä pieniä aterioita 5 kertaa päivässä, mutta en laihtunut, koska nälkä oli aina illalla ja sitten tuli repsahdettua. Nyt syön aamiaiseksi jukurtin (aamulla en kykene syömään paljoa), lounaaksi syön työpaikkaruokalassa lautasmallin mukaan eli puolet lautasta täytetään salaatilla ja puolet lämpimällä ruualla, leipä ja jälkiruoka. Näin ei tule nälkä ja syön seuraavaksi päivällisen, joka on pienempi kuin lounas. Ja tässä on mun syömiset :-)
Tämä on ensimmäinen uusivuosi, kun en aloita laihdutusta millään poppakonstilla. Nutriletit, tähkät ja pienet syömiset on kokeiltu ilman tuloksia. Mutta toivottavasti te pärjäätte paremmin :-) Hyvää uutta vuotta kaikille!
[/quote]
Onko tämä kirjoittaja sama kuin tuo "ranskalaisittain" -viestin kirjoittaja? Todennäköisesti ei, koska hän laihduttaa.
Kuten jo sanoin itsekään en mihinkään nutraamisiin tai niiden tarpeellisuuteen saatika sitten hyvyyteen usko. (Voihan ne joillakin toimia...)Paitsi poikkeuksena vähäksi aikaa tilanteeseen, jossa ylipainoa on reilusti!! Minkä verran nutrauksessa tulee kaloreita/päivä?
Itse syön normi ruokaa, paitsi vähemmän kaikkea :) Nami päivä 1-2X viikko, esim. toisella kerralla jätskiä ja toisella irtareita.
+ kiinnitän vedenjuontiin paremmin huomiota. Ja syön 4-5 ateriaa päivässä, mulle toimiva homma. Liikuntaa harrastan jo muutenkin.
Jos kuvani tänne laitan, niin naamaa en kyllä.
Mutta laihduttajat, pidättekö ollenkaan herkku/karkkipäivää ja kuinka usein?
-Ursula-
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:33"]
^ Mun täytyy kyllä sanoa, että juuri se "natsityylin" lopettaminen oli mulle paha virhe. Vielä kolme vuotta sitten juoksin lenkkejä ja sain puolimaratonistakin ihan kelvollisen ajan. Sitten siinä vaiheessa kun siirryin siihen "nautiskelemaan ja mukava lenkki silloin tällöin ystävän kanssa-tyyliin" aloin lihomaan. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Uninen apina
[/quote]Mitäs natsityyliä lenkkien juoksussa ja puolimarassa on?
Näin minäkin urheilen, mutta mitään natsimaista en siinä näe.
-Ursula-
Paino 69kg mutta vy 94cm (+1cm, johtuu alkavista menkoista toivon mukaan)
eilen illalla iski hirveä makeanhimo ja pari irtokarkkia sorruin ottamaan.. Tänään onneksi dietti pitänyt :)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:20"]Paino 69kg mutta vy 94cm (+1cm, johtuu alkavista menkoista toivon mukaan)
eilen illalla iski hirveä makeanhimo ja pari irtokarkkia sorruin ottamaan.. Tänään onneksi dietti pitänyt :)
[/quote]
*pikkumyy
Mä en näe siinä mitään natsia, että lopetan sipsien kauhomisen naamariin päivittäin ja kiloklubia täytän, kun haluan pysyä selvillä siitä, että mitä syön ja miten voin ruokani laatua parantaa. Tuossa päivän mättösuunnitelmat ja tadaa vielä päälle 700 kaloria auki. Olen huono syömään aamupäivisin, kuten näkyy... En välttämättä muista syödä kunnolla ja sitten se menee naposteluksi. Tai menen kauppaan nälkäisenä ja ostan kaiken hiilarihutun, johon suinkin yletän. Suhteeni ruokaan ei ole terve, kuten ei muillakaan laiharin tarpeessa olevilla. Siksi se opettelu vaatiikin paljon sisua. Normaaliin ennen-raskautta-tilaan kuului paljon hyötyliikuntaa ja silloin sitä saikin vedellä vaikka ja mitä, eikä vaaka heilunut yhtään. Hyvin kapea-alainen se katse, että "koska minä syön näin ja te ette, niin pysytte läskeinä". Minun BMI olisi muuten 23,2. Kropassa on vain kiinteytettävää, mikä kyllä näkyy uloskin, että en nyt laske natsilaiharilla ihan olevani...
-Röllykkä
http://aijaa.com/58dnAw
Mulla on ihan koko ajan vatsa kipeä, ihan turvoksissa myöskin. Tälle päivää jo kahdesti käyty vessassa. Ei vaan meinaa helpottaa, ei sitten millään... :-/
Eilen oli sentään päivällä kipu pois, mutta illaksi tuli taas. Nyt jatkunut koko ajan..
- Birgitta
Sovitaanko, että jokainen laihduttakoon sopivaksi katsomallaan tavalla? Taidan hiipiä taka-alalle toteuttamaan rauhassa omia metodeitani ja piipahdan täällä vain ilmoittamassa edistymiseni kerran viikossa. Minä en jaksa enää väitellä sellaisista itsestäänselvyyksistä kuten ihmisten erilaisuudesta. Fakta on se, että ylipaino on terveysriski ja sen mukaan mennään.
Sipuli
Birgitta, millainen ruokavalio sinulla on? Oman kokemuksen mukaan smoothiet ja kaurapuuro hellivät vatsaa. Toivottavasti saat täältä hyviä neuvoja olotilasi parantamiseen!
Sipuli
Olen 164cm ja painan 61kg. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdutus on toisinaan vaikeaa, olo on pöhöttynyt ja väsynyt.
Laihdutuksen aloitin jo kaksi kuukautta sitten ja olen laihtunut 7 kiloa :) Nesteet ja turvotus on poissa ja olo on upea. Laihdutin kasvisruokavaliolla, juon paljon vettä ja jätin herkut pois ruokavaliosta.
Nyt kun väsymyskin on poissa, aloitan liikunnan. Perheenäitinä minulla ei ole paljoa aikaa esimerkiksi lenkkeilyyn, paitsi viikonloppuisin. Lasten mentyä nukkumaan teen iltaisin vatsalihasharjoituksia.
Olen kiinnostunut japanilaisesta ruokavaliosta ja aion syödä japanilaisen ruokailumallin mukaan. Kyllä, riisiä ja keittoa aamiaiseksi :) paljon kalaa ja kauden vihanneksia, leipäkin jää pois. Japanilainen ruoka on melkoisen suolaista, saa nähdä miten vatsa reagoi; tuleeko turvotus takaisin.
En oikeastaan halua pudottaa painoa, haluan kiinteytyä ja voida paremmin. Toivottavasti kuiva iho ja kuivat hiuksetkin voivat pian paremmin :)
Nimimerkillä Onppu
Nörttiolmin paino oli tänään 91 kg, kaikki mikä jouluna tuli on lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:33"]
^ Mun täytyy kyllä sanoa, että juuri se "natsityylin" lopettaminen oli mulle paha virhe. Vielä kolme vuotta sitten juoksin lenkkejä ja sain puolimaratonistakin ihan kelvollisen ajan. Sitten siinä vaiheessa kun siirryin siihen "nautiskelemaan ja mukava lenkki silloin tällöin ystävän kanssa-tyyliin" aloin lihomaan. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Uninen apina
-Ursula-
[/quote]
Natsityyli oli hipsukoissa, kuten varmasti huomasit. Tässä ei varmaan ollut tarkoitus verrata sinun ja minun liikkumisiani, vai mitä. Mulle nyt esim. Puolimaraohjelman noudattaminen oli vähän vaativampaa kuin silloin tällöin lenkkeily kaverin kanssa.. Kaikille ei varmasti ole ja hyvä niin. Uninen A
Sipuli, olen syönyt suht. normaalia kotiruokaa, lisännyt kasviksia ja hedelmiä. Herkut jättänyt pois. Mietin tuossa, olisiko kyse siitä, kun olen pitkästä aikaa syönyt monta päivää putkeen aamuin illoin 2 palaa ruisleipää. Joskus ainakin (olisiko jo 4 vuotta sitten) vatsani oli aika herkkä ruisleivälle.
Kiitos vinkistä, taidankin illalla ottaa puuroa ja kokeilla!
- Birgitta
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:33"]
-Ursula-
[/quote]
Natsityyli oli hipsukoissa, kuten varmasti huomasit. Tässä ei varmaan ollut tarkoitus verrata sinun ja minun liikkumisiani, vai mitä. Mulle nyt esim. Puolimaraohjelman noudattaminen oli vähän vaativampaa kuin silloin tällöin lenkkeily kaverin kanssa.. Kaikille ei varmasti ole ja hyvä niin. Uninen A
[/quote]
Hei, kyllä minä nopeasti lukiessani ymmärsin vähän viestisi väärin! Kun olit vastannut sellaiseen viestiin, jossa tarkoitettiin oikeaa natsityyliä, niin luulin että tarkoitit itsekin.
Kirjoitin vähän omasta liikkumisestani väärin, piti kirjoittaa sitä että aina olen liikkunut niin että on tuntunut mukavalta (eli lököttelyn ja natsityylin välilä). Mitä tuohon puolimaratoniin tulee, en noudattanut orjallisesti mitään ohjelmaa, vaan keksin itse käyttäen niitä periaatteita, mitä olen sen matkan harjoittelusta lukenut. Ensimmäisen puolimaran aikani oli 1 h 55 min.
Toivottavasti kaikille tulisi urheiluun sellainen olo, että tietää tehneensä jotakin, mutta tuntuu kuitenkin mukavalta.
Ja sipuli: Lupaan olla jo hiljaa nutrauksesta. Ja kyllä olen itsekin pari kertaa jojonut (~6 kg suuntaan toiseen) ihan tavallisella ruualla. Itseltäni jäi viimeksi menkat pois painoindeksillä 23 ja syyksi epäilen liian nopeaa laihduttamista. No yksilöitähän me ollaan...
-Ursula-
Tämä lähtee mukaan! Mikäli sopii siis. Lähtöpaino tänään sunnuntaina 5.1.2013 aamulla mitattuna 80,8 kg. Mittanauhaa en valitettavasti vielä omista. Kohta ikuisuuden kestänyt tavoitteeni olisi n. 63 kg. En voi kuitenkaan tarkkaan sanoa, sillä en ole niin hoikka ollut koskaan. Pituutta löytyy reilut 177 cm. Tavoitepaino toukukuun lopussa... Mitähän uskaltaisi luvata? Sanotaan vaikka 69,9 kg. Ajattelin saada ainakin alkuvauhdit ateriankorvike pusseista ja patukoista. Joudun tosin vähän joustaa säännöistä "nutrailun" suhteen, sillä joudun työssäni syödä esimerkkiaterian lasten kanssa. Ajattelin kuitenkin syödä juuri sen verran vain, ettei tarvitse alkaa selitellä kenellekään, miksi en syö samaa ruokaa kuin muut. Eli juuri sen verran ruokaa lautaselle, ettei herätä huomiota. Ei leipää, eikä jälkiruokaa ja ruokajuomana vesi.
Olen maailman huonoin keksimään nimimerkkejä. Olkoon nimimerkkini nyt vaikka Tämä. Ensimmäinen tavoitteeni on päästä alle 80 kilogramman, jokohan huomenna ensimmäinen tavoite täyttyisi?
-Tämä
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:04"]
Tämä lähtee mukaan! Mikäli sopii siis. Lähtöpaino tänään sunnuntaina 5.1.2013 aamulla mitattuna 80,8 kg. Mittanauhaa en valitettavasti vielä omista. Kohta ikuisuuden kestänyt tavoitteeni olisi n. 63 kg. En voi kuitenkaan tarkkaan sanoa, sillä en ole niin hoikka ollut koskaan. Pituutta löytyy reilut 177 cm. Tavoitepaino toukukuun lopussa... Mitähän uskaltaisi luvata? Sanotaan vaikka 69,9 kg. Ajattelin saada ainakin alkuvauhdit ateriankorvike pusseista ja patukoista. Joudun tosin vähän joustaa säännöistä "nutrailun" suhteen, sillä joudun työssäni syödä esimerkkiaterian lasten kanssa. Ajattelin kuitenkin syödä juuri sen verran vain, ettei tarvitse alkaa selitellä kenellekään, miksi en syö samaa ruokaa kuin muut. Eli juuri sen verran ruokaa lautaselle, ettei herätä huomiota. Ei leipää, eikä jälkiruokaa ja ruokajuomana vesi.
Olen maailman huonoin keksimään nimimerkkejä. Olkoon nimimerkkini nyt vaikka Tämä. Ensimmäinen tavoitteeni on päästä alle 80 kilogramman, jokohan huomenna ensimmäinen tavoite täyttyisi?
-Tämä
[/quote]
Oho. Vuosi 2014 taitaa olla jo meneillään...
-Tämä
Täällä puntari näytti tänään aamulla 80,5 kg (80,8 kg). Ihan ei siis päästykään alle 80 kg:n tänään vielä. Olen jo pari päivää pärjäillyt vähän pienemmillä energiamäärillä, joten nesteetkin lähtivät varmaan jo silloin. Nyt toivottavasti tapahtuu sitten sitä oikeaa laihtumista.
Muut nutraajat, käytättekö ainostaan Nutrilettin tuotteita vai myös muita vastaavia? Mitä? Syöttekö mitään muuta vai ainoastaan noita? Entäs juominen, juotteko ainoastaan täysin kalorittomia juomia vai voiko juoda juomia, joissa esim. 3 kcal/100ml? Entäs alkoholin laita? Ja liikunta?
-Tämä
Minulla on nälkä kadonnut kokonaan. Söin sunnuntaiaamun kunniaksi voileivän ja lasin maitoa, eikä sen jälkeen ole ollut ollenkaan nälkä. Tulin hetki sitten 2h lenkiltä (1116 kcal) eikä vieläkään maha kurni, vaikken ole syönyt tänään mitään muuta. Ei se auta kuin pirtelöä naamaan! Toivottavasti aineenvaihdunta ei nyt ihan pysähdyksissä ole kuitenkaan. Huomenna sitten virallinen punnituspäivä. Päätin, että punnitsen itseni aina samalla kohtaa lattialla, jotta tulos on vertailukelpoinen lähtötilanteeseen. Toivottavasti nähdään huomenna hyviä startteja, vaikkei ole kulunut viikkoakaan!
Sipuli
Uninen apina löntystää takaisin aaveelle kertoakseen, että tää Nutriletin pakettiratkaisu taitaa olla mulle aika oiva. Saahan tässä syödä lounaaksi suklaapatukan :D Taistelutahto on hurja! Hyvä me!