SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
voi teitä paksukaisia...paljon kivempaa on olla kunnossa ympäri vuoden ..
Mää kans ja mää oon sanotaanko nyt vaikka Maire! Maire on 170 cm ja 68 kg, vyötärö on se ongelma ja se on 84 cm. Ja tavoitteena paino mahdollisimman pian 62 kg, joka on mulle ihanne ja vyötärö 75 cm. Eli painoa ei paljon liikaa ole, mutta ärsyttää kun pallomahan takia pitää olla housut koko 42, vaikka muuten menis 40. Tahdon housukooksi 38. Lisäksi tavoitteena on saada löysän tilalle lihaksia.
Ja metodiksi olen valinnut jonkinlaisen karppauksen, eli viljat jää muuten pois, mutta aamupalalla syön yhden palan täysjyväruisleipää (pitää mahan toiminnassa), perunan vähennän lähes olemattomiin, samon riisin. Pääosa ruuastani koostuu kasviksista, syön paljon rasvaa kuten voita, kermaa, täysmaidosta tehtyä viiliä, kermarahkaa, smetanaa, oliiviöljyä, lisäksi pähkinöitä, siemeniä, marjoja, rasvaista kalaa. Lihaa en aio syödä kovin paljon, koska en pidä siitä, kananmunia senkin edestä. Vettä juon pari litraa päivässä. Sokeria en käytä lainkaan.
Aloitin tämän tänä aamuna. Samoin liikunnan, eli kävin 8 km:n reippaan kävelylenkin. Lisäksi aion tehdä callanetics-jumppaa pari kertaa viikossa, nostella puntteja, vetää leukoja yms, alan käydä vesijuoksussa ja jossain vaiheessa kuntosalilla, kunhan aikaa järjestyy. Ja tietysti jos lunta tulee, hiihdän ja lumikenkäilen. Käyn puntarilla joka aamu ja ilta. Tämän aamun tarkka lukema oli 68,2 kg. Vyötärön mittaan kerran viikossa.
Tsemppiä kaikille!
Jaha, tervetuloa vaan toinenkin OEP. Sinulla on tehokas metodi, kun pahaa ilmaa vapauttamalla noin olo kevenee. Varmasti mielikin. Onnea ja menestystä koko kevätkaudeksi.
alkuperäinen OEP
100,8kg (-5,3)
Meimi pitkästä aikaa lähempänä kuuttakymmentä kuin seitsemääkymmentä kiloa ja painoindeksi meni alle 23:n. Paino tänään siis 64,7 kg, kun tammikuun alussa olin 67-kiloinen. Vyötärönympärys vähentynyt sentin-pari. Makeaan en ole vieläkään sortunut, vaikka välillä kyllä tekee tiukkaa. Liikuntaa on aika paljon, ehkä keskimäärin 350-400 kcal:n edestä per päivä.
Poiju täällä,
olen nyt 88kg, eli sen mitä ennen joulua. Nutraus alkaa keskiviikkona ja tiistaina katson, mitä on tapahtunut. Kamala flunssa sairastettu, enkä ole yhtään vahtinut itseäni.
Nyt sitten senkin edestä.
Kotiin on palattu ja reissusta selvitty. Jonkun verran poikkeamia tuli pirtelöistä, mutta ei juuri herkuttelulla vaan normaaliruoalla. Kovat pakkaset eivät ole houkutelleet kävelylle, sen sijaan olen käynyt salin lisäksi uimassa ja vesijumpassa. Uiminen pitkästä aikaa tuntui mukavasti selkälihaksissa seuraavana päivänä! Puntarilla en ole käynyt pitkään aikaan, sillä pelkään pettymystä, kun kuukausi alkoi niin hyvällä tahdilla. Huomenna sitten vaa'alle :) Mikä tärkeintä, mittasin juuri vyötärönympärykseni: 87 cm eli -5 cm tammikuun alusta! Suunta on siis ehdottomasti oikea ja olo on ollut superhyvä ja energinen sekä lisääntyneen liikunnan seurauksena jotenkin kiinteämpi.
Sipuli
Ursula, oon 168 cm pitkä.
Meimi
Työn touhussa, mutta pikapäivitystä..loma meni nopsaan ja oli kivaa, syömiset pysyi aika hyvin aisoissa. Leipään sorruin pari kertaa ja samoin perunaan. Heti sen huomas, mahaa turvotti ja ilmaa kertyi. Kai sitä tuli syötyä vähän normaalia enemmän, kun paino pompsahti 63,6:een, mutta nyt jo 62,4, tai nestettä kai tuo oli. Että ei hätiä mitiä. Jatketaan!
Hih, "jos ei nörttiolmia, niin luihu kestävyysurheilija sitten" :D
Ursula, kyllä joskus tekisi mieli palkita jotenkin itsensä, mutta en voi, koska siitä se mulla taas repeää. Kokemuksesta tiedän! Sokeri on mulle vaan niin koukuttavaa, että mun on pysyttävä siitä erossa ihan kokonaan. Onneksi se on alkanut maistua jo aika pistävälle, niin ei tee niin mielikään.
Ei ole mulla muutosta kiloissa eikä senteissä, mutta olen ylpeä kun olen saanut kuntosalitreenit käynnistettyä! Kaksi kertaa viikossa käyn ja aloittelijoiden ohjelmaa teen ja hyvältä kyllä tuntuu. Callaneticsiä jatkan myös kaksi kertaa viikossa ja lisäksi kävelyä ja hölkkää muina päivinä ja joskus vesijuoksua ja uintia.
Täällä on aivan ihana sää, aurinko paistaa rellottaa täysillä ja on pikkupakkanen. Lähdenkin kävelylenkille, kivaa sunnuntaita kaikille! t. Maire
Nörttiolmilla tökkii edelleen. Kilo viikossa -tahti on vaihtunut viimeisen 4 viikon ajaksi neljänneskilo viikossa -tahtiin. Positiivista on se, että olen jaksanut jatkaa liikuntaintoilua 2-3 noin tunnin kestävyystreenin ja yhden lihaskuntotreenin viikkotahdilla.
Onnea ja mielen lujuutta muille. Vielä tästä noustaan. Jos ei tule nörttiolmia, niin luihu kestävyysurheilija sitten.
Morjensta taas. Painan nyt 68,2 kg (just oon alkanut vähän laihtumaan)
-Ursula-
Onko ketoosista muuta hyötyä kuin näläntunteen poistuminen?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:50"]
[/quote]
Niin millä tavalla hyötyä, kun muutenkin pystyy laihtumaan? Olen laihduttanut 3 kerta, joista 2/3 normi ruualla ja 1/3 vhh. Ja jokaisella kerralla onnistunut.. paitsi lihonut takaisin :D (no onneksi en ihan suuria painonvaihteluita ole kokenut).
Itse näkisin ennemminkin, että siitä on haittaa. Itselleni tuli kilot takaisin kun lopetin VHH:n, mutta ei se kokonaan diettitavan syytä ollut.
Paljonko nutraajilla on päiväkalorit?
-Ursula-
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 19:34"]
voi teitä paksukaisia...paljon kivempaa on olla kunnossa ympäri vuoden ..
[/quote]
Siitäkin on kokemuksia. Oli se tavallaan kivaa, mutta erittäin vaivalloista ja aikaavievää. Mikä se on nuorena rehkiessä, kun kunto kasvaa kohisten eikä paikat hajoa rääkistä eikä ole elämän velvollisuuksia aikaa viemässä, mutta sitten kun on lapset, vaimo, omakotitalo, väitöskirjatyö ym. keskiluokan kotkotukset eikä ole perinyt läpipaskoa konetta, vaaditaan melkoinen sisäinen natsi pakottamaan itsensä liikkumaan ja elämään herneenpuolikkaalla päivässä. Hyvä jos sinä pystyt, mutta minulta jää tekemättä. Täytyy nyt yrittää parantaa tavat, kun lapset ovat jo pahimman iän ohittaneet.
T: Se tuleva hintelä nörtti.
[/quote]
Tiedän monia, joilla on samat ja ihan hyvässä kunnossa ;)
Mutta olikos nuo syitä vai tekosyitä?
-Ursula- itsekin hieman laihduttamassa.
Ursula lisää vielä edelliseen, että minun vaikeutena on ylläpitää se muutaman kilon pudotus (helpompaa on siis laihduttaa ja laihduttaa kuin ylläipitää painoa). Syynä lihomiseeni on ollut aina liiallinen kaloreiden saanti. Toki täytyy myöntää, mitä enemmän töitä ja opintoja on sitä helpommin sortuu ylimääräiseen herkutteluun ja mässäilyyn..
Vitalis joutui tänään joukkoruokailuun sellaisessa paikassa, jossa on paljon hiilaria ja vain vähän rasvaa tarjolla, eli siis kouluruokaa lounaaksi.
Söin kotona perusteellisen aamiaisen rasvoineen. Minuuttisämpylä, voita, kaksi kananmunaa, meetwurstia, juustoa, jugurttia kermalla ja marjoilla. Mukillinen kahvia kermalla ja kookosöljyllä.
Lounaalla siitä kouluruuasta karpeimmat palat: salaattia, höyrytytettyjä kasviksia, lihamureketta, kasviksiin yritin kaapia lihamurekkeen tarjoiluastiasta ne vähät rasvat mitä siinä oli. Pois jätin perunat ja ruskean kastikkeen. Tarjolla oli tietysti vain rasvatonta maitoa, joten otin sitten juomaksi vettä. Nälkä pysyi yllättävän hyvin loitolla kotiruokaan asti.
Päivälliseksi tein jauhelihakeittoa. Lisukkeeksi otin taas sitä siemenlimppua. Pitää varmaan leipoa huomenna jotain muutakin karppileipää.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:50"]
[/quote]
On. Keho alkaa käyttämään varastorasvaa polttoaineena eli juuri sitä läskiä, mistä halutaan päästä eroon.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:20"]
Tiedän monia, joilla on samat ja ihan hyvässä kunnossa ;)
Mutta olikos nuo syitä vai tekosyitä?[/Quote]
Ne ovat sitten niitä natseja. :)
Nautintoon taipuvaiselle kaiki syyt ovat tekosyitä. Tiedän kyllä, että toisinkin voisi tehdä, mutta minä en kokisi superkiireistä ja kontrolloitua suorittajan elämää hyväksi. Ja haluan myös harrastaa muita asioita kuin liikuntaa. Ne ovat valintoja, mutta kaikkea ei voi saada.
Täällä paino tänäaamuna 80,3 kg (80,8 kg). Päätin eilen, että etenen tässä projektissani kilogramma kerrallaan, eli kun puntari vihdoin näyttää 79,9 kg, on seuraava askel 78,9 kg. Kymmenen askelta vain, ja painan alle 70 kg! Voisihan sen jakaa vielä pienempiin askeliin, sataan askeleeseen...
Tuolla joku kysyi nutraajien päivittäistä kalorimäärää. En osaa tarkkaan sanoa tuon päivittäisen "pakollisen" työpaikkalounaan vuoksi omaa kalorimäärääni, mutta luulisin, että alle 1200 kilokalorin on pysynyt nyt viimeiset pari päivää. Tänään otin töissä lounaaksi noin kahvilautasellisen (isosta lautasesta jäi reunat tyhjiksi ja ruokaa oli aika ohut kerros) verran ruokaa, josta n. puolet salaattia, 1/4 kanaa ja 1/4 riisiä. Osaisiko joku arvioida ruoan kalorimäärän suurinpiirtein? Ruokajuomana oli vesi, ja leipä sekä jälkiruoka jäi ottamatta. Näin yritän jatkossakin. Muuten olen päivän mittaan syönyt yhteensä viisi kertaa, esimerkiksi näin: aamupalaksi patukka, lounaaksi keitto, välipalaksi patukka, päivälliseksi keitto ja iltapalaksi patukka. En tiedä, onko tämä lähelläkään "täydellistä" nutraamista, mutta itselläni tämä tuntuu toimivan siksi, että ruoka-annokset ovat ennalta määrätyt, eikä voi ottaa lisää. Juomaksi on mennyt vettä, Fun light -mehua ja lähes kalorittomia limsoja sekä energiajuomia. Miltä kuulostaa?
Muuten olen voinut vallan mainiosti, mutta iho kuivuu ja kutiaa! Raapiessa vaan hilseilee ihanasti ilmaan... Rasvaamassa saisi olla varmaan kokoajan. Eihän tämä välttämättä ruokavaliostani johdu, mutta muistelisin, että joku muukin puhui ihon kuivumisesta nutratessa. Muuten ei varmaan olisi tullut edes mieleen, että kyseinen vaiva johtuisi tästä ruokavaliosta. Tästä ryhmästä on kyllä paljon iloa, kiitos vaan teille kaikille!
-Tämä
Possu jatkaa vielä. Tavoite on -10kg.