93-syntyneet millainen elämäntilanne?
Onko täällä edes niin nuoria? Itsellä 9kk ikäinen vauva ja koulut vielä käymättä.
Kommentit (104)
Ammatti, parisuhde 2v, lapsi 1v, uusi omakotitalo.
Itse olen -94, mutta avomieheni on -93. Hän on siis avoliitossa ollut 3 v., lapsia on yksi vajaa vuoden ikäinen. Syksyllä syntyy toinen lapsi, ja olisi tarkoitus muuttaa uuteen vuokrakolmioon.
Mieheni on juuri koulunsa käynyt ja päässyt haaveilemaansa työhön :) Ei juo tai polta, elää aika tasapainoista perhe-elämää. Onnelliselta vaikuttaa.
Olen syntynyt -96
-vuokra-asunto
-2-vuotias lapsi
- kirjoittamassa ylioppilaaksi
-vakituinen työ
-auto
-luottotiedot kunnossa eikä sossun rahoilla.
2. Vuoden yliopisto-opiskelija. Ja siinä sivussa teen 5-15h/vko töitä. Asun yhdessä valmistuneen ja työssäkäyvän poikaystäväni kanssa. Meilla ei ole lapsia, mutta on vuoden ikäinen koira. Säästetään oman asunnon ostamiseen, mikä on ajankohtaista vasta kun valmistun. Lapsia luultavasti tehdään vasta minun ollessa 30-35-vuotia, jos sellaisia meille suodaan.
Olen valmistunut 2012, seurustellut 1,5 vuotta ja 2,5 tällä hetkellä vakitöissä ja edelleen. Nyt hain syksyksi opiskelemaan ja muutto poikaystävän kanssa yhteen on sunnitelmissa.
Naimisissa pappani kanssa. 4 lasta (yhden vaari söi) mummo on seksityöläisenä josta saan massii ainii ja etsintäkuulutus yhen tytön oon kerenny jo ampumaanki :)))
Opiskelen yliopistossa, asun Helsingin kantakaupungissa '93 avopuolison kanssa, seurustelua takana 4v.
Olemme matkustelleet niin yhdessä kuin erikseen (esim. opiskelijavaihto) ja kun parin vuoden päästä valmistun, aiomme ostaa asunnon ja hankkia pari lasta sitten joskus ehkä 27-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 02:57"]Opiskelen ekaa vuotta oikiksessa, pieni poika 1,5vuotta. Avoliitossa, omistusasunto, vakituinen osa-aikainen duuni. Ei paljoa jää aikaa harrastuksille, mutta elän elämäni onnellisinta aikaa ja nautin siitä. :) toinen lapsi ehkä sitten, kun on kandin paperit.
[/quote]
Eiköhän oikiksesta valmistuta notaariksi eikä kandiksi..
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 02:57"]Opiskelen ekaa vuotta oikiksessa, pieni poika 1,5vuotta. Avoliitossa, omistusasunto, vakituinen osa-aikainen duuni. Ei paljoa jää aikaa harrastuksille, mutta elän elämäni onnellisinta aikaa ja nautin siitä. :) toinen lapsi ehkä sitten, kun on kandin paperit. [/quote] Eiköhän oikiksesta valmistuta notaariksi eikä kandiksi..
[/quote]
Oik. kandi = notaari
Ammattikoulu käyty, naimisissa kohta 2 vuotta ja olen 7,5kk ikäisen vauvan äiti :)
Kaksoistutkinnon suorittanut, vakityössä ja vuokralla rivitalossa oman samanikäisen aviopuolison kanssa asuva parikymppinen olen. Lapsi olisi tervetullut :)
Kihloissa, seurustelua takana muutama vuosi. Opiskelen yliopistossa ja asutaan vuokralla. Kesät teen töitä. Mies töissä, mutta ei kovin hyvä palkka. Rahaa saisi olla enemmän. Olen ottanut opintolainaa. Haaveillaan omistusasunnosta ja olisi naimisiin tarkoitus mennä ehkä 2015 ja miehellä on jo vauvakuume, mutta odotellaan vielä.
Opiskelen ja käyn töissä, 5 vuoden seurustelu josta vuosi avoliitossa. Asunut omillani 4 vuotta tilavassa vuokrakaksiossa.
Asun vuokralla, opiskelen ekaa vuotta yliopistossa ja teen viikonloppuisin+lomilla siivoojan töitä, lainaakin on. Seurustellut nelisen vuotta. Vauvahaaveet kaukana tulevaisuudessa, en ole edes varma haluanko lapsia. Asiani ovat mielestäni aika hyvin, tosin olen hiukan laiskuuteen taipuva kouluhommien suhteen. Ensi vuonna ajattelin aloittaa uuden harrastuksen ja etsiä uutta työpaikkaa. Väli-/ vaihtovuosi esim. Australiassakin kiinnostaisi, mutta mies on vähän hidasteena :)
-95 vuosimallia täällä. Olen seurustellut 3 vuotta, asumme kumppanini kanssa, jota rakastan, vuokralla ja valmistun ensi vuonna ylioppilaaksi. 1.5 v poika, tulevaisuus näyttää hyvältä tällä hetkellä.
Ammatti alla tosin en töissä alalla, töissä käyn kumminkin ja saan parempaa palkkaakin kuin oman ammattini työstä. Asun mieheni kanssa tilavassa kaupungin kaksiossa Espoossa. Avoliitossa n. 4v, aviossa kohta. Parin vuoden päästä muutto ulkomaille + opiskelua :)
Ammattikoulu takana, työtön haluamattani, avoliitossa. Mies käy töissä.
Ohis, en ole 93 syntynyt vaan hieman vanhempi, mutten tajua miksi jotkut kauhistelevat että "pilataan elämä lapsilla"? Aika harvan elämää ne pilaavat, lähinnä niiden joiden ei olisi alunperinkään kannattanut lapsia hankkia. Muutama ystäväni perusti perheen itseäni nuorempina, eli juuri sen ikäisenä kuin nämä 93 syntyneet jotka nyt ovat perhettä perustamassa, ja onnellisia ja tyytyväisiä valintaansa ovat yhä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:59"]Opiskelen. Kuka hullu pilaa elämänsä tässä iässä lapsilla.
[/quote]
Oikein! Lapsraukat, miks te ette elä! Lapset on viimenen asia, jota tuossa iässä pitäis edes ajatella!!
Nostanpa vanhan ketjun eli oon 22 ja tällä hetkellä opiskelen kolmatta vuotta AMK:ssa, josta valmistun ensi vuonna. Avoliitossa kolmiossa. Lapsen toivoisin saavani vuonna 2017, mutta eipä asiaan voi kamalasti itse vaikuttaa.
Elän keskiverto parikymppisen elämää enkä tunne/tiedä kovin montaa, joka eläisi jo täysillä perhe-elämää. Ehkä tälle sivustolle vaan eksyy perheellisiä enemmän.