Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän koira niin tottelevainen että sitä voi käyttää lenkillä ilman hihnaa?

Vierailija
07.10.2020 |

Itse pidän koiria aina vapaana lenkillä, ja sekös naapurin kyttääjä mummoa ärsyttää. On siitä kerran huomauttanutkin. Koirat kulkevat siis nätisti vierellä eikä niistä ole mitään häiriötä.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä nähty. Viimeksi laskettiin irti sellainen pikkumopsi tai mikä lie lyttynaama. Paikka vilkas ulkoilureitti, omistajamummeli vilkaisi nopeasti olkansa yli kai varmistaakseen ettei muita koiria just silloin näkynyt ja laski koiran irti seilaamaan tien laidasta laitaan muiden ulkoilijoiden väisteltäväksi.

Vierailija
22/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa koirat oli lähes aina vapaana. Yksikään ei haukkunut, pysyivät omistajan luona ja tulivat heti lähelle kun käsky kävi.

Jos ei siivonnut koiransa kakkaa oli vaarana saada 70 punnan sakot. Kakkoja ei näkynyt missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elukoiden kohdalla ei kenenkään tarvitse jännätä pysyvätkö hyppysissä vai eivät, ne ovat ihmistenilmoilla kytkettyinä. Toinen todennäköisesti pysyisi sievästi vierellä, toinen todennäköisesti ei.

Harvoin nämä "niin hyvin koulutetut" koirat, joita ei muka tarvitse kytkeä oikeasti pysyvät niin hyvin käskyn alla, etteivät ylimääräistä jännitettä koirakkoa kohdatessa aiheuttaisi.

Vierailija
24/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Keski-Eurooppaan, täällä kaikki koirat on aina vapaina, paitsi metrossa pitää olla kiinni. Ovat tervetulleita myös ravintoloihin, pubeihin ja terasseille. Eipä juuri ikinä ole koiratappelua tai muuten kuritonta käytöstä.

Vierailija
25/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keski-Eurooppaan, täällä kaikki koirat on aina vapaina, paitsi metrossa pitää olla kiinni. Ovat tervetulleita myös ravintoloihin, pubeihin ja terasseille. Eipä juuri ikinä ole koiratappelua tai muuten kuritonta käytöstä.

Maassa maan tavalla ja silleen.

Vierailija
26/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli saksanpaimenkoira silloin kun olin lapsi ja se oli koulutettu niin hyvin, että minäkin saatoin ulkoiluttaa sitä täällä kylällä ilman hihnaa. Se kulki korkeintaan parin metrin päässä ja ei provosoitunut mistään. Yleensä en sen kanssa tiellä paljoa kulkenut, mutta metsässä kävin sen kanssa koulun jälkeen aika usein ja siellä se sai kulkea vapaammin. Siitä on jo yli 30 vuotta.

Nyt meillä ei ole koiraa, mutta jos olisi, niin ihmisten ilmoilla pitäisin sen aina hihnassa ja metsässä niin, että se olisi välittömästi kytkettävissä.

Vierailija
27/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira pysähtyy käskystä vapaana ollessaan, ja tulee luokse. Mutta anns olla, sattuipa kerran maalla että koira haistoi siilin, ja lähti sen siliän tien. Palasi takaisin siilin piikit kuonossaan, eläinlääkärireissuhan siitä tuli. Ei ole sen jälkeen kulkenut vapaana edes maalla.

Vierailija
28/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira on tottelevaisuusvalio. Treenattiin kerran puistossa kaverin ja hänen koiran kanssa ja käskytin oman koirani maahan ja paikka. Treenin jälkeen lähdettiin kaverin kanssa kotiin ja puolimatkassa havahduin, että missäs Mun koira?! Kauhea paniikki ja takaisin puistoon samaa reittiä. Siellä se koira edelleen nökötti maassa ja paikallaan, kunnes kutsuin luo. Että joo, tottelevainen on.

Silti en pidä sitä lenkillä irti, ettei vastaantulevien lakia lukeneiden ihmisten tarvitse hyperventiloida moista pöyristyttävän törkeän rikollista toimintaa.

Vierailija
29/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kultainen noutaja oli. Käveli kauniisti vieressä. Pidin silti aina kaulapannan mukana lenkillä ja sujautin sen  koiran kaulaan, kun tuli ihmisiä vastaan. Jotkut pelkää koiria ja siksi on parempi, että koira on kiinni, vaikka on kuinka kiltti ja tottelevainen.

Koira oli koko naapuruston lemmikki ja kun näitä naapureita tuli vastaan, sai  koirani juosta heitä kyllä tervehtimään, enkä laittanut koiraa silloin kiinni. Kaikki sitä rapsutteli ja puhutteli, kun vastaan tulivat.

Vierailija
30/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla ja silleen.

Niinhän minä juuri sanoin.

Vierailija
31/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään koiria pidetä irti muualla kuin omalla aidatulla pihalla. Jännä juttu että ne niitä seeffereitä ja rotikoita jotka irti on, kun heidän omistajakuntaansa ei normaalit säännöt koske....

Vierailija
32/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta koska en halua pilata loppuakin koiraihmisten maineesta ja haluan huomioida muut, pidän koirani kytkettyinä aina ihmisten ilmoilla liikkuessa. Tuntematon vastaantulija ei voi tietää onko koirani hallinnassa vai ei, ja olen itsekin nähnyt noin sata kertaa kuinka se "100% tottelevainen" irti ollut fiffe onkin sitten juossut vastaantulijan jalkoihin tai ohittavan koiran kimppuun. 

Koiria vihataan jo ihan tarpeeksi, joten kannattaa vaan pitää ne koirat kytkettyinä. Jos ne kerran osaavat kulkea siivosti vierellä, niin laittakaa hihna vaikka vyöhön kiinni ja hihnan olemassaolo ei vaikuta lenkkiinne mitenkään. En kaipaa lisää myrkkysyöttejä ja muuta ongelmaa vain koska osa ihmisistä ei jaksa pitää niitä koiriaan kiinni.

Vierailija
33/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on irti ja heti kytkettävissä. Ole törmännyt poliisiin koirineen, mutta laitoin koirani heti hihnaan eikä poliisi sanonut mitään muuta kuin tervehti. 

Vierailija
34/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta koska en halua pilata loppuakin koiraihmisten maineesta ja haluan huomioida muut, pidän koirani kytkettyinä aina ihmisten ilmoilla liikkuessa. Tuntematon vastaantulija ei voi tietää onko koirani hallinnassa vai ei, ja olen itsekin nähnyt noin sata kertaa kuinka se "100% tottelevainen" irti ollut fiffe onkin sitten juossut vastaantulijan jalkoihin tai ohittavan koiran kimppuun. 

Koiria vihataan jo ihan tarpeeksi, joten kannattaa vaan pitää ne koirat kytkettyinä. Jos ne kerran osaavat kulkea siivosti vierellä, niin laittakaa hihna vaikka vyöhön kiinni ja hihnan olemassaolo ei vaikuta lenkkiinne mitenkään. En kaipaa lisää myrkkysyöttejä ja muuta ongelmaa vain koska osa ihmisistä ei jaksa pitää niitä koiriaan kiinni.

Aamen!

Vaikka koirani on tottelevainen, ei minulla ole sen kummempaa tarvetta esitellä tottelevaisuutta pitämällä sitä irti. Koira kulkee nätisti vyöremmissä.

Vierailija
35/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi pitää irti. Tottelee. En pidä ihmisten ilmoilla koska joku voi pelästyä.

Vierailija
36/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koiria vihata, vaan välinpitämättömiä koiranomistajia. Koira on omistajansa vastuulla oleva eläin. Olen usein lenkillä pyytänyt omistajia kytkemään koiransa ja todella järkyttävää ja ylimielistä palautetta on tullut.

Vierailija
37/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on irti ja heti kytkettävissä. Ole törmännyt poliisiin koirineen, mutta laitoin koirani heti hihnaan eikä poliisi sanonut mitään muuta kuin tervehti. 

Ja lisään vielä, että viimeiset 17 vuotta olen koirani aina pitänyt irti, mutta laitan ne heti hihnaan, jos tulee lapsia vastaan tai vieraita koiria, muuten ovat aina irti. Eikä ole ollut mitään ongelmia koskaan. 

Vierailija
38/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kerran kokoajan on vieressäsi niin miksi et pidä sitä kytkettynä niinkuin laki sanoo? En ymmärrä..

Vierailija
39/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koiraani koskaan irti. Se lähtisi ihan minne sitä huvittaisi, ei pienintäkään miellyttämisenhalua. Edellistä koiraa pidin irti metsässä ja pelloilla missä ei ollut muita ihmisiä. Kadulla / tiellä sekin oli aina kiinni. Nykyisen koiran kanssa aina jännittää melko paljon kun jokin iso koira on vapaana. Jos se tulee leikkimään tuon kirpun kanssa, niin johan sitä henki lähtee tuolta pieneltä.

Vierailija
40/194 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä lenkitä koiriamme. Päästän ne ovesta ulos ja ne käyvät itsekseen ulkoilemassa. Raapivat sitten ovea kun haluavat takaisin sisälle. Oikein helppoja otuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän