Onko teidän koira niin tottelevainen että sitä voi käyttää lenkillä ilman hihnaa?
Itse pidän koiria aina vapaana lenkillä, ja sekös naapurin kyttääjä mummoa ärsyttää. On siitä kerran huomauttanutkin. Koirat kulkevat siis nätisti vierellä eikä niistä ole mitään häiriötä.
Kommentit (194)
En voi pitää koiraani irti, se haluaisi tervehtiä ihan jokaista ihmistä. Läheskään kaikki eivät tykkäisi...
Olen nähnyt kotilähiössä sellaisen koiran, joka piti hihnan päätä suussaan ja kiersi saman lenkin joka ilta itsekseen. Eikä tervehtinyt ketään, isäntäväki oli sen opettanut.
Kulkisitteko itse nätisti hihnassa?
Meillä on kolme äärimmäisen hyvin koulutettua virkakoiraa. Vaikka tottelevat, niin silti niillä on omat vaistonsa, ja voivat yhtäkkiä lähteä omille teilleen. Töissä ovat ajoittain vapaana, mutta vapaa-ajalla ihmisten keskuudessa ei koskaan. Eläin on eläin, vaikka kuinka koulutettu, ei siitä voi mennä takuuseen.
Aina pidän hihnassa kun käytän lenkillä. Aidatulla kotipihalla saa sitten juosta vapaasti.
M46
Mun koira kulkee tosi luotettavasti vierellä tai luvan saatuaan parin metrin päässä, mutta olen niin kuuliainen kansalainen että pidän sen aina kytkettynä paitsi jossain pellolla tai metsäpoluilla, joilla ei ikinä liiku ketään muita. Moni pelkää koiria ja onhan se kai joku laki tai ainakin järjestyssääntö, että koiran on oltava kytketty taajamassa.
No ei, juoksisi ensimmäisen ohi ajavan auton alle. Metsässä voi pitää irti, tulee heti kutsusta luokse, mutta autoja ei pysty vastustamaan.
On niin tottelevainen mutta emme ikinä pidä vapaana. Ei noiden koirien ajatustenjuoksusta ikinä tiedä.
Koulutetutkin koirat on pidettävä aina hihnassa.
Ei. Ei. Ei, ei, ei. Ei. Ei. :D Miun kaveri haukkuu ja jahtaa lintuja ja oravia. Siitä ei tulisi mitää, jos ei olisi hihnaa. :D Lapinkoirilla on se paimentamine geeneissä, nii sitä o melko vaikea yrittää kouluttaa pois. :) M25
Vierailija kirjoitti:
Nätisti hän tuo kulkee mutta pidän kiinni kun näkyy ihmisiä. Koskaan ei voi noista kaksijalkaisista tietää mitenkä kilahtavat koiran nähdessään.
Minä olen juuri tuo kilahteleva lenkkeilijä. Mistä minä voin tietää, käykö kiinni ja mikä koira on kyseessä. Pidä se rakki kytkettynä.
Mitä helvettiä ap. Jos asut ihmisten ilmoilla, pidä koirasi kiinni. Inhottavaa, että tuommoisia on koirien omistajissa. Maailmassa on muitakin kuin sinä, senkin pissapää.
Tuore grillatun kanan tuoksu vetää vauhkoksi. Ei tottele käskyjä. Juoksee hulluna kuola suussa hajun suuntaan. Olis hihnassakin pitelemistä!
Ai että, kun ärsyttää nämä ns. poikkeustapaus-ihmiset, jotka ottaa erivapauksia kuin muut: "mutta kun se on niin tottelevainen/kiltti/ei se mitään tee".
Kun asuimme vielä kaupungissa, meidän naapurustossa oli kaksi näitä: toisella nuori saksanpaimenkoira ,jota piti vapaana ja toisella joku suuri vinttikoira. Miksi nämä tyypit eivät ikinä ole pikkukoirien omistajia? Terrorisoivat alueen ainoaa puistoa, jonka ympäriltä kävelyreitit kulkivat. Kiva laittaa sinne lapsia leikkimään, lähteä lenkittämään omaa koiraa, tai mitään muutakaan kun toinen on ottanut koko puiston oman koiransa juoksualueeksi, jossa se saa reuhata vapaana. Toki se on koiralle kiva, mutta voisi mennä koirapuistoon, tai lähteä vaikka metsään sen koiransa kanssa niinkuin kaikki muut tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, kun ärsyttää nämä ns. poikkeustapaus-ihmiset, jotka ottaa erivapauksia kuin muut: "mutta kun se on niin tottelevainen/kiltti/ei se mitään tee".
Kun asuimme vielä kaupungissa, meidän naapurustossa oli kaksi näitä: toisella nuori saksanpaimenkoira ,jota piti vapaana ja toisella joku suuri vinttikoira. Miksi nämä tyypit eivät ikinä ole pikkukoirien omistajia? Terrorisoivat alueen ainoaa puistoa, jonka ympäriltä kävelyreitit kulkivat. Kiva laittaa sinne lapsia leikkimään, lähteä lenkittämään omaa koiraa, tai mitään muutakaan kun toinen on ottanut koko puiston oman koiransa juoksualueeksi, jossa se saa reuhata vapaana. Toki se on koiralle kiva, mutta voisi mennä koirapuistoon, tai lähteä vaikka metsään sen koiransa kanssa niinkuin kaikki muut tekee.
Sellainen vinttikoirakin, kun saa vainun jostain, niin se on moro! Se ei näe eikä kuule enää mitään, kun paahtaa vaan menemään.
Minun koirani ei tykkää toisista koirista, jos tulevat liian lähelle ja olisi melkoinen riski, jos vapaana oleva koira "tulee vaan moikkaamaan". Siinä se moikkaavakin koira saattaa provosoitua, jos minun koira ärähtää. Kiva siinä sitten, kun toinen hihnassa ja toinen vapaana... Hohhoijaa. Pitäkää ne koirat kiinni!!
Vanhassa Porvoossa Linnamäen muinaismuistoalueella tuli yks aamu vastaan 2 muita parempaa varttuneempaa ~50v naishlöä, kummankin koira irti ja toisen koira Hertta oli jo harmillisesti kadoksissa ”kun ei se koskaan lähde pois mun luota”... voi ettää....
Onhan se kiva käyskennellä kuin kartanonrouvat aamukasteisella lenkillä, mutta laki on laki ja koirat olisi pidettävä kiinni ihan jo siksi. Paitsi jos on oikeasti kartanonrouva ja OMAT tilukset.
Ei ollut kovinkaan charmantin kuuloista tuo Hurtan eiku Hertan huutelu. Kertoo ihmisestä kaiken oleellisen, kun Hän kuvittelee olevansa jotenkin enemmän lain yläpuolella kuin muut ihmiset. Oli muuten oikeesti Porvoossa tämä.
Nätisti hän tuo kulkee mutta pidän kiinni kun näkyy ihmisiä. Koskaan ei voi noista kaksijalkaisista tietää mitenkä kilahtavat koiran nähdessään.