Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö ainuttakaan normaalia alkoholiperheen jälkeläistä?

Vierailija
27.12.2013 |

Lapsi tai aikuinen, sukupuoleen katsomatta, niin kaikki tuntemani ovat olleet ilkeitä, kaikesta kateellisia, toisia vähätteleviä, itseä kehuvia, valehtelevia, julmia, lupauksensa pettäviä, haluavat että kaikilla on kamalaa ja että kaikki vihaisivat vanhempiansa, henkinen väkivalta on heidän juttunsa ja fyysistäkään ei ole vältetty. Lista on vasta alkua...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän :)

Vierailija
2/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, miten objektiivisesti voi itseään arvioida, mutta tiedän ainakin itseni ja sisarukseni. Totta kai vanhempien alkoholismi jättää ihmiseen jälkensä, mutta ei se tee ihmisestä automaattisesti "epänormaalia" (mikä nyt sitten taas on "normaalia" ja mikä "epänormaalia" on mielenkiintoinen kysymys).  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä epäilen normaaliksi.

Minun tuntemat alkoholistiperheen lapset ovat yleensä liian kilttejä ja heillä on  huono itsetunto. Ja suhde vanhempiin on yleensä ongelmallinen.

Vierailija
4/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, minä ja veljeni sekä mieheni. Molempien isät on juoneet muidenkin puolesta.

Vierailija
5/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Itseasiassa en tiedä ketään, joka sopisi kuvaukseesi.

Vierailija
6/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, mieheni ja hänen veljensä. Ovat harvinaisen tasapainoisia ja rauhallisia miehiä molemmat siitä huolimatta että heidän isänsä oli alkoholisti.

Vierailija
7/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mieheni. Hänen äitinsä oli alkoholisti, ja mieheni on joutunut näkemään yhtä sun toista lapsena. Vanhimpana vielä joutui aika paljon suojelemaan pienempiä sisaruksia. Ja näkeehän sen (mm. itsetunnossa) että lapsuus ei ole ole ihan auvoisimmasta päästä ollut, mutta tasapainoinen tyyppi hän on, ja mahtava isä. Sisarukset varmasti aikoinaan auttoi ja he ovatkin hyvin läheisiä kaikki viisi.

Vierailija
8/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni vaikuttaa yllättävän normaalilta.

Vierailija
9/9 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuspiä, mutta neljä muuta sisarustani ovat ihan normaaleja. Kaikki olemme korkeakoulutettuja ja ihan hyvin pärjääviä, jopa siis minäkin. Ja iskä joi kun sieni ja pilasi melko pitkälti lapsuutemme narsistisilla ja väkivaltaisilla tempauksillaan.