Pitääkö ihan normilentsun oireista mennä nyt heti koronatesteihin?
Ja otetaanko sinne kaikki vai pitääkö olla jotkut tietyt oireet?
Kommentit (104)
En menisi jos pärjäisin kotona.
En tarvitse saikkulappua ja tuttavat voi hoitaa kodin ulkopuoliset asiat siihen asti että olen taas terve. Jäljityksestäkään en oikein näe hyötyä koska en näe ketään sillä tavalla että tauti tarttuisi eteenpäin kun jäisin pienistäkin oireista kotiin. Tartunnan voin saada vain kaupasta, kirjastosta, rappukäytävästä tai lenkkipolulta ja mistä minä tietäisin mistä niistä se on tullut tai keltä kun olen pysynyt kaikissa paikoissa muista etäällä ja ollut korkeintaan 5 minuuttia sisätiloissa ja kotiin tullessa sitten pessyt kädet enkä lääpi naamaa kuin suihkussa ja suihkun jälkeen rasvatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin alkusyksystä lapsen kanssa testeissä, kun oli flunssaa. Ei ollut koronaa.
Lapsi sai taas toisen flunssan ja itsekin sairastin yhden flunssan tässä syksyllä. Ei menty testeihin, mutta ei myöskään heti lievien oireiden alettua menty yhtään mihinkään. Nuhat sairastettiin kotona. Johan syksy olis pelkkää nenän tikuttelua jos rampattais jatkuvasti testeissä - ja todennäköisesti ihan turhaan.
En aio viedä jatkossakaan testeihin jos ei ole tiedossa varmaa altistumista. Sitten kun keksivät ottaa käyttöön sylkitestauksen niin saatan ehkä suostuakkin testeihin myös niistä pikkunuhista.
Jäätkö kotiin, kun saat nuhan? Jos menet nuhassa ihmisten ilmoille ja tartutat nuhasi siellä muihin, he joutuvat sitten menemään niihin helvatun testeihin ja olemaan poissa töistä. Oletko ajatellut tätä?
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska, kun täällä painotetaan, että sinne testiin on mentävä vaan. Soitin oman ta:n hoitajalle, joka vielä konsultoi lääkäriä. Kuulemma ei testata ellei nouse kuume tai oireet pahene. Eli mihin mä nyt menen sen testin otattamaan?
Missä asut? Ei taida toimia koko Suomi samalla tavalla. Meilläpäin senkun varaa ajan koronabotissa ja hilaa itsensä testauspisteeseen. Ei tarvita mitään lähetteitä eikä puhelinneuvotteluja. Kun tähän systeemiin siirryttiin, testiin pääsy helpottui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa koronaa levittävät karanteenia rikkovat, eivät maskia käyttämättömät henkilöt.
Suomessa on määrätty kymmeniä tuhansia ihmisiä karanteeniin. Kuka hyväuskoinen kuvittelee että 20-vuotias opiskelija pysyy 14vrk kotonaan?
Älä aliarvioi 20-vuotiaita opiskelijoita!
No eipä nuo sinun fiksut opiskelijat tuntuneet noudattavan edes suositusta välttää yökerhoja.
Kaikkiin ikäryhmiin sisältyy idiootteja. En kuitenkaan leimaa sen perusteella yhtä ikäryhmää.
Taidat olla niitä hys hys tyyppejä, jotka lakaisevat ongelmat maton alle.
En ole. Minulla on 20-vuotias erittäin vastuullinen tytär ja harmittaa, että hänet ikänsä puolesta leimataan. Hän ei ole mennyt mihinkään opiskelijabileisiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin alkusyksystä lapsen kanssa testeissä, kun oli flunssaa. Ei ollut koronaa.
Lapsi sai taas toisen flunssan ja itsekin sairastin yhden flunssan tässä syksyllä. Ei menty testeihin, mutta ei myöskään heti lievien oireiden alettua menty yhtään mihinkään. Nuhat sairastettiin kotona. Johan syksy olis pelkkää nenän tikuttelua jos rampattais jatkuvasti testeissä - ja todennäköisesti ihan turhaan.
En aio viedä jatkossakaan testeihin jos ei ole tiedossa varmaa altistumista. Sitten kun keksivät ottaa käyttöön sylkitestauksen niin saatan ehkä suostuakkin testeihin myös niistä pikkunuhista.
Jäätkö kotiin, kun saat nuhan? Jos menet nuhassa ihmisten ilmoille ja tartutat nuhasi siellä muihin, he joutuvat sitten menemään niihin helvatun testeihin ja olemaan poissa töistä. Oletko ajatellut tätä?
Kuten sanoin viestissä, "lievien oireiden alettua ei menty yhtään mihinkään" ja "nuhat sairastettiin kotona". Eli ei, ei menty mihinkään ihmisten ilmoille nuhassa ja nuhat sairastettiin loppuun asti kotona + pari oireetonta päivää. Ei töihin, kouluun, kauppaan tai leikkipuistoihin yms ulkoilemaan ihmisten ilmoille.
Menin koska sain näin maksimoitua sairasloman pituuden. Itseasiassa olen käynyt jo 3 kertaa. Tulosten saamisessa meni yhteensä 14 päivää. Joka kerta olen tuntenut itseni työkykyiseksi, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Rakastan tätä hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa koronaa levittävät karanteenia rikkovat, eivät maskia käyttämättömät henkilöt.
Suomessa on määrätty kymmeniä tuhansia ihmisiä karanteeniin. Kuka hyväuskoinen kuvittelee että 20-vuotias opiskelija pysyy 14vrk kotonaan?
Lue! Älä Jeesustele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ajattelu ei (valitettavasti) em. realiteetteja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä nuo sinun fiksut opiskelijat tuntuneet noudattavan edes suositusta välttää yökerhoja.
Kaikkiin ikäryhmiin sisältyy idiootteja. En kuitenkaan leimaa sen perusteella yhtä ikäryhmää.
En ole. Minulla on 20-vuotias erittäin vastuullinen tytär ja harmittaa, että hänet ikänsä puolesta leimataan. Hän ei ole mennyt mihinkään opiskelijabileisiin tms.
Kyllä se on nyt todettu, että opiskelijat tautia levittävät.
Mua pelottaa se testi. Eikö teitä?
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
olen kuntouttavassa työtoiminnasa ja koska nenä vähän vuotanut pari päivää kun olen pitänyt parvekkeen ovea öisin auki niin pitää silti mennä korona testiin. yritin soittaa jotta saisin lähetteen niin vastaaja sanoi että olet jonossa nro 28! enpä jäänyt jonoon. mitään ajanvarausta en omakannasta löytänyt joten jääköön.
Suosittelen sinulle suurempaa sinnikkyyttä elämässäsi. Saatat päästä oikeisiinkin töihin jossain vaiheessa. Jonottaminen puhelimessa ei kuitenkaan ole niitä elämän suurimpia haasteita.
Jos nenä valuu aamulla, jäät kotiin. Jos oireet eivät mene ohi päivän mittaan tai jos ne pahenevat, jonotat siihen testiin.
heh, minut on 4 kertaa jo työkyvyttömäksi todettu työkykyselvityksessä ja koska täytän kohtapuolin 60v niin pääsen eläkkeelle. luulet sinäkin kaiken tietäväsi.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan nyt sitten vissiin aivan vidhun vaikeaa joillekin....
Ennen koronaa kelasin aina, että ei semmosia ihmisiä voi olla olemassa kun ne jenkkileffojen idarit, jotka aina jossain hankalassa tilanteessa tai onnettomuudessa onnistuu typerehdinnällään sotkemaan kaikkien muidenkin asiat. Olin väärässä.
Jos tää oli AP:lle, niin enemmän sinunlaisista on haittaa ihmiskunnalle. Enhän toki olisi kiinnostunut kysymään mitään asiasta jos olisin jo päättänyt etten testeihin mene. Ja mulla nyt ei mitään kuumetta con ale tai edes erityisen rajua yskää, mutta kiinnostaa nyt vaan tietää koska kyllähän nyt joka syksy nenä vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelottanut. Se ei satu, kutittaa vähän.
Enemmän ne testitulokset pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen ollut muutaman kerran jo ja lapsenikin. Kummankin mielestä se on ollut ihan helppo. Tavallinen verikoekin on paljon ikävämpi.
Ja testiin kuuluu mennä pienistäkin oireista, koska se on ainoa keino pysäyttää koronan leviäminen. Testaaminen on superhalpaa verrattuna koronan kustannuksiin, jos se leviää.
Ei tarvetta mennä syysflunssan takia testeihin.
Meillä töihin ei saa mennä, edes pikku nuhassa. Saikkua niin kauan että tulee negatiivinen testi. Eli testi pakollinen meillä pienistäkin oireista... 3 testiä takana.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää terveydenhoitojärjestelmän väärinkäyttöä jos joka pikku flunssasta testautetaan.
Eipä ihme, että syopähoitoja ei pystytä antamaan kun hysteerikkojen käyvät kerran viikossa testauttmassa itsensä.
Hävetkää.
Eiköhän se koronahlökunta ole jostain muualta värvätty kuin syöpäosastolta :) Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin koronatesti otetaan tikulla nenästä, en aio testiin mennä.[/quote
Tosiaan jos testejä halutaan otattaa pitää myös testaustapaa inhimillistää muuten ei tarpeeksi moni käy. Minäkään en mistään pikkuoireista lähde sorkittavaksi, kun missään ei tule käytyä muutenkaan joten no thanks. Kun sylkitestit tai edes nielutesti otetaan käyttöön voin käydä vaikka joka päivä antamassa testin.