Pitääkö ihan normilentsun oireista mennä nyt heti koronatesteihin?
Ja otetaanko sinne kaikki vai pitääkö olla jotkut tietyt oireet?
Kommentit (104)
En mennyt minäkään. Enkä raahannut lapsiakaan
Vierailuja kirjoitti:
En mennyt, nyt terve.
No terve terve.
Kai omaa järkeäänkin voi käyttää. Esimerkiksi minulla mahdollisuudet saada tartunta ovat olleet hyvin rajalliset ja olisin kuullut jos joku tapaamistani ihmisistä on sairastunut koronaan. Jos minulle tulisi pikku flunssa, niin en säntäisi heti testiin, enkä kyllä usko että pääsisin vaikka yrittäisinkin. Pahojen oireiden tullessa taas menisin joka tapauksessa.
Olen sitä ikäluokkaa, että korona ei ole meille koskaan pikku juttu vaan mahdollisesti kuolemaksi enkä usko että oireeton tai vähäoireinen tartunta meille on edes mahdollista.
En mennyt.
Ei ole vilkku älähtänytkään ja tuttavapiirissä oli pari, jotka kävivät lenssun takia testeissä. Negaa tuli. Olen ollut muutaman päivän kotona ja se siitä.
En tiedä pitääkö. Minun lapseni, teinejä ovat, vein testiin. Harrastavat joukkuelajeja ja mahdollinen korona olisi hyvä saada kaikkien altistuneiden tietoon pian.
Pitää mennä. Tee oirearvio osoitteessa omaolo.fi, siellä käsketään testeihin vaikka olisi vain yksi oire esim. nuha.
Omassa työpaikassa turvavälien noudattaminen mahdotonta. Flunssan oireiden vuoksi kävin testissä. Tulosta odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä.
Entä kysymyksen toinen osa. Pääseekö jokainen jolla on normiflunssan oireita testiin? Ainakin keväällä testiin pääseminen oli toisinaan kuulemma hyvinkin vaikeata. Onko tilanne nyt toinen? Missä testiin pääsee ja kuka maksaa?
Tilanne on täysin toinen kuin keväällä. Ei maksa julkisella puolella mitään. Soita terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä.
Entä kysymyksen toinen osa. Pääseekö jokainen jolla on normiflunssan oireita testiin? Ainakin keväällä testiin pääseminen oli toisinaan kuulemma hyvinkin vaikeata. Onko tilanne nyt toinen? Missä testiin pääsee ja kuka maksaa?
Kyllä pääsee. Keväällä testejä oli rajallisesti ja siksi linjaus oli aivan toinen. Omaolon kautta selviää testauspaikat ja julkisella se ei testattavalle maksa mitään. Yksityisellä testin maksat itse tai joissain tapauksissa työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on täysin toinen kuin keväällä. Ei maksa julkisella puolella mitään. Soita terveyskeskukseen.
Et soita. Ei terveyskeskuksiin tarvitse soitella noin mitättömästä asiasta! Netissä on testit, tee siellä. Sieltä voi myös varata ajan helposti testiin ja minnekään terveyskeskuksiin ei todellakaan tarvitse soitella, ne ovat mummoja varten.
Testiin pääsee helposti jo saman päivän aikana, viimeistään seuraavana päivänä ja vastaus tulee noin vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä.
Testiin pääsee ainakin Kymsotella varaamalla ajan omaolo.fi ja sinne tosiaan PITÄÄ mennä vaikka olisi ”vain” nuha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä.
Testiin pääsee ainakin Kymsotella varaamalla ajan omaolo.fi ja sinne tosiaan PITÄÄ mennä vaikka olisi ”vain” nuha.
Ei ole pakko. Ei poliisi tule tekemään mitään nuharatsiaa ja raahaamaan väkisin testiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli hoitajan käyntimaksu 12€. Ei ole varaa sitä joka päivä maksaa.
Ainakin jyväskylässä otettiin heti pienelläkin oireella
Mutta kun ne normilenssun oireet voi ollakkin koronan oireet myös, joten pitää. Tee ensin korona oire testi puhelimella.