Pitääkö ihan normilentsun oireista mennä nyt heti koronatesteihin?
Ja otetaanko sinne kaikki vai pitääkö olla jotkut tietyt oireet?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on täysin toinen kuin keväällä. Ei maksa julkisella puolella mitään. Soita terveyskeskukseen.
Mulle tuli hoitajan käyntimaksu 12€. Ei ole varaa sitä joka päivä maksaa.
Höpöhöpö. Testi ei itselle maksa mitään ja tulokset tulee tekstiviestillä ja kanta.fi palveluun. Jos testi on positiivinen, tulee soitto. Ei siihen hoitajakäyntejä tarvita. Eikä flunssaisena edes oteta päivystykseen. Se on testi ensin.
Kyllä maksoi terveyskeskuksen pihalla autossa istuessani ja hoitaja otti testin. Lasku tuli postitse perässä. Ilmaista terveydenhoitoa ei ole olemassakaan.
Mikä kunta? Outoa!
Todellisuudessa koronaa levittävät karanteenia rikkovat, eivät maskia käyttämättömät henkilöt.
Suomessa on määrätty kymmeniä tuhansia ihmisiä karanteeniin. Kuka hyväuskoinen kuvittelee että 20-vuotias opiskelija pysyy 14vrk kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on täysin toinen kuin keväällä. Ei maksa julkisella puolella mitään. Soita terveyskeskukseen.
Mulle tuli hoitajan käyntimaksu 12€. Ei ole varaa sitä joka päivä maksaa.
Höpöhöpö. Testi ei itselle maksa mitään ja tulokset tulee tekstiviestillä ja kanta.fi palveluun. Jos testi on positiivinen, tulee soitto. Ei siihen hoitajakäyntejä tarvita. Eikä flunssaisena edes oteta päivystykseen. Se on testi ensin.
Kyllä maksoi terveyskeskuksen pihalla autossa istuessani ja hoitaja otti testin. Lasku tuli postitse perässä. Ilmaista terveydenhoitoa ei ole olemassakaan.
Mikä kunta? Outoa!
Köyhä kunta, joka veloittaa ja säästää mitä ihmeellisimmistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
En enää osaa ajatella, että missä mediassa ja kuinka monella eri tavalla tämä asia pitäis esittää että menis perille saakka.
Siis kyllä, korona voi oireilla ihan kuten tavallinen flunssakin eikä erotusdiagnoosia voi tehdä ilman testiä. Tällä hetkellä kun tartuntaketjujakaan ei voida enää täydellisesti selvittää, se sinun flunssasikin voi olla koronaa.
Ihan sama onko korona vai muu flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset laukkaavat nyt täysin turhaan testeissä. Maksaa miljoonia nuo turhat testit.
Maksaa paljon enemmän, jos tauti pääsee leviämisvaiheeseen. Miten voit olla noin tietämätön???
No jaa, mikä siinä silloin maksaa?
Pitkät sairauspoissaolot, työkyvyttömyydet, sairaalahoito, tehohoito, elinkeinon menetys, yhteiskunnan sulkemisesta aiheutuvat menot... jne. Ideana testaamisessa on pysäyttää tartuntaketjut. Sinulla korona voi olla pieni flunssa, mutta henkilö, johon olet sen tartuttanut saattaa saada vakavan version tai olla oireeton ja tartuttaa tietämättään kymmeniin ihmisiin jne. Etkö seuraa tiedotusvälineitä?
Vähän kyllä liioittelua sinulla. Nythän kulut on tullut näistä estotoimenpiteistä. Ei suinkaan siitä että porukka makaisi henkihievereissään tehohoidossa.
Onko mieleesi tullut, miksi näitä estotoimenpiteitä on? Liittyisiköhän siihen, että taudin leviämistä halutaan hillitä? Vapaamatkustelijat, jotka eivät toimi ohjeiden mukaan, hidastavat prosessia ja tämä kitkutus jatkuu ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa koronaa levittävät karanteenia rikkovat, eivät maskia käyttämättömät henkilöt.
Suomessa on määrätty kymmeniä tuhansia ihmisiä karanteeniin. Kuka hyväuskoinen kuvittelee että 20-vuotias opiskelija pysyy 14vrk kotonaan?
Älä aliarvioi 20-vuotiaita opiskelijoita!
Vierailija kirjoitti:
Kai omaa järkeäänkin voi käyttää. Esimerkiksi minulla mahdollisuudet saada tartunta ovat olleet hyvin rajalliset ja olisin kuullut jos joku tapaamistani ihmisistä on sairastunut koronaan. Jos minulle tulisi pikku flunssa, niin en säntäisi heti testiin, enkä kyllä usko että pääsisin vaikka yrittäisinkin. Pahojen oireiden tullessa taas menisin joka tapauksessa.
Olen sitä ikäluokkaa, että korona ei ole meille koskaan pikku juttu vaan mahdollisesti kuolemaksi enkä usko että oireeton tai vähäoireinen tartunta meille on edes mahdollista.
Olethan sinä sen "pikkulenssu"-tartunnankin jostain saanut, joten toki olisit voinut saada myös koronan.
Uskomatonta että ihmiset eivät seuraa uutisia. Ja vastaus, kyllä pitää mennä, et mitenkään voi erottaa flunssan oireita koronan oireista joten sen vuoksi testiin pitää mennä ihan lievistäkin hengitystieoireista. Mun työkaveri sairasti koronan keväällä ja oli aivan lievät flunssaoireet eli pieni kurkkukipu ja lievä yskä, hänellä ei ollut edes lämpöä. Oli palvelutalossa töissä joten henkilökunta testattiin pienistäkin oireista. Eli oireet eivät flunssaoireista eronneet mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää terveydenhoitojärjestelmän väärinkäyttöä jos joka pikku flunssasta testautetaan.
Eipä ihme, että syopähoitoja ei pystytä antamaan kun hysteerikkojen käyvät kerran viikossa testauttmassa itsensä.
Hävetkää.
???? Luuletko, että voin itse päättää menenkö testiin vai en. Kun ilmoitan töihin olevani flunssassa, minut määrätään menemään testiin. Tietysti menen.
Toimin kuten viranomaiset määräävät. Niinhän yhteiskunta toimii. Luotan siihen, että nämä järjestelyt on tehty asiantuntijatietoon perustuen. Minä olen oman alani asiantuntija, toiset taas arvioivat työkseen tartuntatauti-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä nuo sinun fiksut opiskelijat tuntuneet noudattavan edes suositusta välttää yökerhoja.
olen kuntouttavassa työtoiminnasa ja koska nenä vähän vuotanut pari päivää kun olen pitänyt parvekkeen ovea öisin auki niin pitää silti mennä korona testiin. yritin soittaa jotta saisin lähetteen niin vastaaja sanoi että olet jonossa nro 28! enpä jäänyt jonoon. mitään ajanvarausta en omakannasta löytänyt joten jääköön.
Niin kauan kuin koronatesti otetaan tikulla nenästä, en aio testiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs vaan menen. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu riskiryhmään joten en menisi. Minulla on pieniä lapsia, joten joutuisin normiarjen kaupassa käynteineen yms. hoitamaan joka tapauksessa, oli flunssaoireita tai ei (mies ei voi päivä tolkulla olla töistä pois).
Et voi mennä flunssaoireisena kauppaan. Käytä kotiinkuljetuspalvelua tai pyydä jotakuta apuun.
Ei ole ’jotakuta’. Kotiinkuljetuspalveluun eivät tulomme valitettavasti riitä. Jos kaupasta tarvitaan maitoa ja perunaa, kauppaan mennään.
No voi hemmetti, etkö voi pyytää apua vaikka naapuriltasi?? Käytäthän edes maskia, kun menet kauppaan?
En ole flunssassa nyt. Jos olisin, en tiedä kummat naapurit valitsisin; 90-v pariskunnan vaiko lapsiperheen jossa riskiryhmäläinen. Joka tapauksessa - tuskin kumpikaan suostuisi.
Maskia olen käyttänyt kuten suositeltu on (vaikka minulla on astma). Ihmettelen vanhusten välinpitämättömyyttä - tänäänkin kaupassa maskeja vain työikäisillä ja nuorilla. Noin 10 iäkästä ilman maskia. Ja turvavälejä eivät halunneet pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä nuo sinun fiksut opiskelijat tuntuneet noudattavan edes suositusta välttää yökerhoja.
Kaikkiin ikäryhmiin sisältyy idiootteja. En kuitenkaan leimaa sen perusteella yhtä ikäryhmää.
Käytiin alkusyksystä lapsen kanssa testeissä, kun oli flunssaa. Ei ollut koronaa.
Lapsi sai taas toisen flunssan ja itsekin sairastin yhden flunssan tässä syksyllä. Ei menty testeihin, mutta ei myöskään heti lievien oireiden alettua menty yhtään mihinkään. Nuhat sairastettiin kotona. Johan syksy olis pelkkää nenän tikuttelua jos rampattais jatkuvasti testeissä - ja todennäköisesti ihan turhaan.
En aio viedä jatkossakaan testeihin jos ei ole tiedossa varmaa altistumista. Sitten kun keksivät ottaa käyttöön sylkitestauksen niin saatan ehkä suostuakkin testeihin myös niistä pikkunuhista.
Vierailija kirjoitti:
olen kuntouttavassa työtoiminnasa ja koska nenä vähän vuotanut pari päivää kun olen pitänyt parvekkeen ovea öisin auki niin pitää silti mennä korona testiin. yritin soittaa jotta saisin lähetteen niin vastaaja sanoi että olet jonossa nro 28! enpä jäänyt jonoon. mitään ajanvarausta en omakannasta löytänyt joten jääköön.
Suosittelen sinulle suurempaa sinnikkyyttä elämässäsi. Saatat päästä oikeisiinkin töihin jossain vaiheessa. Jonottaminen puhelimessa ei kuitenkaan ole niitä elämän suurimpia haasteita.
Jos nenä valuu aamulla, jäät kotiin. Jos oireet eivät mene ohi päivän mittaan tai jos ne pahenevat, jonotat siihen testiin.
Aika hauska, kun täällä painotetaan, että sinne testiin on mentävä vaan. Soitin oman ta:n hoitajalle, joka vielä konsultoi lääkäriä. Kuulemma ei testata ellei nouse kuume tai oireet pahene. Eli mihin mä nyt menen sen testin otattamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ikäryhmiin sisältyy idiootteja. En kuitenkaan leimaa sen perusteella yhtä ikäryhmää.
Näyttää tuo idiotismi korostuvan opiskelijoissa.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin alkusyksystä lapsen kanssa testeissä, kun oli flunssaa. Ei ollut koronaa.
Lapsi sai taas toisen flunssan ja itsekin sairastin yhden flunssan tässä syksyllä. Ei menty testeihin, mutta ei myöskään heti lievien oireiden alettua menty yhtään mihinkään. Nuhat sairastettiin kotona. Johan syksy olis pelkkää nenän tikuttelua jos rampattais jatkuvasti testeissä - ja todennäköisesti ihan turhaan.
En aio viedä jatkossakaan testeihin jos ei ole tiedossa varmaa altistumista. Sitten kun keksivät ottaa käyttöön sylkitestauksen niin saatan ehkä suostuakkin testeihin myös niistä pikkunuhista.
Jäätkö kotiin, kun saat nuhan? Jos menet nuhassa ihmisten ilmoille ja tartutat nuhasi siellä muihin, he joutuvat sitten menemään niihin helvatun testeihin ja olemaan poissa töistä. Oletko ajatellut tätä?
Vähän kyllä liioittelua sinulla. Nythän kulut on tullut näistä estotoimenpiteistä. Ei suinkaan siitä että porukka makaisi henkihievereissään tehohoidossa.