Saiko kukaan yhtä kamalaa lahjaa kyn minä...
Sehän oli se kattila. Ja vielä kasari jos tarkkoja ollaan. Oli vaikea esitää ilahtunutta. Itseasiassa menin tunniksi ihan lukkoon. Myöhemmin illalla menin suutahtaneena sanomaan että "ens vuonna ei osteta kyllä mitään", josta mies sitten suuttui ja tämä päivä on mennyt lähinnä mököttäessä ja ties mitä hautoessa :( Paskin joulu ikinä. Eikö miehet ikinä opi? Aikanaan kotona seurasin kun isäni antoi äidille kerta toisensa jälkeen vatkainta, kattilaa, paistinpannua ja keittokirjaa jne.. ja niitä lahjoja seurasi aina masentava ilta.
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 18:51"]
#12 jatkaa.
Yöpaita on minusta ihan ok lahja, mutta niistä kaikista maailman yöpaidoista mitä kaupoissa on tarjolla, pitääkö valita se kaikkein epäeroottisin seksintappaja?! Miksi ei laittanut samaan pakettiin vielä puuterin värisiä maxi sloggeja?
[/quote]
no mutta entä jos ne ovat miehen mielestä seksikkäät ja hyvinkin eroottiset???
Sanoin kerran autossa aikoja sitten kun radiossa tuli yksi peli-mainos että toi peli vois olla kiva. Yllätyin että mies oli kuunnellut mua ja muistanut ton vielä, osti mulle siis sen pelin lahjaksi.
Tosin erottiin myös samalla koska pettäminen paljastui että se siitä sitten. :D
Tosi noloa mieheltäsi. Älä sinä sitä häpeä, jos hänen mielikuvitus on tolla tasolla.
Mä en saanu tänä jouluna mieheltä lahjaksi mitään älytöntä, onneksi. Oon saanut aiemmin äitienpäivälahjoiksi varsinkin mm. Mehu-Maijan (ei käytetty kertaakaan ja annoin pois), kuljetettavan jääkaapin (voi kätevästi pitää autossa kaljat kylmänä!?! Jee! Mulle tosi tarpeellinen.) Mitähän niitä muita on ollu. Varmaan tullu joskus kattilaakin. Onneksi ei oo jääny mieleen. Oon kyllä totuuden nimissä saanut myös henkilökohtaisia lahjoja häneltä paljon mm. Kalevala koruja.
Olen saanut imurin (tuli tarpeeseen ja ihan merkki-imuri :-)), moottorisahan jolla mies kaataa puita, keittiöön pöydän ja muuta tuiki tarpeellista. Näille nauretaan. Tiedän ettei oma mies osaa lahjoja ostaa, yrittää kuitenkin. Joskus olen saanut lahjakortin kampaajalle tai koruja ja silloin tiedän että miehen sisko on ollut apuna. Tehkää hyvät naiset toivomuslista, leikkaatte lehdestä kuvan, että juuri tuo. Turha noista on mököttää ja pilata koko perheen joulua!
Minusta kaikki lahjat joilla on tarkoitus ilahduttaa ovat kivoja ja tervetulleita.Jos ei itse tarvitse voi lahjan antaa eteenpäin.
Toisin on jos halutaan antaa esim läskille vaaka, rumalle peili tai haisulille hajunsyöjät. Loukkaavat lahjat ovat ikäviä ja pilaavat joulun.
Osaisipa minun läheiset ja mies ostaa tuollaisia fiksuja lahjoja! Mutta ei, sain lahjaksi jonkun taulun joka ei sovi kotiini, jonkun halvan ja ruman pyyhkeen (sain samanlaisen viime vuonna) eikä mies ole vieläkään keksinyt minulle lahjaa vaikka olen hänelle ehdotellut vaikka mitä, lähinnä keittiövälineitä kun olen niin kova kokkaamaan ja leipomaan.
Sain kuntosalikortin, hitto että vetelin päin näköä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 18:37"]Mä sain paistinpannun... Synttäreinä sain veitsisarjan. Oon sanonu miehelle 1000 kertaa että mielummin älä osta mitään koska tulee niin paska olo mutta tyhmä mikä tyhmä. Tekis mieli lyödä sitä päähän tuolla.
[/quote] Miksiköhän tätä on alapeukutettu? Voisin vielä kertoa että mies haukkuu mun ruuat aina, myös äidilleen. Sen takia tulee paska olo noista sen lahjoista. Ja olen sille monta vuotta sanonut että älä osta mulle mitään kun et osaa, tulee vaan paha mieli.
[/quote]
Seuraavan kerran kun sanot, että älä osta mitään ja saat lahjan, älä avaa sitä. Jätä se pöydän reunalle ja jatka puuhiasi. Voit tietysti kiittää, niin kuin hyviin tapoihin kuuluu. Tyhmät lahjat voi aina antaa eteenpäin ja paketoida vaikka seuraavana vuonna Pelastusarmeijan lahjapataan, kunhan ei kirjoita, että lahja on lapselle.
Mun lahja oli se, että mies valehteli tilanneensa mulle Jollan mut sit ennen joulua paljastu että mies on huijari jota on etsitty jo melkein kaksi vuotta poliisin toimesta. Nyt jäi kiinni ja mun joulusuunnitelmat meni ihan pipariksi. Että älkää valittako kiittämättömät akat
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 18:39"]Nanson pitkähihainen nilkkapituinen yöpaita. Tähänkö on kymmenessä vuodessa tultu? Kiitti vaan. Sanoinkin miehelle, että pään ja kasvot peittävä huivi unohtui. kele!
[/quote]
Kiitos naurusta! Joulu on ollut niin surullinen, että tämä teki terää :)
Minkä ikäset miehet ostavat naisilleen noin onnettomia lahjoja? Itse en tosiaan pyytänyt mitään, ja mies osasi silti ostaa ihanat alusvaatteet, korvikset ja jopa täysin sopivan mekon minulle. Ja ollaan tosiaan nuoria päälle parikymppisiä. Ehkä noita kattiloita alkaa tulla sit 20 v kuluttua, että hyvä varautua :D
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 07:55"]
Itse sain kalliin ja pitkään hinkumani mineraalipuuterin, oikean värisenkin vielä. Ja suklaarasian, kynsilakan joka on lempiväriäni sekä juuri sellaisen pipon kuin olisin itsekin voinut ostaa. En antanut itse mitään, enkä ole tuolle miehelle ole koskaan antanut lahjaa vaikka hän minut niihin hukuttaakin. Jos ei näe minua niin postin tai tuttujen kautta. Tietää hyvin mitä haluan, mutta häneltä en niitä lahjoja haluaisi.
Ongelmahan on se, että kyseessä on neljän vuoden takainen vajaan vuoden suhde jonka olen jättänyt taakseni ajat sitte, muuttanut pois toiselle paikkakunnalle ja vaihtanut puhelinnumeroa, mutta stalkkaus jatkuu edelleen, mies kun on toivottaman rakastunut minuun eikä voi kestää elämää ilman minua, vaikka oli nuoruuden typeryyksiä koko suhdekin. Huhhuh, ihan hullu, ajatelkaa nyt, 4 vuotta ja silti vain niitä lahjoja tulee vaikken niitä todellakaan haluaisi. En voi lähettää takaisinkaan kun en tiedä osoitetta, ja ne on tuolla kaapin perällä kaikki pölyttymässä. Hakeutuisi hoitoon ja etenisi elämässään jonnekin, sairasta tämä. Nyt puhelinnumeroni on salainen, koska edellisen sai ongittua jostakin vaikka sekin oli isäni nimissä juuri tuon takia. Alkoi tulla kymmeniä puheluita ja viestejä päivässä, ennätys taisi olla viesteissä 66kpl ja puheluita oli joskus tullut päälle 80 päivän aikana. Oksettavaa, tappaisi itsensä.
[/quote]
Ihan ensiksi kehottaisin sua ottamaan selvää, mitä on rakastaminen, jos kerran luulet, että stalkkaajamiehesi on rakastunut.
Olisi naiset itsetutkiskelun paikka.
EhKä vuoden mittaan ei ole tullut kuunneltua miestä? Mä kyllä luulen että asia on mieluummin näin päin. Suomalainen mies osaa hiljaisen sarkasmin jota suomalainen nainen ei omassa erinomaisuudessaan edes tajua. Tai siis kaikki muut tajuavat paitsi itse kohde.
Sinä jnka joulu meni pilalle kun äiti kiukutteli jouluaattona saamastaan vaa'asta ja pilasi myös lastensa joulun. Jos nainen painaa 120 kiloa ja mies antaa vaa'an lahjaksi niin se on selvä osoitus siitä että asiasta on keskusteltu ja se helkkarin istuskelu ja pullan puputtaminen saa luvan loppua. 120 kiloa on terveysriski ja on siitä muutakin koko perheen elämää haittaavia sivuvaikutuksia. Ottiko mammasi edes opikseen, kommentista päätellen ei vaan koko perhe saa kärsiä.
Nämä joulunaikaiset ketjut täällä palstalla ovat hirveitä, kertovat todella hyvin sen kuinka vieraantuneita suomalaiset naiset ovat todellisuudesta. Jos ei ole prinsessa niin ei ansaitse prinsessan kohteluakaan.
Kattila..tai kasari on sekin viesti jota kannattaa ajatella vähemmän itsekkäistä lähtökohdista.
Mulle tulee näistä ketjuista mieleen se nainen joka oli naimisissa postimiehen kanssa ja kulutti kaikki perheen rahat sekä petoksella myös miehensä luotot..Yli sataan tuhanteen ylsivät maksamattomat laskut. Naisen mielestä hän ansaitsi tavarat ja matkat, oli vielä maininnut oikeudessa tämän. Oikeus päätti että naisen "saamat lahjat" mieheltä jotka hän itse siis oli ostanut eivät olleet millään muotoa kohtuuden rajoissa miehen tuloihin verrattuna.
Nämä ketjut täällä muistuttavat mua tuosta jutusta. Menkää itseenne ja alkakaa puhumaan sen MIEHEN kanssa. Ja muistakaa myös se että jos mies sanoo ettei ole varaa niin ei ole ja jos mies sanoo ettei ole lahjoja ostavaa tyyppiä niin ei ole.
Ja sori sulle jonka mies paljastui huijariksi. Onneksi pääsit hänestä eroon!
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 08:59"]
Mä olen oppinut nimenomaan mun mieheltä lahjojen ostamisen salaisuuden, nimittäin puolison kuuntelemisen! Mies on aina onnistunut lahjoissaan, pistää merkille jos esimerkiksi kaupoilla tai mainoksissa bongaan jotain kivaa tai mainitsen jostain, minkä meinaan ostaa itse (tai ostaisin jos raaskisin).
Tänä jouluna sain lahjaksi pitkään himoitsemani Iittalan Nappula-kynttilänjalat ja ihanat villasukat, mies tietää, että palelen aina ja oli huomannut, että villasukkani olivat ihan rikki.
Huonoissa lahjoissa loukkaa se, että puoliso ei kuuntele eikä selvästikään välitä tutustua vaimoonsa, jotta tietäisi, mistä tämä pitää. Meillä siis mies päinvastoin laittaa merkille asioita minusta ja onnistuu siksi lahjoissaan <3
[/quote]
Vielä parempi, jos sanoo ääneen, että "tuollaisen mäkin haluaisin" eikä jätä miestä vaan tulkitsemaan merkkejä. Huomasin jouluna, että pojan tyttöystävä osaa jo tämän asia, kun sanoi yhdestä roinastani (jonka minäkin olen saanut joskus lahjaksi), että hänkin haluaisi tuollaisen. Saapa nähdä ottiko poika tuosta onkeensa, kun oli myös paikalla kuulemassa...
Kerro tarkemmin tuosta Jollan tilaamisesta yms. Annoitko siis rahaa miehelle vai mistä on kyse, ja miten mies jäi kiinni?
Mua oksettaisi saada jotain sexyhepeneitä joulupaketista. Kiva niitä availla siinä lasten ja isovanhempien killittäessä että mitäs mukavaa se miniä sai lahjaksi... Ottaisin sata kertaa mieluummin laadukkaan hyvän kattilan tai kastikekasarin, mutta harrastankin ruuanlaittoa puolitosissani ja intoilen aina uusista keittiöhärveleistä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 09:41"]
Ap. Yhden lahjan ostaa. Itse annan useampia koska löydän aina lisää kauppareissuilla. Eipä tuo näytä miestä vaivaavan vaan ostaa aina sen yhden "pakollisen". Ehdotan kyllä aina hyvissä ajoin joka vuosi, että ei ostettaisi mitään, mutta mies aina muka haluaa ostaa. Sitten hakee hätäpäissään jotain aatonaattona :(
[/quote]Ensi vuonna sanot, että lahjoja ei hankita. Mitä järkeä tuossa on? Miehesi haluaa jatkaa lahjaperinnettä, koska ehkä itse saa mieluisia lahjoja. Jos saamaasi lahjat ovat ana mielestäsi huonoja, lakkaat ostamasta miehellesi lahjoja. Tai sitten ostat miehellesi jotain sellaista, joka on itsestäsi mukavaa.
Itse olen saanut mieheltäni ihan hyviä lahjoja pääsääntöisesti. Ostamme usein toisillemme pieniä lomamatkoja tai hotelliöitä, jotka ovat siis yhteisiä.
Pitäisköhän mun suuttua verisesti? Sain hauskan valaisimen, mutta vihjaako mies sillä, että olen aivan liian pimeä päästäni?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 18:25"]
Sehän oli se kattila. Ja vielä kasari jos tarkkoja ollaan. Oli vaikea esitää ilahtunutta. Itseasiassa menin tunniksi ihan lukkoon. Myöhemmin illalla menin suutahtaneena sanomaan että "ens vuonna ei osteta kyllä mitään", josta mies sitten suuttui ja tämä päivä on mennyt lähinnä mököttäessä ja ties mitä hautoessa :( Paskin joulu ikinä. Eikö miehet ikinä opi? Aikanaan kotona seurasin kun isäni antoi äidille kerta toisensa jälkeen vatkainta, kattilaa, paistinpannua ja keittokirjaa jne.. ja niitä lahjoja seurasi aina masentava ilta.
[/quote]
71 alapeukkua? Haloo ihmiset! Onko kattila ihan oikeasti hyva joululahja? Ei ole :) koska se ei ole henkilokohtainen lahja
miksi naisen/aidin/vaimon/jne pitaisi olla otettu jostain keittioesineista?
ihan kuin ostaisi perheen miespuoliselle vasaran, sahan, hehkulamppuja jne