Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 12v tyttöni suosittujen porukkaan??

Vierailija
23.12.2013 |

Meidän 12v tytön koulussa on jonkinlainen hierarkia. Surkein asema on luuserit, sitten tuee pari väliryhmää (esim. tavikset, erikoiset yms.), ja sitten kaikkein parhaimmalla asemalla ovat suosittujen jengi, n. yhteensä 20 tyttöä ja poikaa n. 3-6 luokilta. Minun tyttöni kuuluu siihen tavisten ryhmään, muiden silmissä harmaa, erottumaton hiirulainen. Suosituilla on aina jotain kivaa menossa, pelaavat välkällä kaikkea kivaa mihin muut eivät pääse yms, pitävät hienoja pyjamabileitä jne. Tyttöni haluaisi kovasti suosittujen porukkaan, on yrittänyt, muttei ole päässyt. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti kaikkihan tietää että ne suositut on niitä jotka ei elämässä menesty. En sano tätä siksi että olin se katkera tavis vaa siksi että olin suosittu ja siksi että niiden aikojen kavereita on edelleen katkaisuhoidoissa

Vierailija
42/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti kaikkihan tietää että ne suositut on niitä jotka ei elämässä menesty. En sano tätä siksi että olin se katkera tavis vaa siksi että olin suosittu ja siksi että niiden aikojen kavereita on edelleen katkaisuhoidoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman aikani suosittujen porukka ei menestynyt erityisemmin myöhemmin. Tavikset ja osa luusereista on nyt niitä joilla on talo erittäin hyvällä alueella, hyvä tutkinto ja talous hyvällä mallilla. Ne suositut ovat töissä kaupan kassalla, jossa ne luuserit maksavat ostoksensa ja ajavat heinoilla autoillaan pois. Nähty on.

Aika usein on niin, että toisten kulta-aika on kouluiässä, toisten aikuisiässä, harvoin sekä että.

Vierailija
45/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo: Ei Suomessa mitään pyjamabileitä ole. Aihe otettu suoraan jostain jenkkileffasta.

Vierailija
46/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:32"]

Nämä suositut on parhaassa asemassa solmia suhteita jatkossa. Alkaen ehkä kolmen vuoden päästä jaetaan kesätyöt.

[/quote] jos olitkin se joka oli eniten työnorsun näköinen?

Jaa. Minä en kuulunut koskaan luokassani tähän suosittujen insider-porukkaan ja silti kesätöitä riitti joka kesä, joinakin kesinä jopa enemmän kuin olisi ehtinyt tehdä. Missään kohtaa yhtäkään työnantajaa ei kiinnostanut sosiaalinen statukseni koulussa ja suhteet, joiden kautta sain osan kesätyöpaikoistani, oli kyllä luotu ihan koulun ulkopuolella. Hoidin työni aina kunnolla ja sain hyvän maineen (erittäin hyvät työtodistykset) joten töitä oli aina helppo saada. Lisäksi työni oli aina ns. "siistiä sisätyötä" jo siinä vaiheessa kun nämä luokan suositut insiiderit kykkivät mansikkapelloilla tai vastaavaa.

[/quote]

Vierailija
47/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kalliit vaatteet ja opetat vittuilemaan muille ja kehumaan seksikokemuksista. Niin ne suositut ainakin -90 luvulla teki.

Vierailija
48/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla niin paljon rikkaiden lapsia, että oikein isompi porukka heistä koostuu? Mikä paikkakunta se sellainen on? Kauniainen?

Vierailija
49/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 ei ollenkaan tajunnut, mitä tarkoitin. Itkin helpotuksesta, että lapsi oli vaikeasta perhetilanteesta ja kiusaamisesta huolimatta pystynyt käyttäytymään hyvin. Ei se ole mitenkään itsestään selvää, enkä voinut tietää, mitä tunneilla tapahtuu. Monet kokeet menivät huonommin kuin yleensä, mutta se rassasi häntä itseään, ei minua. Sanoin, ettei se haittaa yhtään mitään, eikä hänen pidä vaatia itseltään liikoja. Pelkäsin, että hän masentuu ongelmiemme vuoksi, ja siihen verrattuna koulumenestys tuntui toissijaiselta.

26

Vierailija
50/120 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimmäinen tyttäreni on suosittu. Esikoinen ei ollut, ja kuopus on varmaan siinä välillä. Mitään en ole asioiden eteen tehnyt, vaan kyllä keskimmäinen on ihan itse sosiaaliset suhteensa järjestänyt. Me olemme ihan tavallinen keskituloinen perhe, ja asumme kerrostalossa.

Hän on hyvä tutustumaan ja luomaan suhteita, toisin kuin sisarensa, jotka ovat selvästi varautuneempia. Hän harrastaa joukkuelajia ja on hyvä siinä. Varmaan ulkonäölläkin on jotain vaikutusta, mutta mitään kalliita merkkivaatteita en osta.

Tyttäreni ei suinkaan ole mikään pissis, kun se tuntuu täällä olevan suositun synonyymi... se on sitten ihan toinen porukka, eikä hän heidän kanssaan ole tekemisissä kuin koulussa pakosta. Kavereiden kanssa käy elokuvissa, syömässä ja keikoilla sekä pelejä katsomassa.

Tyttärelleni olen sanonut, että hänen pitää suosittuna olla erityisen tarkka siitä, miten kohtelee muita.

Vierailija
51/120 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma!

Vierailija
52/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittujen porukassa on yhtä paskaa!
En ymmärrä miksi tyttösi sinne haluat...
Voin sanoa että jos porukka on vieläpä noin iso, niin tyttösi jää seinäruusuksi.

Vierailija
53/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka oikeasti miettii ap:n lailla!? Ei hyvää elämää vaan sinnekin! Minulla on myös 12- vuotias tyttö, joka ei kuulu suosittujen jengiin, mutta omaa 1-2 hyvää ystävää luokassaan. On taatusti onnellisempi näin. Onni ei tule sieltä suosittujen porukasta rahalla ostettuna, valitan. Oma tytär tekee itselleen kiinnostavia asioita ja harrastaa paljon koulun jälkeen. Merkkivaatteita ei ole. Tai oikeastaan on, mutta ei mitään nuorison suosimaa merkkiä. Ainoastaan persoonallisia vaatteita, jotka miellyttävät tyttöä itseään. Ei ensimmäisiäkään farkkuja esim. Neulepaitoja olen jopa itse neulonut. Ei kiusata, ei nuoleskella. Tytär tekee mitä haluaa, ei välitä ryhmäpaineista. Mutta hänpä onkin onnellinen.

Vierailija
54/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaarallista opettaa lapselleen toisten ihmisten mielistelyä ja suoraan sanottuna perseennuolentaa että muka tulisi hyväksytyksi. Opeta hänet luottamaan itseensä ja tue häntä hänen omissa mielenkiinnon kohteissaan. Opeta myös olemaan ystävällinen muille, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen vaikka kaikista ei tykkäisikään. Ja että itseään pitää arvostaa ja tarvittaessa pitää puolustaa itseään ja myös heikompia.

Terveisin keski-ikäinen vahvan itsetunnon ja laajan ystäväpiirin saanut nainen, joka ala-asteella oli yksinäinen ja kiusattu.

Vierailija
55/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan saanut ongelmansa ratkottua. Siis kuka oikeasti meni nostamaan vuoden vanhaa keskustelua?

Vierailija
56/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:03"]

Ap on varmaan saanut ongelmansa ratkottua. Siis kuka oikeasti meni nostamaan vuoden vanhaa keskustelua?

[/quote]

niin, kenelläkäänhän ei ole  sitä 12 vuotiasta tytärtä kotona nyt painimassa näiden samaisten asioiden kanssa?

Vierailija
57/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis WTF!? Korkkarit? Tigerin farkut?! Nyt puhutaan 12 -vuotiaasta!! :D eiköhän ne aidot converset ja dieselin/ onlyn farkut riitä :D
Tai vielä parempi, lopettais noi haaveilut koska se oikeesti on luonteestaki kiinni! Pyöris niiden olemassa olevien kavereiden kaa

Vierailija
58/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:27"]Merkkivaatteet pitää olla ja tyylitajua. Talvitakkina parka karvakauluksella, ei mitään toppahousuja. Hiukset pitkähköt ja kampaajalla leikatut. Pitää olla joku harrastus, jossa on hyvä ja kavereita harrastuksenkin kautta. Koira on plussaa. Kodin pitää olla sellainen, että sinne on kiva tuoda kavereita: siistiä, tilavaa ja trendikästä ja hyvät välipalat. Kavereita pitää kutsua mukaan kaupungille leffaan, kaakaolle, ulos syömään, yökylään, mökille viikonlopuksi. Tärkein juttu: pitää olla aktiivinen sosiaalisessa mediassa, kuten Instagramissa ja hankkia mahdollisimman paljon seuraajia siellä. Pitää osata laittaa itsensä hyvännäköiseksi ja osata valokuvata hyvin esim. Instaan. Pitää fanittaa oikeaa teinitähteä ja olla itsevarma ja sanavalmis.
Onko tämä kaikki vaiva sen arvoista? Mä olen sanonut omalle tytölleni, että ole oma itsesi ja elä omaa elämääsi ja unohda tuo kavereiden mielistely.
[/quote]totta. Onneksi täällä saa pitää toppahousuja kun koulumatka 5 km suuntaansa.

Vierailija
59/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taviksethan on suosittuja toistensa keskuudessa, kun muodostavat oman porukan. Ole tyytyväinen tyttäresi kavereihin ja kannusta heitä kaikkeen kivaan tekemiseen. Todennäköisesti tyttösi on juuri nyt hyvässä seurassa teini-ikääkin ajatellen.

Vierailija
60/120 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käske ottaa mallia hipusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi