Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluaaton ohjelma

Vierailija
23.12.2013 |

7.00 Herätys ja aamutoimet

8.00 Aamupuuro, mantelinlöytäjän palkitseminen

9.00 Joulukuusen sisälletuominen

9.15 Kuusen koristelu

-VAPAATA OLEILUA-

11.00 Kahvit, välipalaa lapsille ja torttuja yms.

12.00 Joulurauhan julistus tv:stä

13.00 Lähtö hautausmaalle

14.30 Piparikahvit joiden yhteydessä lapsille ekat lahjat jotta jaksavat odottaa vielä iltaan

-VAPAATA OLEILUA-

16.30 Joulusauna 

18.30 Jouluillallinen

20.30 Luetaan Raamattua ja lauletaan joululauluja

21.00 Joulupukin vierailu

23.00 Nukkumaanmenoaika

Mielipiteitä? 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.00 riisipuuron keittoon ja sitä aamiaiseksi

7.15 bussilla töihin, töissä klo 8

8.15-16 OLEILUA

16.30 päivällinen

OLEILUA

19 joulupukki tulee kai

OLEILUA (silmät ristissä)

21.45 kotiin

22.15-> lahjojen availua perheen kesken, ruokailun jatkumo

Sitten nukkumaan ja aamulla sama saatanan rumba

Vierailija
62/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aamulla herään varmaan ysin paikkeilla luulisin. Syödään tavallinen aamupala. Vaihdetaan miehen kanssa lahjat. Pakataan kimpsut ja kampsut ja lähdetään omien perheidemme luokse joulun viettoon.

-Joulupuuro siskolla klo 13

-Laitellaan ruokia, katsellaan lastenohjelmia, ehkä saunotaan, ehkä ei.

-Loppuperhe tulee paikalle viimeistään ko 16

-n. klo 17 jälkeen käydään kalapöydän kimppuun. Se on kaikkien lemppari, jossa kaikki syö liikaa.

-18.15 pukki tulee

-19 jälkeen pääruoka

-Sitten kun vatsa antaa periksi keitellään kaffet ja glögit ja syödään jälkkärit

-Lapset nukkumaan ja aikuiset pelaa kaikkia hauskoja pelejä, esim aliasta ja papupeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me ainoita, jotka syövät jouluaterian jo lounaalla, puoliltapäivin? Aamupalalla on riisipuuro, sitten saunaan ja sen jälkeen jouluateria. Syönnin päälle kirkkoon ja haudalle ja sitten tulee pukki ja sen jälkeen juodaan kahvit. Iltapalalla sitten kinkkua, rosollia jne. Meillä kummankin kotona aina vietetty joulua näin ja hyvä on kaava :)

Vierailija
64/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien perheiden?

Vierailija
65/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo joulu

Vierailija
66/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 23:02"]

Omien perheiden?

[/quote]

Heh, jos tarkotit mua (61), niin siis olemme lapseton pariskunta ja molemmat menevät omien sukulaisten luokse. Meillä se vietetään siskoni luona ja miehellä vanhemmillaan.

Vierailija
67/68 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies herää, kun 3 v herää, eli joskus klo 07.30. Joulukalenterista tulee yksi lahja jo, jolla lapsi varmaan tykkää leikkiä.

Minä nousen pari tuntia myöhemmin, kun olen väsynyt vauvan valvomisesta, eli n. 9.30. AH, ihana joululahja, aamu-unet mulle <3

Lapsi ja mies ovat jo syöneet aamupalan, eli minä juon aamukahvini klo 10 mennessä. Sitten on vapaata oleilua ;) lapsi leikkii ja vaatii ehkä piirrettyjä. Ipadin sijaan voisikin avata tv:n ja näyttää perinteisiä joulupiirrettyjä.

Lounas n. klo 11, joka huomenna on PIZZAA :D Se on kaikkien herkkua, ja teimme sitä tänään ison satsin huomista silmälläpitäen. Joulupuuroa syötiin jo eilen.

Ehdottoman tärkeä on joulurauhan julistus klo 12, se katsotaan telkusta ja kytätään tuttuja. Ikinä niitä ei kuitenkaan näe, on se kumma.

Sitten haudoille. Tänä vuonna meitä onkin sitten neljä sinne menossa, kivaa :) Siinä tulee samalla ulkoilua lapsellekin, kun kävellään kahdella hautuumaalla. Lapsi toivon mukaan nukkuu päikkärit autossa, jotta jaksaisi illan paremmin. Todennäköisesti joku kiukkukohtaus jossain vaiheessa..

Isovanhemmille mennään vähän tilanteen mukaan joko suoraan haudoilta tai jos ollaan nopeita, kodin kautta. Jotain välipalaa kaikille.

Mummolla jouluateria on klo 16, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, ruokaa saa vasta viideltä. Siksi otin pukin vasta klo 19 - toivotaan, että muksu on hereillä vielä silloin! :D

Kotiin n. klo 21 ja lapsi nukahtaa varmasti autoon, josta hänet kannetaan sänkyyn. Itse jään vauvan kanssa vielä imettämään, ja kun hän nukahtaa, otan lasin viiniä ja nostan jalat ylös! :)

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
68/68 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän