Jenkki jutut joista pidät
Vastapainoksi tylsimmille jenkkiijuttu listalle, luetelkaa niitä mistä pidätte.
Tässä omiani:
-Suuret huonekoot (walk-in closeteineen)
-Halloween
-Perhe ja yhteisökeskeisyys
-Loistavia korkeakouluja
-Jenkkijälkkärit (hampurilaisketjuista en välitä)
-Outlet -ostoskeskukset
Kommentit (66)
Ruokakauppojen ruokien edullisuus ja ennen kaikkea TUOREUS! Kaikki laitettu hienosti esiin eikä seassa mätiä hedelmiä tai vihanneksia kuten täällä, eikä siellä kärpäset pörrää pilaantuneissa ruuissa kuten täällä!
Minusta Jenkeissä on suht turvallista liikkua joka paikassa, olen kiertänyt pitkin maata.
Vain Miamissa on tullut vähän sellainen olo että pitäisköhän vaihtaa maisemaa ja äkkiä (syynä lähinnä siellä pyörivät laittomat maahanmuuttaja-rikolliset eli huumeväki, elinvarkaat, kidnappaajat, jengiläiset) :D
I S O T parkkiruudut on aivan ihania eli ei tarvitse veivata autoa edestakaisin koska ne on vähintään tuplasti sen kokoisia kaikkialla mitä täällä Suomessa, ja hyvin opastetut tiet eli kun seuraat tiettyä usein toistuvaa tienumeroa niin pääset takuulla perille, lisäksi vielä isot ja turvallisiksi tuunatut autot eli kun tänne tuodaan autot niin ne riisutaan mutta Jenkeissä autoihin lisätään mukavuuksia, monia turvatekijöitä ja saat sen silti perusauton hintaan.
"All you can eat" -konseptin ravintolat.
Kunnolla riiputetut mehevät ja supermureat pihvit, nam nam! Ei mitään sitkeitä stressilehmän palasia kuin mitä täällä Suomessa saa 3 krt kalliimmalla.
Cheesecake Factory! OMG I die! :D
Ihan paras ketjuruokapaikoista ja ne juustokakkujälkkärit ovat todellakin "to die for"!
Whole Foods. Isot talot. Upea luonto. Hienot rannat. Yhteisöllisyys. Joulukoristeet. Jouluvalot. Hyvä palvelu kaupoissa. Loistavat nettikaupat ja nopeat toimitusajat. Postipakettien tuonti kotiovelle. Positiivinen elämänasenne. Voisin jatkaa loputtomiin...
Melkein kaikki mitä sanottu jo +
pannukakut
maantiet
Vastoin stereotypioita Jenkit eivät ole erityisen yritteliästä kansaa. Kaupungeissa tiheän rakenteen ansiosta pienemmätkin yritykset selviää, mutta muualla on liian harvaa. Lisäksi liikkeet ovat myös kaupungissa lähinnä valtavia ketjuja. Muutkin yritykset ovat keskikooltaan suurempia kuin Euroopassa jossa yrittäminen on paljon yleisempää.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:56"]
Cheesecake Factory! OMG I die! :D
Ihan paras ketjuruokapaikoista ja ne juustokakkujälkkärit ovat todellakin "to die for"!
[/quote]
Mä en kestä, söisin nämä kaikki! Hakkaavat kaiken maailman cupcake-muffinssit ja muut mauttomat jauhokasat mennen tullen!
http://uthmag.com/wp-content/uploads/2013/01/Cheesecake-Factory-Display-Case.jpg
Ruoka suurimmaksi osaksi
Country-musiikki
Rento elämäntyyli paikasta riippumatta (olen käynyt n. 12 osavaltiossa)
Ja toi moneen kertaan mainostettu small talk
Edulliset hinnat
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:51"]
Minusta Jenkeissä on suht turvallista liikkua joka paikassa, olen kiertänyt pitkin maata.
Vain Miamissa on tullut vähän sellainen olo että pitäisköhän vaihtaa maisemaa ja äkkiä (syynä lähinnä siellä pyörivät laittomat maahanmuuttaja-rikolliset eli huumeväki, elinvarkaat, kidnappaajat, jengiläiset) :D
[/quote]Itse en kyllä Miamissakaan koskaan tuntenut oloani turvattomasti. Kunhan ei eksy väärille seuduille pärjää, sama kuin kaikissa suurkaupungeissa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:51"]
[/quote]Itse en kyllä Miamissakaan koskaan tuntenut oloani turvattomasti. Kunhan ei eksy väärille seuduille pärjää, sama kuin kaikissa suurkaupungeissa.
[/quote]
Tuli mullakin Miamissa liikennevaloissa mieleen, että pitäisiköhän äkkiä lukita ovet ja miksihän nuo valot ei jo vaihdu vihreäksi ja onkohan tässä autossa enää renkaita, kun ne vihreäksi vaihtuu. :D
Ei mulla muualla ole sillä tavalla tuollaiset käynyt mielessä.
Yankee-kynttilät, small talk, yhteisöllisyys, dinerit, perhejuhlat, Victoria's Secret, isommat ateriat Mäkissä, ystävällisyys...
Mä kaipaan yhteisöllisyyttä ja kirkkoon liittyviä aktiviteetteja sekä aulista valmiutta hyväntekeväisyyteen.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:48"]
Ruokakauppojen ruokien edullisuus ja ennen kaikkea TUOREUS! Kaikki laitettu hienosti esiin eikä seassa mätiä hedelmiä tai vihanneksia kuten täällä, eikä siellä kärpäset pörrää pilaantuneissa ruuissa kuten täällä!
[/quote]
En tiedä, missä on sinun "täällä", mutta jos se on Suomessa, niin olet kyllä käynyt ihan eri kaupoissa kuin minä, jos olet nähnyt kärpäsiä pörräävän pilaantuneissa ruuissa. Suomessahan melkein kaikki ruoka on muovissa, johon kärpäsillä ei ole asiaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:50"]
Tuli mullakin Miamissa liikennevaloissa mieleen, että pitäisiköhän äkkiä lukita ovet ja miksihän nuo valot ei jo vaihdu vihreäksi ja onkohan tässä autossa enää renkaita, kun ne vihreäksi vaihtuu. :D
Ei mulla muualla ole sillä tavalla tuollaiset käynyt mielessä.
[/quote]
ja miami & miami beach ainoa paikka jossa tulee mieleen että jos astuu huumeneulaan rannalla, sillä pimeän tultua ne kodittomat ja hörhöt vaeltaa rannalle nukkumaan. kyllähän ne rannat putsataan joka aamu mutta silti käy mielessä että mitä rupusakkia siellä taas makoillut ja mitä käyttäneet........
(onneksi paikka ei ole lapsiperheiden suosiossa, en veisi lapsia rannalle siellä enkä muutenkaan kun lasten kaappaajia ja elinvarkaita lymyilee siellä enemmän kuin missään muualla päin maailmaa)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:48"]
[/quote]
En tiedä, missä on sinun "täällä", mutta jos se on Suomessa, niin olet kyllä käynyt ihan eri kaupoissa kuin minä, jos olet nähnyt kärpäsiä pörräävän pilaantuneissa ruuissa. Suomessahan melkein kaikki ruoka on muovissa, johon kärpäsillä ei ole asiaa.
[/quote]
Tomaatit ovat irrallaan ja niissä pörrää, samoin hedelmissä. Yrttipuskissa myös. Kurkuissa nyt ei näy koska muovitettu, eikä jossain valmiiksi paketoiduissa palsternakoissa jne.
Ketsuppi ja hampurilaiset. Nyhtöpossu.
New York, Martha Stewart ( :D ) , asiakaspalveluhenkisyys, isot huonekoot. Itärannikon talot.