Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen koulutuksella väliä parisuhteessa?

Vierailija
06.10.2020 |

Usein kuulen miesten sanovan, että näin ei ole. Mutta onko totta?

Itse työskentelen eräällä naiselliseksi luonnehditulla alalla, johon opiskelin vuosia valmistumatta. Vaikka työni puolesta minut luokitellaan akateemiseksi, en sitä kuitenkaan koe olevani, koska en ole valmistunut. Työni vuoksi joudun myös tekemään paljon taustatutkimusta, joten joudun opiskelemaan monia erilaisia aloja saadakseni tarttumapintaa työhöni. Tästä syntyy ongelma, jossa olen koulutetuille miehille ((DI-)insinöörit, eri alojen maisterit) liian vähän koulutettu, mutta matalasti koulutetuille / kouluttamattomille ylikoulutettu. Tiedän, että myös kouluttamaton ihminen voi olla itseoppinut ja älykäs, mutta näitä harvemmin tulee vastaan.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mist mä tuun ja muut hitit paukkuu kirjoitti:

Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.

Älykkyydestä kertoo iso omaisuus.

Jos joku on lääkäri ja keskiluokkainen, niin hän on vain keskinkertainen.

Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.

Tässä on se kun puhutaan älykkyydestä ja menestymisestä.

Lääkäriksi voi lukea ihan kuka tahansa. Se ei ole älykästä tai menestystarina.

Suomessakin on paljon menestyneitä räppäreitä todella pahoista lähtökohdista.

He ovat menestyjiä.

Millä tavoin raha tekee älykkääksi?

Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.

SUOMESSA ON SIIHEN IHAN TÄYDET MAHDOLLISUUDET JOKAISELLA.

Tarkoitat että jokaisella on mahdollisuus HAKEA lääkärikoulutukseen. Kaikkia ei sinne hyväksytä, pitää olla myös sitä älyä.

Vierailija
62/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon akateeminen nainen ja nykyiselle seurustelukumppanilleni koulutukseni on tärkeä. Hänkin on akateeminen. Ex sen sijaan tunsi kai olonsa jotenkin uhatuksi, koska oli häntä korkeammin koulutettu. Hän oli käynyt amiksen. Tuskin sillä kaikille miehille on väliä, mutta osalle paljonkin.

Miehille koulutuksella on väliä jos nainen on korkeammin koulutettu, miehen heikko ego ei kestä. Tämä ei ole rakettitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin menee monella koulutus, perhetausta, luokka-asema, älykkyys ja varakkuus.

Itse olen kouluttamaton taiteilija, joka on käynyt yliopistossa opiskelemassa akateemista ajattelua ja puhetyyliä. Mieheni tapasin 19-vuotiaana, hänestä on sittemmin tullut maisteri.

Koulutuserollamme ei ole mitään merkitystä, koska olemme alunperin täysin samanlaisista keskiluokkaisista perheistä. Meillä on samanlainen yleissivistys ja käsitys maailmasta. Olemme kumpikin kasvaneet pientaloalueella samoja kulttuurituotteita kuluttaen ja samanlaista kieltä käyttäen. Siksi meidän on helppo ymmärtää toisiamme.

Koska tunnen niin yliopisto-, taide- kuin duunarimaailmaakin, ei mun keisarilla ole vaatteita. Sivistys, äly ja rohkeus voi asua duunarissa, kerjäläisessä tai professorissa, tai olla astumatta. Omassa porukassani koulutus ei kiinnostakaan ketään. Osalla on koulutus ja vakiduuni, osalla vain alkoholiongelma ja työttömyystuki. Yhtä hyviä ihmisiä kaikki.

Menestyjät ehkä halveksuu meitä, mutta en ikinä vaihtaisi tätä henkistä pääomaa rahaan. Suurin lahja minulle on, että saan olla älykkäiden, sivistyneiden ja uskomattoman luovien ihmisten seurassa. Siinä seurassa jokainen arvioidaan sanojen ja tekojen, ei suinkaan koulutuksen kautta.

Vierailija
64/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

u fired! kirjoitti:

Harva ihminen pystyy olemaan kuin Trump. Luomaan valtavan empiriumin ja tulla valituksi presidentiksi.

Siinä on lääkärin paperit todella pientä tälläisen sankarin rinnalla.

Henkilö kirjaimellisesti omalla älyllään nostaa itsensä maan johtajaksi ja tekee ison tilin ennen sitä huippusuositulla ohjelmalla.

Muistan sen diilin jakson missä joku white träshitteli jotain kilpailijaa, niin Trump sai niin kovat raivarit oman rodun pilkkajaa kohtaan että juu fajered! juu fajered.

Lähti pihalle ohjelmasta siltä istumalta!

Paitsi että Trump ei ole itse luonut yhtään mitään. Sen saksasta usaan muuttaneet isovanhemmat aloittivat kiinteistöbisneksen New Yorkissa. Trump itse ei ole ansainnut senttiäkään. Päinvastoin tehnyt useamman konkurssin keinottelu ollaan.

Vierailija
65/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oliko puolisolleni olennaista, että minulla on nimenomaan akateeminen koulutus vai se, että on samanlaiset kiinnostuksen kohteet, kyky pohtia asioita laajasti, lukea ja hakea tietoa jne. Sen tiedän ja sen hän on suoraan sanonutkin, että hän edellyttää naiselta sivistystä, älykkyyttä ja kiinnostusta suomen kieleen, kirjallisuuteen ja kulttuuriin. Lisäksi hänelle oli ehdoton edellytys, että jos muutetaan yhteen niin yhteiset kulut maksetaan puoliksi eli hän odotti puolisoltaan tiettyä tulotasoa, vaikka palkan suuruudesta ei koskaan ole puolin tai toisin puhuttukaan.

Ja hyvä niin, koska vähempään en itsekään olisi tyytynyt.

Vierailija
66/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa te alatte kysyä koulutuksesta?

Mieheni kysyi ensitapaamisella, mitä teen työkseni, ja siinähän se koulutuskin tuli puheeksi. Sen jälkeen taidettiin puhua hänen työstään ja siihen liittyen koulutuksesta.

Vierailija
67/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei takaa älykkyyttä, eikä sen puuttuminen välttämättä tarkoita, ettei olisi älykäs. En itse ole puolisoani valinnut koulutuksen perusteella.

Vierailija
68/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mist mä tuun ja muut hitit paukkuu kirjoitti:

Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.

Älykkyydestä kertoo iso omaisuus.

Jos joku on lääkäri ja keskiluokkainen, niin hän on vain keskinkertainen.

Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.

Tässä on se kun puhutaan älykkyydestä ja menestymisestä.

Lääkäriksi voi lukea ihan kuka tahansa. Se ei ole älykästä tai menestystarina.

Suomessakin on paljon menestyneitä räppäreitä todella pahoista lähtökohdista.

He ovat menestyjiä.

Millä tavoin raha tekee älykkääksi?

Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.

Aika monet lääkärit ovat ajatelleet hyvää palkkaa, kun ovat valinneet opintiensä. Jos ihminen on hankkinut itse rahaa, täytyy olla jollakin tavalla älykäs.

Suurin osa ihmisistä ei haluaisi tehdä töitä. Työ on kuitenkin työtä, vaikka olisi juristi tai lääkäri. Jos pääsee siihen pisteeseen, että tulee toimeen tekemättä töitä, on onnekas.

Vierailija
69/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsis jos tienaisin enemmän kuin mies.

Koska silloin sun pitäisi antaa miehelles enemmän rahaa.

Vierailija
70/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan lapsen tulevaisuuden määrittää hyvin paljon äidin koulutustaso. Hyväosaisuus on periytyvää ja huono-osaisuus vastaavasti. Yleensä korkeasti koulutetut miehet arvostavat koulutusta, joten he valitsevat korkeasti koulutetun naisen usein myös samalta alalta kuin he itse ovat. Ne, joille koulutuksella ei ole väliä, eivät itsekään ole koulutettuja.

Meidän perheessä kävi toisin.. isä oli perusduunari, lapiomies, vartija jne.

Äiti jäi melko varhain sairaseläkkeelle, mielenterveyden ja pahan iho-oireilun vuoksi.

Meistä lapsista tuli 2 insinööriä ja 1 opettaja.

Tuo ei kyllä kerro äitisi koulutustasosta mitään.

Vierailija
71/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ainakin vähän. Olen matalasti koulutettu ja käynyt kasoittain erilaisia kursseja, koska olen kiinnostunut ja utelias. Monilla miehillä on ollut vaikeuksia ymmärtää, että jonkun ihmisen kouluttautuminen ei tähtää niinkään rahan ansaitsemiseen kuin tietoon ja laadukkaaseen tekemiseen.

Vierailija
72/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ovat todella suoraviivaisia. Kaiken tekemisen pitäisi tähdätä jonnekin, yleensä rahaan. Minä taas koen, että itse tekemisen pitäisi olla palkitsevaa ja nautintoa tuottavaa, vaikka siitä ei saisi rahaa. Eli kyllä, en ole monen koulutetun miehen silmissä arvostettu, koska tienaan minimisti.

Vierailija
73/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No shit, Sherlock.

Vierailija
74/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä haittaa, kun koulutus ei korreloi älykkyyden kanssa. Lähinnä katoaa rentous, elämänmyönteisyys ja rakkaus.

Vierailija
75/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No shit, Sherlock.

Ei paskaa, naispuoleinen She lokki? Lokki katukielessä viittaa siipeilijään, siihen joka syö muiden sapuskat ja lentää tiehensä? Sherlokki viittaa myös Sherlock Holmesiin 1800-luvulla eläneeseen tunnettuun yksityisetsivään ja politiikkoon jonka ansiosta koko maan hiilikaivosten työntekijät saivat sunnuntain vapaapäiväksi. Tätä päivää vietetään tänäkin vuonna lokakuun 12 päivänä.

Mustanapäivänä. Musta päivä siksi, koska kaivoskapinassa menehtyi kymmenittäin ihmisiä ja Sherlock, joka johti kapinaa haavottui silmistä. Hän menetti näkönsä kaivostyöläisten puolesta. Hän oli sen ajan Marxilainen esitaistelija ja hahmo 1900-luvun kirjoille.

Tunnen Brittien saarten historian todella hyvin.

Vierailija
76/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En halua koulutettua naista vaan kotirouvan.

Vierailija
77/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No shit, Sherlock.

Ei paskaa, naispuoleinen She lokki? Lokki katukielessä viittaa siipeilijään, siihen joka syö muiden sapuskat ja lentää tiehensä? Sherlokki viittaa myös Sherlock Holmesiin 1800-luvulla eläneeseen tunnettuun yksityisetsivään ja politiikkoon jonka ansiosta koko maan hiilikaivosten työntekijät saivat sunnuntain vapaapäiväksi. Tätä päivää vietetään tänäkin vuonna lokakuun 12 päivänä.

Mustanapäivänä. Musta päivä siksi, koska kaivoskapinassa menehtyi kymmenittäin ihmisiä ja Sherlock, joka johti kapinaa haavottui silmistä. Hän menetti näkönsä kaivostyöläisten puolesta. Hän oli sen ajan Marxilainen esitaistelija ja hahmo 1900-luvun kirjoille.

Tunnen Brittien saarten historian todella hyvin.

En mä lennä mihinkään vaan sitä kutsutaan avioliitoksi. :)

Vierailija
78/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo opinnot kesken on aika turn off nykyisin. Suomalaisista yli 40%:lla on korkeakoulututkinto. Se, että on päässyt lukemaan jotain yliopistoon, mutta ei ole selviytynyt opinnoistaan, on vähän säälittävää. Sellaisia tyyppejä on paljon, jotka todistelee koko elämänsä, mutta ei vaan kykene.

- itsellä sosiaalisten tilanteiden pelko jonka olen todennut vasta keski-iässä. Olen kuitenkin onnistunut löytämään hyvän puolison ja saanut kaksi lasta.

Työpaikkani on puolisoni yritys. Onneksi ei tarvitse olla kovinkaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
79/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Omalle miehelle ei omien sanojensa mukaan ollut merkitystä, millainen koulutus minulla on. Sitten opiskelin itseni insinööriksi, ja hän (jolla on myös AMK-koulutus mutta toiselta alalta), alkoi yhtäkkiä esitellä itsensä myös insinööriksi aina, kun tavattiin uusia ihmisiä. Nyt hän suorittaa MBA-opintoja, ja saan kuulla vähätteleviä kommentteja insseistä...

Vierailija
80/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalle ei ole. Kaunisnainen voittaa lähes aina vähemmän kauniin siskonsa. Naiset sitten ajattelee asiat hieman moninaisemmin

mies52v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi