Onko naisen koulutuksella väliä parisuhteessa?
Usein kuulen miesten sanovan, että näin ei ole. Mutta onko totta?
Itse työskentelen eräällä naiselliseksi luonnehditulla alalla, johon opiskelin vuosia valmistumatta. Vaikka työni puolesta minut luokitellaan akateemiseksi, en sitä kuitenkaan koe olevani, koska en ole valmistunut. Työni vuoksi joudun myös tekemään paljon taustatutkimusta, joten joudun opiskelemaan monia erilaisia aloja saadakseni tarttumapintaa työhöni. Tästä syntyy ongelma, jossa olen koulutetuille miehille ((DI-)insinöörit, eri alojen maisterit) liian vähän koulutettu, mutta matalasti koulutetuille / kouluttamattomille ylikoulutettu. Tiedän, että myös kouluttamaton ihminen voi olla itseoppinut ja älykäs, mutta näitä harvemmin tulee vastaan.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella ON VÄLIÄ, jos sillä saa isommat tissit, kapeamman uuman ja tiukemman vaginan. Muuten ei.
Tällä yksilöllä on vielä aika pitkä matka aikuisuuteen. LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisen tuloilla miehelle merkitystä?
Varmaankaan ei jos pystyy yksin kustantamaan koko perheen elämisen. Useimmiten kuitenkin tähän tarvitaan kahden ihmisen tulot, sillä harva DI haluaa ajaa Toyotalla ja asua neljähenkisen perheen kanssa Korsossa kaksiossa, mihin elämäntapaan yhdet tulot ehkä riittäisi.
Toisaalta Korsossa on parhaimmat juhlat ja meininki.
Ei mitään hienostelua, vaan aito meno.
Pliis, älkää rai*katko tuota asiantuntijan titteliä. Sossun täti, HR-täti tai palkanlaskija eivät ole asiantuntijatehtäviä vaikka joku niin voi ajatella kun niihin nykyään vaaditaan korkeakoulututkinto. Eikä opettaja tai lastentarhan opettaja jne.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa te alatte kysyä koulutuksesta?
En muista erityisesti kysyneeni mutta kyllä se suunnilleen ensimmäisen minuutin aikana tuli esiin.
Mä oon akateeminen nainen ja nykyiselle seurustelukumppanilleni koulutukseni on tärkeä. Hänkin on akateeminen. Ex sen sijaan tunsi kai olonsa jotenkin uhatuksi, koska oli häntä korkeammin koulutettu. Hän oli käynyt amiksen. Tuskin sillä kaikille miehille on väliä, mutta osalle paljonkin.
u fired! kirjoitti:
Harva ihminen pystyy olemaan kuin Trump. Luomaan valtavan empiriumin ja tulla valituksi presidentiksi.
Siinä on lääkärin paperit todella pientä tälläisen sankarin rinnalla.
Henkilö kirjaimellisesti omalla älyllään nostaa itsensä maan johtajaksi ja tekee ison tilin ennen sitä huippusuositulla ohjelmalla.
Muistan sen diilin jakson missä joku white träshitteli jotain kilpailijaa, niin Trump sai niin kovat raivarit oman rodun pilkkajaa kohtaan että juu fajered! juu fajered.
Lähti pihalle ohjelmasta siltä istumalta!
Tuota, Trump on perinyt yrityksen ja ison omaisuuden. Sen jälkeen toki mennyt konkurssiin useamman kerran...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mist mä tuun ja muut hitit paukkuu kirjoitti:
Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.
Älykkyydestä kertoo iso omaisuus.
Jos joku on lääkäri ja keskiluokkainen, niin hän on vain keskinkertainen.
Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.
Tässä on se kun puhutaan älykkyydestä ja menestymisestä.
Lääkäriksi voi lukea ihan kuka tahansa. Se ei ole älykästä tai menestystarina.
Suomessakin on paljon menestyneitä räppäreitä todella pahoista lähtökohdista.
He ovat menestyjiä.
Millä tavoin raha tekee älykkääksi?
Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.Ok, kerro sitten kun olet edes päässyt lääkikseen kun kuka tahansa siihen kerran pystyy.
Ei hän kerkeä pyrkiä kun pitää räpätä YO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.
Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.
He ovat menestyjiä.
Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.SUOMESSA ON SIIHEN IHAN TÄYDET MAHDOLLISUUDET JOKAISELLA.
Mahdollisuudet ja kyvyt on kaksi eri asiaa.
Kunhan tekee työtä mistä pitää ja saa siitä elantonsa.
Elatusmaksuilla ja kela gold kortilla toimeentulevaa yh-mammaa en katselisi päivääkään.
Tutkimusten mukaan lapsen tulevaisuuden määrittää hyvin paljon äidin koulutustaso. Hyväosaisuus on periytyvää ja huono-osaisuus vastaavasti. Yleensä korkeasti koulutetut miehet arvostavat koulutusta, joten he valitsevat korkeasti koulutetun naisen usein myös samalta alalta kuin he itse ovat. Ne, joille koulutuksella ei ole väliä, eivät itsekään ole koulutettuja.
Räppäreitä arvostetaan tässäkin ketjussa enemmän kuin lääkäreitä esim.
Tästä syystä naisräppäreiden osuus koko köntistä kasvaa. Yksi naisräppäri on paljon arvokkaampi kuin esimerkiksi neljä mies vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat menestyjiä.
Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.Ok, kerro sitten kun olet edes päässyt lääkikseen kun kuka tahansa siihen kerran pystyy.
Ei hän kerkeä pyrkiä kun pitää räpätä YO!
Kumman matkaan naiset lähtee?
Menestyneen lihaksikkaan räppärin?
Vai lääkärin?
Tietenkin räppäri on se jonka kaikki haluaa. Lääkäreitähän on roppakaupalla laatikossa. Sieltä hakee vaan omansa. Räppäreitä on vaikeampi löytää. OVat ns, maan alla ganstassa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan lapsen tulevaisuuden määrittää hyvin paljon äidin koulutustaso. Hyväosaisuus on periytyvää ja huono-osaisuus vastaavasti. Yleensä korkeasti koulutetut miehet arvostavat koulutusta, joten he valitsevat korkeasti koulutetun naisen usein myös samalta alalta kuin he itse ovat. Ne, joille koulutuksella ei ole väliä, eivät itsekään ole koulutettuja.
Meidän perheessä kävi toisin.. isä oli perusduunari, lapiomies, vartija jne.
Äiti jäi melko varhain sairaseläkkeelle, mielenterveyden ja pahan iho-oireilun vuoksi.
Meistä lapsista tuli 2 insinööriä ja 1 opettaja.
Tuo opinnot kesken on aika turn off nykyisin. Suomalaisista yli 40%:lla on korkeakoulututkinto. Se, että on päässyt lukemaan jotain yliopistoon, mutta ei ole selviytynyt opinnoistaan, on vähän säälittävää. Sellaisia tyyppejä on paljon, jotka todistelee koko elämänsä, mutta ei vaan kykene.
Kyllä monilla samanhenkisillä pareilla on sama koulutustaso.
Varsinkin tietyissa akateemisissa piireissä pariudutaan kollegojen kanssa.
Lähinnä herättää myötähäpeää joku pikkuvanha humanisti joka esittää suurta ajattelijaa. Toki joku sellaisiakin joku arvostaa.
Ei ole. Kunhan ukko saa pesää kaikki menee.
Joissakin akateemisissa piireissä on sukupaine, että myös kumppanit pitää valita akateemisista piireistä. En nyt muuten keksi että mitä väliä tuolla sinänsä olisi.
Mua häiritsis jos tienaisin enemmän kuin mies.
SUOMESSA ON SIIHEN IHAN TÄYDET MAHDOLLISUUDET JOKAISELLA.