Onko naisen koulutuksella väliä parisuhteessa?
Usein kuulen miesten sanovan, että näin ei ole. Mutta onko totta?
Itse työskentelen eräällä naiselliseksi luonnehditulla alalla, johon opiskelin vuosia valmistumatta. Vaikka työni puolesta minut luokitellaan akateemiseksi, en sitä kuitenkaan koe olevani, koska en ole valmistunut. Työni vuoksi joudun myös tekemään paljon taustatutkimusta, joten joudun opiskelemaan monia erilaisia aloja saadakseni tarttumapintaa työhöni. Tästä syntyy ongelma, jossa olen koulutetuille miehille ((DI-)insinöörit, eri alojen maisterit) liian vähän koulutettu, mutta matalasti koulutetuille / kouluttamattomille ylikoulutettu. Tiedän, että myös kouluttamaton ihminen voi olla itseoppinut ja älykäs, mutta näitä harvemmin tulee vastaan.
Kommentit (130)
Joillekin on väliä, joillekin ei ole. Miehet nyt sanovat mitä sattuu.
Ehkäpä nyt vähän ylianalysoit. Ihminen on kokonaisuus ja luonnollisesti naisen luonteellta, personaallisuudella ja mm. työllä ja tuloilla on merkitystä. Mutta jos nyt oikeasti alat pohtia, että noille olen vähän liian vähän ja noille liikaa, niin ehkä viet ajattelun hieman liian pitkälle.
En nyt usko, että suhde kaatuu puuttuvaan todistukseen vaan sitä kumppania kannattaa hakea samanlaisten arvoja omaavien joukosta. Jos sinulle työ on tärkeää, niin varmaan on myös kumppanillesi.
Mun naiskumppanit melkein aina lääkärinaisii. Itse DI. Vaimo myös lääk.
Onko naisen tuloilla miehelle merkitystä?
vain naisten mielestä. ollaan niin akateemisia, vaikka ollaan bb-sinin tasoisia
Naisen koulutuksella ei ole merkitystä. Joillekin on merkitystä naisen tulot, suurimmalle osalle miehistä ei silläkään ole merkitystä.
Ei ainakaan itseäni kiinnostaisi. Persoona ja muut piirteet ratkaisevat paljon enemmän. Kuitenkin se korkeakoulutettu voi olla käytökseltää yhtä "urpo" kuin matalasti koulutettukin.
Vierailija kirjoitti:
Onko naisen tuloilla miehelle merkitystä?
On.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä älykäs mies olettaa, että nainenkin on koulutettu. Nämä alemman tason miehet ottavat sitten irtoripsin ja muovihiuksin varustettuja meikkipellejä.
Toisaalta jos tulee lähiöstä ja kouluttautuu lääkäriksi, niin ei se tausta katoa mihinkään.
Ne juuret tulee työväenluokalta ja käytös myös.
Ei koulutus tee kenestäkään parempaa. Pitää syntyä parempaan perheeseen ja saada paremman perheen kasvatus, että voi sanoa olevansa parempi kuin muut.
Nykyään vallalla on tatuoitu katutanssikultuuri. Porukka ihannoi ja pukeutuu kuin Usan trailerpark porukka. Ihan koulutuksesta huolimatta.
Ei se tee kenestäkään fiksumpaa. Pitää syntyä kunnon perheeseen että voi sanoa olevansa parempi.
Kyllä naisen ja koiran kuuluu olla hyvin koulutettu.
Kyllä miehet ainakin mainitsevat jos uusi naisystävä on lääkäri. Kukaan ei ole sanonut seurustelevansa kassamyyjän tai toimistoassistentin kanssa.
Onko nyt ylipäätään kenenkään koulutuksella mitään väliä ihmissuhteissa, kyllä ne on ihan muut asiat joiden varaan ne kannattaa rakentaa.
Multa ei ole kukaan ikinä kysynyt ensitapaamisella tai vielä viidennelläkään mikä mun koulutus on, enkä itsekään koskaan kysy jollei tule jotenkin luontevasti puheeksi. Se ei vaan ole juurikaan omien opiskeluaikojen jälkeen ollut erityisen kiinnostavaa. Mua kiinnostaa enemmän potentiaalisen partnerin tai ystävän arvomaailma, maailmankatsomus, huumori ja esimerkiksi se minkä kirjan he viimeksi lukivat kuin se mitä he opiskelivat ja mistä ja millä arvosanoilla valmistuivat joskus 15 vuotta sitten.
Ei ihme jos on vaikea löytää ystäviä ja hyviä pysyviä ihmissuhteita jos ainoa asia millä on merkitystä paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä älykäs mies olettaa, että nainenkin on koulutettu. Nämä alemman tason miehet ottavat sitten irtoripsin ja muovihiuksin varustettuja meikkipellejä.
Toisaalta jos tulee lähiöstä ja kouluttautuu lääkäriksi, niin ei se tausta katoa mihinkään.
Ei koulutus tee kenestäkään parempaa. Pitää syntyä parempaan perheeseen ja saada paremman perheen kasvatus, että voi sanoa olevansa parempi kuin muut.
Nykyään vallalla on tatuoitu katutanssikultuuri. Porukka ihannoi ja pukeutuu kuin Usan trailerpark porukka. Ihan koulutuksesta huolimatta.
Ei se tee kenestäkään fiksumpaa. Pitää syntyä kunnon perheeseen että voi sanoa olevansa parempi.
Okei, no tämä selittää ehkä enemmän. Perheeni on duunareita, ja olen ensimmäinen perheessäni, joka meni yliopistoon.
Me ollaan mieheni kanssa saman alan diplomi-insinöörejä ja se sopii meille. Kiinnostuksenkohteet ovat samanlaisia myös harrastusten osalta.
Ei niitä kiinnosta. Jos ulkonäkö on kunnossa miehelle on ihan sama oletko lähihoitaja, lääkäri vai työtön opiskelija. Itse olen ikuinen opiskelija ja duunari mutta naama on nätti ja kroppa treenattu. Deittailemani miehet ovat kaikkea DI:n ja putkarin väliltä. Myöskään itse en arvota miestä työn tai koulutustaustan perusteella vaan ihan muut asiat merkkaa synkkaako.
Onneksi miehelleni ei ollut. Muuten olisin varmasti vanhapiika.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on väliä, joillekin ei ole. Miehet nyt sanovat mitä sattuu.
Miehet nyt on muutenkin epäloogisia ja sekavia puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi väki ei myöskään koulutuksilla koreile. Heille se on itsestäänselvyys. Kun poika menee armeijaan, niin poika palaa miehenä vähintäänkin reservin vänrikkinä.
Asiasta ei ole mitään epäselvyyksiä ja asialla ei kehuskella. Vähän skoolataan mutta daa.
Tämä selvä tältä erää.
Olen DI nainen, mieheni on myös DI.
Työkavereilla puolsoina DI, lääkäri, opettaja, eskarin ope, sairaanhoitaja.