Onko naisen koulutuksella väliä parisuhteessa?
Usein kuulen miesten sanovan, että näin ei ole. Mutta onko totta?
Itse työskentelen eräällä naiselliseksi luonnehditulla alalla, johon opiskelin vuosia valmistumatta. Vaikka työni puolesta minut luokitellaan akateemiseksi, en sitä kuitenkaan koe olevani, koska en ole valmistunut. Työni vuoksi joudun myös tekemään paljon taustatutkimusta, joten joudun opiskelemaan monia erilaisia aloja saadakseni tarttumapintaa työhöni. Tästä syntyy ongelma, jossa olen koulutetuille miehille ((DI-)insinöörit, eri alojen maisterit) liian vähän koulutettu, mutta matalasti koulutetuille / kouluttamattomille ylikoulutettu. Tiedän, että myös kouluttamaton ihminen voi olla itseoppinut ja älykäs, mutta näitä harvemmin tulee vastaan.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä älykäs mies olettaa, että nainenkin on koulutettu. Nämä alemman tason miehet ottavat sitten irtoripsin ja muovihiuksin varustettuja meikkipellejä.
Toisaalta jos tulee lähiöstä ja kouluttautuu lääkäriksi, niin ei se tausta katoa mihinkään.
Ne juuret tulee työväenluokalta ja käytös myös.
Ei koulutus tee kenestäkään parempaa. Pitää syntyä parempaan perheeseen ja saada paremman perheen kasvatus, että voi sanoa olevansa parempi kuin muut.
Nykyään vallalla on tatuoitu katutanssikultuuri. Porukka ihannoi ja pukeutuu kuin Usan trailerpark porukka. Ihan koulutuksesta huolimatta.
Ei se tee kenestäkään fiksumpaa. Pitää syntyä kunnon perheeseen että voi sanoa olevansa parempi.
Olipa hassu kommentti. Mitä ovat ne paremmat perheet? Minulle kaikki ovat aivan samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on väliä, joillekin ei ole. Miehet nyt sanovat mitä sattuu.
Eivät miehet ihan mitä sattuu sano, toiset kuvittelevat naisten haluavan kuulla eri asioita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon akateeminen nainen ja nykyiselle seurustelukumppanilleni koulutukseni on tärkeä. Hänkin on akateeminen. Ex sen sijaan tunsi kai olonsa jotenkin uhatuksi, koska oli häntä korkeammin koulutettu. Hän oli käynyt amiksen. Tuskin sillä kaikille miehille on väliä, mutta osalle paljonkin.
Miehille koulutuksella on väliä jos nainen on korkeammin koulutettu, miehen heikko ego ei kestä. Tämä ei ole rakettitiedettä.
Korjaus, *heikon* miehen ego ei kestä koulutettua naista. Vahva mies on vahva, eikä sitä mikään ulkoinen tekijä uhkaa.
Totta, hyvä kun korjasit. Tuota tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo opinnot kesken on aika turn off nykyisin. Suomalaisista yli 40%:lla on korkeakoulututkinto. Se, että on päässyt lukemaan jotain yliopistoon, mutta ei ole selviytynyt opinnoistaan, on vähän säälittävää. Sellaisia tyyppejä on paljon, jotka todistelee koko elämänsä, mutta ei vaan kykene.
- itsellä sosiaalisten tilanteiden pelko jonka olen todennut vasta keski-iässä. Olen kuitenkin onnistunut löytämään hyvän puolison ja saanut kaksi lasta.
Työpaikkani on puolisoni yritys. Onneksi ei tarvitse olla kovinkaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä.Oman kokemukseni mukaan se vaikein osuus on päästä sinne yliopistoon, koska siinä lasketaan hyvin tietynlaisia pisteitä tietynlaisessa systeemissä. Sisälle päästyä se varsinainen opiskelu ei ole mitenkään ihmeellistä, siitä selviää ihan tavallisella älyllä jos haluaa. Itse lopetin kesken, koska ei vain kiinnostanut tarpeeksi, oma ongelmani on aina ollut se etten tiedä mikä haluan isona olla. Olen sitten kulkenut muita reittejä kuin akateemista ja hyvin olen pärjännyt, en sitä pitäisi mitenkään säälittävänä.
Oman kokemukseni mukaan vaikeinta on valmistua. Yksittäisiä kursseja saa helpolla tehtyä, mutta kokonaisen tutkinnon koostaminen ja sen vaatima pitkäjänteisyys ja järjestelmällisyys on monelle mahdotonta. Olet siitä hyvä esimerkki.
Ennen puhuttiin perslihaksista, se tuntuu oikeammalta eli ei ollut perslihaksia istua vuosikaupalla opiskelemassa asioita ja valmistua ammatteihin jotka eivät oikeastaan kiinnosta. Opiskelu on helppoa silloin, kun tietää mitä haluaa. En tiedä mikä sinua rassaa, luulisi olevan tyytyväinen jos on saanut opiskeltua itsensä alalle jonen on halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo opinnot kesken on aika turn off nykyisin. Suomalaisista yli 40%:lla on korkeakoulututkinto. Se, että on päässyt lukemaan jotain yliopistoon, mutta ei ole selviytynyt opinnoistaan, on vähän säälittävää. Sellaisia tyyppejä on paljon, jotka todistelee koko elämänsä, mutta ei vaan kykene.
- itsellä sosiaalisten tilanteiden pelko jonka olen todennut vasta keski-iässä. Olen kuitenkin onnistunut löytämään hyvän puolison ja saanut kaksi lasta.
Työpaikkani on puolisoni yritys. Onneksi ei tarvitse olla kovinkaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä.Suomessa koko maan tasolla ylemmän korkeakoulututkinnon on suorittanut yksi yhdestätoista.
Sinulla menee puurot ja vellit nyt sekaisin. Se että, joku on ammattikorkeakoulusta valmistunut ei ole sama asia, kuin maisteri tai DI.
Niin, puhuttiinko tässä nyt ylemmästä tutkinnosta vai yleensä korkeakoulututkinnosta. Onko sillä merkitystä tässä keksustelussa?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä älykäs mies olettaa, että nainenkin on koulutettu. Nämä alemman tason miehet ottavat sitten irtoripsin ja muovihiuksin varustettuja meikkipellejä.
Toisaalta jos tulee lähiöstä ja kouluttautuu lääkäriksi, niin ei se tausta katoa mihinkään.
Ne juuret tulee työväenluokalta ja käytös myös.
Ei koulutus tee kenestäkään parempaa. Pitää syntyä parempaan perheeseen ja saada paremman perheen kasvatus, että voi sanoa olevansa parempi kuin muut.
Nykyään vallalla on tatuoitu katutanssikultuuri. Porukka ihannoi ja pukeutuu kuin Usan trailerpark porukka. Ihan koulutuksesta huolimatta.
Ei se tee kenestäkään fiksumpaa. Pitää syntyä kunnon perheeseen että voi sanoa olevansa parempi.
Olipa hassu kommentti. Mitä ovat ne paremmat perheet? Minulle kaikki ovat aivan samalla viivalla.
Joo, julkisivujen takana kun tuppaa olemaan joskus aikamoista paskaa. Paremmat perheet ovat niitä joissa kaikkien on hyvä elää ja olla, riippumatta statuksista.
Miul o todella huono itsetunto, joten en vois seurustella jonku lääkärin tai insinöörin kanssa. :/ Sit ku o työtön, nii tuskimpa ees kelpaisin hyvin koulutetuille. :D Ite oon käyny lukion ja ammattikoulun, jote naisen pitäs olla samaa luokkaa. :) M25
Ei ihme, että on sosiaalisten tilanteiden pelkoa, kun puhuu ja ajattelee muista ihmisistä noin. Pidät muita ja itseäsi säälittävänä, tuossa on pieni asennemuutos paikallaan.