Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen koulutuksella väliä parisuhteessa?

Vierailija
06.10.2020 |

Usein kuulen miesten sanovan, että näin ei ole. Mutta onko totta?

Itse työskentelen eräällä naiselliseksi luonnehditulla alalla, johon opiskelin vuosia valmistumatta. Vaikka työni puolesta minut luokitellaan akateemiseksi, en sitä kuitenkaan koe olevani, koska en ole valmistunut. Työni vuoksi joudun myös tekemään paljon taustatutkimusta, joten joudun opiskelemaan monia erilaisia aloja saadakseni tarttumapintaa työhöni. Tästä syntyy ongelma, jossa olen koulutetuille miehille ((DI-)insinöörit, eri alojen maisterit) liian vähän koulutettu, mutta matalasti koulutetuille / kouluttamattomille ylikoulutettu. Tiedän, että myös kouluttamaton ihminen voi olla itseoppinut ja älykäs, mutta näitä harvemmin tulee vastaan.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet haluavat puolison samoilla lähtökohdilla ja samasta yhteiskuntaluokasta kuin itse on. Ei kukaan mies halua tuoda professori-isänsä ja juristiäitinsä kanssa samaan illallispöytään kouluttamatonta naista, joka ei osaa keskustella ja jonka möläytyksiä pitää häpeän vuoksi pelätä. 

Vierailija
22/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.

Älykkyydestä kertoo iso omaisuus.

Jos joku on lääkäri ja keskiluokkainen, niin hän on vain keskinkertainen.

Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.

Tässä on se kun puhutaan älykkyydestä ja menestymisestä.

Lääkäriksi voi lukea ihan kuka tahansa. Se ei ole älykästä tai menestystarina.

Suomessakin on paljon menestyneitä räppäreitä todella pahoista lähtökohdista.

He ovat menestyjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä. Minun mieheni on sanonut, että ei hän työn kanssa ole naimisiin mennyt. Meillä pidetään työ ja vapaa-aika erillään. Olen asiantuntija ja teen todella tylsää työtä. Kirjoittelen ohjeita ja raportteja ja istun kokouksissa. Mieheni on palomies, vai onko se oikea nimike pelastushenkilö nykyisin.

Vierailija
24/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen löytää akateemisen.

Vierailija
25/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mist mä tuun ja muut hitit paukkuu kirjoitti:

Nykyäänhän kuka tahansa voi kouluttaa itsensä ihan miksi tahansa. Ei se kerro älykkyydestä.

Älykkyydestä voidaan puhua kun otetaan esimerkiksi kouluttamaton räppäri, jolla on jo kolmekymppisenä miljoonien omaisuus.

He ovat menestyjiä.

Millä tavoin raha tekee älykkääksi?

Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.

Vierailija
26/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä. Minun mieheni on sanonut, että ei hän työn kanssa ole naimisiin mennyt. Meillä pidetään työ ja vapaa-aika erillään. Olen asiantuntija ja teen todella tylsää työtä. Kirjoittelen ohjeita ja raportteja ja istun kokouksissa. Mieheni on palomies, vai onko se oikea nimike pelastushenkilö nykyisin.

Panomies.

Vierailija
27/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää palomiesten työkin on. Lähinnä istuskelua.

Vierailija
28/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muuten ole niin vastenmielistä kuin tuloillaan, akateemisella koulutuksellaan ja "ylhäisellä perhetaustallaan" leveilevä ihminen joka pitää itseään parempana ihmisenä näiden asioiden perusteella. Säälittäviä tyyppejä.

Vierailija
29/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat miehet haluavat puolison samoilla lähtökohdilla ja samasta yhteiskuntaluokasta kuin itse on. Ei kukaan mies halua tuoda professori-isänsä ja juristiäitinsä kanssa samaan illallispöytään kouluttamatonta naista, joka ei osaa keskustella ja jonka möläytyksiä pitää häpeän vuoksi pelätä. 

Suomessa koulutustaso on noussut. Olen kaivosmiehen ja siivoojan tytär, joka toimii asiantuntijatehtävissä. En toimisi, jos olisin pienelle kotipaikkakunnalleni jäänyt, sillä siellä työmahdollisuudet ovat rajalliset. Minun mieheni on yh-äidin poika. Vaikka anoppini on maisteri ja hyvässä työssä ollut, hän se varsinainen möläyttelijä onkin. Kertonee jotain anoppini huumorintajusta, että saimme häälahjaksi kama sutran. Kun olin hänen ja mieheni siskon kanssa muutama vuosi sitten tyttöjen reissulla laivalla, anoppi tanssi lähekkäin nuorten miesten kanssa tanssilattialla.

Vierailija
30/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa te alatte kysyä koulutuksesta?

Vierailija
31/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tustustumisvaiiheessa voi olla, sitten jos toiseen ihastuu ja ihmisenä tykkää, ei enää.

Ei ehkä kannata treffi/tapailuvaiheessa ollenkaan kertoa tuota, ettei ole valmitunut. Ei niinkään se loppututkinto-tittelin puute varmaan moniakaan haittaa, mutta siitä että on jättänyt opinnot kesken voi tulla osalle olo että onko tuo muutenkin vähän sellainen höseltäjä joka ei tee asioita perusteellisesti loppuun ja haahuilee elämässään sinne tänne.

Itselläni myös niin että menin alan töihin jo kesken yliopisto-opintojen enkä saanut sitten työelämän ohessa aikaiseksi koskaan tehdä gradua, kun ei sillä tutkinnolla lopulta ole edes alallani merkitystä. Jos jossain deittikuvioissa kysytään opinnoista, kerron missä yliopistossa ja mitä oppiainetta olen opiskellut, ja missä firmassa teen alan töitä ja millä tittelillä. En kerro että "joo minä muuten lopetin jo kolmannen opintovuoden kesken kun sain töitä alan firmasta enkä sitten viitsinyt tehdä tutkintoa loppuun". Sen kerron vasta sitten, jos suhteesta vaikuttaa tulevan syvempikin.

Myöskään esim. työnantajani ei tiedä ettei minulla ole loppututkintoa. En ole valehdellut että on, eivät ole vaan koskaan kysyneet vaan olettaneet että koska olen alan töitä kauan tehnyt, se on.

Vierailija
32/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole muuten merkitystä paitsi jos se lisää henkistä yhteensopivuutta. Kohtuullisen samalla tavalla koulutetu on suuremmalla todennäköisyydellä myös arvoiltaan. elämäntavaltaan jne. lähempänä itseä. 

Vierailija
33/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat menestyjiä.

Millä tavoin raha tekee älykkääksi?

Lääkäriksi ei voi lukea kuka tahansa.

Ok, kerro sitten kun olet edes päässyt lääkikseen kun kuka tahansa siihen kerran pystyy. 

Vierailija
34/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tustustumisvaiiheessa voi olla, sitten jos toiseen ihastuu ja ihmisenä tykkää, ei enää.

Ei ehkä kannata treffi/tapailuvaiheessa ollenkaan kertoa tuota, ettei ole valmitunut. Ei niinkään se loppututkinto-tittelin puute varmaan moniakaan haittaa, mutta siitä että on jättänyt opinnot kesken voi tulla osalle olo että onko tuo muutenkin vähän sellainen höseltäjä joka ei tee asioita perusteellisesti loppuun ja haahuilee elämässään sinne tänne.

Itselläni myös niin että menin alan töihin jo kesken yliopisto-opintojen enkä saanut sitten työelämän ohessa aikaiseksi koskaan tehdä gradua, kun ei sillä tutkinnolla lopulta ole edes alallani merkitystä. Jos jossain deittikuvioissa kysytään opinnoista, kerron missä yliopistossa ja mitä oppiainetta olen opiskellut, ja missä firmassa teen alan töitä ja millä tittelillä. En kerro että "joo minä muuten lopetin jo kolmannen opintovuoden kesken kun sain töitä alan firmasta enkä sitten viitsinyt tehdä tutkintoa loppuun". Sen kerron vasta sitten, jos suhteesta vaikuttaa tulevan syvempikin.

Eikö ansioluettelossa pidä olla koulutus?

Myöskään esim. työnantajani ei tiedä ettei minulla ole loppututkintoa. En ole valehdellut että on, eivät ole vaan koskaan kysyneet vaan olettaneet että koska olen alan töitä kauan tehnyt, se on.

Vierailija
35/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa koulutustaso on noussut. Olen kaivosmiehen ja siivoojan tytär, joka toimii asiantuntijatehtävissä. En toimisi, jos olisin pienelle kotipaikkakunnalleni jäänyt, sillä siellä työmahdollisuudet ovat rajalliset. Minun mieheni on yh-äidin poika. Vaikka anoppini on maisteri ja hyvässä työssä ollut, hän se varsinainen möläyttelijä onkin. Kertonee jotain anoppini huumorintajusta, että saimme häälahjaksi kama sutran. Kun olin hänen ja mieheni siskon kanssa muutama vuosi sitten tyttöjen reissulla laivalla, anoppi tanssi lähekkäin nuorten miesten kanssa tanssilattialla.

Seksistä tykkääminen on siis möläytys?

Vierailija
36/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla koska kaikki miehet niin kilvan haluaa naisen kotiin hoitamaan lapsia ja ovat innoissaan maksamassa naisensa ja jälkikasvunsa elämän. Mihin silloin koulutusta tarvitsee? Ei mihinkään. Kunhan miehellä on varaa pitää vaimoa, se riittää.

Vierailija
37/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihminen pystyy olemaan kuin Trump. Luomaan valtavan empiriumin ja tulla valituksi presidentiksi.

Siinä on lääkärin paperit todella pientä tälläisen sankarin rinnalla.

Henkilö kirjaimellisesti omalla älyllään nostaa itsensä maan johtajaksi ja tekee ison tilin ennen sitä huippusuositulla ohjelmalla.

Muistan sen diilin jakson missä joku white träshitteli jotain kilpailijaa, niin Trump sai niin kovat raivarit oman rodun pilkkajaa kohtaan että juu fajered! juu fajered.

Lähti pihalle ohjelmasta siltä istumalta!

Vierailija
38/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella ON VÄLIÄ, jos sillä saa isommat tissit, kapeamman uuman ja tiukemman vaginan. Muuten ei.

Vierailija
39/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat menestyjiä.

Tämä on street vice.

Tee mahdollisimman vähän töitä ja menesty jammailemalla.

Tämä on se ihanne joka tulee Yhdysvalloista saakka tänne. Nuoret perässä ja ei voi olla väärässä.

Miksi haaskata aikaa vuosia yliopistossa kun menestys tulee huomenna jammailemalla?

Jee mään, jee mään, yo mään.

Dat truu mään!

Vierailija
40/130 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisen tuloilla miehelle merkitystä?

Varmaankaan ei jos pystyy yksin kustantamaan koko perheen elämisen. Useimmiten kuitenkin tähän tarvitaan kahden ihmisen tulot, sillä harva DI haluaa ajaa Toyotalla ja asua neljähenkisen perheen kanssa Korsossa kaksiossa, mihin elämäntapaan yhdet tulot ehkä riittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän