Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävin lääketieteellinen toimenpide jossa olet ollut

Vierailija
22.12.2013 |

Mikä on tuntunut kivuliaimmalta tai syystä tai toisesta epämukavimmalta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen repeämien ompelu synnytyksen jälkeen ilman minkäänlaista puudutusta. Kesto noin tunti. Verrattuna itse synnytykseen kipu oli helvetillinen ja kestokin kolminkertainen. Olin synnytyssalissa vartin kun poika oli ulkona ja sitten tämä ompelu-urakka alkoi.

Vierailija
22/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroslopia. Sektio yms. lasten leikkiä tuon jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arvioon liittynyt sisätutkimus ja imukuppisynnytys.

Vierailija
24/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:27"]

Keskenmenneet vauvan kaavinta - se kun köytettiin hereillä vielä alasti haarat levälleen pöydälle ja lääkärit ja hoitsut juttelin omiaan siellä paljaassa haarovälissä ennen nukutusta.

[/quote]

Tämä oli muuten yllättävän ikävää minustakin! Hoitohenkilökunta voisi vähän ajatella käytöstään - heille tilanne varmaan on jokapäiväinen, mutta sille, joka siinä pöydällä makaa haarat levällään, hyvinkin herkkä ja kipeä tilanne.

Toinen, samaan aiheeseen liittyvä, sattui ultrassa kun vauvani rv 16 todettiin kuolleen. Kätilö oli kyllä ihan empaattinen ja mukava, ultran jälkeen minut käskettiin huoneen ulkopuolelle odottamaan lääkärin vastaanottoa. Siinä sitten istuin iloisten raskausmahojen kanssa silmät punaisina, kun samainen kätilö tuli kollegansa kanssa ulos ultrahuoneesta ja nauroi iloisena jotain juttua. Olin hirvittävän loukkaantunut - miten hän pystyi nauramaan kun oli juuri kertonut jollekin kuolleesta sikiöstä? Vieläkin tuo ajatus tuntuu tosi pahalta, vaikka tiedän toki ettei siinä järkeä ole. Tottakai hänen elämänsä jatkui normaalisti, minun vain pysähtyi hetkeksi.

Vierailija
25/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermanäytteen antaminen. Muutamaan kertaan hedelmöityshoidoissa. Ei vaan, ihan hyvillä mielin näihin osallistuin.

m45

Vierailija
26/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:27"]

Keskenmenneet vauvan kaavinta - se kun köytettiin hereillä vielä alasti haarat levälleen pöydälle ja lääkärit ja hoitsut juttelin omiaan siellä paljaassa haarovälissä ennen nukutusta.

[/quote]

Tämä oli muuten yllättävän ikävää minustakin! Hoitohenkilökunta voisi vähän ajatella käytöstään - heille tilanne varmaan on jokapäiväinen, mutta sille, joka siinä pöydällä makaa haarat levällään, hyvinkin herkkä ja kipeä tilanne.

Toinen, samaan aiheeseen liittyvä, sattui ultrassa kun vauvani rv 16 todettiin kuolleen. Kätilö oli kyllä ihan empaattinen ja mukava, ultran jälkeen minut käskettiin huoneen ulkopuolelle odottamaan lääkärin vastaanottoa. Siinä sitten istuin iloisten raskausmahojen kanssa silmät punaisina, kun samainen kätilö tuli kollegansa kanssa ulos ultrahuoneesta ja nauroi iloisena jotain juttua. Olin hirvittävän loukkaantunut - miten hän pystyi nauramaan kun oli juuri kertonut jollekin kuolleesta sikiöstä? Vieläkin tuo ajatus tuntuu tosi pahalta, vaikka tiedän toki ettei siinä järkeä ole. Tottakai hänen elämänsä jatkui normaalisti, minun vain pysähtyi hetkeksi.

[/quote]

Koskettava kertomus.

Vierailija
27/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätää täynnä olevan fistelin tyhjennys. Karmea löyhkä ja vielä karseempi tuska! Onneksi jäi aikoinaan (25 vuotta sitten) leikkauspöydälle...

Vierailija
28/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkotähystys. Siinä tulee hukkumistunne, mistä syystä neljä riuskaa akkaa pitää potilasta paikoillaan kun yksi lääkäri tekee tutkimusta. Sen jälkeen olen kysynyt aina, kun joku lääkäri on lähettämässä minua johonkin tutkimuksiin, että kuinka monta ihmistä huoneessa on toimenpiteen/tutkimuksen aikana. Jos ylittää kolme henkeä, vaadin toimenpiteen nukutuksessa.

Vierailija
29/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:23"]Tuulimunaraskauden jälkeen kohdun lääkkeellinen tyhjennys. Supistuskivut olivat kamalat. Tyhjennys tapahtui kotona, eli ei mitään buranaa ihmeellisempää kipulääkettä. Henkiset kivut olivat helvetilliset.

[/quote]

On muuten aivan sairaan kivuliasta!

Epämiellyttävää taas oli mahalaukun tähystys.

Vierailija
30/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkotähystys on pahin, luuydinnäytteen otto oli myös ikävä, mutta onneksi lyhytkestoinen. Vasta sitten tule gastroskopia ja kolonoskopia. Hammaslääkärikäynti on aina yhtä tuskaa, mun suuni kun ei suostu aukeamaan tarpeeksi kaikille niille instrumenteille, mitä sinne pitää tunkea.

Vierailija
31/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:45"]Just oli tällainen ketju...

[/quote]

Tähän mennessä kammottavin kokemus :(

Vierailija
32/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskihampaan poisto. Ei puutunut, ei sitten millään. Eikä siinä sitten auttanut kun poistaa vaan. Sattui niin saakelisti. Muutenkin kun pelkään ja inhoan hammaslääkäriä yli kaiken. Eikä mitään pientä pelkoa ja inhotusta vaan ihan kamalaa...

Vierailija
33/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:17"]

Keuhkotähystys. Siinä tulee hukkumistunne, mistä syystä neljä riuskaa akkaa pitää potilasta paikoillaan kun yksi lääkäri tekee tutkimusta. Sen jälkeen olen kysynyt aina, kun joku lääkäri on lähettämässä minua johonkin tutkimuksiin, että kuinka monta ihmistä huoneessa on toimenpiteen/tutkimuksen aikana. Jos ylittää kolme henkeä, vaadin toimenpiteen nukutuksessa.

[/quote]

Juu, tuo on aivan kamala. Tuntuu tosiaan että tukehtuu ja sitten pidetään väkipakolla paikallaan. Antaisivat edes kunnon rauhoittavat, mutta ei, itse en ainakaan saanut mitään.

Vierailija
34/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkojen tähystys ehdottomasti pahin.

Vierailija
35/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologikäynnit clomi-kuurin aikana. Jännitin ja paikat on muutenkin tosi ahtaat eikä lääkäri mitenkään mukava, ja nuo yhdistettynä jatkuviin huonoihin uutisiin lääkkeen tehosta - tuntui kuin haarojen lisäksi sielua olisi revitty. Loppuviimein onneksi auttoivat eikä sektio tuntunut tuohon verrattuna yhtään kamalalta, vaikka sekin teki totta kai kipeää.

Vierailija
36/45 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x gastroskopia, 2xkohdun lääkkeellinen tyhjennys, 2x alapäähän kohdistunut leikkaus. 

Vierailija
37/45 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliain ehdottomasti juurihoidon tekeminen/poraaminen (kai osui jotenkin hermoon?) liian vähäisellä puudutuksella.

Paksusuolen tähystäminen oli lähes kivaa tohon verrattuna.

Vierailija
38/45 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta näissä ketjuissa itketään tuosta gastroskopiasta. Se on tosi inhottava toimenpide mutta jos tuo on pahinta mitä olette kokeneet niin helpolla olette päässeet! Toki se tuntuu äärettömän epämielyttävälle mutta se kestää vain muutaman minuutin. Itse kävin tuossa vain muutama viikko synnytyksen jälkeen ja voin sanoa että kävisin vaikka joka viikko gastroskopiassa kuin kerran vuodessa synnyttäisin. Taitaa kaikki gastrovalittajat olla ei-synnyttäjiä tai sitten sektiolla on lapset tulleet.

Vierailija
39/45 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräpukaman puhkaisu, puudutus kirveli tosi paljon.

Vierailija
40/45 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:15"]

Joka kerta näissä ketjuissa itketään tuosta gastroskopiasta. Se on tosi inhottava toimenpide mutta jos tuo on pahinta mitä olette kokeneet niin helpolla olette päässeet! Toki se tuntuu äärettömän epämielyttävälle mutta se kestää vain muutaman minuutin. Itse kävin tuossa vain muutama viikko synnytyksen jälkeen ja voin sanoa että kävisin vaikka joka viikko gastroskopiassa kuin kerran vuodessa synnyttäisin. Taitaa kaikki gastrovalittajat olla ei-synnyttäjiä tai sitten sektiolla on lapset tulleet.

[/quote]

oletko itse kokenut sektiota jälkikipuineen kun noin vähättelet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi