Mitä mieltä nimestä Erika?
Harkinnassa on antaa tyttärelle nimeksi Erika. Mielipiteitä kyseisestä nimestä? Mielipiteet eivät tietenkään vaikuta päätökseemme, mutta olisi hauska kuulla.
Kommentit (35)
Ei Erika pääse taivaaseen haloo helsinki
Pidän nimestä. Kansainvälinenkin, joka on plussaa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:13"]
Seuraavat 10 v siitä tulee väkisin mieleen se kidutettu ja tapettu pikkutyttö
[/quote]
Mullakin tulee pieni Eerika mieleen ja kaikki ne kauheudet, mutta voisin silti kuvitella antavani Erika nimen lapselleni. Sen sijaan nimi Touko on pilattu. Mies tykkää nimestä kovasti, mutta mulle ehdoton nou-nou. Sääli, muuten kiva nimi :(.
Jos joskus saan tyttären, luultavasti annan hänen nimekseen Erika, ellei mielipiteeni sitten ajan kanssa muutu.
Melkein vuoden myöhässä, mutta jos joku nyt tänne sattuu eksymään... Oma nimeni on Erika, ja tykkään siitä kovasti. Nimeni lausutaan "Eerika" ja aina saa olla sanomassa kun kirjoitetaan, että niin yhdellä E:llä... Mutta ei se oikeastaan haittaa. On myös kiva, kun nimi on kansainvälinen, niin kaikki osaavat lausua ja kirjoittaa sen ulkomailla. Se on oikeastaan myös paremman kuuloinen englanniksi. Se on kiva, sillä matkustelen paljon ja olen yhteyksissä useiden ulkomaalaisten kanssa.
Kuulostaa halvalta ilotytöltä. Sitähän sä kysyit?
Minun mielestä ihana nimi, tulee mieleen Erin, se laulaja. :)
Meidän ainoan lapsemme nimi on Erika. Ei haittaa vaikka sanotaan Eerika. Hän on mitä ihanin tytär. Hyväsydäminen ja rakastettava. Nimen merkityksestä viis. 🥰💞
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein, und das heisst Erika...
Tämähän siitä mieleen tulee:
Kiva nimi. Mun mummolla oli, oli syntynyt 1800-luvulla.
Itsellä tulee mieleen se natsimarssi…
Mun ainoa tytär on Erika eli arvaat mitä mieltä olen nimestä :)
Ainoa vika nimessä on että meidän Erikaa sanotaan Erikaksi, ei Eerikaksi tai Eriikaksi tai Erikkaksi, useimmat venyttävät E:n vaikka en edes ajatellut että niin voisi olla kun kerran suomenkielisiä ollaan ja suomeahan luetaan ja kirjoitetaan samoin.
Keski-Euroopassa kuulemma onnistuu olemaan Erika.