Mitä mieltä nimestä Erika?
Harkinnassa on antaa tyttärelle nimeksi Erika. Mielipiteitä kyseisestä nimestä? Mielipiteet eivät tietenkään vaikuta päätökseemme, mutta olisi hauska kuulla.
Kommentit (35)
Mun mielestä nätti nimi, mutta ei laitettu meidän lapselle nimeksi, koska suomenkieliset lausuvat sen yleensä Eerika ja ruotsinkieliset Eriika tms. Ja koska sukulaisissa löytyy molempia niin oli parempi meille valita nimi, joka lausutaan samoin molemmilla kielillä. :-)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:20"]
Mun ainoa tytär on Erika eli arvaat mitä mieltä olen nimestä :)
Ainoa vika nimessä on että meidän Erikaa sanotaan Erikaksi, ei Eerikaksi tai Eriikaksi tai Erikkaksi, useimmat venyttävät E:n vaikka en edes ajatellut että niin voisi olla kun kerran suomenkielisiä ollaan ja suomeahan luetaan ja kirjoitetaan samoin.
Keski-Euroopassa kuulemma onnistuu olemaan Erika.
[/quote]
Mun mielestä taas suomessa yleensä vokaalit pidennetään eli mun tuttavapiirissä oli nimi sitten Pia tai Piia niin samoin lausutaan.
Onkohan siitä tulossa hittinimi, kun näin moni harkitsee ja meilläkin tällä hetkellä ykkössuosikki nimeksi, jos tyttö tulee.
Hieno, natsi-Saksan aikainen arjalaisen naisen nimi. Siitä on tehty laulukin. Se suomennettiin aikoinaan nimellä Kaarina.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 20:41"]
Hieno, natsi-Saksan aikainen arjalaisen naisen nimi. Siitä on tehty laulukin. Se suomennettiin aikoinaan nimellä Kaarina.
[/quote]
KAA-rina!
Tyttäreni ihana nimi! Halusin jo lapsena antaa sen nimen tyttärelleni ja sain tytön viiden lapsettomuuspiinavuoden jälkeen ja ihana Erika tyttönen mulla on <3
Tiedän kaksi aivan mielettömän suloista pikku-Erikaa. Jos minulta kysyttäisiin, että mikä on intuitiona suloisen tytön nimi, niin sanoisin Erika.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:50"]
Tiedän kaksi aivan mielettömän suloista pikku-Erikaa. Jos minulta kysyttäisiin, että mikä on intuitiona suloisen tytön nimi, niin sanoisin Erika.
[/quote]
SIEG FAIL!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:57"]
Kuoliaaksi kidutettu tyttö :(
[/quote]
Ei, vaan arjalainen naiskaunotar. Vaalea tukka, siniset silmät.
Seuraavat 10 v siitä tulee väkisin mieleen se kidutettu ja tapettu pikkutyttö
2 , jälkeen paha vastata tämä ,mutta eräs biisi joka ei sovi 2. vastauksen jälkeen ollenkaan :S
Mulle taas tulee mieleen se Hollywoodfruar-Gunillan ihmelapsi. Mutta sen nimessä paino on toiselle tavulla - E-RII-ka. :)
No minulle tulee pelkää negatiivista mieleen, koska aikoinaan tunsin erään Erikan ja hän oli varsin ikävä ihminen ja aiheutti minulle aika paljon surua. Harmi sinänsä, koska ihan pelkkänä nimenä Erika on mielestäni tosi nätti, helppo ja käytännöllinen ja olisin voinut omalle tytöllenikin harkita.
Kuulostaa kovalta, kylmältä ja välinpitämättömältä pyrkyriltä.
Tykkään! Tosin joutuu luultavasti koko elämänsä vastaamaan kysymyksiin "kahdella vai yhdelle e:llä?" ja "k:lla vai c:llä?"
Nostan