Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette halua matkustaa

Vierailija
22.12.2013 |

Eli en nyt tarkoita niitä joiden täytyy rahatilanteen vuoksi tinkiä matkustamisesta, mutta jotka eivät vain välitä tällaisesta. Miksi näin on? Itsellä on lähipiiriissä muutama tällainen ihminen, jotka ei juuri kotikaupungin tai Suomen ulkopuolelle lähde. Minusta on vain niin käsittämätöntä, että jotain ei yhtään kiinnosta nähdä uusia paikkoja ja kulttuureita...

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työn vuoksi lennellyt viikottain ja asunnut hotelleissa toistasataa vuorokautta vuodessa. Matkustelussa ei vaan ole mitään sellaista mihin haluaisin käyttää vapaa-aikaani.

Vierailija
42/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten joku jaksaa, viitsii tai haluaa ylipäätään olla jollain Kreikan saarella viikon ajan! Löydän tekemistä Ateenassa tai muussa isommassa kaupungissa tai Kreetalla joka sen verran isompi, mutta tuntuu siltä että 2 päivää jollain muulla pienemmällä saarella on jo tarpeeksi ja ne viimeiset päivät tekee vaan mieli kiljua että "boring"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on saanut tarpeeksi suomalaisista siihen mennessä, kun loma koittaa. Hän on saanut tarpeeksi suomalaisista hotelleista ja maisemista ja kaikesta (matkustaa Suomessa 2-3 päivää viikosta). 

Siispä suuntaamme ulkomaille, meillä on loma-asunto Espanjassa, ja muuten sitten kierrellään missä sattuu. Azoreille olisi ihana päästä seuraavaksi. 

Vierailija
44/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua matkustella. Ihan riittävästi ihmisiä ja näennäiskulttuuria näkee Suomessakin, tai siis liikaa. Lisäksi ulkomailla ruoka on hämärää ja joka paikassa semmoinen outo haju.

Jos nyt jonnekkin pitäisi mennä, niin Islantiin tai vastaavaan. Semmoiseen paikkaan, missä ei ole ketään, eikä mitään.

Vierailija
45/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vuosittain Amsterdamissa noin viikon mittaisella huumelomalla. Sienet ja ganja antavat hiukan uutta perspektiiviä maailmaan.

Vierailija
46/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:31"]

Mä en tajua miten joku jaksaa, viitsii tai haluaa ylipäätään olla jollain Kreikan saarella viikon ajan! Löydän tekemistä Ateenassa tai muussa isommassa kaupungissa tai Kreetalla joka sen verran isompi, mutta tuntuu siltä että 2 päivää jollain muulla pienemmällä saarella on jo tarpeeksi ja ne viimeiset päivät tekee vaan mieli kiljua että "boring"!

[/quote]

Ateena on kauhea roskaläjä, itse tykkään olla jollain hiljaisella saarella, jaksan ihan hyvin ottaa aurinkoa, lukea, nukkua noin 12h vuorokaudessa, syödä, ja uida vaikka parikin viikkoa.

Valitsen vielä yleensä jonkun sellaisen hotellin, jossa on oma ranta, jotta voin aamulla vain mennä rannalle suoraan lukemaan, ja uimaan, sitten hotellihuoneeseen nukkumaan päiväunet, sitten taas uimaan, ja syömään, ja illalla nukkumaan vähän lisää.

En yhtään tykkää mistään haisevista, likaisista kaupungeista, joissa on meteliä, ja olen siis asunut suurimman osan elämääni tukholmassa, ja lontoossa, joten kestän kyllä isojakin kaupunkeja, mutta lomalla en yhtään välitä.

Toinen hauska lomailutyyppi on jotkut shetlanninsaaret, ja ylämaat, noiden aurinkolomien lisäksi.

Vierailija
47/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:37"]

Mieheni on saanut tarpeeksi suomalaisista siihen mennessä, kun loma koittaa. Hän on saanut tarpeeksi suomalaisista hotelleista ja maisemista ja kaikesta (matkustaa Suomessa 2-3 päivää viikosta). 

Siispä suuntaamme ulkomaille, meillä on loma-asunto Espanjassa, ja muuten sitten kierrellään missä sattuu. Azoreille olisi ihana päästä seuraavaksi. 

[/quote]

Etkö sinä siis haluaisi matkustaa, mutta mies painostaa? Vai muuten vain ajattelit tulla kertomaan?

Vierailija
48/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:37"]

[/quote]

Etkö sinä siis haluaisi matkustaa, mutta mies painostaa? Vai muuten vain ajattelit tulla kertomaan?

[/quote]

Haluan (se on ikuinen haaveeni ja vimmani ja tavoitteeni ja onneksi löysin samankaltaisen miehen), mutta kerroin vastapainoksi niille jotka matkustavat ulkomaille työkseen. Että voi sitä tähän kotoiseen Suomeenkin kyllästyä ;) 

Vierailija
49/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:11"]

Reissattu on, enää ei jaksa. Kotona mukavin rentoutua, lomallakin. Ja se pakkaaminen..helvetistä. 

[/quote]

Samoin. Nuorena tuli reissattua, mutta totesin, että ei mitään uutta auringon alla. Olen koti-ihminen ja tykkään olla itsekseni. Koen matkustelun vaivaansa nähden turhaksi.

Maailma on kuitenkin jossain määrin sama joka paikassa. Ei mitään uutta auringon alla ja kaikki on oikeasti turhuutta.

Muutenkin nyt vanhempana kun uskallan elää omannäköistä elämää, elän aika vaatimattomasti.

Tämä ei nyt varsinaisesti liity juuri matkusteluun ja uuden näkemiseen. Mutta niitä ihmisiä itse ihmettelen, jotka lähtee matkoille ajatuksella, että viina on siellä niin halpaa. Eikö se tule halvemmaksi ostaa lasti viinaa kotiin ja juoda se siellä. Sillä matkarahalla saisi lömppiä aika monta tynnyriä, jos juominen on niin tärkeää.

Vierailija
50/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika paljon matkustellut maailmalla, mutta parhaimman matkani tein junalla Rovaniemelle, koska sain tehdä sen rakastamani ihmisen kanssa.

Vierailija
51/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäiti on sellainen, joka ei arvosta matkustamista, vaikka on kyllä elämänsä aikana itsekin muutamia ulkomaanreissuja tehnyt. En tiedä sitten, mikä niillä reissuilla on mennyt pieleen, että hänestä on tullut niin matkailunvastainen. Aina kun joku jälkeläisensä on lähdössä matkalle, isoäiti huokaa että "Taasko?!" Ja matkan ollessa takana päin, kyselee että oliko se nyt sen arvoista sitten.

Minun mielestä oli. Joka ikinen reissu on ollut tekemisen arvoinen. Lähden ulkomaille pakoon kotona olevaa ainaista tiskivuorta. Käytän rahani matkusteluun, koska en oikeastaan keksi mitään tavaroita, joihin haluaisin sen rahan käyttää. Ja ennenkaikkea matkustelen, koska minua kiinnostaa oikeastaan kaikki paikat, joita en ole ennen nähnyt. Pikkukaupungit, suurkaupungit, sademetsät, aavikot, jäätiköt... Tietty asiaa auttaa, että nukuin kuin tukki vaikka heinäkasassa, tykkään organisoida pakkaamista ja suunnitella mitä tehdä reissussa, enkä saa ulkomailla vatsanväänteitä sen enempää kuin Suomessakaan. Allergioita ei ole. Ihan hyviä syitä matkustamiselle on tyypit täällä esittäneet, mut mä olen onnellinen, että mulla ei sellaisia ole. Saan valtavaa tyydytystä siitä, että näen ja koen jotain uutta.

Vierailija
52/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:10"]Mitä inhoamsita on suomalaisissa hotelleissa? Ihan samaa paskaa se on ulkomaillakin.

[/quote]

Ei ole. Esim. Suomessa on Imatran Valtionhotelli, ja muutamat Lapin laskettelukeskusten paikat jotka eivät ole tätä samaa linjaa: 

http://hiltonnordics.com/fin/suomi/helsinki/hilton-helsinki-airport-hotel.html

Aamupalat ja muut ruoat on melkein aina Suomessa sitä samaa, pahanmakuista kananmunajauhoista tehtyä munakokkelia, nakkeja ja puuroa. 

Enemmän vaihtelua saa jo vaikka Virosta. Wienissä kun olimme miehen kanssa aamupalalla, saimme tuoretta leipää ja tuoreita hedelmiä, kalaa, hyvää lihaa ja kuohuviiniä näin esimerkiksi. Kahvikaan ei tullut automaatista. 

Minä siis en halua maksaa näistä sitä sairaan kallista hintaa mitä Suomessa pyydetään. Turha siitä on suuttua tai alapeukuttaa. Minua ei haittaa, jos sinä vaikka et koskaan poistu tästä maasta mihinkään, en arvota sinua sen perusteella. Mutta voisitte vähän kyllä avartaa maailmankatsomusta: ulkomailla todellakin on myös erilaista kuin täällä. 

[/quote]Eihän missään saa niin hyvää aamupalaa hotellissa kuin Suomessa.

[/quote]

Kannattaakin matkustaa ulkomaille, että saa syödä hyvän aamupalan :D

Vierailija
53/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:10"]Mitä inhoamsita on suomalaisissa hotelleissa? Ihan samaa paskaa se on ulkomaillakin.

[/quote]

Ei ole. Esim. Suomessa on Imatran Valtionhotelli, ja muutamat Lapin laskettelukeskusten paikat jotka eivät ole tätä samaa linjaa: 

http://hiltonnordics.com/fin/suomi/helsinki/hilton-helsinki-airport-hotel.html

Aamupalat ja muut ruoat on melkein aina Suomessa sitä samaa, pahanmakuista kananmunajauhoista tehtyä munakokkelia, nakkeja ja puuroa. 

Enemmän vaihtelua saa jo vaikka Virosta. Wienissä kun olimme miehen kanssa aamupalalla, saimme tuoretta leipää ja tuoreita hedelmiä, kalaa, hyvää lihaa ja kuohuviiniä näin esimerkiksi. Kahvikaan ei tullut automaatista. 

Minä siis en halua maksaa näistä sitä sairaan kallista hintaa mitä Suomessa pyydetään. Turha siitä on suuttua tai alapeukuttaa. Minua ei haittaa, jos sinä vaikka et koskaan poistu tästä maasta mihinkään, en arvota sinua sen perusteella. Mutta voisitte vähän kyllä avartaa maailmankatsomusta: ulkomailla todellakin on myös erilaista kuin täällä. 

[/quote]Eihän missään saa niin hyvää aamupalaa hotellissa kuin Suomessa.

[/quote]

Kannattaakin matkustaa ulkomaille, että saa syödä hyvän aamupalan :D

[/quote]

Puhe oli hotelleista, idiootti. 

Vierailija
54/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:29"]

Lentomatkustamisen päästöt on 2% koko maapallon vuotuisista päästöistä :) 

Minua ei kiinnosta Turkki, Egypti, Tunisia ym. vastaavat paikat joissa on tietynlainen kulttuuri. En myöskään ole koskaan hinkunut Bulgariaan, mutta Teneriffalla kävimme viime keväänä koko perhe ja se oli kivaa: vuokrattiin auto, kierrettiin saarta, oltiin ja rentouduttiin. Kaupungeista vähiten kiinnostaa Praha ja Amsterdam, ne on jotenkin (siis vain minun mielikuvissa) opiskelijoiden halpiskohteita ja heidän pilaamiaan. 

Hölmoä, tiedän, mutta onneksi maailman on täynnä paikkoja jonne mennä. Sinällään en karsasta massaturismia, olenhan rakastunut sellaisiin kaupunkeihin kuin Wien ja Lontoo, ja sellaisiin etelän kohteisiin kuin Dubrovnik ja Agios Nikolaos. 

Nyt jostain syystä kaipaan ainoastaan lämpöä, hiekkaista rantaa ja aikatauluttomuutta. 

[/quote]Aika moni taitaa kytkeä lomaan vapaa-ajan ja löyhän rahankäytön yms. asioita, jotka eivät ole oikeasti kiinni matkustamisesta, vaan saman voisi tehdä kotinurkillakin ja olisi yhtä kivaa, mutta se on jotenkin hienompaa kun sitä menee tekemään ulkomaille.

[/quote]

Suomesta ei kerta kaikkiaan löydy samaa, kuin jostain ulkomaan lomakohteesta. Suomessa ei ole tulivuoria eikä vuoria ylipäätään (rakastan vuoria). Ei ole suolaista merta, jonka aaltoihin voi sukeltaa. Ei ole pimeitä, mutta lämpimiä iltoja. Täällä ei tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin vaikka italian ravintoloissa (oikeasti, ei tehdä). Täällä ei ole antiikin ajan raunioita. Eikä oliivilehtoja tai viinitiloja. Täällä ei ole kunnollista, ulkoilmassa olevaa vesipuistoa. Eikä missään lähi eläinpuistossa näe miekkavalaita, saati että näkisi niitä luonnossa! 

Suomessa ei ole suurkaupunkeja eikä pilvenpiirtäjiä. Suomessa ei ole isoja elokuvastudioita. Suomessa ei voi yhtä aikaa loikoilla järven rannalla ja viestitellä ylhäällä snoukkaavalle miehelle että tule jo, mulla on nälkä. Suomessa ei ole alppikyliä, eikä täällä samalla tavalla pääse kokeilemaan, miten pärjää saksan tai italian kielellä muiden kanssa. 

MINÄ en ole kiinnostunut näyttämään kenellekään, että katso minä matkustan. Minä itse haluan, ja se riittää. Ja sitä paitsi, jossain toisessa maassa sillä samalla lomarahalla mitä työnantajalta saa, saa niiiiiiiiin paljon enemmän kaikkea (enkä nyt puhu mistään shoppailusta), että se jo itsestään kannattaa. Suomea yhtään väheksymättä siis. 

[/quote]

Meri on suolainen Suomessakin. Helsingissä on italialaisia ravintoloita ja ruoka on todellakin yhtä hyvää, alkuperäistä ja aitoa kuin Italiassakin. Jopa henkilökunta on italiasta ja omistajakin joissain paikoissa eli ruoka on todellakin samanlaista. Suomessa on kyllä historiallisia linnanraunioita, tosin ei välttämättä antiikista asti, mutta keskiajalta. Viinitilojakin Suomessa on. Serena on ihan ok vesipuisto. Ja niitä lämpimiä ja pimeitä iltojakin täällä on.

[/quote]

Haha.... kerropa missä Suomessa on baroloa tai nebbioloa tuottava viinitila?

[/quote]

En tunne viinejä enkä ole niistä kiinnostunut, mutta saisiko niitä Suomen Alkosta. Siellähän on viinejä kaikkialta maailmalta.

[/quote]

Huoh. Alko on viinakauppa eikä mikään viinitila.

[/quote]

Huoh. Tiedän että Alko ei ole viinitila vaan kauppa. En ole tyhmä. Tiedän kyllä mikä on viinitila.  Alkossa myydään myös viinejä. Se ei ole pelkkä viinakauppa.

Mistä kuvittelet viinien Alkoon ilmestyvän. Viinitiloilta tietysti.  Ei Alko niitä viinejä valmista. Alko ostaa viinit viinitiloilta ja myy sitten eteenpäin niitä. Toki viinitilat myyvät myös suoraan asiakkaalle ilman välikäsiä. Ja siksi viinin saa niistä halvemmalla. Riippuu tietysti viinistä. Eli viinitilat valmistavat viinit ja myyvät sitten eteenpäin joko suoraan henkilöasiakkaalle tai sitten jälleenmyyjille.

[/quote]

Ihanko tosi:)  Et sitten tajunnut koko pointtia. Vierailu viinitilalle on elämys, nähdä se prosessi, ne ihanat kumpuilevat viljelmät, nauttia tilkka eri viinejä ja syödä paikan päällä isäntäperheen vieraana auringon paistaessa kuumasti iholle....

Alkossa en ole saanut koskaan vastaavaa elämystä viiniä hakiessani, eikä viini maistu omalla terassillakaan +20 asteessa ihan samalta;D Vai??

Vierailija
55/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:20"]

Itselläni matkailua rajoittaa lentopelko. Ei se minua kuitenkaan haittaa vai mahtanenko olevani kehittänyt ajatusmallin että se mitä en voi saada en haluakaan, kuka tietää.

Tämä aihepiiri on jotenkin huvittava. Miten ihmeessä joitakin ihmisiä ärsyttää noin penteleen ilmiselvästi että kaikki eivät halua matkustella?

[/quote]

Ei tämä rajoita sinua, tässä vinkki: voit matkustaa myös niin että lähdet laivalla Ruotsiin/Viroon ja sieltä jatkat junalla matkaa lähimaihin. Interrail on hyvä vaihtoehto lentopelkoisille! ja ainahan voit palata kotiin ja päättää ettet enää ikinä matkusta, jos ei miellytä.

[/quote]

Viimekesänä viimeksi mentiin laivalla Saksaan ja siitä edelleen Italiaan saakka 4,5 vkon reissulle. Ei tarvinnut lentää ollenkaan

Vierailija
56/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa elämyksiä, joten ei tule lähdettyä.

Vierailija
57/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:24"]

- maha menee aina sekaisin ulkomaanlomilla, pohjoismaiden ulkopuolella

- saan aurinkoihottumaa ja iho punoittaa ja palaa herkästi

- inhoan pakkaamista ja etenkin matkatavaroiden purkamista paluun jälkeen

- matkustaminen stressaa niin paljon että sen ulkomaanviikon tai parin jälkeen tuntuu siltä että tarvitsisin lomaa

- kyllästyn olemaan yhdessä paikassa matkan aikana, ja rasittaa muutenkin mennä samaan hotelliin, samaan aamiaisravintolaan samojen lomailijoiden kanssa, nähdä samoja tyyppejä töissä respassa viikon tai kaksi ja vääntää tekohymyä niiden kanssa

- iho kuivuu ja kärsii ja vanhenee lentokoneilmassa, vaikka ostaisin 300 euron kosteusvoiteen sitä kosteuttamaan ja suojaamaan

- saan aina jonkun korvatulehduksen tai poskiontelotulehduksen koneessa kun joku muu lähtenyt pöpöisenä matkaan!

- tuo hki-vantaan lentokenttä on ankea, mutta pakko mennä sen kautta ja viettää aikaa siellä jos aikoo jonnekin lentää

rahaa kyllä olisi matkustaa, mutta käytän sen mieluummin muuhun

[/quote]

Minulla menee maha sekaisin -aina-  kun syön ravintoloissa Suomessa. Myös paremmissa sellaisissa.

[/quote]

Niin eikös juuri vuosi sitten ollut kohu myös kebabravintoloiden lihoista niitä oli pidetty navetan lattialla Suomessa. Ei ruoka ole sen terveellisempää ja puhtaampaa Suomessakaan. On ollut myös uutinen jossa oli paljon kuvia Helsingin huippuravintoloiden likaisista keittiöistä, en olisi uskonut mutta niin se on. Niin Suomessa kuin ulkomallakaan ei kannata ostaa lihoja ja jäätelöä joita pidetään suorassa auringonpaisteessa mätänemässä.

[/quote]Nooh... niitä kebablihoja oli säilytetty kylmiön lattialla... veikkaanpa että lähes jokaisessa ravintolassa on elintarviketta hyllyjen lisäksi kylmiön lattialla. Varsinainen ongelmahan oli se että kebablihoissa ei ollut minkään valtakunnan merkintöjä, eli ei tiedetty mistä ne oli hankittu tai kuinka vanhoja ne olivat. Varsinaisessa tuotteen laadussa ei ollu onglemia vain olosuhteissa.

Vierailija
58/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:42"]

Minä taas säälin teitä, joiden pitää tuhlata paljon rahaa matkusteluun, koska eivät osaa rentoutua kotona, haluavat välttämättä tehdä lomalla jotain "erityistä" tai luulevat, ettei elämästä voi nauttia ilman säännöllistä ulkomaille pomppimista.

[/quote]

Minä en pysty nauttimaan täällä kylmässä, pimeässä, holhotussa verohelvetissä olostani.

Minulla on rahaa ja kielitaitoa, olen työskennellyt muutamassa maassa ja nauttinut siitäkin. Miksi tänne jäisin?

[/quote]

Hienoa! Mutta miksi pitää paasailla muille, ettei ne osaa nauttia elämästä, jos ei matkusta?

Vierailija
59/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:24"]

- maha menee aina sekaisin ulkomaanlomilla, pohjoismaiden ulkopuolella

[/quote] Missä päin Eurooppaa olet matkustanut? En kysy kettuilumielessä, vaan aidosti kiinnostaa että miten ruokavalio muuttuu vaikka Tanskasta Saksaan siirtyessä? Vai johtuuko hanavedestä? 

Vierailija
60/187 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään. Itse en koe mitään hohtoa matkustamisessa, hotelleissa tai uusissa paikoissa käymisessä. Joudun matkustamaan työssäni, eikä sekään ole mielyttävää.

Ilmeisesti pitää olla tyytyväinen että olen saanut kodin ja perheen jonka kanssa viihdyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän