Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa ei rikkomatta välejä, kun anoppi tahtoo 9 kk ikäisen lapsenlapsen yökylään

En "päästä"
05.10.2020 |

Anoppi on itkenyt puhelimessa ja tavatessa 8 kk ajan, että vauvan on "päästävä" anopin luokse viikonloppuhoitoon ilman vanhempaa. Tämän idean anoppi sai siskoltaan, joka on "saanut" oman lapsenlapsensa yökylään 1 kk iästä alkaen.

Anopin tunteenpurkaukset olivat alkuun hämmentäviä, sitten vaivaannuttavia ja nyt vaan ärsyttäviä. En jaksaisi joka kerta toistaa miksi yökylä ilman vanhempaa ei ole tarpeellista tai järkevää. Varsinkin, kun tämä saa joka kerta anopin itkemään.

Sinänsä tuo pakollinen teatteriesitys yökyläkysymyksestä ei haittaa. Se alkaa, etenee ja loppuu aina samalla tavalla niin ei ole tarvinnut keksiä uutta sanottavaa.

Jatkanko samaa rallia vai muutanko taktiikkaa?

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin mummoni luona yökylässä puolivuotiaasta lähtien, tai sitten muuten hoidossa eikä mitään ongelmia ollut. Syynä oli se, että äitini oli oivaltanut, että lapsen TÄYTYY saada olla alusta asti tekemisissä niiden aikuisten kanssa, jotka pysyvät säännöllisenä osana lapsen elämää, Ja tekemisissä olon on oltava sellaista, ettei äiti aina olekaan läsnä tai lähettyvillä tyynnyttelemässä. Minulla olikin hyvin läheiset suhteet isäni puoleisiin isovanhempiin ja koen, että heidän ansiostaan sain huomattavasti rikkaamman elämän alun kuin monet kavereistani. äitini vanhemmat olivat minulle hiukan vieraampia, asuivat kauempana ja tuon puolen mummoni ei osannut olla äiti edes omille lapsilleen. Loin heihin sitten suhdetta aikuisena, kun osasin paremmin ymmärtää heidän menneisyytensä osallisuutta heidän persoonaansa.

(äiti uskalsi jättää minut jo puolivuotisena, kun nukuin jo silloin kokonaiset yöunet ja kun mummo asui lähellä, niin äiti tuli sitten aamulla syöttämään ja hakemaan minut).

Omat lapsenikin oletn ihan surutta jättänyt niin omille vanhemmilleni kuin mieheni vanhemmille hoitoon. Ovat olleet alusta asti lasten arjessa mukana, joten ei lapsilla tullut  mitään iktukohtauksia, kun ei ollutkaan äiti tai isä peittelemässä sänkyyn.

Vierailija
62/150 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olin mummoni luona yökylässä puolivuotiaasta lähtien, tai sitten muuten hoidossa eikä mitään ongelmia ollut. Syynä oli se, että äitini oli oivaltanut, että lapsen TÄYTYY saada olla alusta asti tekemisissä niiden aikuisten kanssa, jotka pysyvät säännöllisenä osana lapsen elämää, Ja tekemisissä olon on oltava sellaista, ettei äiti aina olekaan läsnä tai lähettyvillä tyynnyttelemässä. Minulla olikin hyvin läheiset suhteet isäni puoleisiin isovanhempiin ja koen, että heidän ansiostaan sain huomattavasti rikkaamman elämän alun kuin monet kavereistani. äitini vanhemmat olivat minulle hiukan vieraampia, asuivat kauempana ja tuon puolen mummoni ei osannut olla äiti edes omille lapsilleen. Loin heihin sitten suhdetta aikuisena, kun osasin paremmin ymmärtää heidän menneisyytensä osallisuutta heidän persoonaansa.

(äiti uskalsi jättää minut jo puolivuotisena, kun nukuin jo silloin kokonaiset yöunet ja kun mummo asui lähellä, niin äiti tuli sitten aamulla syöttämään ja hakemaan minut).

Omat lapsenikin oletn ihan surutta jättänyt niin omille vanhemmilleni kuin mieheni vanhemmille hoitoon. Ovat olleet alusta asti lasten arjessa mukana, joten ei lapsilla tullut  mitään iktukohtauksia, kun ei ollutkaan äiti tai isä peittelemässä sänkyyn.

Puppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tärähtäneelle ei ikinä !

Vierailija
64/150 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi haluaa nokitella siskolleen?

Ja ikää oli? Sairas ämmä.

Vierailija
65/150 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa asian äitinsä kanssa. Siitä ei koidu sinulle pienintäkään vaivaa, ap.

Mies saa hoitaa asian sit omalla tavallaan, muista se.

Vierailija
66/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä ole lapsen elämässä?

Jotenkin outoa nykyään, kun mammat tekevät päätökset vauvapalstan perusteella ja keskustellaan täällä ja lapsen isästä ei ap. mainitse mitään ja mikä on hänen mielipiteensä. Vai onko ap. perheen pomo ja mies sivustaseuraaja, ilman päätösvaltaa.

Jos isä on lapsen elämässä, niin keskustele hänen kanssaan ja mies hoitaa asiat omaan sukuunsa ja sinä omaasi. Normaali perheessä asia ei olisi sen kummempi.

Vierailija
67/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset antaisi lastasi yökylään? Eikö olisi ihana nukkua kokonainen yö kunnolla? Mennä illalla nukkumaan rauhassa ja nukkua aamulla pitkään. Anoppi on sinun miehesikin kasvattanut, kyllä hän osaa pientä lasta hoitaa vallan mainiosti. Ja vaikka kaikki arvot eivät ihan yksiin osuisikaan, niin ei se pieni lapsi yön aikana rikki mene.

Ei tuonikäisiä laiteta yökylään! Jestas!

No laitetaanhan. Ja paljon nuorempiakin.

Vierailija
68/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset antaisi lastasi yökylään? Eikö olisi ihana nukkua kokonainen yö kunnolla? Mennä illalla nukkumaan rauhassa ja nukkua aamulla pitkään. Anoppi on sinun miehesikin kasvattanut, kyllä hän osaa pientä lasta hoitaa vallan mainiosti. Ja vaikka kaikki arvot eivät ihan yksiin osuisikaan, niin ei se pieni lapsi yön aikana rikki mene.

Vain pahat, ymmärtämättömät aikuiset ihmiset tekevät sellaista. 

Vierailija
69/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa nykyään, kun mammat tekevät päätökset vauvapalstan perusteella ja keskustellaan täällä ja lapsen isästä ei ap. mainitse mitään ja mikä on hänen mielipiteensä. Vai onko ap. perheen pomo ja mies sivustaseuraaja, ilman päätösvaltaa.

Jos isä on lapsen elämässä, niin keskustele hänen kanssaan ja mies hoitaa asiat omaan sukuunsa ja sinä omaasi. Normaali perheessä asia ei olisi sen kummempi.

Et osaa edes taivuttaa "normaalia perhettä"...

Ei ne lapsen kehityksen faktat muutu miehen tai miehen suvun mielipiteillä ja mutuilla mihinkään. Ja isän soisi olevan niistä alkujaankin yhtä selvillä kuin äidin.

Vierailija
70/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanvitut.

Vierailija
71/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista oli täällä, kun lapsi oli vauva. Anoppi oli toista lapsenlastaan saanut yökylään jo 3 kk iästä lähtien, tosin tämän lapsen äidin kasvatustaktiikka oli se, että vauva nukkuu yöt omassa huoneessaan ja huutaa jos huutaa, hän ei öisin vauvan vuoksi ala valvomaan.

Niinpä sitten olisi pitänyt toinenkin vauva saada jo varhain yökylään.

Meillä käydessään anoppi ei tosin halunnut hoitas vauvaa kahden kesken päivällä edes sitä aikaa, kun minä kävin suihkussa tai yritin nukkua yön väsymystä pois.

Sen sijaan hän ehdotti, että ajaisin vauvan kanssa hänen luo puoli tuntia, jättäisin hoitoon, ajaisin toiset puoli tuntia elokuviin ja sitten taas edestakaisin hakemaan vauvaa.

Ihan älytöntä.

Vierailija
72/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanvitut.

Juurikin he.

Vierailija
73/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitä jos se miehen mielipide on, että yökylään vaan? Kun lapsen kehitykselle ei ole hyväksi.

Anoppi voisi tarjoutua tulemaan lapsen kotiin yöksi ja hoitaa yhden yön heräilyt, nostaa vauvan rinnalle äidille, jne. Mutta ei, kun ei voi olla isoäiti kun täytyy saada leikkiä äitiä.

Vierailija
74/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli vajaa 6kk niin lääkäri "määräsi" hänet vähintään 4 peräkkäiseksi yöksi mummulaan että minä saisin nukkua.

Vierailija
75/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli vajaa 6kk niin lääkäri "määräsi" hänet vähintään 4 peräkkäiseksi yöksi mummulaan että minä saisin nukkua.

Olit siis tehnyt isättömän lapsen?

Vierailija
76/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen isänkö ei koskaan sitten tarvitse nukkua?

Vierailija
77/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kadonnut aloituksensa jlkeen eli koko juttu oli provo, ei todellinen tilanne.

Vierailija
78/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö molempien vanhempien valvoa yhtä aikaa ja sitten dumpata vauva jonnekin jotta voivat nukkuakin yhtä aikaa?

Vierailija
79/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi hoivavietti on herännyt. Sano hänelle, että ei vielä noin pienenä yökylään. Muuta ei tarvitse sanoa . Oikeastaan inhoan mummoissa tuota yli-innokasta hoitamisen halua, vaikka muuten ovatkin ok.

Vierailija
80/150 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö molempien vanhempien valvoa yhtä aikaa ja sitten dumpata vauva jonnekin jotta voivat nukkuakin yhtä aikaa?

Jos pieni vauva itkee pienessä asunnossa niin kyllä, molemmat valvoo yhtä aikaa ja molemmat nukkuvat yhtä aikaa silloin kun vauva on hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi