Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömimmät asuntoilmoitukset & asuntoilmoitusten kliseet -peukutusketju

Vierailija
05.10.2020 |

Mikä on älyttömin asuntoilmoitus, johon olet törmännyt? Millaisia kliseitä tulee säännöllisesti vastaan, kun selaa asuntoilmoituksia? Peukku ylös = pidän myös älyttömänä, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on.

Asuin vuokralla pikkukaupungissa pari vuotta töiden takia. Olen yksinasuva, rauhallinen nainen. Muutin yksityiselle vuokranantajalle, joka oli aivan hirveän neuroottinen asunnostaan. Saattoi soittaa minulle muuten vaan ja kertoa, kuinka tietyt väestöryhmät pilaavat kaikki asunnot, eihän minulla käy sellaisia vieraita jne. Vuokranantaja teki tikusta asiaa päästäkseen vilkaisemaan kämppää. Vuokranantaja otti minuun myös kerran yhteyttä ja raivoissaan huusi puhelimessa, kun huomasi minun kuvanneen sosiaaliseen mediaan videoita kotonani. Valitti, kuinka häneltä ei ole kysytty lupaa, kun kyse on hänen omistamastaan asunnosta ja asunto näkyy hieman videolla. Kun muutin pois, harmitteli kovasti asiaa ja toivoi, että olisin viihtynyt pidempäänkin. Kämppänsä on usein vuokrattavana tuossa pikkukaupungissa ja vuokrantaja kuvailee olevansa oikein mukava ja joustava. Tekisi mieli kirjoittaa alle palaute, että et todellakaan ole. :D

Ap

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta ei ole kunnon kuvia. Kylppärissä on kuvattu shampoita ja suihkugeelejä, vaikka haluaisin nähdä koko suihkutilan ja saunan kunnon. Keittiössä on kuvattu nykyisen asukkaan pöytäryhmää, jonka hän vie mukanaan muuttaessaan pois. Kuva makuuhuoneesta saattaa olla puolikas, josta on vaikea arvioida huoneen oikeaa kokoa. Miten vaikea on tajuta, että ilman kunnon kuvia ei kiinnosta asuntoa vuokrata/ostaa?

Vierailija
22/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot, joiden kokonaiskulut voivat olla paljon suuremmat kuin annetaan ymmärtää ("halpa perheasunto"). Ilmoituksen lopussa saattaa lukea, että vesimaksu on 27 e/hlö/kk ja pysäköintipaikka on 50 e/kk. Jos kyseessä on lapsiperhe (2 aikuista + 3 lasta) ja perheessä on 2 autoa, tekee pysäköintipaikat jo satasen kuussa ja vesimaksut reilusti yli satasen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on kuvattu jotain taulua tai kukkaruukkua mutta itse asunnosta ei ole kunnon kuvia! Usein tällä salaillaan jotain, esim. kerran kun kävin katsomassa ok-taloa jonka ilmoituksessa oli tyyliin kuvia saunamittarista ja omenapuusta niin vessa oli ihan jumalattoman likainen ja remontin tarpeessa.

Vierailija
24/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kerrostaloasuntoaan vuokrannut listasi ilmoitukseen seuraavaa:

"Saatat ihmetellä, että olet nähnyt tällaisen ilmoituksen aiemminkin. Asuntoni on hyvä, mutta viimeisen X vuoden aikana 4 vuokralaista on muuttanut asunnosta pois. 2 muutti töiden takia toiselle paikkakunnalle ja 2 sai opiskelupaikan." Vuokranantaja koittaa vakuutella, että muutot johtuvat siis vuokralaisten henkilökohtaisista syistä, ei tyytymättömyydestä asuntoon. Haloo, ihan kuin asuntoa etsivää kiinnostaa, onko joku edellinen asukas ollut asunnossa 6 kk vai 6 vuotta. 

Olet harvinaisen naiivi XDDDDDDDD Totta v...ssa normaalia ihmistä kiinnostaa, jos samasta asunnosta tai kerrostalosta muuttaa jatkuvasti pois porukkaa. Tai miksei vaikka omakotitaloalueeltakin. En minä ainakaan halua tehdä virhettä ja muuttaa taloon, jossa on häiriköivät naapurit ja muuta pskaa. Tosin minä en kerrostaloon muuttaisi muutenkaan. Seuraava taloni on omakotitalo.

Vierailija
25/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää, joissa kunnon asuntokuvien sijaan on kuvattu jotain kukkapuskaa, kahvikuppia ja maisemaa taloyhtiön pihalla. Olis kiva nähdä se asunto, ei jotain yksityiskohtia.

Tämä! Ja mieluummin näkisin kuvat tyhjästä asunnosta kuin siitä, miten joku asukas on sen sisustanut. On vaikea arvioida kämpän kokoa, jos kuviin on raahattu kaikenlaisia hyllyjä, heinillä täytettyjä maljakoita ja muita.

En voi ymmärtää, miten asunnon myyjää tai välittäjää voi hyödyttää laittaa tyhjänpäiväisiä tai epäinformatiivisia kuvia asunnosta. Usein myös ne ilmeiset huonot puolet halutaan piilottaa, esim. myytävän omakotitalon olkkarin ikkunasta näkyy ainoastaan vastapäisen kerrostalon seinä parin metrin päässä. Itse olen käynyt katsomassa tällaista kohdetta, ja hukkasin vain omaani ja välittäjän aikaa kun ei talo moisilla näkymillä kiinnostanut. Muutenkin kuvissa talo oli stailattu ja siloiteltu, oikeasti ihan läävä.

Vierailija
26/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun on kuvattu jotain taulua tai kukkaruukkua mutta itse asunnosta ei ole kunnon kuvia! Usein tällä salaillaan jotain, esim. kerran kun kävin katsomassa ok-taloa jonka ilmoituksessa oli tyyliin kuvia saunamittarista ja omenapuusta niin vessa oli ihan jumalattoman likainen ja remontin tarpeessa.

Ja sinä yllätyit XDDDDDD

Vierailija
27/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihme asioista niuhottajat, tullut vastaan mm. seuraavaa:

"lemmikit kielletty. paitsi pieni, kiltti koira on ok. kissat ei missään nimessä."

"vuokralainen hankkii huoneeseen x maton suojaamaan lattiaa."

Saanen kysyä mikä tuossa ensimmäisessä kohdassa on niuhotusta? Lemmikillisen on vaikea saada monin paikoin yksityiseltä asuntoa, ja tuohan on myönnytys lemmikinomistajalle. Itse en ole sallinut lähtökohtaisesti lemmikkejä koska kämppä on vasta remontoitu mutta ajattelin tehdä seuraavan vuokralaisen kohdalla poikkeuksen ja sallia aikuisen rauhallisen koiran. Ilmeisesti ei kelpaa.

Vierailija
28/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kerrostaloasuntoaan vuokrannut listasi ilmoitukseen seuraavaa:

"Saatat ihmetellä, että olet nähnyt tällaisen ilmoituksen aiemminkin. Asuntoni on hyvä, mutta viimeisen X vuoden aikana 4 vuokralaista on muuttanut asunnosta pois. 2 muutti töiden takia toiselle paikkakunnalle ja 2 sai opiskelupaikan." Vuokranantaja koittaa vakuutella, että muutot johtuvat siis vuokralaisten henkilökohtaisista syistä, ei tyytymättömyydestä asuntoon. Haloo, ihan kuin asuntoa etsivää kiinnostaa, onko joku edellinen asukas ollut asunnossa 6 kk vai 6 vuotta. 

Olet harvinaisen naiivi XDDDDDDDD Totta v...ssa normaalia ihmistä kiinnostaa, jos samasta asunnosta tai kerrostalosta muuttaa jatkuvasti pois porukkaa. Tai miksei vaikka omakotitaloalueeltakin. En minä ainakaan halua tehdä virhettä ja muuttaa taloon, jossa on häiriköivät naapurit ja muuta pskaa. Tosin minä en kerrostaloon muuttaisi muutenkaan. Seuraava taloni on omakotitalo.

En minä kyllä tuota vuokrailmoitukseen laittaisi, muuttaahan saa ihan vapaasti. Outo ilmoitus.

Vierailija
29/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää, joissa kunnon asuntokuvien sijaan on kuvattu jotain kukkapuskaa, kahvikuppia ja maisemaa taloyhtiön pihalla. Olis kiva nähdä se asunto, ei jotain yksityiskohtia.

Tämä! Ja mieluummin näkisin kuvat tyhjästä asunnosta kuin siitä, miten joku asukas on sen sisustanut. On vaikea arvioida kämpän kokoa, jos kuviin on raahattu kaikenlaisia hyllyjä, heinillä täytettyjä maljakoita ja muita.

En voi ymmärtää, miten asunnon myyjää tai välittäjää voi hyödyttää laittaa tyhjänpäiväisiä tai epäinformatiivisia kuvia asunnosta. Usein myös ne ilmeiset huonot puolet halutaan piilottaa, esim. myytävän omakotitalon olkkarin ikkunasta näkyy ainoastaan vastapäisen kerrostalon seinä parin metrin päässä. Itse olen käynyt katsomassa tällaista kohdetta, ja hukkasin vain omaani ja välittäjän aikaa kun ei talo moisilla näkymillä kiinnostanut. Muutenkin kuvissa talo oli stailattu ja siloiteltu, oikeasti ihan läävä.

Öööö no yhdenkään omakotitalon ikkunasta ei näy kerrostalo XDDDD Omakotitalot ovat omakotitaloalueella 😑 Rivari saattaa olla vieressä, mutta kerrostalo ei todellakaan.

Vierailija
30/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lemmikit kielletty. paitsi pieni, kiltti koira on ok. kissat ei missään nimessä."

Kaverini vuokralaisella oli kaksi kuulemma "hyväkäytöksistä" kissaa. Vuokralaisen muutettua pois paljastui, että kissat olivat kuseskelleet kaikki lautalattiat pilalle. Lattiat piti purkaa ja tehdä uudelleen kaikissa huoneissa. 

Suurin osa kissoista ei kuseksi ympäriinsä, mutta mistään vuokranantaja ei voi tietää, miten välttyä näiltä tapauksilta. Siksi jotkut eivät hyväksy kissoja lainkaan.

Vierailija
31/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä mikä tuossa ensimmäisessä kohdassa on niuhotusta? Lemmikillisen on vaikea saada monin paikoin yksityiseltä asuntoa, ja tuohan on myönnytys lemmikinomistajalle. Itse en ole sallinut lähtökohtaisesti lemmikkejä koska kämppä on vasta remontoitu mutta ajattelin tehdä seuraavan vuokralaisen kohdalla poikkeuksen ja sallia aikuisen rauhallisen koiran. Ilmeisesti ei kelpaa.

Ongelma on, ettet tiedä onko se koira oikeasti rauhallinen. Lemmikit on omistajiensa kultanuppuja, joiden virheitä ei huomata.

Vierailija
32/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asunnosta upea näkymä Turun Tuomiokirkolle." Näkyi Mikaelinkirkko

"Parvekkeelta merikin pilkottaa". Kyllä, pieni viipale jos roikut puoliksi kaiteen yli.

"Putkiremontti tehty". Joo, käyttövesiputket muttei muuta.

"Nätti kaksio kivalla paikalla". Pätee puoleen asunnoista. Yrittäisit jotain muuta.

Vierailija
33/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnot, joiden kokonaiskulut voivat olla paljon suuremmat kuin annetaan ymmärtää ("halpa perheasunto"). Ilmoituksen lopussa saattaa lukea, että vesimaksu on 27 e/hlö/kk ja pysäköintipaikka on 50 e/kk. Jos kyseessä on lapsiperhe (2 aikuista + 3 lasta) ja perheessä on 2 autoa, tekee pysäköintipaikat jo satasen kuussa ja vesimaksut reilusti yli satasen. 

No kyllä kai normaali ihminen sen tajuaa, ettei vuokraan kuulu vesimaksut, johan sen näkee ainakin jo vuokran suurudestakin.

Tottahan vesimaksut peritään erikseen jo lähes joka paikassa, ja jos ei vielä peritä niin lähivuosina peritään, sillä siitä on tulossa laki.

Ja vesimaksut tosiaan menee per nuppi. Kuluttavahan perheelliset enemmän vettä kuin sinkut jo pyykinpesussa, suihkuissa käymisissä ja astianpesussa.

Ja missä autopaikat ovat ilmaisia?

Vierailija
34/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä luokkaahan nuo yleensä ovat paitsi vesi jos mittarilla laskutettava. Ei noita ilmoiteta vuokraan tai vastikkeeseen kuuluvaksi. Hyvä kun kertovat hinnat. Onko sulle iso vaiva lukea ilmoitus loppuun?

Vierailija
35/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö no yhdenkään omakotitalon ikkunasta ei näy kerrostalo XDDDD Omakotitalot ovat omakotitaloalueella 😑 Rivari saattaa olla vieressä, mutta kerrostalo ei todellakaan.

Jaa ettei yhdenkään? Aika itsevarmasti sanottu. Heti tulee mieleen useita täällä Espoossakin.

Vierailija
36/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Upea, kompakti kaupunkiasunto perheelle" --> perhe asuu kuin sillipurkissa ja lapsi nukkuu sohvalla

"Keittiössä merinäkymät" --> kun katsot tietystä kulmasta keittön ikkunasta, näet vilauksen merestä

"Aktiivinen asuinalue" --> myös ne negatiiviset ilmiöt, ei mikään rauhallinen lintukoto

Turussa tuo menee termillä "jokikin pilkistää". Joo, siis kun yhdestä ikkunasta katsoo ja oikein varpustaa, Aurajoen rannan puustoa saattaa juuri ja juuri nähdä vihreiden lehtien verran. Talvella sitten oksien alta pihaus synkkää tummanruskeaa, jota jokivedeksi kutsutaan (Kupittaan Savi).

Vierailija
37/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, ettet tiedä onko se koira oikeasti rauhallinen. Lemmikit on omistajiensa kultanuppuja, joiden virheitä ei huomata.

Yleensä moni aikuinen tai vanha koira on. Joku chihuahua saa olla rauhatonkin, ei silti saa vahinkoa aikaan toisin kuin iso pentu tai lauma kissoja.

Vierailija
38/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö nuo talot ei sitten kai olekkaan omakotitaloja mitkä tuolla ikkunasta näkyy :D:D Eikä tainneet olla edellisessäkään paikassa missä asuin XDXD Ja sitä edellisetkin olivat varmaan jotain mummonmökkejä keskellä kaupunkia :DD

Vierailija
39/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs esimerkki johon meinasin nuorena ensiasunnon ostajana haksahtaa: 

Kaupungin keskustassa oli "edullinen" 85000 maksanut iso kolmio, joka kaipasi pintaremppaa. Kävin jopa näytössä. Mutta onneksi katsoin kohteen ilmoituksen uudestaan Etuovessa. Selasin ilmoitusta alemmas niin lopussa luki pikku präntillä: "huoneiston osuus julkisivu- ja hissiremontin lainasta on 80000 €"

Vierailija
40/204 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uinuva huvilakaupunginosa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi