Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö että lapsesi saa pataan huonosta käytöksestä esim kaupassa?

Vierailija
21.12.2013 |

Minä en hyväksy.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:06"]

Tuossa jupakassa ei ole ketään kuka toimi oikein.

14 vuotias on teini eikä mikään 8 vuotias lapsi. Luulisi, että tätä jätkää hävettäisi omakin käytös niin paljon ettei missään nimessä haluaisi tuollaista episodia julkisuuteen.

[/quote]

No ei kai sitä osata edes hävetä, kun kotona asenne on, se että ollaan me yritetty mutta voivoi, kun nuoret on nuoria.

Vierailija
22/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:14"]

Mitäpä jos kaikki mammat jotka hyväksyvät teinin oikaisemisen fyysisesti ompelisivat vaikkapa tähden oman teininsä päällysvaatteeseen. Jos tämä teini kaupungilla syyllistyisi jotenkin huonoon käytökseen niin vieraatkin tietäisivät heti että tätä nuorta on lupa kouluttaa. Kuka tahansa voisi vetää teiniä pataan ihan opetusmielessä jos käytös niin vaatisi. Kaikki hyötyisivät tilanteesta. Teini saisi opastusta ja vanhemmat voisivat iloita että nuorta kohdeltaisiin myös kodin ulkopuolella perheen arvojen ja asenteiden mukaisesti.

[/quote]

Kuinkahan paljon sulle saa länkyttää ja haukkua ja vaikka sylkeä päälle ennen kuin sulta palaa pinna? Ehkä sä kuitenkin vaan käännät toisen posken.

Ennen hyvinä aikoina tuo poika saisi opetuksen isän kädestä vielä kotonaankin ja joutuisi menemään pyytämään käytöstään anteeksi kauppiaalta ja asia saataisiin sovittua suoraselkäisesti puolin ja toisin. Mutta ei, nykyään soitetaan iltapäivälehdelle ja varmaan jossain facebookissa jaetaan jotain turpea-huulikuvaa ja voivotellaan räkäpetterin kohtaloa. Kato nuoret on nuorii, ne saa tehdä mitä ne haluu, eix nii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ulkoistanut kasvattamisen kauppiaalle. Ja kauppias kasvatti. Mikä ongelma?

Vierailija
24/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kauppias antaa porttikiellon pojalle kauppaan. Jos on niin idiootti ettei tottele, kun pyydetään lopettamaan pelaaminen, koska se on kielletty ja vielä uhittelee päälle sekä sylkee purkan suustaan niin ihan oikein, että tulee pataan. Ei tuo pojan toiminta ole ollut ihan pelkkää 'huonoa käytöstä'. Eikös tuon teinin pitäisi osata kunnioittaa vanhempia ihmisiä ja ylipäätään noudattaa sääntöjä? Kuinka paljon tuollaisen kanssa pitää joustaa, jos ei ollenkaan tottele ja huutelee vaan aikuisen päälle?

Mulla on poika ja jos kuulisin, että on käyttäytynyt tuolla tavoin niin saisi todellakin kotona arestia kaupan päälle enkä lohduttaisi vaan sanoisin, että sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
25/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kääntäisi mutta hakkaisin mielelläsi sinun teiniäsi samoin kuin kaikkien samoin ajattelevien heti jos tekevät virheen. Kivempaahan se olisi kuin salilla hiekkasäkin hakkaaminen...

Vierailija
26/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:05"]

Tottakai hyväksyn. Hyväksyn täysin tuossa tilanteessa kauppiaan lyönnin mutta hyväksyn myös esimerkiksi jos kotona huonosti käyttäytyvää teiniä isä lyö. Toki itse lähden ensimmäisestä lyönnistä tai tönäisystä parisuhteesta jos mieheni uskaltaisi minuun kajota väkivaltaisesti. Lapsen kohdalla tilanne on kuitenkin täysin toinen ja hyväksyn hänen pahoinpitelynsä.

[/quote]

Et taida tajuta mitä lyönti voi aiheuttaa? Sinulla ei ole mitään kosketuspintaa väkivaltaan.

Vierailija
27/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:29"]

Isä on ulkoistanut kasvattamisen kauppiaalle. Ja kauppias kasvatti. Mikä ongelma?

[/quote]

Väkivalta ei ole kasvattamista. Kauppias ei siis kasvattanut ketään. Hän syyllistyi rikokseen jos todella löi. Vielä pahemmaksi sen tekee se tosiasia, että lyönti osui lapseen. Mun lapset ärsyttää mua joka ikinen päivä, mutta en mä silti niitä lyö. Laki ja moraali sen kieltää. Ja näin sen pitäis olla jokaisella normaalilla aikuisella. Vai ihanko oikeasti sä kasvatat lapsiasi lyömällä niitä?

Vierailija
28/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:25"]

Mitäpä jos kaikki mammat jotka hyväksyvät teinin oikaisemisen fyysisesti ompelisivat vaikkapa tähden oman teininsä päällysvaatteeseen. Jos tämä teini kaupungilla syyllistyisi jotenkin huonoon käytökseen niin vieraatkin tietäisivät heti että tätä nuorta on lupa kouluttaa. Kuka tahansa voisi vetää teiniä pataan ihan opetusmielessä jos käytös niin vaatisi. Kaikki hyötyisivät tilanteesta. Teini saisi opastusta ja vanhemmat voisivat iloita että nuorta kohdeltaisiin myös kodin ulkopuolella perheen arvojen ja asenteiden mukaisesti.

[/quote]

Kuinkahan paljon sulle saa länkyttää ja haukkua ja vaikka sylkeä päälle ennen kuin sulta palaa pinna? Ehkä sä kuitenkin vaan käännät toisen posken.

Ennen hyvinä aikoina tuo poika saisi opetuksen isän kädestä vielä kotonaankin ja joutuisi menemään pyytämään käytöstään anteeksi kauppiaalta ja asia saataisiin sovittua suoraselkäisesti puolin ja toisin. Mutta ei, nykyään soitetaan iltapäivälehdelle ja varmaan jossain facebookissa jaetaan jotain turpea-huulikuvaa ja voivotellaan räkäpetterin kohtaloa. Kato nuoret on nuorii, ne saa tehdä mitä ne haluu, eix nii.

[/quote]

Jos olisit elänyt noita kutsumiasi "hyviä aikoja" niin et toivoisi niitä takaisin. Nimimerkillä isän piiskatessa näkönsä toisesta silmästä  menettänyt ( tapauksen jälkeen isä katui käytöstään ja lopetti fyysisen kurinpidon perheessämme). Vaati vain oman pojan vasemman silmän sokeutumisen... Eikä varmasti ollut tarkoitus sokeuttaa.

Vierailija
29/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tietysti saa vetää pataan jos ei käytös miellytä. Mäkin menisin vetään tota kauppiasta sitten pataan!

Vierailija
30/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:00"]

Viittaat varmaan uutiseen, jossa pojat pelasivat pelikoneella (kiellettyä), räkyttivät kauppiaalle, kun heidät ohjattiin ulos. Lopulta heitti purkalla kauppiasta päin näköä. Mitä lie muuta vielä tapahtunut, jota jutussa ei mainittu. En kannata väkivaltaa, mutta en tuomitse kauppiasta. Sen sijaan pojan neiti-isä on totaalisen naurettava!! Eikä poika itse taida olla sen parempi.

[/quote]

ei heittanyt, vaan sylkäisi kauppiasta päin naamaa

Vierailija
31/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se jollainlailla huvittavaa, että naisia neuvotaan aina lähtemään jo ekasta lyönnistä kun kyse on perheväkivallasta.

Kun sitten aikuinen mies lyö lasta niin se onkin kasvattamista ja lapsi on siihen ainoa syyllinen. Lyönti ei olekaan yhtään mitään, se on ihan sallittua. Miten hitossa aikuista naista ei saa lyödä mutta lasta saa? Ihan yhtälailla se nainen on voinut ärsyttää, joten pitäis vaan turpansa kiinni ja lopettais sen nalkuttamisen ja miehen kiusaamisen. Olis sen vanhemmat voineet sen kasvattaa vähän paremmin ettei miehen sitten tarvi sitä enää lyömällä pistää kuriin. Tarttis varmaan niitä vanhempiakin käydä vähän turpiin vetämässä.

Vierailija
32/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaat varmaan uutiseen, jossa pojat pelasivat pelikoneella (kiellettyä), räkyttivät kauppiaalle, kun heidät ohjattiin ulos. Lopulta heitti purkalla kauppiasta päin näköä. Mitä lie muuta vielä tapahtunut, jota jutussa ei mainittu. En kannata väkivaltaa, mutta en tuomitse kauppiasta. Sen sijaan pojan neiti-isä on totaalisen naurettava!! Eikä poika itse taida olla sen parempi.

[/quote]

Kyllä aikuisen pitäisi olla sen verran järkevä, ettei lähde mättäämään turpaan juuri ja juuri teini-ikään tullutta, joka nyt rajojaan kokeilevana esittää kavereille kovaa.

Ei pidä hyväksyä pojan, eikä kauppiaan käytöstä.

Mikähän ihme siinä on, että aikuista ei saisi edes hipaista, mutta lapsia saisi viskellä päin seiniä miten itse lystää?

Vierailija
33/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:11"]

[/quote]

ei heittanyt, vaan sylkäisi kauppiasta päin naamaa

[/quote]

Luepa tuo juttu itse, Iltalehden sivuilla kerrotaan näin: "...Poika oli suivaantunut kauppiaan puheista, ottanut purkan suustaan ja heittänyt sillä kauppiasta..."

Vierailija
34/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn jos lapsen tekeminen on tuotaluokkaa että itse heittää purkalla aikuisen naamaan.

Vierailija
35/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia minulla ei ole, mutta tuollaisessa tapauksessa tietenkin hyväksyn lyömisen.

Vierailija
36/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen "kouluttamisen" hyväksyvät ymmärrätte varmaan että teille voi tulla myös isoja hammaslääkärilaskuja jos kaikki kauppiaat alkavat mättämään rasavillejänne turpaan. Makselkaa niitä sitten yhtä innolla :)

Oon järkyttynyt miten moni hyväksyy lapsiin kohdistuvan väkivallan.

Vierailija
37/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luulen että vähemmällä ompelutyöllä päästään, jos ne perheet, joiden arvoihin sopii se, että teini kokeilee rajojaan vaikkapa sylkemällä päin vieraita ihmisiä ompelevat vaalenpunaisen kukkasen teinin vaatteisiin. Sitten osaamme varata erityislapsen kohtelun eritysen perheen lapselle. 

Vierailija
38/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:17"]

Omia lapsia minulla ei ole, mutta tuollaisessa tapauksessa tietenkin hyväksyn lyömisen.

[/quote]

Niin, ja lisään, että tietenkään mielestäni ei ole kysymys mistään kasvattamisesta vaan yleisestä oikeudenmukaisuudesta.

Vierailija
39/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy, mutta olisin myös itse lyönyt.

Vierailija
40/122 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta sakkia täällä. Se on reilua peli, että aikuinen lyö nyrkillä 14-vuotiasta päin naamaa, mutta kun joku kirjoittaa että on antanut kotona16-vuotiaalle saunakaljan, nousee hirveä huuto miten se on laitonta ja lastensuojeluilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän