Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset eivät hyväksy kasvojensa ulkonäköä?

Vierailija
05.10.2020 |

Naiset eivät koe itseään riittävän hyväksi kasvoiltaan ja tähän ajatukseenhan perustuu meikkaamisen suuri suosio. Tehdään naamasta hyväksyttävä, tai ainakin hyväksyttävämpi. Miksi naiset ajattelevat, että heidän pitää olla kauniita? Eikö rumuus tai tavallisuus ole sittenkään ok? Eikö meidän ihmisten tulisi lakata vaatimasta itseltämme ja muilta tietynlaista ulkonäköä? Voiko sellainen ihminen loppujen lopuksi olla aidosti onnellinen, joka kokee, ettei ole riittävän hyvä ilman meikkiäkin?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pikemminkin kysyä, että miksi naisen meikkaamatonta naamaa pidetään rumana tai vähintäänkin riittämättömänä. Mediassa missään et näe meikkaamattomia naisia.

Miesten kasvot kelpaavat sellaisenaan, mutta naisen kuuluu kaunistaa itseään, kun muuten on "hiirulainen". Julkkiksista kohistaan, kun uskaltavat näyttäytyä ilman meikkiä jossakin.

Why?

Mene Tinderiin tavallisen miehen kuvalla ja sitten tavallisen meikaamattoman naisen kuvalla. Kumpi saa enemmän huomiota? 

Ei tavallinen mies saa kutsuja tapahtumiin, etuoikeuksia ja hehkutusta, mutta nainen voi saada esim.olemalla hieman ruma, mutta miesmäisen pitkä (180cm) eikä tikkumainen, muodoton vartalokaan haittaa. Rinnatonta naista pilkataan paljon vähemmän kuin rintavaa miestä. 

Kunhan naisen pää killuu vartalon yläpuolella, monet ovet avautuvat ihan eri tavalla elämässä. 

Minullekin, perunannäköiselle tavisnaiselle on tällä viikolla tullut jo kutsua kahteen gaalaan, muutamaan taidenäyttelyn avajaisiin, todella moniin juhliin (en edes tunne kaikkia järjestäjiä), eri firmojen edustustilaisuuksiin ja kahden eri bändin bäkkärille bileisiin. Vähän vaikea ehtiä kaikkiin, mutta sellaista se on, tämä tavisnaisten jetset-elämä. Ja baareihin, leffoihin, teatteriin, urheilukisoihin yms pääsee tietty sisään ilmaiseksi, ja muita etuoikeuksia on se, että kun kävelee verotoimiston ovesta sisään, saa aina veronpalautuksia. Ja pankeista saa asuntolainat ilman takaisinmaksuvelvoitetta. Ja mitäs muita etuoikeuksia niitä olikaan... aijoo, kaupoista saa kans kaiken ilmaiseksi. Ja kaikki vaan hehkuttavat, että "ihana nainen!!!"

Monissa maissa naiset pääsevätkin ilmaiseksi mm.baareihin; sillä tavalla sinne saadaan miehiä tuomaan rahaa. Suomessa naisia taas käytetään houkutuslintuina miesten (rahantuojat) houkuttelemiseen uusiin avautuviin baareihin. Tuokin on sellainen työ, joka miehen on käytännössä mahdotonta saada. 

Vierailija
62/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän sairaalta ilman meikkiä. Mustat silmänaluset kuopalla, lommoposket, kalpean iho josta paistaa suonet läpi. Kun on tarpeeksi kuunnellut sitä "ootko sairas" "mikä sulla on hätänä" kyselyä, niin...

Panisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmisen pitäisi pystyä kulkemaan ilman meikkiä. Se kertoo minusta itsevarmuudesta.

Minun kohdallani se kyllä kertoo lähinnä laiskuudesta..

Minä pystyn liikkumaan alastikin, mutta koska olen empaattinen ihminen ja ajattelen muita niin pukeudun vaatteisiin.

Vierailija
64/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Silkkaa itsepetosta ja itsetunnon pakkelointia.

Vierailija
65/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näkisi paremmin miltä ihmiset oikeasti näyttävät, jos kulkisivat ilman meikkiä. Lähes jokaisella on iho virheitä Ja väsymys näkyy huonosti nukutun yön jälkeen.

T. Naturelli

Miksi pitäisi nähdä ihovirheitä ja miksi ihmisen väsymyksen pitäisi näkyä kaikille?

No siksi että Mä näyttäisin paremmalta! Tulee oikeasti mieleen että meikeistä valittavat ovat kateellisia niille, jotka meikin avulla saavat itsensä kauniimmaksi.

Vierailija
66/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä on merkitystä, mutta merkitystä on myös muilla asioilla. Tiedämme, että terveysriskejä pitää vältellä, mutta jos ne terveysriskit koskevat ulkonäköön liittyviä asioita, niin niitä on helppo väheksyä.

Pitää olla ruskettunut, pitää olla kestoripset, pitää värjätä hiuksia, pitää laittaa tekokynnet jne jne Tää kehitys on pelottavaa.

Ennen meikin pystyi pesemään illalla pois, nyt tähdätään siihen että naama on koko ajan kemikaalikuorman rasittama.

Eikä tämä asia ole mustavalkoinen. Jättämällä terveyden kannalta pahimmat ”kauneudenhoito”tuotteet hyllyyn jää vielä paljon turvallisia tuotteita jäljelle. Mutta kun on niin kyltymätön luonne, että pyyhkii tiedon mielestä ja ei muuta ku herkistymään akrylaateille yms.

Vierailija
67/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on ikävä tapa tulla sanomaan päin naamaa, että on ruma. Että kai se on ihan yleinen turvallisuus kun pitää suojautua että miehet ei ihan kivitä kuoliaaksi kun näkee jotain luonnontilassa.

Hah.

Sun huono itsetuntosi on taas miesten syy?

Surkea yritys.

Kehitä ny edes vähän itsetuntoasi vaikka psykologin avulla, jos ei muuten.

Vierailija
68/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän sairaalta ilman meikkiä. Mustat silmänaluset kuopalla, lommoposket, kalpean iho josta paistaa suonet läpi. Kun on tarpeeksi kuunnellut sitä "ootko sairas" "mikä sulla on hätänä" kyselyä, niin...

Sama ja lääkäriin kun menee niin ne väittää että minussaei ole muuta vikaa kuin masennus. Jumalauta mä en ole masentunut, se on mun naama! Toinen on sitten se kun ihmiset olettaa että mulla on pakko olla rankkaa, tai että käytän huumeita. Vieraampaan seuraan kannattaa laittautua, siinä voi jäädä työpaikka saamatta ja moni muu asia hoitamatta kun ulkonäkösi luokitellaan epäilyttäväksi tai sairaaksi.

Vierailija
69/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on ikävä tapa tulla sanomaan päin naamaa, että on ruma. Että kai se on ihan yleinen turvallisuus kun pitää suojautua että miehet ei ihan kivitä kuoliaaksi kun näkee jotain luonnontilassa.

Ei mua ainakaan koskaan ole kukaan mies sanonut rumaksi, enkä ole ikinä meikannut.

Niin, sinä et selvästikään ole ruma! Itse olen ns. kummallisen näköinen sekä väritykseltäni että kasvon mittasuhteiltani, ja teinistä asti kuullut sitä nälvimistä aina jos ei ole meikkiä.

Olet mitä olet.

Miksi maalaat myrkyillä ihoosi joka päivä itsellesi eri identiteetin?

Vierailija
70/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä varmaan ihan täysin kulttuurillista eli opittua.

Minä kasvoin vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä eli lapsuudessa saamani naiskuva oli meikitön, ja vaikka näinkin tietysti myös meikattuja naisia, niin en altistunut kosmetiikkateollisuuden mainoksille, medialle ja TV-ohjelmien meikatulle naiskuvalle ollenkaan siinä määrin kuin muut tytöt, ja tämä ehkä näkyy minussa vieläkin, vaikka olen jo aikuinen ja lähdin vl-yhteisöstä jo teini-ikäisenä.

Minun silmissäni lähes kaikki naiset on _oikeasti_ kauniimpia meikittä tai vähällä meikillä (esim. ripsien taivutus, kulmien harjaus, huulipuna tai huulikiilto ja ehkä ripsari jos haluaa) ja minun silmissäni suurinosa naisista aidosti vain rumentaa itsensä kun ”laittautuvat”.

Kaikista kauheimpia on raskaat meikit ja sellaiset ”juhlameikiksi” kutsutut pakkelit, joissa kukaan ei näytä kauniimmalta kuin oikeasti on.

Eli varmaan lapsuudessa saatu naiskuva vaikuttaa paljon, ja tietty omat mieltymyksetkin.

Kuljen nykyäänkin ehkä 80% ajasta ilman meikkiä, enkä ole kokenut koskaan mitään ihmettelyä sen vuoksi.

Hyvä iho, hoikkuus ja ryhdikkyys on se mikä on itselleni tärkeää.

Vierailija
71/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah.

Sun huono itsetuntosi on taas miesten syy?

Surkea yritys.

Kehitä ny edes vähän itsetuntoasi vaikka psykologin avulla, jos ei muuten.

Ei mulla ole huono itsetunto. Jos joku sanoo minusta jotain se ei liity mitenkään itsetuntooni. Mitä naamaani tulee niin voisin meikattuna vaikka mainostaa Voguen kannessa hajuvesiä. Sinä taas kuulostat siltä että naamallasi ei saa myytyä edes ekokäymälän vessanpytyn kansia.

Vierailija
72/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla paras mahdollinen versio itsestäni, olen kyllä vähentänyt meikkausta huomattavasti kolmikymppisenä. Duunissa tapaan asiakkaita, on pakko olla huoliteltu. Ja suomalaisesta vaaleasta naamasta saa silmät hieman  meikkaamalla kauniisti esiin. Muiden mielipiteistä en enää niin välitä.

Vierailija
73/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet väittää aina pitävänsä luonnollisista ja meikkaamattomista naisista mutta todellisuudessa aina kun näkee miesten lähestyvän naisia, niin ne naiset on kaikkea muuta kuin luonnollisia, meikkaamattomia ja tavallisen näköisiä. Kyllä ne on nimenomaan niitä, jotka ovat meikanneet ja pukeutuneet huomiota herättävän provosoivasti

Vierailija
74/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pikemminkin kysyä, että miksi naisen meikkaamatonta naamaa pidetään rumana tai vähintäänkin riittämättömänä. Mediassa missään et näe meikkaamattomia naisia.

Miesten kasvot kelpaavat sellaisenaan, mutta naisen kuuluu kaunistaa itseään, kun muuten on "hiirulainen". Julkkiksista kohistaan, kun uskaltavat näyttäytyä ilman meikkiä jossakin.

Why?

Miksi naistenlehdet ovat olemassa?

Siellä siskot kilvan kannessa täydeissä pakkeleissa "näyttämässä hyvältä".

Ei miehet niitä lehtiä lue.

Peskääpä sisaret ihan keskenään pois kilpailuviettinne.

Miehet ei teiltä meikkejä vaadi, vaan teidän oma jatkuva kilpailunne tai mikä se onkaan. Piste.

Vierailija
75/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet väittää aina pitävänsä luonnollisista ja meikkaamattomista naisista mutta todellisuudessa aina kun näkee miesten lähestyvän naisia, niin ne naiset on kaikkea muuta kuin luonnollisia, meikkaamattomia ja tavallisen näköisiä. Kyllä ne on nimenomaan niitä, jotka ovat meikanneet ja pukeutuneet huomiota herättävän provosoivasti

Vaimomatsku sitä hillittyä ja hallittua ja seksuviettiin sitten nää sotamaalaus & reissuluontoiset...

M52

Vierailija
76/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Why?

Miten niin miehen kasvot kelpaavat sellaiseen? Lähes jokainen mies olisi paremman näköinen kun vähän panostaisi ulkonäköönsä myös kasvojen osalta. Minusta iso osa miehistä näyttääkin hiirulaisilta ja ovat aika tylsän ja mitäänsanomattoman näköisiä. Vaikutelmaa vielä lisää tylsä miestukka.

Jep. Monet etelä-eurooppalaiset tai vaikka arabimiehet panostavat ulkonäköönsä toisin kuin suomalaiset miehet, ja kyllähän ne sitten näyttävätkin paremmilta.

Osa suomalaisistakin miehistä toki näin tekee, ja ne onkin sitten niitä komeita. Suomessa niitä on vain vähän.

Keskustelun aloitus koski naisia. Miksi se miehiin kääntyi?

Näin se tällä palstalla menee...

Vierailija
77/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä varmaan ihan täysin kulttuurillista eli opittua.

Minä kasvoin vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä eli lapsuudessa saamani naiskuva oli meikitön, ja vaikka näinkin tietysti myös meikattuja naisia, niin en altistunut kosmetiikkateollisuuden mainoksille, medialle ja TV-ohjelmien meikatulle naiskuvalle ollenkaan siinä määrin kuin muut tytöt, ja tämä ehkä näkyy minussa vieläkin, vaikka olen jo aikuinen ja lähdin vl-yhteisöstä jo teini-ikäisenä.

Minun silmissäni lähes kaikki naiset on _oikeasti_ kauniimpia meikittä tai vähällä meikillä (esim. ripsien taivutus, kulmien harjaus, huulipuna tai huulikiilto ja ehkä ripsari jos haluaa) ja minun silmissäni suurinosa naisista aidosti vain rumentaa itsensä kun ”laittautuvat”.

Kaikista kauheimpia on raskaat meikit ja sellaiset ”juhlameikiksi” kutsutut pakkelit, joissa kukaan ei näytä kauniimmalta kuin oikeasti on.

Eli varmaan lapsuudessa saatu naiskuva vaikuttaa paljon, ja tietty omat mieltymyksetkin.

Kuljen nykyäänkin ehkä 80% ajasta ilman meikkiä, enkä ole kokenut koskaan mitään ihmettelyä sen vuoksi.

Hyvä iho, hoikkuus ja ryhdikkyys on se mikä on itselleni tärkeää.

Lisään vielä tähän, että tuo hyvän ihon, hoikkuuden ja ryhdikkyyden vaaliminen taas on pitkälti vl-yhteisön peruja itselläni.

Tavallisilla, maallistuneilla suomalaisilla se kauneuskäsitys on enempi päinvastainen, että lihominen on ihan ok mutta meikki pitää olla naamassa.

Vierailija
78/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne viikset voisi ajaa, vaikka ei meikkaa. Kokeilkaa sormella kevyesti ja huomaatte karvat, jos ette näe. Kulmat nypitään, mutta viikset jätetään.

Vierailija
79/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 2 tytärtä joiden mukana väkisin tutustunut nykyajan juttuihin. Kasarilla teinille riitti clearasil-puikko, ripsari ja huulikiilto.

Nykyään yläasteikäisille (ja oikeasti jopa ala-asteikäisille) on normaalia tekokynnet, kestoripset, jatkuva hiusten värjäily (ei uskoisi mutta ennen eu:a Suomessa oli hiusvärit tiukemmin säädelty eli käyttäjät paremmin suojeltu hiusvärien kemikaaleilta).

Kyllä on joutunut pitkäjänteisesti olemaan se vanhempi, joka on etsinyt ja tarjonnut tietoa sekä keskustellen pystynyt pitämään rajoja tytärten mielihalujen toteuttamiselle.

Monikaan vanhempi ei pysty, ja on myös varmasti helpompaa vain luottaa vaillinaiseen lainsäädäntöön kuin selvittää oikeasti kemikaaleihin liittyviä riskejä.

Vierailija
80/128 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Why?

Miksi naistenlehdet ovat olemassa?

Siellä siskot kilvan kannessa täydeissä pakkeleissa "näyttämässä hyvältä".

Ei miehet niitä lehtiä lue.

Peskääpä sisaret ihan keskenään pois kilpailuviettinne.

Miehet ei teiltä meikkejä vaadi, vaan teidän oma jatkuva kilpailunne tai mikä se onkaan. Piste.