Miksi naiset eivät hyväksy kasvojensa ulkonäköä?
Naiset eivät koe itseään riittävän hyväksi kasvoiltaan ja tähän ajatukseenhan perustuu meikkaamisen suuri suosio. Tehdään naamasta hyväksyttävä, tai ainakin hyväksyttävämpi. Miksi naiset ajattelevat, että heidän pitää olla kauniita? Eikö rumuus tai tavallisuus ole sittenkään ok? Eikö meidän ihmisten tulisi lakata vaatimasta itseltämme ja muilta tietynlaista ulkonäköä? Voiko sellainen ihminen loppujen lopuksi olla aidosti onnellinen, joka kokee, ettei ole riittävän hyvä ilman meikkiäkin?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on ikävä tapa tulla sanomaan päin naamaa, että on ruma. Että kai se on ihan yleinen turvallisuus kun pitää suojautua että miehet ei ihan kivitä kuoliaaksi kun näkee jotain luonnontilassa.
Hah.
Sun huono itsetuntosi on taas miesten syy?
Surkea yritys.
Kehitä ny edes vähän itsetuntoasi vaikka psykologin avulla, jos ei muuten.
Ei mulla ole huono itsetunto. Jos joku sanoo minusta jotain se ei liity mitenkään itsetuntooni. Mitä naamaani tulee niin voisin meikattuna vaikka mainostaa Voguen kannessa hajuvesiä. Sinä taas kuulostat siltä että naamallasi ei saa myytyä edes ekokäymälän vessanpytyn kansia.
Ai ai ku itsepetos sattuu sieluun.
Hyväksyisit vaan ittes ihan semmosena ku oot.
Lähtee paaaaaaljon stressiä pois ja on kevyempi olokin.
Halitsuja vaan!
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi ajattelet, että ihminen = ulkonäkönsä? Tämähän on kauhean ristiriitaista, että toisaalta tässä ketjussa vastustetaan meikkaamista sillä argumentilla, että ihminen on muutakin kuin ulkonäkönsä ja ei pidä olla niin ulkonäkökeskeinen - mutta sitten nyt esität, että ihminen on nimenomaan se meikitön ulkonäkönsä. Eikös tämä juuri ole aika ulkonäkökeskeistä?
Vähän kärjistetysti ilmaistuna:: Minä näytän meikkaamattomana joltain uskovaiselta peruslähiömammalta. En kuitenkaan ole sellainen. Näin ollen katson, että kun olen laittautunut, näytän enemmän siltä, mitä oikeasti olen. En katso, että uskovaisperuslähiömamman ulkonäkö on syvin minuuteni. Hyväksyn itseni todellakin sellaisena, mitä olen - ja se, mitä olen, EI ole yhtä kuin geenien myötä saatu ulkonäköni. Vai onko mulle sitten vaan syvällisempi ihmiskäsitys kuin sinulla tai joillain muilla tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Yleensä naiset meikkaavat itsensä vuoksi. Eli meikattuna tuntuu itsevarmemmalta. Miksi sinä puet siistit vaatteet, kun menet ulos? Miksi treenaat? Miksi haluat tuntea hyvää oloa?
Alatko jo pikkuhiljaa ymmärtää? Meikkaaminen ei aina tarkoita, että olisi huono itsetunto.”Bullshit!
Kyllähän noilla kaikilla (paitsi usein liikunnalla) nimenomaan haetaan toisten ihmisten hyväksyntää.
Muoti, tyyli ja estetiikkakäsitykset ovat sosiaalisesti rakentuvia normeja.Sinä haet hyväksyntää muilta. Minä en.
Ihminen on sosiaalinen eläin. Pakko myöntää, että vertaan itseäni joskus muihin 😊. Miten muuten ylipäätään luulet, että minäkuva kehittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Yleensä naiset meikkaavat itsensä vuoksi. Eli meikattuna tuntuu itsevarmemmalta. Miksi sinä puet siistit vaatteet, kun menet ulos? Miksi treenaat? Miksi haluat tuntea hyvää oloa?
Alatko jo pikkuhiljaa ymmärtää? Meikkaaminen ei aina tarkoita, että olisi huono itsetunto.”Bullshit!
Kyllähän noilla kaikilla (paitsi usein liikunnalla) nimenomaan haetaan toisten ihmisten hyväksyntää.
Muoti, tyyli ja estetiikkakäsitykset ovat sosiaalisesti rakentuvia normeja.Sinä haet hyväksyntää muilta. Minä en.
Ihminen on sosiaalinen eläin. Pakko myöntää, että vertaan itseäni joskus muihin 😊. Miten muuten ylipäätään luulet, että minäkuva kehittyy?
Minä en ainakaan mieti mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, en myöskään vertaa itseäni muihin. N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet väittää aina pitävänsä luonnollisista ja meikkaamattomista naisista mutta todellisuudessa aina kun näkee miesten lähestyvän naisia, niin ne naiset on kaikkea muuta kuin luonnollisia, meikkaamattomia ja tavallisen näköisiä. Kyllä ne on nimenomaan niitä, jotka ovat meikanneet ja pukeutuneet huomiota herättävän provosoivasti
Vaimomatsku sitä hillittyä ja hallittua ja seksuviettiin sitten nää sotamaalaus & reissuluontoiset...
M52
Henkilökohtaisesti minulle on jo vähän turn off, jos joku käyttää sanaa "vaimomatsku", joten minulle sopii ainakin ihan hyvin, että meikkaamattomat ovat vaimomatskua ja kyseistä sanaa käyttävät miehet pariutuvat heidän kanssaan. Meille kaikille lienee hyvä, että minä ja muut kaltaiseni pariutuvat toisenlaisten miesten kanssa :)
Mutta silleen kiinnostaa tuo logiikka, että miksi ajattelet, että "vaimomatsku" ja seksuaalivietti eivät liittyisi toisiinsa? Tähtäimessä seksitön, intohimoton suhde, vai onko suhtautumisesi seksiin jotenkin ristiriitainen, koetko siis, että seksissä on jotain pahaa, väärää tai noloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet väittää aina pitävänsä luonnollisista ja meikkaamattomista naisista mutta todellisuudessa aina kun näkee miesten lähestyvän naisia, niin ne naiset on kaikkea muuta kuin luonnollisia, meikkaamattomia ja tavallisen näköisiä. Kyllä ne on nimenomaan niitä, jotka ovat meikanneet ja pukeutuneet huomiota herättävän provosoivasti
1) Lähestyykö kaikki tai edes useammat miehet tätä meikattua?
2) Luuletko, että olet aina paikalla kun mies lähestyy naista?
3) Ehkä kiinnität näihin lähestymisiin huomiota enemmän, koska toivoisit olevasi hän jota lähestytään, eli toisinsanoen lähestyjä kiinnostaaa sinua itseäsi?
Toki sinulla on vapaus kokea asiat kuten koet, ja nähdä kuten näet. Ja toisaalta jos 75% meikkaa, ihan tilastollisestikin mihet lähestyvät meikkaavia naisia enemmän, huolimatta siitä, että se 25% saa osaltaan myös lähestymisiä. (75% oli sitten ihan hatusta vedetty luku)
Niin, ehkä se onkin niin, että miehet oikeasti tykkäisivät enemmän meikkaamattomista naisista ja ihailevat eniten heitä. Se on ihan ok. En silti lakkaa meikkaamasta. Vaikka suosioni miesten silmissä kasvaisi, jos lopettaisin meikkaamisen, en silti tekisi niin. En ole koskaan oikein kokenut valtaosaa miehistä niin kiehtovina, joten minulle on ihan ok, että operoin marginaalissa. Ja suon ihan mielelläni meikittömille naisille miesten valtaisan suosion ja ihailun.
Suurin osa naisista on paremman näköisiä harkitussa meikissä. Muut ihmiset suhtautuvat luonnostaan suopeammin paremman näköiseen ihmiseen. Sellaista tämä elämä nyt vaan on.
Minulle on valtava turn off, jos mies valittaa meikkaamisesta. Se on tosi epämiehekästä. Syntyy mielikuva jostain teinipojasta, joka valittaa tyttöjen ulkonäöstä.
Itse ainakin haluan kypsän aikuisen miehen kumppaniksesi. Ulkonäöstä valittaminen on lapsellista ja noloa.
Sinä haet hyväksyntää muilta. Minä en.